Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

RENAULT - Renault Master 2.5 dCi i wycieki plynow ustrojowych

Mavv - 2015-05-04, 10:59
Temat postu: Renault Master 2.5 dCi i wycieki plynow ustrojowych
Mam wlasnie taki silnik w swoim kamperku.

Ma on kilka przypadlosci, ktorymi chce sie zajac:

1. Wyciek plynu chlodniczego. Znalazlem wyciek za zbiorniczkiem wyrownawczym w miejscu, gdzie dwa weze sa zlaczone takim - nie wiem, jak to nazwac - lacznikiem. Mocno kapalo. te dwa weze i lacznik okazaly sie byc monolitem. Po wymianie plynu nadal ubywa, ale duzo wolniej.

2. Plyn wspomagania. Mechanik przegladajac auto zauwazyl malo plynu. Rzeczywiscie bylo go ponizej minimum, a pompa przy maksymalnym skrecie byla slyszalna. Dolal plyn i pompa ucichla. Od kilku dni zaczynam znow slyszec pompe, ale nie skontrolowalem jeszcze stanu plynu. Uzupelnienie plynu mialo miejsce kilka miesiecy temu.

3. Olej silnikowy. Mam ochlapny wentylator na chlodnicy. Mechanik znalazl luzna objemke na obudowie turbo. Wyczysicl caly olej, podokrecal i w sumie jest nadal to samo, ale na szczesie nie bryzga olejem, ale jednak jest mokro.

Czy te silniki maja jakiej typowe miejsca, gdzie trzeba sie przyjrzec czy raczej mam po przejrzenia cala komore w poszukiwaniu wyciekow?

Jak zdjagnozowac ewentulany pad uszczelki pod glowica? Olej czysty (brak maselka na korku/bagnecie). trudno jest mi okreslic stan poziomu plynow doklanie, bo kamper nigdy nie stoi na rownej nawierzchni, ale za kazdym razem inaczej...

toscaner - 2015-05-04, 11:04
Temat postu: Re: Renault Master 2.5 dCi i wycieki plynow ustrojowych
Mavv napisał/a:
trudno jest mi okreslic stan poziomu plynow doklanie, bo kamper nigdy nie stoi na rownej nawierzchni, ale za kazdym razem inaczej...


To samo mam w Toskanii. Spad albo w tą albo tamtą.
Ja od dawna robiłem tu tak. Na parking pod Lidla albo gdzieś gdzie płasko. Pomiary co jakiś czas w tym samym miejscu przy okazji robienia zakupów. :spoko

Mavv - 2015-05-20, 15:29

1. Płyn chłodniczy. Właśnie dziś próbuję się dostac do pompy wody... Pasek wielorowkowy napędza pompę wspomagania i alternator... Nie ma na nim pompy wody. Jak ją znajdę, to zobaczę, czy na niej nie ma wyceików.

2. Płyn wspomagania. Poziom płynu ok, głośna praca pompy była tylko moim subiektywnym odczcuiem - miałem otwarte okno i zbyt dobrze wszystko słyszałem ;)

3. Olej silnikowy. Zdjąłem osłonę pod silnikiem i widze więcej. Olej dostaje się na pasek napędu alternatora. Ten rozbryzguje go wokoło.

Przy okazji dowiedziałem się, że ten silnik ma i łańcuch i pasek rozrządu. Pewnie właśnie pasek rozrządu (niewidoczny schowany pod osłoną) napędza pompę wody . Ktoś coś wie więcej o tych silnikach?

Mavv - 2015-06-04, 00:20

Dziś oddałem kamperka na warsztat - ale tylko do piątku wieczora (potrzebuję dostawczaka na weekend). Zobaczymy, co uda się znaleźć mechanikowi. Dam znać, co i jak.
Mavv - 2015-06-08, 12:43

Odebralem w piątek kamperka, ale niestety inny warsztat tez nic nie znalazł. Zrobili m.in. to co ja, czyli test ciśnieniowy i też im nic nie wyszło...

Ale za to dziś nastąpił przełom. Skorzystałem z pogody i postanowiłem poszukać pompy wody. Ustawiłem kamperka na podjeździe, zdjąłem osłonę silnika i oczom moim ukazał się wyciek :bigok Woda kapała, dosłownie kapała spod osłony - jak się okazało - pompy wody. Zdjąłem dekielek. Wykapało jeszcze trochę wody. Pompa napędzana jest z łańcucha rozrządu, a nie z paska rozrządu (dziwny silnik - ma i pasek i łańcuch). Ale nie napędza jej bezpośrednio łańcuch, ale jakieś koło zębate. Podejrzewam, że da się ją wymienić bez zdejmowania łańcucha (inaczej w jakim cely pompa miała by osobny dekielek???)

Zadzwoniłem już do mechanika i wstępnie umówiliśmy się na za tydzień. Będę robił
- pompa wody
- pasek rozrządu z napinaczem
- pasek wielorowkowy napędu altka i pompy wspomagania
- wymiana olejów w skrzyni

Powinno to roziwązać wyciek wody, przy okazji zrobię rzorząd. Wyciek oleju to już inna bajka.

Osłona pompy z zaznaczonym wodocznym wyciekiem:


Widok na pompę:


Kap kap:

Mavv - 2015-06-17, 20:02

Dziś byłem na warsztacie powiedzieć mechanikowi o zakresie robót i czekam na wstepną wycenę.
Mechanik mówi, że tam, gdzie pracuje koło zębate pompy jest też olej (jest tam widoczny). To tłumaczy też rozbryzgany przez pasek altka olej - mniej więcej nad paskiem altka jest wyciek - ta pomarańczowa uszczelka nie jest szczelna i sączy się przez nią woda i olej.

Mam nadzieję, że wymiana pompy wody wraz ze wszystkimi uszczelkami rozwiąże problem wycieków płynów ustrojowych. Jeszcze tylko zostanie szukanie pływającej siły hamowania i poprawienia mocy silnika :)

snix - 2015-07-05, 20:14

I jak tam? rozwiazales swoje problemy?
Ja rozwazam kupno Mastera 2.2 dci i wlasnie zastanawiam sie czy nie sa one jakos mega awaryjne.
Ktos moze doradzic?

Mavv - 2015-07-14, 21:00

Aktualizacja:

Pompa wody wraz ze wszystkimi uszczelkami wymieniona, przy okazji zrobiony rorząd (pasek wymieniony, łańuch rorządu sprawdzony - jest ok), wymienione oleje w silniku i skrzyni biegów, wymieniony pasek alternatora.

Nadal ubywało płynu. Po jeszcze bardziej dogłębnych oględzinach mechanik znalazł wyciek z tyłu silnika, gdzie jeden z węży wchodzi do bloku, tuż nad skrzynią i jakimś złączem elektrycznym w skrzyni. Tam też uszczelka jest uszkoczona - właśnie mechanior dzwonił, że uszczelkę wyjął i jest pęknięta.
Dziś jeszcze jadę po kamperka :)

Mavv - 2015-07-19, 23:55

:bigok
Wielka radość! Jak narazie po przejechaniu ponad 40km mam tyle płynu w zbiornikczku wyrównawczym, ile zostało zalane :) Wygląda na to, że wszystko już ok.

Czyli wyciek oleju i płynu chłodniczego naprawiony :spoko

Mechanik, wymieniając olej w silniku, trochę ten silnik przepłukał. Zalał go nowym olejem i od wymiany, a po przejechniu ok 70km, olej był nadal czyściutki i niemal klarowny. Poziom ten sam.
Jeszcze tylko jakby udało się podnieść ciutkę moc :) Mam taki plan, ale co wyjdzie, to zobaczymy. Jak wyjdzie, to będzie pewnie ok. 120KM zamiast obecnych 100KM (chociaż ciekawe, ile z tych 100 pozostało ;) ).

VincentVan - 2019-12-12, 20:18

Mavv napisał/a:
:bigok
Mam taki plan, ale co wyjdzie, to zobaczymy. Jak wyjdzie, to będzie pewnie ok. 120KM zamiast obecnych 100KM (chociaż ciekawe, ile z tych 100 pozostało ;) ).


I jak sie potoczyly losy Twojego Masterka?

Mam ten sam silnik i rowniez chlapie i tez slaba moc.

Mavv - 2019-12-12, 20:41

Wyciek płynu się pojawił po kilku latach. Puścił oring na termostacie. Sprawa ogarnięta. Olej nadal się nieco sączy z okolic turbo, ale już nie jest tak źle, jak było.
Co do mocy, to jak uszczelniłem turbo (pęknięta rura), to auto od razu stało się żwawsze i te 100 koni mi nie przeszkadza. Chociaż przy nowym nabytku (Sprinter 150 KM) wydaje się zamulony ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group