|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
|
MITSUBISHI - Alufelgi w L300
monimaro - 2016-08-08, 13:18 Temat postu: Alufelgi w L300 Cześć. Czy ktoś z kolegów próbował jazdy na alufelgach 15"? Mam ochotę spróbować, może będzie mniej bujać?
MILUŚ - 2016-08-08, 13:44 Temat postu: Re: Alufelgi w L300
monimaro napisał/a: | Cześć. Czy ktoś z kolegów próbował jazdy na alufelgach 15"? Mam ochotę spróbować, może będzie mniej bujać? |
Zanim kupisz ; sprawdź wagę alusów i porównaj ze stalowymi . W moim przypadku do Ducato alusy były cięższe o...3 kg/sztukę Odpuściłem
janus - 2016-08-09, 11:29 Temat postu: Re: Alufelgi w L300
MILUŚ napisał/a: |
Zanim kupisz ; sprawdź wagę alusów i porównaj ze stalowymi . W moim przypadku do Ducato alusy były cięższe o...3 kg/sztukę Odpuściłem |
Dobre
A mów się, że ze stopów lekkich
MILUŚ - 2016-08-11, 20:06 Temat postu: Re: Alufelgi w L300
janus napisał/a: | ...........
Dobre
A mów się, że ze stopów lekkich |
Tak z lekkich ale ,żeby utrzymać wytrzymałość felgi stalowej; tego "lekkiego" musi być więcej niż np.w osobówce
Czyli koniec końców felga jest ciężka
Argo - 2016-08-11, 21:19
Komplet oryginalnych felg alu do fiata Ducato jest lżejszy od felg stalowych. i tak 16"to 15-20 kg zysku, 15'' to 10-15 kg zysku.
MILUŚ - 2016-08-11, 22:56
Argo napisał/a: | Komplet oryginalnych felg alu do fiata Ducato jest lżejszy od felg stalowych. i tak 16"to 15-20 kg zysku, 15'' to 10-15 kg zysku. |
Podaj dowody
Argo - 2016-08-12, 21:45
To ty powinieneś udowodnić, że stalowe są cięższe, http://www.carthago.com/f...riert_EN_16.pdf strona 9.
MILUŚ - 2016-08-12, 22:40
Nie muszę udawadniać sam podałeś przykład........strona 9
Po za tym coś Ci się pokićkało z czytaniem mojej odpowiedzi
Dla poparcie mojego wcześniejszego wywodu :
Cytat :
Jeżeli chodzi o masę obręczy, to wbrew pozorom zwykle aluminiowe są cięższe. Wynika to z dość niskiej wytrzymałości aluminium w porównaniu ze stalą i wobec tego konieczności stosowania znacznie grubszych profili ścianek. Przykładowo przy popularnym rozmiarze 16 cali, stalowa felga waży 8,3 kg, natomiast aluminiowa - 9,5 kg. Masa koła rośnie wraz ze zwiększaniem rozmiaru.
http://magazynauto.interi...jsze,nId,633976
Po za tym nie bardzo rozumiem co dajesz za przykład
Sam udowadniasz ,że felgi stalowe są lżejsze o 4 - 6 kilogramów
Argo - 2016-08-13, 08:26
330340 16 inch alloy rims Fiat for f40 heavy chassis 680 -10.
MILUŚ - 2016-08-13, 09:31
330340 16-calowe felgi aluminiowe Fiat dla F40 ciężkiego podwozia 680 -10 kg
Notker - 2016-09-27, 20:53
Ja mialem dosyc corocznego odrdzewiania i malowania stalakow i kupilem alusy.Wyszly 200lz drozej niz nowe stalaki, a wyglad na pewno czynia pojazd bardziej eleganckim. Kolejny argument za alusami jest taki, ze poprawiaja chlodzenie hamulcow,a wymieniona tarcza z kiepskiego materialu potrafi byc wyjatkowo uciazliwa.
monimaro - 2016-10-04, 09:15
Wymieniałeś szpilki?
stander - 2016-10-04, 10:57
monimaro napisał/a: | Cześć. Czy ktoś z kolegów próbował jazdy na alufelgach 15"? Mam ochotę spróbować, może będzie mniej bujać? |
Założyłem w tym roku oryginalne dedykowane do Ducato super bez problemu lżejsze dokładnie o 12 kg
Co do bujania to nie wiem co masz na myśli .Moim zdaniem nie ma to wpływu .Ja po założeniu poduszek zauważyłem znaczną poprawę w trakcji i bardzo często pomocne przy poziomowaniu Polecam i felgi i poduszki
monimaro - 2016-10-04, 21:27
W mitsubishi jest bardzo mały rozstaw kół, stąd bujanie. Zakładając felgi o niższym et zwiększasz rozstaw kół. Tyle że do alu chba trzeba wymienić szpilki - kosztowne i pracochłonne. Do stalowych tylko dystanse bo nie ma w odpowiednim rozmiarze. Ładna felga odmienia autko, ale strasznie to skomplikowane/drogie. Chyba dorobię dwa dystanse na tył.
Notker - 2016-10-16, 11:16
Sory za zwloke. Szpilek nie wymienialem. Konsultowalem to u sprzedawcy i montera, przy alusach oryginalna szpilka jest krotsza nieznacznie , chyba okolo 5mm.Przejezdzilem caly sezon i zadna sie nie poluzowala. W przyszlym roku wymienie moze dla spokoju na szpilki ze stali nierdzewnej.
|
|