Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - niedogrzany silnik w Ducato 2010r

JanusS - 2022-03-07, 13:12
Temat postu: niedogrzany silnik w Ducato 2010r
Witam, mam pytanie do użytkowników camperów na Ducato Multijet. Czy wasze silniki też tak trudno się rozgrzewają jak mój. Jest z 2010 r i z przebiegiem 43kkm. Jechałem teraz do Wilna i miałem problemy bo silnik ciągle niedogrzany. Dopiero jak jechałem dłużej powyżej 90km/h to osiągał właściwą temperaturę ale wystarczyło, że dłużej stanąłem na światłach i już wskazówka leciała w dół. W Wilnie po mieście przy -5C był prawie zimny. Nie wiem czy tak ma - czy to termostat do wymiany???
vIrek - 2022-03-07, 14:11

Mam 3.0 z 2009 r. i po 5 minutach osiąga i trzyma temperaturę. Obstawiam termostat.
Gewehr - 2022-03-07, 18:47

Termostat.
JanusS - 2022-03-11, 20:53

No nie wiem czy to termostat bo wczoraj założyłem dedykowaną osłonę zimową a dziś ruszyłem na Słowację. Jest -5 i trzyma temperaturę jak drut! Poza tym w necie jest mnóstwo wątków gdzie kierowcy Fiatów Ducato mówią właśnie o niedogrzewaniu się silników w kontekście zwiększenia zużycia paliwa. Bylem zdziwiony jak wiele jest tych tematów. Jest więc coś na rzeczy ale już temat opanowany, Za 96 zeta kupiłem pasującą jak ulał osłonę tzw. zimową i problem zniknął!!!
SlawekEwa - 2022-03-11, 21:09

JanusS napisał/a:
kupiłem pasującą jak ulał osłonę tzw. zimową i problem zniknął!!!

jak zdejmiesz osłonę problem powróci :chytry

Mazur - 2022-03-12, 00:23

Te samochody chyba tak mają. Co prawda mam starszy model 2.8JTD, wiecznie wskazówka temperatury nisko. Właśnie wymieniłem termostat i czujnik temperatury bo to tanie rzeczy są , bez zmian :spoko
MILUŚ - 2022-03-12, 00:46

Mazur napisał/a:
Te samochody chyba tak mają. Co prawda mam starszy model 2.8JTD, wiecznie wskazówka temperatury nisko...


Jeżdżę tak od ośmiu lat ; przynajmniej nie przegrzewa mi się w lecie :chytry
Na zimę zakładam osłonę na przód i jakoś jest trochę lepiej :mrgreen: :spoko

Gewehr - 2022-03-12, 06:27

2.8 to tona żeliwa :mrgreen: Ten to standardowy cienki blok. Całkowicie inne silniki. W 2.8 faktycznie w zimie problem. 2,3 i 3,0 nie mają już tefo problemu. Termostat kosztuje grosze, a jego wymiana jest prosta. Osłona pomaga, bo jest otwarty przepływ w termostacie ;)
lepciak - 2022-03-12, 12:27

Mazur napisał/a:
Te samochody chyba tak mają.
Nie mają. W moim kamperze jest silnik TD2,5 z 1990 roku i żadnych kłopotów. Nie wiem co to niedogrzanie. Ale o silnik dbam.
MILUŚ - 2022-03-12, 13:10

lepciak napisał/a:
Mazur napisał/a:
Te samochody chyba tak mają.
Nie mają. W moim kamperze jest silnik TD2,5 z 1990 roku i żadnych kłopotów. Nie wiem co to niedogrzanie. Ale o silnik dbam.


Mają . 2,8JTD ma większą chłodnicę :-P w górach na podjazdach nawet mi się często wentylatory nie włączają :mrgreen:
W poprzednim 2,5TD Ducato z 1991 miałem chłodnice mniejszą i wentylatory pod górę pracowały non stop :chytry

Mazur - 2022-03-12, 14:00

lepciak napisał/a:
Mazur napisał/a:
Te samochody chyba tak mają.
Nie mają. W moim kamperze jest silnik TD2,5 z 1990 roku i żadnych kłopotów. Nie wiem co to niedogrzanie. Ale o silnik dbam.

To są dwa zupełnie różne silniki ,różne pojemności , różne rozwiązania, z 10 lat różnicy , Twój td i mój common rail , nie ma co porównywać .
Już doczytałem , ze te typy tak mają :bigok

MILUŚ - 2022-03-12, 14:04

Mazur napisał/a:
.......te typy tak mają :bigok
i to od lat :diabelski_usmiech
nikita55 - 2022-03-12, 20:20

Miałem podobny problem ale w silniku 2,5 tdi.
Ciągle był niedogrzany i praktycznie ciężko było uzyskać 70 stopni.
Kupiłem tzw. termostat ..zimowy..który otwiera się dużo później niż standardowy i problem zniknął. Teraz dochodzi do 90 st i trzyma a w lato to wentylatory by się włączyły to trzeba się bardzo postarać.

jacek2214 - 2022-03-12, 22:27

A od kiedy to sa termostaty zimowe i letnie. :-/
Monter - 2022-03-13, 08:59

Nie tyle zimowe i letnie co otwierające się przy różnych temperaturach. Może nawet nie do jednego auta, ale w ramach unifikacji części termostat o dokładnie tych samych kształtach i wymiarach lecz z przeznaczeniem do różnych aut może mieć różne temperatury zadziałania.
jacek2214 - 2022-03-13, 09:14

I to sie zgadza
nikita55 - 2022-03-13, 13:33

Sprzedawca opisał jako tzw. zimowy przeznaczony na kraje skandynawskie. Wcześniej był montowany na cieplejsze regiony jak Włochy i zbyt wcześnie ( jak dla mnie) się otwierał.
Kazik II - 2022-03-13, 14:41

A może by tak po prostu zacząć od sprawdzenia działania termostatu najprostszą chłopską metodą. czy nie jest po prostu cały czas otwarty. Pojeździć trochę, aby się trochę podgrzał silnik.A potem sprawdzić, czy rura za termostatem jest całkowicie zimna czy też taka trochę letniawa. Jeśli mamy jakiekolwiek wątpliwości do działania tego elementu to lepiej wymienić od razu, bo to niewielki koszt. Jeśli się gdzieś zawiesza, zacina - to w drugą stronę skutki mogą być katastrofalne. Tak jak kiedyś u mnie, gdzie się zawiesił - ale w położeniu zamkniętym. Efekt- wywalona uszczelka pod głowicą w Austrii na autostradzie. O kosztach i stresie lepiej nie mówić :gwm
nikita55 - 2022-03-13, 16:15

U mnie wszystko było sprawdzane i sprawne . Wcześniej pełne otwarcie termostatu było przy 69 stopniach celsjusza a teraz przy 85.
Zresztą na obu termostatach były wybite temperatury otwarcia i to się zgadzało. Okazało się że do mojego ducato w sprzedaży były trzy rodzaje termostatów. 69 st ,78 st,85 st.

SlawekEwa - 2022-03-13, 16:32

Kazik II napisał/a:
Tak jak kiedyś u mnie, gdzie się zawiesił - ale w położeniu zamkniętym. Efekt- wywalona uszczelka pod głowicą w Austrii na autostradzie.

Zegar temp też się zawiesił ?

Kazik II - 2022-03-13, 18:55

SlawekEwa napisał/a:
Zegar temp też się zawiesił ?

Jadąc wieczorem w deszczu gapisz się na wskaźnik temperatury, czy na drogę?

MILUŚ - 2022-03-13, 18:57

Kazik II napisał/a:
SlawekEwa napisał/a:
Zegar temp też się zawiesił ?

Jadąc wieczorem w deszczu gapisz się na wskaźnik temperatury, czy na drogę?

Ale kontrolkę CZERWONĄ to trudno przeoczyć :diabelski_usmiech

SlawekEwa - 2022-03-13, 20:17

MILUŚ napisał/a:
Ale kontrolkę CZERWONĄ to trudno przeoczyć

:idea się przepaliła

Gewehr - 2022-03-14, 21:35

Dziś zmieniałem termostat w 3.0 W obecnych temperaturach trzymał około 65 stopni. Po zmianie wskazówka idealnie w pionie. Koszt orginalnego termostatu trochę ponad 300 zł. Co najdziwniejsze, to w Intercars, autoland, czy interteam, brak na stanie :shock: Coraz gorzej z częściami zamiennymi w hurtowniach :gwm
eMKa - 2022-03-15, 12:13

Termostat Fiat/PSA 3,0 w oryginale 504132246 stary nr. 504657285 kosztuje 457 zł. W pudełku najczęściej termostat Wahlera nr 410075.79D cena 183 (!) i jest to baaardzo fajna cena dla sprzedającego ;)
Monter - 2022-03-15, 13:22

Standardowa marża ASO. Najdroższe magazynowanie na świecie :)

Intercars nie produkował czasem części na Ukrainie?

Gewehr - 2022-03-15, 17:43

eMKa napisał/a:
Termostat Fiat/PSA 3,0 w oryginale 504132246 stary nr. 504657285 kosztuje 457 zł. W pudełku najczęściej termostat Wahlera nr 410075.79D cena 183 (!) i jest to baaardzo fajna cena dla sprzedającego ;)

Oryginał właśnie wahler. Cenę podałem swoją, a nie detal :spoko

JanusS - 2022-03-27, 22:06

Koledzy, którzy radzili wymienić termostat mieli rację! Wymieniłem i jest OK. Ale przy okazji wymiany zdziwko było ogromne bo ten stary termostat wyjęliśmy i był ZAMKNIETY !!! Wrzuciliśmy do wrzącej wody i ani drgnął! Cały czas zamknięty!!! Jakim więc cudem zamknięty termostat dawał efekt niedogrzania silnika??? To zagadka!
Socale - 2022-03-27, 22:47

JanusS napisał/a:
...
stary termostat wyjęliśmy i był ZAMKNIETY !!! Wrzuciliśmy do wrzącej wody i ani drgnął! Cały czas zamknięty!!! Jakim więc cudem zamknięty termostat dawał efekt niedogrzania silnika??? To zagadka!

Jak długo topiłeś termostat we wrzątku? Reakcja jest nawet po kilku minutach.
To nie jest zagadka, to jest niebezpieczeństwo zarżnięcia silnika.
Do sprawdzenia/wymiany czujnik temperatury oraz połączenia na stykach i wtyczkach. Musisz dążyć do poprawności wskazań bo nic nie usprawiedliwi zagadek które zabiją ci silnik :idea Diabeł :diabelski_usmiech tkwi w pierdołach, trzeba je tylko wykryć, owe "tylko" nie jest sprawą prostą.
Jak diabełka dopadniesz, wyrwiesz mu ogonek i już nie będzie się śmiał, widłami gnojka potraktujesz i zdechnie a auto uleczysz.

Kazik II - 2022-04-01, 12:46

SlawekEwa napisał/a:
MILUŚ napisał/a:
Ale kontrolkę CZERWONĄ to trudno przeoczyć

:idea się przepaliła

Się nie przepaliła. Ale to było stare ducato - tam deska rozdzielcza była znacznie poniżej linii wzroku i przy złych warunkach, kiedy człowiek był bardzo skupiony na drodze można było nie zauważyć. Ja po tym zakładałem sobie dodatkowy brzęczyk ostrzegający o przegrzaniu. W nowszych dostawczakach a chyba i w ciężarówkach brzęczyk ostrzegający o poważnej awarii zdaje się montują fabrycznie.

Monter - 2022-04-01, 17:43

Kazik II napisał/a:
...to było stare ducato - tam deska rozdzielcza była znacznie poniżej linii wzroku i przy złych warunkach, kiedy człowiek był bardzo skupiony na drodze można było nie zauważyć


Weź nie żartuj - jaki by trzeba mieć wzrost albo jak dużą drugą szyję, żeby nie zauważyć kontrolki do tego czerwonej na desce? :-P

Lepiej od razu napisz, że dół deski w ducato to istna półka i aż się prosi o położenie tam wszelakiej maści okularów, Hallsów czy innych bambetli zasłaniających kontrolki ;) Wiem, bo sam tak sobie zasłaniam je czasem :) Ostatnio wczoraj ;)

Gewehr - 2022-04-01, 21:05

Monter napisał/a:
Kazik II napisał/a:
...to było stare ducato - tam deska rozdzielcza była znacznie poniżej linii wzroku i przy złych warunkach, kiedy człowiek był bardzo skupiony na drodze można było nie zauważyć


Weź nie żartuj - jaki by trzeba mieć wzrost albo jak dużą drugą szyję, żeby nie zauważyć kontrolki do tego czerwonej na desce? :-P

Lepiej od razu napisz, że dół deski w ducato to istna półka i aż się prosi o położenie tam wszelakiej maści okularów, Hallsów czy innych bambetli zasłaniających kontrolki ;) Wiem, bo sam tak sobie zasłaniam je czasem :) Ostatnio wczoraj ;)


Później jedzie taki na długich i oślepia :haha:

Monter - 2022-04-01, 21:32

Gewehr napisał/a:
Później jedzie taki na długich i oślepia :haha:


Jak jest jeszcze jasno - to dopiero hit! ;)

SlawekEwa - 2022-04-01, 22:20

Kazik II napisał/a:
Efekt- wywalona uszczelka pod głowicą w Austrii na autostradzie. O kosztach i stresie lepiej nie mówić :gwm

No dobra nauczka była kosztowna i stresująca :bylo

Kazik II - 2022-04-01, 23:15

Monter napisał/a:
Kazik II napisał/a:
...to było stare ducato - tam deska rozdzielcza była znacznie poniżej linii wzroku i przy złych warunkach, kiedy człowiek był bardzo skupiony na drodze można było nie zauważyć


Weź nie żartuj - jaki by trzeba mieć wzrost albo jak dużą drugą szyję, żeby nie zauważyć kontrolki do tego czerwonej na desce? :-P

Lepiej od razu napisz, że dół deski w ducato to istna półka i aż się prosi o położenie tam wszelakiej maści okularów, Hallsów czy innych bambetli zasłaniających kontrolki ;) Wiem, bo sam tak sobie zasłaniam je czasem :) Ostatnio wczoraj ;)

Nie, po prostu miałem kokpit całkiem zarzygany po wieczornej imprezie - czy to wyjaśnienie Ci wystarczy?

Monter - 2022-04-02, 08:35

Kazik II napisał/a:
Nie, po prostu miałem kokpit całkiem zarzygany po wieczornej imprezie - czy to wyjaśnienie Ci wystarczy?


O ile pierwszą część zdania rozumiem i się zdarza, o tyle nie rozumiem drugiej części - co ma mi wystarczyć? Przeczytaj jeszcze raz moją wypowiedź i nie naprężaj żyłki na czole niepotrzebnie :)

Ppu - 2022-12-26, 00:46

proponuję dokładnie przyjrzeć się termostatowi, Mój 2,5D z 96 też się nie dogrzewał latem. Wymieniłem czujnik temp bez zmian, wymieniłem termostat bez zmian i tez czytałem masę opinii że tak ducato ma, ale dla mnie to było nie do przyjęcia bo silnik niedogrzany bardziej się zużywa. Jeszcze raz zamówiłem termostat i przy zakupie obejrzałem go - okazała się, że był lekko krzywy i nie było tego widać na pierwszy rzut okna ale on się nie domykał w 100%. :-/ Więc zamówili kolejny i ten już się domykał. Zamontowałem ten kolejny i na pewno już sprawny, po czym sprawdziłem ten który właśnie wyjąłem z samochodu a był wymieniałem tydzień temu i okazało się że ten zdemontowany tez był lekko krzywy i nie domykał się w pełni :roll: po wymianie na sprawdzony i domykający się termostat problem zniknął - przynajmniej w miesiącach letnich bo zimą nie jeżdżę. :wyszczerzony:
masakra jakiej jakości są dzisiaj części - reasumując na 3 nowe termostaty tylko jeden był sprawny ! :idea:

blue60 - 2022-12-26, 18:15

W ducato na zimę połowę chłodnicy trzeba zasłonić.
Żadna wymiana termostatu nie pomoże.

SlawekEwa - 2022-12-26, 19:44

blue60 napisał/a:

W ducato na zimę połowę chłodnicy trzeba zasłonić.

ale którą połowę? od lewej do prawej, czy od prawej do lewej, czy od góry do dołu, czy od dołu do góry ? :niewiem

MILUŚ - 2022-12-26, 19:51

Oj tam ; oj tam się czepiasz :-P
Cieplejszą :haha:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group