Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Porady dla kupujących kampera - Volkswagen Lt camper na busie

Mizioł - 2012-01-04, 22:18
Temat postu: Volkswagen Lt camper na busie
Przygotowuje się do zakupu kampera, wstępnie padło na
Volkswagena Lt Westfalia i mam kilka pytań:

czym różni się Westfalia od Reimo itp
i jak rozpoznać wersję w leciwym camperku?

Przykład: czy to jest naprawdę Westfalia (bez bocznych drzwi)?
http://otomoto.pl/volkswa...z-T2432930.html

a to co za wersje:

http://otomoto.pl/volkswagen-lt-T2726029.html
http://otomoto.pl/volkswa...r-T1975673.html

z góry dzięki za oświecenie w zawiłościach LT :lol:

MariuszB - 2012-01-04, 23:49

Żadne z tych aut, które podlinkowałeś nie ma nic wspólnego z ori zabudową Westfalia.

W dużym uproszczeniu: jak wejdziesz do LT z zabudową np. Sven Hedin to odrazu będziesz wiedział, że to oryginał... inna jakość, inne wykonanie... tyle tylko, że takie auto w dobrym stanie będzie w zupełnie innym przedziale cenowym.

Tak dla zobrazowania> Westfalia wersja 1984 Sven Hedin

Mizioł - 2012-01-05, 13:40

Już się zorientowałem jesli chodzi o ceny westfalii (mam jeszcze pół roku na zbieranie kasy), ale podałem te linki dla przykładu. Jeden ze sprzedających pisze ze to jest westfalia, a pozostałe są po malowaniu i nie wiadomo co to a zabudowa. Boję się ze pojadę gdzieś 500 km bo komuś sie wydawało ze to westfalia, a ja nie potrafiłbym rozponać oryginału.

MariuszB a Ty masz nadal Svena? Jak się Tobie sprawdził?

arrtur - 2012-01-05, 14:10

ten z brazowym paskiem to moze byc westfalia - stara, choc slabo widac na tych fotach

natomiast wiekszy sens maja auta tak od 83 roku, juz jest inny samochod z obnizonym silnikiem, zabudowa zupelnie innej jakosci - taka jak pisal Mariusz (wczesniej butla gazowa byla w szafce i nie koniecznie byl boiler cieplej wody)

jak chesz dozbierac kasy to ogladaj auta w cenach o ktorych myslisz bo porownywanie czegos za 5 tys do czegos za tyle ile dozbierasz nie ma sensu.

proponuje zaczac od przewidywanej kwoty i samo Ci wyjdzie czy bedzie sznasa na Westfalie czy zostanei ci Reimo.

co do samego samochodu w Westfalii...- zawsze pisalem ze to mistrzostwo swiata, przesortuj sobie po moich postach, sporo sie kiedys produkowalem na ten temat

powodzenia

MariuszB - 2012-01-05, 18:04

Mizioł napisał/a:

MariuszB a Ty masz nadal Svena? Jak się Tobie sprawdził?

Powiem tak... nie mam i bardzo za nim tęsknie :-/

Podobnie jak arturr sugeruję abyś prześledził moje starsze posty, bo kiedyś sporo rozmawialiśmy o Westkach :ok

Mizioł - 2012-01-05, 18:35

Ciągle czytam i czytam w starych i starszych postach...
ale do tej pory nie znalazłem opisu różnic i cech charakterystycznych tych wersji zabudowy.
Wiem że większość sprzedających ściemnia do samego końca, jak spytam czy to westfalia to powiedzą że tak!

Na razie oglądałem dwa LT (Reimo i coś niezidentyfikowanego - oba po "remoncie") i dwie padaczki: odpadająca szpachla a reszta jak w syrenie z 78' - a cena każdego to było kilkanaście tyś.

szukam, czytam, oglądam...

rozumiem że to jest westfalia:
http://allegro.pl/volkswa...1935733144.html
czy dobrze rozpoznałem (pomimo braku napisów)

A jak wyglądały te wersje do 82', czy wnętrze mocno różniło się od późniejszego?

MariuszB - 2012-01-05, 18:53

Mizioł napisał/a:
Ciągle czytam i czytam w starych i starszych postach...
rozumiem że to jest westfalia:
http://allegro.pl/volkswa...1935733144.html
czy dobrze rozpoznałem (pomimo braku napisów)

Tak, a dokładnie wersja Florida, która wychodziła po 1987 roku (kwadratowe lampy).

Tak wygląda w oryginale Florida






arrtur - 2012-01-05, 20:29

Miziol
ta Florydka jest bdb z tym, ze stoi w ogloszeniach odkad ja pamietam to ze 3 lata
no i jak napisal Mariusz to jest florydka wiec od 87 roku, a ja bym sie pokusil ze to jest pow 89 sztuka (88 ktore spotykalem nie mialy tylnych drzwi w ogole)
a w ogloszeniu stoi, ze rok prod 85....

ale to juz jest jeszcze nowsze wnetrze, rozklad identyczny

zas ta florydka z folderu od Mariusza to ostatnie lata produkcji 94-96 z tymi kolorami
przepiekny cukiereczek, kolega ma takie cudo. tyle ze ma mobile.de to od 12 tys E kosztuja

Moje Sveny - jeden z 83 roku, a drugi z 86 roznily sie rodzajem ogrzewania reszta byla identyczna.

te starsze jak juz pisalem inny silnik inaczej ustawiony i wyzszy, inne materialy wnetrza, brak boilera cieplej wody i butla instalacji gazowej w szafce i cos tam jeszcze inaczej akumulatory i takie tam, generalnie duza roznica in minus no chyba ze sztuka kolekcjonerska ale to indywidualna kwestia

Reimo - kazde bedzie inne bo to nie jest fabryka realizujaca jedna przemyslana konstrukcje tylko wykonujaca zabudowy - stad zawsze jest gorzej niz w westfalii, co nie znaczy ze nie maozna trafic czegos ok albo ze to sie nie nadaje do niczego Sam mam T3 Reimo wlasnie od wielu lat i lubie go za to jaki jest.

Jak pisalem - najlepiej ustalic najpierw budzet a reszta wyjdzie.

Przyzwoita Westfalia do jazdy to minimum 25 tys. kidys byla wlasnie 82 rok za 14 tys no i trzeba by ze 12 w nia wlozyc to wyjdzie na to samo wiec lepiej szukac od polowy lat 80 tych Svena.


i tak jeszcze jedno - pisales ze masz pol roku na dozbieranie kasy... za pol roku to bedzie czerwiec/lipiec wiec nie dosc, ze ceny beda najwyzsze to jesli kupissz cos to i tak bedziesz musial po swojemu przejrzec i rozjezdzic wiec w tym sezonie juz sie nei nacieszysz... a jesli bedziesz cchcial kupic rzeczywiscie przygotowany do sezonu (nie mylic z takimi tekstami w ogloszeniach) to znow bedzie wyzsza cena za to przygotowanie.

takze jesli chcesz cos rzeczywiscie kupi to sugerowalbym teraz pozyczyc od tresciowej i kupic a w czerwcu to jej oddac kase, zwlaszcza ze jak przyjdzie co do czego to wybor zaden, a juz sevow czy florydek to w ogole pojedyncze sztuki, niepoprzebierasz jak w fiato/peugeotach z alkowa

PS

Mariusz - co tam masz obecnie

powodzenia

Leo2 - 2012-01-05, 20:29

Ja mam LT28 Westfalia silnik 2,4D, mogę powiedzieć że nie marzę o innym kamperku.
Jest bardzo zgrabny, wszystko wewnątrz przemyślane, i spalanie mieści się w 8l/100km, i silnik nie do zajechania.
Długość 5m więc staję praktycznie na każdym parkingu, tylko trzeba uważać na wysokość 3m. Ale to mnie odpowiada, ponieważ podróżuje w większości sam, myślę natomiast że dla 2 dorosłych + ew. małe dzieci też starczy. Wszystko w nim jest co potrzeba, prysznic, wc, umywalka, kuchenka, lodówka, bardzo przemyślane szafki, ogrzewanie postojowe, zbiorniki na wodę itd. Dodam jeszcze że mebelki mam jasne bardzo podobne do Floridy, oczywiście fabryczne.
W załączniku fotka mojego kamperka.
Pozdrawiam!

arrtur - 2012-01-05, 20:45

Leo 2 - z ktorego roku auto? i moze pokazesz wnetrze.

Natomiast z tymi 8 litrami to kolegi nie zachecaj :) chyba ze masz most troche inny niz licznik i tu jest roznica. To 6 cyl silnik wiec cudow nie ma ja mialem tak - 9,5 bez turbiny, 11,5 z turbina tak srednio. Mozna bylo cos przyoszczedzic z pol literka w przyjaznych warunkach i jadac wolno, ale 8 to troche optymistycznie :)

Miziol - jest na forum kolega ktory ma takie autko bez turbinki czerwona sztuka jeszcze jego mozesz zaczepic

pozdr

Leo2 - 2012-01-05, 21:36

Wnętrze już jest na forum, w postach gdzie się przedstawiałem. Ja jeżdżę po swojemu, samochód trzeba czuć, trzeba się z nim zgrać. Nic na to nie poradzę że tyle spalił, gdybym jechał np w grupie pod czyjeś dyktando pewnie bym i 10 l. spalił. Nigdy się nie spieszę, dla mnie przygoda zaczyna się za bramą mojego domu. Nie ma też ubytków oleju, więc silnik jest OK!. Mam też troszkę inny dach bardziej skośny (mało spotykany) może to też coś daje, ale wątpię bo nie przekraczam 80km?h. Na zużycie paliwa ma wpływ kilkanaście czynników pomijając silnik, dlatego przyczyn większego zużycia należy również szukać gdzie indziej.
Dodam jeszcze że u mnie też nie ma tylnych drzwi, taka uroda.
Pozdrawiam!

Mizioł - 2012-01-05, 22:33

Leo2 który to rocznik?
Jak szukałeś swojego to ile czasu ci to zajęło i cy tylko westfalki oglądałeś?

MILUŚ - 2012-01-05, 22:39

Mizioł napisał/a:
Leo2 który to rocznik?
Jak szukałeś swojego to ile czasu ci to zajęło i cy tylko westfalki oglądałeś?


A można wiedzieć czemu uparłeś się na LT-ka ?

Mizioł - 2012-01-05, 23:01

MILUS napisał/a:

A można wiedzieć czemu uparłeś się na LT-ka ?


po pierwsze camper ma być na busie, aby był zgrabny i wjechał wszędzie;

poza tym ma być trwały mechanicznie i blacharsko;

no i w końcu lubię samochody z duszą, a LT ją mają.

Leo2 - 2012-01-05, 23:14

Lubie LT-ka za funkcjonalność i bardzo dobry wgl mnie silnik
Mizioł - 2012-01-07, 15:27

arrtur napisał/a:

Jak pisalem - najlepiej ustalic najpierw budzet a reszta wyjdzie.

Przyzwoita Westfalia do jazdy to minimum 25 tys. kidys byla wlasnie 82 rok za 14 tys no i trzeba by ze 12 w nia wlozyc [...]

i tak jeszcze jedno - pisales ze masz pol roku na dozbieranie kasy... za pol roku to bedzie czerwiec/lipiec wiec nie dosc, ze ceny beda najwyzsze [...]



Po przemyśleniach budżet ustaliłem na 15 tyś. na zakup - bedzie to na co starczy, jeżeli nie trafię na Westfalię to będzie ina zabudowa.

Jeżeli miałbym wchodzić w 20-25 to miałbym całkiem inny plan, inny samochód, może zrobiłbym coś wyprawowego na bazie mojego Uaza. Ja zamierzam podróżować w kierunku Skandynawii i Maroka no i po naszym pięknym kraju.

A ostateczny termin zakupu to raczej wrzesień. Termin odległy więc plany mogą jeszcze ewoluować...

arrtur - 2012-01-10, 20:26

no stary to masz wyjatkowego farta
http://otomoto.pl/volkswagen-lt-28-T1652388.html

to jest stara oryginalna wetfalka

kupisz to za te 5 z kawalkiem a wyglada ze trzyma sie kupy i masz dyszke na przygotowanie auta i sporo czasu

do tego przy obecnych cenach ropy... - to benzynka, zlozysz gaz i bedzie taniej i ciszej w srodku, do tego mozna poddlubac silnik jak bedzie budzet i checi w gore od porsche 924

jesli myslisz powaznie o zakupie to jest na prawde dobra opcja - przynajmniej na fotce i tekscie ogloszenia

wnetrze oryginalne, widac ze na sztuke jest lodowka i ogrzewnaie... to jest dobra opcja.
ladnei odrestaurowac i jeszcze zarobic mozna przy sprzedazy bo on juz sie nigdy nie zestarzeje a jest oryginalem.

powodzenia

miciurin - 2012-01-10, 21:27

arrtur napisał/a:
no stary to masz wyjatkowego farta
http://otomoto.pl/volkswagen-lt-28-T1652388.html

Też obserwowałem to autko, już był wystawiony wiele razy wcześniej. Coś na początku grudnia był jeszcze na niemieckich tablicach dojazdowych i strasznie brudny.
Jak arrtur mówi, ze warto oglądać to jedź :spoko

YoYoYo - teraz spoko - 2012-01-11, 10:18

arrtur napisał/a:
... benzynka, zlozysz gaz i bedzie taniej i ciszej w srodku...

ja to co prawda rzadko , ale od czsu do czasu myślę przeciwpożarowo ...i co ropka to ropka...a i silniczek jak już zagada to na dobre...MB to ciepłe autka ... i "młode"sze :spoko na ramie - czołg ... :kawka:

erikson - 2012-01-11, 12:20

mialem takiego lt 2.0 z lpg ,po prostu dla mnie to auto nie jechało wcale,dopiero jak wstawiłem silnik od 924 to jakoś mu ulżyło. Myślę ze stoi bo nie ma amatora na ten silnik. (ja z silnikiem od porsche miałem trudność w sprzedaży). spalanie gazu 14-15l.
Leo2 - 2012-01-11, 16:54

Muszę się wtrącić! nie rozumiem tych wszystkich użytkowników kamperów którzy oczekują od kampera żeby miał silnik bardzo mocny i szybko jeździł. Albo pomylili forum albo samochody. Niby jak ma jechać kamper o wysokości 3m i szerokości 2m ?. Lekkie zjechanie na pobocze przy dużej prędkości przy wymijaniu np TIR-a i leżymy na boczku. Mam silnik 2,4D fakt że jedzie pod górę wolniej niż inne pojazdy, i co z tego. Ale wyjadę wszędzie. Jak ktoś kocha autostrady i szybkie jazdy do celu, to poco mu kamper?. Ale to jest wyłącznie moje zdanie, ja jeżdżę po swojemu, i dla mnie mój silnik jest OK.
arrtur - 2012-01-11, 17:34

moze i stoi dwa lata to jeszcze lepiej
starszymi autami malo kto jest zainteresowany, jeszcze w benzynie, jeszcze na blaszaku - w polsce kamper to alkowa...

jesli kolega pokazywal podobne samorobki po 5 - 7 tys to to jest bardzo dobra alternatywa bo oryginal, mozna go odrestaurowac i bedzie git, jak dobrze odrestauruje to jeszcze podniesie wartosc bo swoje to on juz stracil i tanszy nie bedzie

zas za budzet 15 tys nie kupi sie zadnego svena w nastepnym wcieleniu, a kazda samorobka... to samorobka, na pewno mniejsza wartosc, trudniej ew sprzedac choc mozna uzytkowac z powodzeniem

jesli dzis mialbym budzet 6 tys to na pewno nic bardziej rokujacego nie ma

chyba ze ma cos namieszane i dlatego stoi

Leo2 - 2012-01-11, 20:17

Nie kupuj samoróbek! Dam drobny przykład łazienki w mojej Westfalii. Wykonana jest w całości z jednorodnego plastiku, nie ma mowy o nieszczelności. W mojej łazience jest specjalna wnęka na wysokości toalety, aby można było po jej rozpięciu, włożyć w nią jej górną część z wodą. Wtedy z łatwością można wyjąć jej dolną część i ją opróżnić. To taki jeden przykład. W tych LT-kach wszystkie mebelki są tak przemyślane że właściwie nie ma co już poprawiać. Moim zdaniem mistrzostwo. Ale decyzja należy do kupującego.
Pozdrawiam.

erikson - 2012-01-12, 08:22

Leo2-nie oczekiwałem od lt 2.0 ze bedzie wyścigówką,ale jak masz 2.4 d (szczęściarz )to nie wiesz co to jazda 2.0 w górach(nie chodzi mi o predkosc,bo jezdzilem nim max 85km/h ,lecz o sprawność),pojedz takim w same góry to będziesz wiedział oco mi chodziło. Moja trasa co roku to Pl-Czarnogora lub basen morza srodziemnego a jak wiecie składa sie ona w większości z podjazdów i zjazdów,ten silnik jest dobry ale tylko jak ktos jezdzi po nizinach. Dzis mam 2.5tdi-jaki to jest odpoczynek w porownamiu z 2.0 dopiero,ale tez nie jeżdżę szybko.
YoYoYo - teraz spoko - 2012-01-12, 09:17

:spoko
MariuszB - 2012-01-12, 13:09

YoYoYo napisał/a:

a co sądzić o takiej bazie na kamperka

http://otomoto.pl/mercede...d-T2764406.html

Bez sensu. To jest tzw. verkaufswagen (pojazd sklep), służący do sprzedaży obwoźnej, kateringu czy innej działalności mobilnej. Posiada wyposażenie, które kosztuje i służy do zupełnie innego celu niż kamperowanie.

Przy okazji firma, która zajmuje się zabudowami pojazdów i przyczep do właśnie takich celów> Borco-Höhns

zbychu91 - 2012-01-12, 17:26

YoYoYo napisał/a:

http://otomoto.pl/volkswagen-lt-28-T1652388.html

To autko stoi wystawione od co najmniej trzech lat i już wtedy nie było rewelacyjne,natomiast ten nowszy LT-ek ,pojawia się i znika chyba od 4 latek i kiedyś to faktycznie była perełka
Maciej S. napisał/a:
http://allegro.pl/volkswa...1935733144.html
i sprzedający zaczynał jak dobrze pamiętam od 42,5 pln-ów.

mogę podjechać i obejrzeć oba,

Mizioł - 2012-01-12, 23:10

dwa dni tu nie byłem i taki ruch się zrobił :wyszczerzony:

arrtur napisał/a:

no stary to masz wyjatkowego farta
http://otomoto.pl/volkswagen-lt-28-T1652388.html


1. silnik benzynowy + lpg (bez wnikania w szczegóły) nie jest moim marzeniem- czy jest techniczna i formalna możliwość zmiany na diesla?
2. oglądałem to ogłoszenie wiele razy i nie zauważyłem że to westfalia :(
3. co to a dziwne okno z przodu? i czemu z przodu brakuje napisu westfalia a z tył jest? może dach był naprawiany.
4. ale pomimo wszystko wart jest uwagi, jutro zadzwonię do człowieka i popytam.
5. skoro stoi już tak długo w komisie to poczekam do wiosny i albo coś innego bliżej trafię albo pojadę 500 km pooglądać.


zbychu91 napisał/a:

mogę podjechać i obejrzeć oba,


byłbym wdzięczny za obejrzenie tego:
http://otomoto.pl/volkswagen-lt-28-T1652388.html
ale bez pośpiechu ja i tak podjechał bym dopiero koło marca/kwietnia, a jutro zadzwonię tam.

arrtur - 2012-01-13, 00:07

to okno jest oryginalne w tym roczniku

z tym napisem to trudno mi zrozumiec wirtualnie czy sobie jaja robisz czy na tym poziomie bedziemy oceniali jakosc samochodow

W dobie kosztow ropy ta benzynka to nie zla sprawa - 15 l gazu to duzo taniej niz 9 ropy bez turbiny czy 11 z turbina w dieslu, a jedziesz glownie w trase wiec na paru tys km to sie czuje w portfelu i to wyraznie

zamiana na diesla bez sensu, nie oplacalna

jak pisalem, jesli rzeczywiscie chcesz kupic, i rzeczywiscie wyjechac (i ma to byc przyjemnosc, a nie udreka) to nie ma co czekac do kwietnia bo po zakupie za pare miesiecy nie zdazysz nim wyjechac do wakacji, tym czy jakimkolwiek innym w takim budzecie bo do zrobienia jest wszystko od blachy przez silnik i zawieszenie po wnetrze wiec czasu trzeba troche a i po polsce trzeba kilka tys zrobic i popoprawiac ostatnie mankamenty ktore wyjda po rozjezdzeniu

ale... kazdy ma swoje podejscie

pozdr

Mizioł - 2012-01-15, 17:52

arrtur napisał/a:


z tym napisem to trudno mi zrozumiec wirtualnie czy sobie jaja robisz czy na tym poziomie bedziemy oceniali jakosc samochodow
pozdr


w ostatnich 3 latach kupowałem 3 samochody i nauczyłem się dobre przyglądać się zdjęciom zanim pojadę 200-300km (x2) tylko po to żeby obejrzeć źle spasowane blachy lub zacieki lakieru na "bezwypadkowym" samochodzie.


arrtur napisał/a:


W dobie kosztow ropy ta benzynka to nie zla sprawa - 15 l gazu to duzo taniej niz 9 ropy bez turbiny czy 11 z turbina w dieslu, a jedziesz glownie w trase wiec na paru tys km to sie czuje w portfelu i to wyraznie
pozdr



lpg sprawdza się w Polsce i w kilku krajach europy ale nie wszędzie, ja podróżuję m.in. po Skandynawii i do Maroka i tam też chciałbym pojechać kamperem. W Szwecji i Norwegii mało stacji więc jeździ się szlakiem stacji a nie swobodnie, w Finlandii brak gazu, w Hiszpanii jak pamiętam to gaz był ale tankowano tylko licencjonowane taxi, w Maroku też brak gazu.

Więc jak bym miał wybór to wolę diesla.

Dzwoniłem do tego pana:
http://otomoto.pl/volkswagen-lt-28-T1652388.html

i samochód nie jeździ, nie da się odpalić tylko kicha i prycha. Nie wie co i jak z silnikiem, skrzynią, mostem bo nie jeździł nim. Do robienia hamulce tył bo skorodowane tarcze kotwiczne tylnych hamulców.
blacha dobra bez większej korozji z wyjątkiem rynienek dachu bo "odsadziło silikon i weszła woda"- nie wiem czy to jest klasyczny feler czy jednak coś z dachem było robione...

zabrać można tylko na lawecie

podsumowując wstępne koszty:
6300 + 1500 (opłaty)+ 2000 (transport 2x500km)+ 2000 (lpg) = 11 800 pln

i ani złotówki na naprawę więc dla mnie to chyba nie jest atrakcyjna oferta.

Do kupienia campera przymierzam się całkiem poważnie to ma być samochód na wiele lat (jak moje wszystkie samochody) i nie zależy mi na czasie, na cenie jak każdemu kupującemu, ale przede wszystkim chciałbym żeby to był właściwy model i dla tego rozpocząłem ten wątek, do tej pory myślałem że LT to LT jaka tam różnica a jednak. Z drugiej strony dopiero po sezonie wakacyjnym będę miał całą sumę (bo wtedy zarabiam :arrow: www.dzikieroztocze.pl ) a teraz szukam i oglądam - no chyba żeby było coś co mnie rzuci na kolana to się zapożyczę.
Linki które wskazałem na początku to po to żeby poznać ten samochód i rozpoznać np. westfalię a nie koniecznie żeby kupować tego za 5000 pln, ale jak będzie samochód blisko lub po drodze to każdego obejrzę.

gino - 2012-01-15, 20:00

Mizioł napisał/a:
bo wtedy zarabiam :arrow: www.dzikieroztocze.pl

fajna miejscóweczka...fajny klimacik :brawo
jak dla mnie, to szkoda że nie ma w pobliżu jakiejś wody...do wędkowania :spoko

arrtur - 2012-01-15, 23:04

nooo...stary zajemaderfakerbiscie mi sie podoba klimat

chetnie Ci pomoge z LT kiem czy czymkolwiek innym

(troche upodoban nas laczy - poza LT kami, terenowki i jeszcze turystyka wiejska (u mnie na poczatku drogi albo nawet na poboczu))

co do auta - jak tamto ma tyle wyjsc to niech gosc spada, natomiast uwazam ze jakbys tam ze dwa razy pojechal to za 4,5 kola bys go dostal z tym ze to i tak nie znaczy ze warto walczyc

btw

stoi obok mnie od wielu lat LT k przedluzany, samoroba, nieuzywany bardzo dlugo
nie wiem jaki jest w srodku, i na pewno do rozusznia bo jak ja pamietam to stoi min z 5 lat
- jak chcesz to o niego zapytam


pozdr

zbychu91 - 2012-01-16, 06:14

Mizioł napisał/a:
podsumowując wstępne koszty:
6300 + 1500 (opłaty)+ 2000 (transport 2x500km)+ 2000 (lpg) = 11 800 pln


Dolicz do tego min.10.000plnów na remont ,i to jeśli jesteś mechanikiem,blacharzem,lakiernikiem,stolarzem,tapicerem :-P
auto jak wcześniej pisałem już trzy lata temu nadawało się do kapitalnego .
Ja dwa lata temu w lepszym stanie po opłatach ,sprzedałem praktycznie na części 3 tys za wyposażenie i 0,8 tys za auto 2,4d silniczek tylko mruczał i o własnych siłach dojechał do Szczecina ! co prawda z małą przygodą (wysiadło ładowanie)było po trzech latach postoju! :spoko

Mizioł - 2012-01-17, 21:52

arrtur napisał/a:

stoi obok mnie od wielu lat LT k przedluzany, samoroba, nieuzywany bardzo dlugo
nie wiem jaki jest w srodku, i na pewno do rozusznia bo jak ja pamietam to stoi min z 5 lat
- jak chcesz to o niego zapytam

jeżeli ma: max wysoki dach (spanie na górze), łazienkę i diesel no i jeśli możesz - to spytaj, popatrz i wyślij mi jakąś fotkę. Chociaż najlepsza byłaby jednak westfalia nawet zastana...
z góry dzięki

arrtur - 2012-01-26, 17:09

no niestety, auto bezlazienkowe i spanie z tylu

tak przy okazji Donald sprzedawal swojego LT ka - nie wiem czy jeszcze ma

westa... chocby i zastana to nie za grubsza kase

Pozdr

donald - 2012-01-26, 17:43

Poszedł już dawno..jakoś na wiosne :spoko :spoko
Mizioł - 2012-01-27, 17:11

arrtur czy jako doświadczony LTkowiec możesz mnie oświecić w kilku drobiazgach:
1.jakie ogrzewanie było w westfalii, gazowe czy na ropę?
2.czym różni się buda w wersji 4x4 i zwykłej?
3.czy da się podnieść na zawieszeniu o ok. 1-2" zwykłego LTka? (tak wiem że wtedy nie zmieszczę się pod żadnym mostem, a delikatny podmuch położy mnie na boku :lol: )

arrtur - 2012-01-27, 18:03

Mizioł napisał/a:
arrtur czy jako doświadczony LTkowiec możesz mnie oświecić w kilku drobiazgach:
1.jakie ogrzewanie było w westfalii, gazowe czy na ropę?
2.czym różni się buda w wersji 4x4 i zwykłej?
3.czy da się podnieść na zawieszeniu o ok. 1-2" zwykłego LTka? (tak wiem że wtedy nie zmieszczę się pod żadnym mostem, a delikatny podmuch położy mnie na boku :lol: )


zaden ze mnie doswiadczony
ale co wiem to sie podziele

ad1 na rope
ad2 buda niczym tylko calosc jest ciut wyzsza, blaszak zwykle przedluzany (a westa krotka)
ad3 1 tak 2... biorac pod uwage ze LT czek zawsze stoi prawie na odboinikach to po zrobieniu sprezym bedzie to o co chodzi. (wejdzie wieksze kolko ziekszajac przeswit)

chyba ze wersja z resorami z przodu to moze bedzie latwiej

mysle ze wiem o co Ci chodzi... jednak wsadzenie tam odczowalnie dla przesfitu wiekszych kol powoduje ze auto zdycha, na 33 calach to podobno setki sie nie osiagnie.
Mozna pewnie knuc typu najwolniejszy most i wieksze kolko, ale to zabawa a ona kosztuje,

no i felgi by trzeba zmienic na 15 tki bo na 14 tki seryjne to zadnej sensownej opony nie ma

4x4 bylo moim marzeniem i to mielem spory ciag na bramke, ale brak czesci do mostow i reduktora, spalanie min 16 litrow i wlasnei rzadkie osiaganie setki n akolach ktore robia przeswit - skutecznie mnie wyleczyly. pomijajac ceny golasa zaczynajace sie od przyzwoitej westfalii.

tylny most z blokada lekko wieksze kolko na 15 tkach sprawiloby ze duuuzo byloby wiecej zabawy i osiagi niespotykane jak na kampera, a auto ciagle zwyczajne.
i to jest droga ktora bym poszedl

zreszta widzialem kiedys na mobile,de Svena z mostem blokowanym, snorkelem i na 15 tkach wlasnie - bajka, choc cenna bajka.

pozdr

KingS520 - 2012-02-10, 17:54

Mizioł jak chcesz kupic LT-ka to musisz jechac do niemczech

Pozdrawiam :spoko :spoko

MariuszB - 2012-02-11, 08:45

KingS520 napisał/a:
Mizioł jak chcesz kupic LT-ka to musisz jechac do niemczech

Może nie "do niemczech" a do Niemiec... i oczywiście można jechać po ładny egzemplarz, tylko musimy zacząć wtedy operować innymi kwotami.

Ot choćby tutaj egzemplarz dobrze utrzymany> LT Westfalia Florida 1994

Tutaj rozsądniejsza oferta cenowo> LT Sven Hedin 1984

krimar - 2012-03-03, 21:50

fajna strona o LT Westfalia
http://www.westfalialt.info/index.html
Tak na marginesie to przeglądając (na powyższej stronie) prospekty westfali lt z ostatnich 30 lat XX wieku możemy zaobserwować przemiany obyczajowe jakie w tym okresie zaszły.
Zawsze w samochodzie przedstawiona jest modelowa rodzina czyli rodzice z 2 dzieci.
W prospekcie z lat 70-tych łazienka w westfalii reklamuje naga pani domu (a raczej busika), Lata osiemdziesiąte to już walka z seksizmem i łazienkę reklamuje nagi pan domu razem z nagim dzieckiem (czysty hard core patrząc na to w dzisiejszych czasach). Lata 90-te to pusta łazienka z prysznicem jako punkt centralny.
1995-koniec prawdziwych lteków

Mizioł - 2012-04-13, 07:04

Ze swojej strony zamykam wątek rozważań o LT.
Ostatnie tygodnie były dość intensywne.
Podsumowałem oczekiwania co do campera: duża przestrzeń, małe gabaryty, mocny silnik, napęd 4x4, niskie spalanie, tanie i dostępne części, prawie nówka za niską cenę...
W międzyczasie mój SAAB przeszedł do krainy wiecznych lotów, więc musiałem zrobić szybką redukcję oczekiwań i dodałem cechę: ma służyć też cywilnie.

Przedstawiam "BRUDASA" (nazwa robocza po 24h) od wczoraj na podwórku:

GregdeWal - 2012-04-13, 10:43

Miło poznać Brudasa :) (choć wygląda w miarę czysto :-P )

Gratuluję zakupu... Wielu bezawaryjnych i radosnych kilometrów życzę :)

Dziabong - 2012-04-13, 11:52

Gratulacje, teraz będziesz tym latać!
Skorpion - 2012-04-13, 11:58

No ladnisty ten Brudas wielu wspanialych podrozy :spoko :spoko
Simon - 2012-06-12, 15:25

piękny :kwiatki:
podobny i mi się marzy...

woojtek - 2012-06-26, 11:35

gratulacje ! Pokaz Wnetrze :spoko
matro - 2012-07-04, 15:44

Piękny! :spoko Daj jeszcze parę fotek :spoko

...te boczne okno złożone ze szklanych płytek to nie lada rarytas. Wcześniej robili je w "ogórkach" i rzadko były używane w T3... :spoko ... w Polsce takiego jeszcze nie widziałem 8-) (oprócz tego co w moim ;) ) ... mniemam, że zabudowa (jak i wykonanie całości ) to jakaś mała seria jakieś małej firmy w Niemczech (w latach 80-tych było modne przerabianie T3 na kampy) :spoko

Rockers - 2012-07-04, 22:26

co prawda nie LT jak w temacie a szkoda bo myślałem że mój LT-czek będzie miał nowego kumpla :bajer ale życze dużo przejechanych bez problemowo kilometrów i pięknych wojaży oraz widoków
no i do zobaczenia na trasie :spoko

arrtur - 2012-07-24, 10:28

... no a teraz sie pojawil bardzo ladny jezdzacy i normalnie uzytkowany LT czek Westfalia oryginalna, kompletna z 79 roku benzynka juz z gazem za ...9400 zl
sonipes - 2015-04-08, 14:33
Temat postu: Dekle
Witam.
Takie pytanie: Jakie dekle chromowane pasują do Lt-ka? Mogą być od garbusa??
Pozdrawiam

gino - 2015-04-08, 15:26

sonipes napisał/a:
Mogą być od garbusa?

nie
:spoko

sonipes - 2015-04-08, 23:00

A wiesz może jakie?
gino - 2015-04-09, 08:15

tylko jakieś ''prywaciarskie''..Polskie lub zagramaniczne...
pozostaje kwestia jakiego masz LT ..stary, nowy ....bo miały różne felgi
jeśli stary typ czyli LT 1...to 14stki..
więc może coś takiego Ci podpasuje
http://allegro.pl/kolpaki...5090935322.html
:spoko

sonipes - 2015-04-09, 12:37

Nie nie chodzi o te stare kapsle, kopułki : http://img28.olx.pl/image...acja_rev002.jpg , do LT-ka z 1988r.
gino - 2015-04-09, 16:15

sonipes napisał/a:
Nie nie chodzi o te stare kapsle, kopułki : http://img28.olx.pl/image...acja_rev002.jpg , do LT-ka z 1988r.

przecież już powyżej napisałem że te kołpaki nie pasują
i żadne inne Garbusowo-Ogórkowo-Transporterowe również nie pasują :chytry

chyba że sobie przewiercisz i przykręcisz na blachowkręty :-P

LTon Tom - 2015-04-09, 17:16

Jeśli to 88 rocznik kołpaki oryginalne wyglądają tak jak na zdjęciach 1,2,3 lub kapsle z wersji LT FLORIDA (takie same jak w wersji JOKER na "tetrójce" )
sonipes - 2015-04-09, 21:26

Czyli zostaje tylko ręczna robota.... Dzięki panowie. Pozdrawiam
LTon Tom - 2015-08-02, 12:07

Temat już jakiś czas temu poruszany , ale znalazłem coś czego szukał kolega sonipes . Nie wiem jak by wyglądała sprawa montażu płaskiego kapsla ? (może na gumie arabskiej) :taniec
gino - 2015-08-10, 06:26

widziałem taką ''zmotę'' na żywo..
kołpak się przestawia, bo rancikiem nie wchodzi w felgę
jak stoi, wygląda to nawet fajnie..
jak jedzie...gorzej.. :spoko
ale jakby ktoś się upierał, to spinki do tych kołpaków są dostępne bez problemu :spoko

Mizioł - 2016-06-13, 21:57

A ja odgrzeję temat bo po pięknych 4 latach sprzedałem t3 i powracam do pierwotnej decyzji szukania LT Westfalia. Jak powiedziałem dzieciakom że sprzedałem busika to się prawie popłakały, a jak nowy właściciel przyjedzie odebrać to pewnie wszyscy się popłaczemy, ale cóż trzeba iść dalej. Dobrze bo samochód idzie w dobre ręce i ma w planie objechać Europę. My też mamy takie plany ( https://www.facebook.com/...74960796120479/ ) tyle że nas jest więcej (2+2+pies) i chcemy trochę więcej czasu spędzić w podróży a w t3 po tygodniu deszczowym mogliśmy się pozabijać. Większy kamper lub kalectwo - wybór należy do ciebie.

A więc poszukuję Svena!

Mam też pytanie techniczne czy wysokość zawieszenia silnika przed i po 83r ma jakieś praktyczne znaczenie czy tylko inna wielkość pokrywy w szoferce?

LTon Tom - 2016-06-15, 22:26

Przy wyższej pokrywie silnika , nie można zamontować podwójnego siedzenia obok kierowcy. Czasem to się przydaje .
Mizioł - 2016-06-15, 23:02

LTon Tom napisał/a:
Przy wyższej pokrywie silnika , nie można zamontować podwójnego siedzenia obok kierowcy. Czasem to się przydaje .


Westfalia ma fotele ISRI, więc montowanie w ich miejsce "dwójki" to musiała by być desperacja.

Chodzi mi raczej o jakieś techniczne różnice typy: głośność pracy, prześwit pod spodem, wydajność układu chłodzenia lub nie wiem co jeszcze...

Gino, ty chyba miałeś obie wersje?

Mizioł - 2016-08-11, 22:13

wypada sie pochwalić,
a więc chwalę się:

Kotek - 2016-08-12, 08:18

Mało, pochwal się większą ilością zdjęć. Gratulujemy! :kwiatki:
MC-Maxim - 2016-08-12, 23:56

Mizioł napisał/a:
LTon Tom napisał/a:
Przy wyższej pokrywie silnika , nie można zamontować podwójnego siedzenia obok kierowcy. Czasem to się przydaje .


Westfalia ma fotele ISRI, więc montowanie w ich miejsce "dwójki" to musiała by być desperacja.

Chodzi mi raczej o jakieś techniczne różnice typy: głośność pracy, prześwit pod spodem, wydajność układu chłodzenia lub nie wiem co jeszcze...

Gino, ty chyba miałeś obie wersje?


Gratulacje ;)

Nie wiedziałem, że są to fotele jakieś specjalne. Wiem tylko, że nie jechałem nawet współczesnym autem w tak wygodnych fotelach jakie są we Florydzie.

Mizioł - 2016-08-14, 23:02

ogólnie samochód wymaga ogarnięcia ale jest w miarę kompletny,
niestety jest trochę oklejony :lol:

MC-Maxim - 2016-08-15, 09:47

Gratulacje, będziesz zadowolony ;) Ciekawe ile Floryd jest na forum.
Wojciechu - 2016-08-15, 10:37

A mnie się okleina z przodu bardzo podoba - jeszcze do kompletu drewniana noga kapitana i będzie git. Tak bardziej poważnie kamperek super i naklejka super. Będziesz zadowolony i rozpoznawalny - super :spoko
michał-z - 2016-08-16, 18:16

Ładne wnętrze.. :evil:
Szybko udało Ci się znaleźć fajny egzemplarz! :shock:

Według mnie naklejka do wywalenia :)
Ja bym szedł w stronę @Maxima,czyli oryginału, bądź podobnie.
Ciesz się na nowo przestrzenią !
:)

gino - 2016-08-16, 21:08

super auteczko :!:
gratuluję :spoko
:pifko

grelo1 - 2017-01-28, 11:24

Forumwicze, pomożecie?

Szukałem frazą "części" i nie znalazłem adekwatnego działu.
Poszukuje kilka gratów do SVen Hedin LT28. Jednym z elementów jest szyba drzwi przesuwnych albo całe drzwi najlepiej z szybą. Standardowe LTki miały ją szklaną. Sven miał ją taką ciemną z plexi-glass.

Ktoś pomoże gdzie to wrzucić żeby zdobyć albo nr szyby albo ogłosić, że szukam takich gratów?

Dzięki wielkie za wskazówki :spoko

Mizioł - 2017-01-28, 15:09

teraz nie pamiętam dokładnie wymiaru w drzwi ale tu jest tanio ale zwróć uwagę że jest niesymetryczna:

https://www.olx.pl/oferta...D5-IDf7KAZ.html

a tu dostaniesz oryginał nie tylko ten ze zdjęcia:

https://www.olx.pl/oferta...D5-IDhbaPL.html

wrzuć jakieś fotki swojego LTka :spoko czy to jest może ten od Michała z tego drugiego linku, miał kiedyś do sprzedania zielonego i białego.

Mizioł - 2017-02-02, 12:54

grelo1 napisał/a:
szyba drzwi przesuwnych


ta pierwsza szyba którą poprzednio podałem jest zbyt duża,
natomiast ta szyba powinna pasować tylko nie pamiętam czy w drzwi czy po przeciwnej stronie bo one ciut długością się różnią, zmierz otwór i będziesz wiedział:
https://www.olx.pl/oferta...html#d67c6527c9

LTon Tom - 2017-02-02, 22:22

Tu masz chyba dobrą opcję cenową i zero kombinacji.
http://allegro.pl/drzwi-v...6579913320.html

Pzdr.

Mizioł - 2017-02-02, 23:06

przed chwilą sprawdziłem że kolega grelo1 nie logował się od czasu napisania postu więc albo już nie jest zainteresowany albo nie ma ciśnienia :wyszczerzony:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group