Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

MERCEDES - pasek wieloklinowy w Sprinterze

jedrek49 - 2013-05-07, 08:42
Temat postu: pasek wieloklinowy w Sprinterze
witam
moze ktos z Was ma schemat ulozenia paska wieloklinowego w sprinterze CDI 316 156kM z 2003r z klimatyzacja
chce wiedziec aby w razie awarii paska mozna wymienic w trasie
pozdrawiam
jedrek49

Cykada - 2013-05-07, 20:22

ten pod spodem z klimą
Argo - 2013-05-07, 20:36

Najpierw potrenuj na starym, ale jak nie jesteś mechanikiem i ze 100 pasków nie wymieniłeś to marnie to widzę. Lepiej wymienić pasek na nowy (oryginał) i 100 000 km spokoju.
Cykada - 2013-05-07, 20:45

AiR napisał/a:
Najpierw potrenuj na starym, ale jak nie jesteś mechanikiem i ze 100 pasków nie wymieniłeś to marnie to widzę. Lepiej wymienić pasek na nowy (oryginał) i 100 000 km spokoju.

jędrek nie chce wymieniać w 100 modelach aut tylko w sprinterze 316. Jak ma ręce i oczy to wymieni. :spoko

Argo - 2013-05-07, 20:54

Nie wymieni bo. przeszkadza osłona wentylatora i wentylator, nie ma specjalnego klucza do cofnięcia napinacza i nie wymieniał a nawet nie widział wymiany w silniku 2.7 MB. Nawet jak jest zdjęta osłona co wiąże się z zdjęciem przewodu chłodnicy to i tak potrzebne są zdolności manualne nabyte praktyką.
Cykada - 2013-05-07, 21:11

wymieni. klucz 18 od spodu nakłada na nakrętkę napinacza i odciąga napinacz. Wtedy ściąga pasek. :spoko
Argo - 2013-05-07, 21:36

A co z dolną osłoną silnika i nie klucz 18 tylko można pokrętką i przedłużką o kwadracie 1/2 cala. Przedłużka 5cm i najważniejsze zabraknie mu przynajmniej pary rąk. O innych niuansach nie będę pisał bo i tak nie wymieni. A klucz na nakrętkę od napinacza to zakładaj w swoim aucie, a nie doradzaj komuś bo grozi bardzo poważną awarią. Poczytaj na forum MB to się dużo dowiesz na ten temat. Z moje strony koniec dyskusji. Cały czas chodzi o wymianę paska w trasie.
silny - 2013-05-07, 22:12

nik nie spytal z jakiej paki toto ma sie zerwac :shock: bo jak zyje to wielorowkowy w zadbanym samochodzie nie peknie no chyba ze u dziadola co to rolki wymienia jak sie juz zatarly :(

a i tak nie wymieni :-P :spoko

Cykada - 2013-05-08, 08:24

AiR napisał/a:
A co z dolną osłoną silnika i nie klucz 18 tylko można pokrętką i przedłużką o kwadracie 1/2 cala. Przedłużka 5cm i najważniejsze zabraknie mu przynajmniej pary rąk. O innych niuansach nie będę pisał bo i tak nie wymieni. A klucz na nakrętkę od napinacza to zakładaj w swoim aucie, a nie doradzaj komuś bo grozi bardzo poważną awarią. Poczytaj na forum MB to się dużo dowiesz na ten temat. Z moje strony koniec dyskusji. Cały czas chodzi o wymianę paska w trasie.

koledze chodzi o wymianę paska w trasie.A ,że byłem świadkiem takiej wymiany to wiem ,że się da w godzinkę wymienić. Ale tej osłony pod silnikiem co prawda nie było. Jak potrzeba specjalistyczne klucze do ściągnięcia osłony to nie wymieni paska w trasie.
Mam 312 i akurat wymieniałem pasek pod domem i SUKCES!!!! udało się bez wzywania ADAC!!! też nie jest to proste bo jest osłona wentylatora i ciężko przechodzi ale się da.Poza tym ciężko założyć pomiędzy gładką rolkę i koło silnika. POZDRAWIAM i tym optymistycznym akcentem kończę i życzę trochę wiary w ludzkie możliwości.

jedrek49 - 2013-05-08, 08:58

witam
Dziekuje wszystkim za opinie ,rady
Mam troche zdolnosci manualnych ,woze ze soba klucze ale chcialem wiedziec na wszelki wypadek ,W tym roku wymienile pasek oraz rolki i napinacz/w zakladzie samochodowym/ale jest roznie i moze cos sie stac w drodze ,bedzie rezerwowy pasek i zdolnosci moje lub zaklad naprawczy i dam schemat moze zaloza pasek
dzieki sliczne
Na CT mozna liczyc
jedrek49
dziekuje


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group