Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

MITSUBISHI - Wymiana rozrządu

Kogi - 2016-11-16, 12:30
Temat postu: Wymiana rozrządu
Witam. Przymierzyłem się do wymiany paska rozrządu i rolki napinacza, silnik benzynowy 1600. Ustawiłem znaki na kole zębatym wałka rozrządu, wale korbowym i powinien być też znak na pompie oleju. Problem w tym że na kole zębatym pompy oleju znak/nacięcie jest ale nigdzie nie ma odnośnika na obudowie. Starałem się nie poruszyć koła od pompy oleju, ale jeżeli się minimalne przesunęło to czy coś grozi silnikowi? Całość zmontowałem, ale jeszcze nie odpaliłem silnika. Co Wy na to?
Pozdrawiam

Skorpion - 2016-11-16, 12:38

http://www.bhmd.com.pl/ tam mozna kupic to co chcesz do L300
Kogi - 2016-11-16, 12:48

Dziękuję kolego za namiary na części. Ale ja cały rozrząd mam nowy. Założyłem go, tylko zastanawiam się nad oznaczeniami na kole zębatym pompy olejowej . Tak jak wcześniej napisałem oznaczenie na zębatce pompy jest, ale nie ma odnośnika na obudowie. Starałem się nie poruszyć zębatki pompy i złożyłem całość do kupy. Ale jeżeli zębatka przesunęła się to co wtedy? Oczywiście sam tej operacji nie robiłem, pomagał mi znajomy mechanik. On twierdzi że będzie wszystko ok, ale w instrukcji wymiany rozrządu, nacięcia/znaki na zębatce pompy oleju i obudowie silnika są , no u mnie nie ma żadnych oznaczeń na obudowie silnika.
SlawekEwa - 2016-11-16, 23:13

Kogi napisał/a:
no u mnie nie ma żadnych oznaczeń na obudowie silnika.

No i trzeba było zrobić przed rozbiórką rozrządu. W benzynie to od tej zębatki może napędzany jest aparat zapłonowy. jeśli tak to najwyżej trzeba będzie zapłon ustawić.

Kogi - 2016-11-17, 18:33

Masz rację. Wyczytałem w necie że aparat zapłonowy ma napęd od pompy olejowej. Zatem zapłon trzeba będzie ustawić. Jeszcze silnika nie odpalałem , bo mam zdjętą chłodnicę.
Dzięki za info.

krimar - 2016-11-26, 00:25

Znaki na zębatce koła pompy oleju występują w silnikach z wałkami wyważającymi (silent shafts), co jest napisane w instrukcji, której kawałek wrzuciłeś. Jest wtedy jeszcze jeden pasek od wałka wyważającego napędzany zdaje się z wałka pompy oleju - i dlatego trzeba to ustawić na znaki.

Aparat zapłonowy jest u góry i z pompą oleju nie ma nic wspólnego.

W kamperach są silniki 4G32 bez wałka wyważającego i dlatego brak oznaczeń na zębatce pompy, bo jej położenie jest nie istotne.

Przy wymianie rozrządu w tym silniku jest ważne, aby górne koło ustawić 2 zęby dalej, a następnie je "cofnąć" napinając pasek napinaczem - gwarantuje to prawidłowy naciąg paska, wszystko to jest opisane w instrukcji, której kawałek wrzuciłeś.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group