Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

VW - Jaki olej do VW ??

darboch - 2010-06-24, 20:26
Temat postu: Jaki olej do VW ??
Jaki olej wlewacie do swoich VW ??


maszakow jaki olej lejesz do swojego LT'ka ?

Ja jestem przed wymiana oleju,poprzedni własciciel lał pełny syntetyk a wiec będę to kontynuował.Zastanawiam się nad Castrol EDGE TURBO DIESEL 5W-40.Ktoś ma jakieś doświadczenie z tym olejem? Jakieś propozycje ??

pozdrawiam

airgaston - 2010-06-24, 20:45

Ja do swojego leje taki który ma aprobate VW chyba 505.00. Mam motor ACL 2.4 TD
darboch - 2010-06-24, 21:21

Ja mam aprobatę chyba 505 01 ale to sprawdze w weekend.Zaskoczyła mnie dziś informacja, że do lt 35 wlewa sie prawie 8 litrów oleju :shock:
maszakow - 2010-06-25, 00:45

darboch napisał/a:
Ja mam aprobatę chyba 505 01 ale to sprawdze w weekend.Zaskoczyła mnie dziś informacja, że do lt 35 wlewa sie prawie 8 litrów oleju :shock:

VW 505 00 - Wielosezonowy olej silnikowy do silników Diesla z i bez
turbodoładowania.
VW 505 01 - Wielosezonowy olej silnikowy specjalnie dla silników Diesla z
pompowtryskiwaczami.


JA w LT mam silnik ANJ, trzeba kupić 8 litrów - wchodzi 7,5 :) Do trojaczków z Sevel wchodzi 7 więc niewiele mniej. Zreszta to zależy od silnika niekóre LT biorą trochę mniej.
Ja jeżdżę na mineralnym - Orlen Diesel 2 - 15W40. olej klasy HDPO. bardzo dobra cena w stosunku do parametrów. Co do twoich przemyśleń - nie bedę polemizował z syntetykami bo każdy lubi co innego, zresztą chyba już nie masz wyboru :) . Moim zdaniem jednak powinieneś wlać 15W40. wg małej mądrej książeczki VW, 5W40 to specka na niższe temperatury (Skandynawia), a u nas latem jest dużo cieplej, możesz mieć nieliche problemy.
Turbo bardzo nie lubi złych olejów...

darboch - 2010-06-25, 15:41

maszakow napisał/a:
5W40 to specka na niższe temperatury (Skandynawia), a u nas latem jest dużo cieplej, możesz mieć nieliche problemy.


Jesli mam lac syntetyk i jest taki tam lany od poczatku a dodatkowo to zaleca VW to po co zmieniac? W zeszlym roku w Norwegi mialem temp powyzej 30 st C :-P ,zalezy jaka dla Ciebie jest "niska temp" :ok

maszakow - 2010-06-26, 01:44

A wiesz dlaczego go lał ? Bo ja nie.
NIe będę się wymądrzał - to co powiedziałem wcześniej wynika z rysunku z instrukcji VW w wersji francuskiej. 5W40 dla diesla ma przedział -30/+15 stopni, co jak na średnie temperatury zwłaszcza latem trochę mało...
Ja lałem 15W40 przez 10 lat do Jumpera i nie narzekałem, bo taki olej zalecali w instrukcji polskiej.
Zawsze można zapytać mechanika "DLACZEGO TEN ?" (Ciekawe czy odpowie) Ja tego nie zrobiłem, jak przyszło do wymiany po raz pierwszy spytali"co lejemy, normalny ?" no i zalali normalny. Od tego czasu bardziej patrzę na cenę i opisy olejów aniżeli na normę.
za 8 l orlena 2 HDPO płacę 110-120 PLN.
MOże przejde na Orlen 3...ciekawe jak to silnik odbierze ale ja pewnie i tak nic nie poczuję.

darboch - 2010-06-28, 08:42

maszakow napisał/a:
Ja tego nie zrobiłem, jak przyszło do wymiany po raz pierwszy spytali"co lejemy, normalny ?" no i zalali normalny


a czemu tak zrobili ?
będę się jednak trzymał syntetyka ale popytam jeszcze w kilku miejscach z drugiej strony nasuwa mi się spontaniczne pytanie...Czy wszystkie syntetyki maja ten przedział temp co podałeś ?? :ok

zdecydowałem sie na ---> http://www.castrol.com/ca...ntentId=7020061

maszakow - 2010-07-12, 11:41

Darboch daj znać jak dojdzie do wymiany na następnym przeglądzie. Ciekawy jestem jak ci silnik będzie pracował w te upały, pilnuj kontrolki temperatury...
Rockers - 2010-07-12, 13:07

U nas zaleca się oleje 15W40 ja używam w LT-czku mineralnego narazie nie narzekam, zresztą nie wiem czy gdy powstał ten silnik produkowano już oleje syntetyczne :haha:
darboch - 2010-07-12, 22:49

maszakow napisał/a:
Ciekawy jestem jak ci silnik będzie pracował w te upały


Jade na północ Norwegii,zobaczymy jak z tymi upalami będzie ale oczywiście kontrolki będę miał na oku :ok

maszakow - 2010-07-13, 00:20

no właśnie ten wykresik jest trochę problematyczny. ... spróbuję zeskanować swój może wtedy podebatujemy.
maszakow - 2010-07-27, 14:21

Obiecany skan. Tak to wygląda w książeczce VW LT II :)
Rockers - 2010-07-27, 22:16

A pisze tam w końcu jaki lać ?? :mrgreen:
darboch - 2010-10-12, 21:46

Żeby uzupełnic temat w sprawie oleju który wlałem do silnika....zrobiłem ok 8 tys km w Norge i troche w Swe przy wyjątkowo pieknej pogodzie.Silnik sprawował się świetnie,temp cały czas w normie nawet w wyjątkowo ostrych i długich podjazdach [ tych w Norwegii nie brakuje]wziąłem na wszelki wypadek dodatkowy litr ale nie trzeba było nic dolewać :ok
maszakow - 2010-10-27, 15:48

U mnie czas na zmianę oleju - na zimę szarpnę się i wleję 10W40. a jaki - to sobie jeszcze doszukam. Mniej się będzie stawiał na rozruchu w zimie - mam nadzieję.
maszakow - 2010-11-14, 18:16

No i wlałem - Mobil super 2000 x1 Diesel 10W40. Udało mi się kupić 2 bańki 4litrowe po 60 PLN/szt. Nie było oleju, który chciałem kupić - sprzedawca zaproponował mi ten z alternatywą.
Przy okazji zakres cenowy olejów 10W40 na jesień 2010 - może ktoś skorzysta...
Mobil Super 2000 x1 - 60-70 PLN/4l
Shell helix PLus Diesel - 75PLN /4l
Castrol Magnatec Diesel - 80-85 /4l
Elf Competition STI 80-100 PLN / 4l
Valvoline MaxLife diesel 125 PLN/5l
Orlen Platinum 60 PLN/ 4,5 litra
Lotos Semi synthetic 80 PLN/4l
Dość ciekawa wydaje się propozycja hipermarketu Leclerc - K2 Texar Turbo diesel - 68 PLN/5 litrów.
W tej samej cenie również olej do zwykłego diesla.

Omijać Real i Carrefour - ci mają ceny olejów wzięte z kosmosu - tylko dla desperatów.

Oleje mineralne 15W40 z reguły są tańsze ok 10-15 pln :)

cook35 - 2013-11-03, 17:13

Witam....
W kwesti oleju ....mam ogromną prośbę ! totalnie odrzućcie temat olei mineralnych w prosty sposób dobierzcie wartości z książki pojazdu , jeśli chodzi o markę oleju ...to kwestia własnego wyboru i wiedzy to jest serce waszych pupilków on ma was wozić po świecie....bez awarii......

darboch - 2013-11-03, 17:45

dokładnie...dlatego używam MOTUL Specific 505 01/502 00 5W40 i jestem super zadowolony...ani grama mi nie zabrał a trochę żyłowania było w Norwegii w sezonie w 2012 i 2013 roku. Silnik spisywał się rewelacyjnie....generalnie w osobówkach też używam Motul'a
cook35 - 2013-11-04, 07:16

A ja wlewam niemieckiego Fuchs-a, tani a w niemczech na pierwszy montaż do bm-ek i merca...skrzynie biegów zalałem Millers naprawił skrzynię....hee hee, do paliwa leje dodatek , i w końcu mój 2.4 jeżdzi !!, nie trzeba zakładać turbiny.....zupełnie inne wozidełko...pozdro dla grupy, ... :spoko
darboch - 2014-02-01, 07:36

cook35 napisał/a:
skrzynie biegów zalałem Millers naprawił skrzynię


generalnie co ile wymienia się olej w skrzyni ?

cook35 - 2014-02-01, 07:59

Zalecenia, co 30tys.....
darboch - 2014-02-01, 09:02

No to już chyba czas wymienić ...
cook35 - 2014-02-01, 13:31

Zainteresuj się firma amsoil lub Millers , dodasz troszkę kaski a będziesz miał w dyfrach i skrzyni Rollsroysa....polecam bo wartoooooo!!
Cykada - 2014-02-01, 17:18

mój sprinter z 1996 roku z przebiegiem 1500000km jezdził zawsze odkąd go mam ok. 300 000km na mobilu 10-40 ale zaczął łykać ok 1l - 5000km. Zacząłem lać olej opla i zżerał 1l na 10 000km . Teraz wlałem jakiś ventol i zżera najwięcej.
Dużo zależy jak się jezdzi. Jak załadowany i się jedzie 140km-h to idzie tego oleju dużo a jak 100km-h to mniej.

cook35 - 2014-02-01, 17:27

Noo to piękny przebieg .....można powiedzieć ze silnik nic nie bierze, bo pewnie ganiasz nim solidnie , szacun dla gwiazdy....on i dla drivera...
Ahmed - 2014-02-01, 17:35

Zalej olejem Valvoline MaxLife , zużycie oleju powinno spaść :spoko

http://www.valvolinepolsk...wy_maxlife.html

Cykada - 2014-02-01, 17:35

cook35 napisał/a:
Noo to piękny przebieg .....można powiedzieć ze silnik nic nie bierze, bo pewnie ganiasz nim solidnie , szacun dla gwiazdy....on i dla drivera...

silnik pali na tyka. Chodzi jakby miał 100.000 km
A robię ok.8 tys.km miesiąc.
Auto potrafi pół roku jezdzić bezawaryjnie. Potem jakieś 1000zł w naprawy i znowu pół roku jazda. To druga maja 312-tka i się nie zawiodłem. W tamtym roku z poważniejszych napraw to wtrysk sterujący.

Cykada - 2014-02-01, 17:38

oskp napisał/a:
Zalej olejem Valvoline MaxLife , zużycie oleju powinno spaść :spoko

http://www.valvolinepolsk...wy_maxlife.html

ten oplowski tańszy. Dla tego przebiegu to chyba trzeba byłoby lać 15-40

cook35 - 2014-02-01, 18:39

Szkoda lać 15W40....czy będzie 5 czy 10 W40 będzie dokładnie to samo, tylko w parametrach niższych temperatur będzie lepiej na korzyść tych drugich oczywiście, to nie jest tak ze jak pierwsza cyfra niższa tooooo olej rzadszy!!!!!....najważniejsze patrzcie cooo zaleca producent czyli jaki parametr, a jeśli mówimy o niższych parametrach to mamyyyyyyy na myśli oleje typu woda....czyli chłam i dziadostwo....ooooo i tyle...
eeMeeL - 2014-02-01, 20:34

i tak i nie...
baza olejowa jest raczej ta sama. Natomiast każdy producent używa różnych dodatków wspomagających pracę silnika dotyczących warunków pracy, okresów przebiegu, jak i odkładania się nagarów pod czas pracy.
Nie zalecałbym zmiany producenta oleju jeśli okoliczności tego nie wymagają.
Podam przykład: kupują samochód używany poprzedni właściciel używał ojeju X, nowy właściciel zaczął używać oleju Y o tej samej lepkości. Po jakimś czas silnik zaczął brać olej. Z czego to wynika: inne własności myjące. Nowy silnik mógł rozpuścić stare nagary.

Była taka zasada: zawsze można zmienić olej z syntetyka na pól syntetyk, z półsyntetyka na mineralny. Nie odwrotnie.

Marcin

maszakow - 2014-02-01, 22:49

darboch napisał/a:
No to już chyba czas wymienić ...

POczekaj na inne opinie - Ja z kolei słyszałem od co 100 tyś. U siebie wymieniłem po 120 tyś.

Mobili - z doświadczenia wiem że jak coś się działo z silnikiem mercedesa jak popracował w jakimś ostrym reżimie albo na sucho albo dostał ostrzej po garach - to już zawsze potem będzie żłopał. Jak inni mówią ... da się z tym żyć.

cook35 - 2014-02-02, 10:42

Zgadzam się, ten temat jest jak morze.....są zasady, które wymieniles i tego warto się trzymać ,
Ja osobiście trzymam się jednej mojej zasady silnik to serce , więc korzystam z najwyższej półki co do olei a wybieram to co zaleca dokładnie producent dla danego swojego modelu......
Heyyyyyy

Cykada - 2014-02-02, 12:20

maszakow napisał/a:
darboch napisał/a:
No to już chyba czas wymienić ...

POczekaj na inne opinie - Ja z kolei słyszałem od co 100 tyś. U siebie wymieniłem po 120 tyś.

Mobili - z doświadczenia wiem że jak coś się działo z silnikiem mercedesa jak popracował w jakimś ostrym reżimie albo na sucho albo dostał ostrzej po garach - to już zawsze potem będzie żłopał. Jak inni mówią ... da się z tym żyć.

oczywiście da się z tym żyć. Będe go katował aż się nie rozleci potem kupię okulara z motorem 2.9 i przerzucę. Tylko on się nie chce rozlecieć :haha:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group