Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

podwozia i silniki - Opony wielozezonowe

casper - 2019-04-06, 10:53
Temat postu: Opony wielozezonowe
Słuchajcie, camperem i tak się jeździ głównie w okresie wiosna, lato, jesień - czyli gdy jest względnie ciepło. Po co więc wydawać kasę na zimówki. Ktoś jeszcze wychodzi może z takiego założenia?

Na http://puzioskyfighters.p...mieniamy-opony/ tłumaczą, że jednym z czynników jest ekonomia - i pewnie coś jest na rzeczy.

moskit - 2019-04-06, 11:29

i dla tego kupuje się wielosezonowe i jest spokój
MisioKRAK - 2019-04-06, 13:26

Ja jeżdżę Osiołkiem na całorocznych...dużo lepiej się spisują np na trawie czy piasku nawet latem...
LukF - 2019-04-06, 15:28

A ja jak jadę zimą na narty to wolę założyć zimówki :mrgreen:
robba - 2019-04-06, 16:39

LukF napisał/a:
A ja jak jadę zimą na narty to wolę założyć zimówki :mrgreen:

a nie lepiej narty założyć? jak się jedzie na narty to je zakładając osiąga się cel... ;) :diabelski_usmiech

LukF - 2019-04-06, 20:05

Jadę zimą kamperem NA narty a nie NA nartach

Zresztą bez sensu gadka

moskit - 2019-04-06, 20:30

w Nicei śnieg widzą tylko w zamrażarkach to co mogą wiedzieć o jeździe "na narty" :haha: :haha: :haha:
Socale - 2019-04-06, 21:45

LukF napisał/a:
A ja jak jadę zimą na narty to wolę założyć zimówki :mrgreen:

A ja jak jadę na narty to tam gdzie nie ma śniegu i zimówek nie zakładam. :diabelski_usmiech
:haha:
A seriej to sukcesywnie swoje pojazdy wyposażam w opony wielosezonowe.
Wqurza łączna ilość zmian w ciągu roku, a kolejki u gumiarzy że hej... Floty nie mam ale kilka aut jest.
Czas w kolejce jest straconym czasem.

SlawekEwa - 2019-04-06, 22:27

casper napisał/a:
Słuchajcie, camperem i tak się jeździ głównie w okresie wiosna, lato, jesień - czyli gdy jest względnie ciepło. Po co więc wydawać kasę na zimówki. Ktoś jeszcze wychodzi może z takiego założenia?

No tak w Europie już wiosna https://www.o2.pl/artykul...67437121611393a

Agostini - 2019-04-06, 23:01

Opony wielosezonowe dla kampera to chyba nawet lepsze rozwiązanie niż typowo letnie na lato. Błoto, mokra trawa, szutrowe, wysokie podjazdy itp.
Ale jeśli jeździmy systematycznie zimą, zimowe obowiązkowo. I nie dla przepisów w niektórych krajach a dla komfortu i bezpieczeństwa.

mischka - 2019-04-07, 12:29

Ja mam wielosezonowe i następne też takie będą. Prowadzą się dobrze latem i zimą więc jestem zadowolony.
eMKa - 2019-04-07, 12:38

Tak dla przypomnienia
od 01.2019 w wielu krajach Europy wszedł nowy przepis dopuszczający zimą tylko opony ze znakiem opony zimowej
3PMSF
Do 2019 można było używać opony ze znakiem wielosezonowej M+S
Ustawodawcy dopuścili do ruchu zimą opony M+S wyprodukowane przed 2019

Michelin CrossClimate spełnia nowe wymagania :lol:

mischka - 2019-04-07, 12:56

eMKa napisał/a:
Michelin CrossClimate spełnia nowe wymagania :lol:

wszystkie nowe spełniają te wymagania :spoko

eMKa - 2019-04-07, 13:03

Ale mówimy o wielosezonowych
które jeszcze ?

amples - 2019-04-07, 13:03

eMKa napisał/a:
od 01.2019 w wielu krajach Europy wszedł nowy przepis dopuszczający zimą tylko opony ze znakiem opony zimowej

Konkrety , ustawa - paragraf mówiący o 01.2019r ,
eMKa napisał/a:
Michelin CrossClimate spełnia nowe wymagania
Lokowanie produktu :haha:
Chińczyk wielosezonowy nie spełnia , mimo że też ma znak 3PMSF :?: :diabelski_usmiech

eMKa - 2019-04-07, 13:10

Moje Agilis M+S kończą żywot, i powinienem mysleć o wymianie
Jedyna wielosezonowa mająca znak 3PMSF to wspomniana CrossClimat
innej nie znalazłem

mischka - 2019-04-07, 13:14

eMKa napisał/a:
Ale mówimy o wielosezonowych
które jeszcze ?

Wszystkie nowe opony wielosezonowe które są w sprzedaży. Myślisz że producenci opon nie znają obowiązujących przepisów?
W Austrii w zeszłym roku obowiązywało oznaczenie M+S, a na ten rok nie znalazłem żadnych nowszych informacji. Dlatego moje Vredesteiny spełniają oba wymagania ;)
Nokian, Continental, GoodYear, Nexen itd. itp...

amples - 2019-04-07, 13:15

eMKa napisał/a:
Jedyna wielosezonowa mająca znak 3PMSF to wspomniana CrossClimat
innej nie znalazłem
Poszukaj na forum , jeden taki kupił i zachwalał ,
zresztą ja też mam podobne chińczyki ,

eMKa - 2019-04-07, 13:19

amples napisał/a:
eMKa napisał/a:
od 01.2019 w wielu krajach Europy wszedł nowy przepis dopuszczający zimą tylko opony ze znakiem opony zimowej

Konkrety , ustawa - paragraf mówiący o 01.2019r ,
eMKa napisał/a:
Michelin CrossClimate spełnia nowe wymagania
Lokowanie produktu :haha:
Chińczyk wielosezonowy nie spełnia , mimo że też ma znak 3PMSF :?: :diabelski_usmiech



Artykuł w Polski CaraVaning nr.5(84)2018 str.98
Dla mnie to informacja wiarygodna
a chińczyków (opon) nie kupuje tak mam ;)

mischka - 2019-04-07, 13:25

Nie musisz kupować Chińczyków, rynek się rozwija i opon wielosezonowych nie brakuje.
Akurat ja zdecydowałem się na Vredestein i jestem zadowolony. https://www.oponeo.pl/dan...9-s-c#158073534
Kolega kupił Nexen i też nie narzeka.

amples - 2019-04-07, 13:26

eMKa napisał/a:
a chińczyków (opon) nie kupuje tak mam
A to twój problem :diabelski_usmiech
eMKa - 2019-04-07, 13:31

No dopakuje :chytry
wspomniany przepis w Niemczech obowiązuje 01.2018 !

eMKa - 2019-04-07, 13:33

amples napisał/a:
eMKa napisał/a:
a chińczyków (opon) nie kupuje tak mam
A to twój problem :diabelski_usmiech


oj to nie ja mam problem :)
ja ich poprostu nie kupuje :)

eMKa - 2019-04-07, 13:38

mischka napisał/a:
Nie musisz kupować Chińczyków, rynek się rozwija i opon wielosezonowych nie brakuje.
Akurat ja zdecydowałem się na Vredestein i jestem zadowolony. https://www.oponeo.pl/dan...9-s-c#158073534
Kolega kupił Nexen i też nie narzeka.


ale nie mogę na nich w sezonie zimowym jechać np.do Austrii czy Niemiec :?

robba - 2019-04-07, 13:47

LukF napisał/a:
Jadę zimą kamperem NA narty a nie NA nartach

Zresztą bez sensu gadka

sorki... głupawkę miałem akurat...

mischka - 2019-04-07, 14:09

eMKa napisał/a:
mischka napisał/a:
Nie musisz kupować Chińczyków, rynek się rozwija i opon wielosezonowych nie brakuje.
Akurat ja zdecydowałem się na Vredestein i jestem zadowolony. https://www.oponeo.pl/dan...9-s-c#158073534
Kolega kupił Nexen i też nie narzeka.


ale nie mogę na nich w sezonie zimowym jechać np.do Austrii czy Niemiec :?


To ty tak twierdzisz :spoko
Ostatni raz powtarzam że nowe opony wielosezonowe mają potrzebne oznaczenia, przejrzałem teraz na szybko oponeo i nawet na fotkach to widać
Nie wiem dlaczego się uparłeś przy tym że tylko Michelin spełnia wymogi prawne?

eMKa - 2019-04-07, 16:14

E tam
Nie uparłem sie na Micheliny bo jakby tak było to bym juz je kupił. :-/

rzeczywiście widać znak 3PMSF
Zwracam honor :)

mischka - 2019-04-07, 17:32

najważniejsze że się dogadaliśmy :szeroki_usmiech
dziwaczek - 2019-04-07, 19:42

Ja mam wielosezonowe własnie z tym znaczkiem i certyfikatem zimowym, przeszłych chrzest bojowy w tym roku w Zieleńcu - a było ciężko. Z doświadczenia praktycznego to jest opona zimowa z dopuszczeniem do jazdy latem - tak wskazuje bieżnik oraz jego zachowanie w zimie na śniegu i lodzie. W kamperku tylko takie na zimie dobre i w lato dadzą radę tj. mam torque all season TQ 7000
https://www.youtube.com/w...9&v=v5H0z1Ev_iE

arti33 - 2019-04-07, 21:08

Bezprecedensową dynamiką mogą jednak pochwalić się opony całoroczne. W 2018 r. sprzedano ich aż o 49 proc. więcej niż w 2017 r., a warto pamiętać, że i wówczas zanotowano 29-procentowy wzrost względem 2016 r.

Cały artykuł:
https://autokult.pl/33095,sprzedaz-opon-calorocznych-w-2018-r-rekord-padl-nie-tylko-w-polsce

Ja też od palu lat myślę kupić opony całoroczne dobrej i znanej marki.

andi at - 2019-04-08, 12:23

arti33 napisał/a:
Bezprecedensową dynamiką mogą jednak pochwalić się opony całoroczne.

Ja też od palu lat myślę kupić opony całoroczne dobrej i znanej marki.


I to jest to https://www.oponeo.pl/dan...9-s-c#158073534

Bajaga - 2019-04-09, 10:17

eMKa napisał/a:

Michelin CrossClimate spełnia nowe wymagania :lol:


W jedenej osobówce mam te CC i jestem w 100% zadowolony. W miarę wymian kolejne będą tylko takie. W lato sprawują się dobrze w zimę też, no co prawda po połoninach bieszczadzkich nie jeżdżę. I mam w nosie te wymiany i umawianie Pana Wulkanizatora. Do kampera, którym niezależnie od opon, raczej nikt nie będzie starał się pokonywać zasp śnieżnych sądzę, że całoroczne to bardzo dobry wybór.

robba - 2019-04-09, 18:02

arti33 napisał/a:
Bezprecedensową dynamiką mogą jednak pochwalić się opony całoroczne. W 2018 r. sprzedano ich aż o 49 proc. więcej niż w 2017 r., a warto pamiętać, że i wówczas zanotowano 29-procentowy wzrost względem 2016 r.

Cały artykuł:
https://autokult.pl/33095,sprzedaz-opon-calorocznych-w-2018-r-rekord-padl-nie-tylko-w-polsce

Ja też od palu lat myślę kupić opony całoroczne dobrej i znanej marki.


wygląda że przyszedł okres przejściowy globalnego ocieplenia: ludzie całoroczne opony kupują... ;)

krzlac - 2019-04-10, 13:45

robba napisał/a:
..wygląda że przyszedł okres przejściowy globalnego ocieplenia: ludzie całoroczne opony kupują... ;)


I mądrzeją, nie dają się oponiarskim marketingowcom nabijać w butelkę. Większość kręci się wokół komina, rzadko trafiają albo wcale nie trafiają na warunki zimowe, a robią sobie niegrzeczność kupując dwa komplety opon, przechowując ten nieczynny i dwa razy w roku płacąc za wymiany.

Bajaga - 2019-04-17, 15:23

Przy sportowych autach +300KM opony mogą mieć znaczenie.
Kamper robi rocznie 10-15 tys km z prędkością rzadko przekraczającą 100 km/h. Po co mu jakiś chory cenowo Michelin?

MisioKRAK - 2019-10-17, 22:04

Mam pytanie (bo chyba chcę kupić jednak przed zimą)

Na przednią oś do Kampera (stare Ducato - nawet bez ABS)

Zawsze chciałem mieć w takim aucie opony kierunkowe (na przedniej osi)...

Z racji iż mam problem znaleźć takowe myślę nad:

Nokian WEATHERPROOF C
Vredestein COMTRAC 2 ALL SEASON

Które byście wybrali?

krimar - 2019-10-18, 00:13

a wagowo się wyrobią? (czy są w wersji C)
MisioKRAK - 2019-10-18, 05:39

Oczywiście C
mischka - 2019-10-18, 10:17

Ja mam w kamperze Vredestein COMTRAC 2 ALL SEASON
Po dwóch latach (czyli ok 30tys km) zamieniłem przód na tył.
Sama opona moim zdaniem dobra. Sycylijskie lato i śniegi Kudowy nie sprawiały problemów.

marcincin - 2019-10-18, 12:03

mischka napisał/a:
Ja mam w kamperze Vredestein COMTRAC 2 ALL SEASON
Po dwóch latach (czyli ok 30tys km) zamieniłem przód na tył.
Sama opona moim zdaniem dobra. Sycylijskie lato i śniegi Kudowy nie sprawiały problemów.


Ja także używam tych opon. Wagowo w moim rozmiarze wyrabiają się ze sporym zapasem (z tego co pamiętam to mają 115R). Bieżnik zbliżony do opony zimowej. Przejechałem 12tys km - od lutego do dzisiaj - nie widać śladów zuzycia. Przy odbiorze kampera pozbyłem się letnich opon dostarczonych przez fabrykę i śmigam od samego początku na vredesteinach. W poprzednim kamerze w ostatnim sezonie także założyłem vredesteiny (w kwietniu), ale nie zdążyłem przetestować ich w zimę (sprzedałem kampera w grudniu). Obecnym raz wybralismy się na weekendowe narty, ale nie było jakiś extremalnych warunków śniegowych - także prawdziwe testy zimowe przed nami.

MisioKRAK - 2019-10-18, 17:03

A jak na trawie, błocie, piasku?
Jak przy dużych opadach deszczu...
Ja na kierunkowych 1 generacji przejechalem ponad 20 tyś km latem i zimą i byłem bardzo zadowolony...

marcincin - 2019-10-20, 23:26

MisioKRAK napisał/a:
A jak na trawie, błocie, piasku?
Jak przy dużych opadach deszczu...
Ja na kierunkowych 1 generacji przejechalem ponad 20 tyś km latem i zimą i byłem bardzo zadowolony...


Na trawie lamelki ładnie się wgryzają - jak się delikatnie rusza to dają radę. W błocie - wiadomo jak się obkleją mazią to nie za wiele można poradzić - to nie opony AT. W piasku lepiej sobie radzą niż typowe letnie. Co do wody to także nie ma problemu - jeździłem w mocnym deszczu i błocie pośniegowym. Dwa razy wybrałem ten model.

michal_olk - 2019-11-12, 23:56

Jako że ja dużo użwałem kampera zimą to powiem że dla mnie na zimę warto kupić opony typowo zimowe i to nie byle jakie. I nie mówię tu o odśnieżonych alpach tylko o czeskich białych górskich drogach w Karkonoszach. Koszt kompletu opon nokiana + nowe stalowe koła był w okolicach 1500zł - dla kogos kto kilka razy do roku jeżdzi na nary w trudno dostępne miejsca, bezcenne. No i jakieś przyzwoite łańcuch bo bez tego to sie i tak nie wjedzie albo nie wyjedzie:)
Ale dla kogoś kto na narty nie jeździ to prawdopodobnie zbędny wydatek i problem.

A... i miałem kiedyś opony wielosezonowe w busie i problem dostrzegłem dopiero w górach. tam gdzie inne auta wjeżdzały, ja nie byłem w stanie. Wiem że opona oponie nie równa ale takie mam doświadczenia.

onionskin - 2019-11-13, 07:56

Ja założyłem Toyo Celsius po "obczytaniu" for USA i Kanady (u nas nie za wiele jest o nich) gdzie mają bardzo dobrą opinię w większości.
A że akurat jest promocja na nie (wchodzą na nasz rynek?) więc się zdecydowałem na "Made in Japan" :)
Po kilkuset km jedyne co mogę to napisać to to- że są cichsze od letnich Pirelli które miałem.
No i do gumy dodają chyba jakiś olejek zapachowy bo w garażu przyjemnie pachnie :shock:

Comsio - 2019-11-13, 10:50

:kawka: dobrze wiedzieć, to może i ja Pirelli wymienił bym toyo.
Obecnym mija 6- roczek.

onionskin - 2019-11-13, 11:57

Na opo...neo czekałem tydzień bo idą z zagranicy, produkcja 04.2019
Bajaga - 2019-11-18, 20:53

Toyo jest na naszym rynku od wielu lat. Mają modele bardzo popularne w środowisku tuningu i wyścigów. Taka Toyo Proxes R888R to sprawa kultowa dla "świra" zabaw autem :-)
gryz3k - 2019-11-20, 17:26

Comsio napisał/a:
:kawka: dobrze wiedzieć, to może i ja Pirelli wymienił bym toyo.
Obecnym mija 6- roczek.


Założyłem Toyo do jeepa. Ciche i na razie nie ma wstydu.

darek 61 - 2019-12-16, 15:08

A może jednak zimowe na cały rok
https://www.google.com/ur...-UBz2VNR88rH-YV

LukF - 2019-12-16, 19:56

Mój dostawczak od kilku lat jeździ przez cały rok na zimowych
Nie piszę o kamperze. Bo to nie dostawczak :bukiet:

PiciuM - 2020-02-28, 10:00

Tez stoje przed decyzja, bo musze wymienic wszystkie opony u siebie - 5 szt...

Kryteria to cena, nie-chinska, wielosezonowa.

Znalazlem cos takiego, Viking FourTech Van - ktos z Was ma moze jakies doswiadczenie z ta marka?

LukF - 2020-02-28, 10:55

Nie wiem nic o oponie o którą pytasz.

Ale w tym temacie piszą w Internetach, że wielosezonowe najlepiej spiszą się w samochodach jeżdżących w mieście, w łagodnych warunkach pogodowych zimą i latem oraz dla mało wymagającego kierowcy. Opony wielosezonowe są dość miekkie więc szybciej niż dedykowane się zużywają.

Czy te zalecenia pasują do kamperów? Można różnie interpretować. Ale wg.mnie nie.

PiciuM - 2020-02-28, 12:14

Zdecydowanie chce opone wielosezonowa - przy przebiegach, ktore planuje, opona raczej za szybko sie nie zedrze. Kamper to tez nie jest auto, ktorym sie wchodzi szybko w zakrety itp, szczegolnie moj 1.9td Ducato ;)

Planujemy trase bardzo mocno na polnoc, wiec chlodniejsze temperatury moga sie zdarzyc, a jednak bieznik wielosezonowej jest bardziej agresywny i powinien lepiej sprawdzic sie chocby na trawie itp.

pawko13 - 2020-02-28, 12:19

W poprzednim kamperze jeździłem na takich
https://www.oponeo.pl/mod...ASAAEgKwf_D_BwE
a ponieważ (subiektywnie) byłem z nich zadowolony to teraz kiedy nadeszła pora wymiany w obecnym(spękane ze starości Micheliny) kupuje takie same. Nie bez znaczenia jest stosunek ceny/jakości i przebiegi jakie rocznie robię. Nie jeżdżę zimą.

darek 61 - 2020-02-28, 12:42

PiciuM napisał/a:

Planujemy trase bardzo mocno na polnoc,

Warto sprawdzić co tam wolno a co nie,bo na południu jest tak.
https://www.camperteam.pl...pic.php?t=34484

moskit - 2020-02-28, 15:46

pawko13 napisał/a:
W poprzednim kamperze jeździłem na takich
https://www.oponeo.pl/mod...ASAAEgKwf_D_BwE
a ponieważ (subiektywnie) byłem z nich zadowolony to teraz kiedy nadeszła pora wymiany w obecnym(spękane ze starości Micheliny) kupuje takie same. Nie bez znaczenia jest stosunek ceny/jakości i przebiegi jakie rocznie robię. Nie jeżdżę zimą.


a twój kamper ma DMC 2240 kg bo takiej nośności są te opony

Bajaga - 2020-02-28, 18:17

PiciuM napisał/a:

Kryteria to cena, nie-chinska, wielosezonowa.

Wielosezonowa - popieram (dobrze by było z symbolem odpowiednim dla M+S) a czemu nie chińszczyzna? Masz chiński telefon, chiński telewizor, chiński klimatyzator, lodówkę, mikrofalówkę i prawdopodobnie większość innych sprzętów technicznych w domu i któryś wybuchł? (Ajfon też jest chiński)
Wulkanizatorzy nie mają teraz oporów przed chińczykami, to nie to co 15 lat temu. A niebawem zapewne chińskie będą Pirelli i GoodYear. Zresztą czy metka np. "made in Serbia" to jakaś gwarancja specjalnej jakości? :-)

mischka - 2020-02-28, 23:01

Vredestein, Nokian, Falken, Nexen... dobre sprawdzone za rozsądne pieniądze.
To oczywiście moje prywatne obserwacje, nie trzeba się z nimi zgadzać :spoko

PiciuM - 2020-03-02, 09:30

Bajaga napisał/a:

Wielosezonowa - popieram (dobrze by było z symbolem odpowiednim dla M+S) a czemu nie chińszczyzna?


Generalnie nie ufam azjatyckim producentom opon (oprocz japonskich) - pozostalosc po roznych doswiadczeniach ze sportem motorowym. Oczywiscie, wszystko sie zmienia i moze niektore modele sa juz ok, ale dla mnie opony to NAJWAZNIEJSZA czesc kazdego samochodu i nie bede na sile staral sie oszczedzic 'kilka stowek'.

Poza tym wole opony wyprodukowane w UE, chociazby ze wzgledow ekologicznych - transportowanie opon z Azji (albo calego tego dziadostwa z AliExpress) to niezbyt dobry pomysl.

max111 - 2020-03-03, 18:20
Temat postu: Viking FourTech Van
PiciuM napisał/a:
Tez stoje przed decyzja, bo musze wymienic wszystkie opony u siebie - 5 szt...

Kryteria to cena, nie-chinska, wielosezonowa.

Znalazlem cos takiego, Viking FourTech Van - ktos z Was ma moze jakies doswiadczenie z ta marka?


Witam
W zeszłym roku przed wakacjami - Grecja wymieniłem na takie opony, wcześniej miałem Continental.
Nie zauważyłem pogorszenia jesli chodzi o sezon letni. Zimą nie mialem okazji sprawdzic choc z taką mysla je kupilem.

LukF - 2020-03-03, 20:10
Temat postu: Re: Viking FourTech Van
max111 napisał/a:
wcześniej miałem Continental.
Nie zauważyłem pogorszenia jesli chodzi o sezon letni.


Z całym szacunkiem: jak kamperowiec jadący 100km/h po autostradzie kolubryną ważącą 3.5T może zauważyć różnicę między poszczególnymi rodzajami opon???? :roll:

Co innego na torze jadąc zwrotnym autem, mając czujniki itp. duperele badawcze można zmierzyć różnice i wyrazić to w jakiejś skali.



A my kamperem to sobie możemy.... :bajer

Bajaga - 2020-03-03, 20:51
Temat postu: Re: Viking FourTech Van
LukF napisał/a:

Z całym szacunkiem: jak kamperowiec jadący 100km/h po autostradzie kolubryną ważącą 3.5T może zauważyć różnicę między poszczególnymi rodzajami opon???? :roll:

Jadąc spokojnie dobrą i w miarę suchą autostradą faktycznie nie ma różnic, no może w hałasie mogą być ale to w kamperze i tak nie do wychwycenia.
Ale miałem Continentale i każde kolejne były lepsze pod względem np. podjazdu na wilgotnej nawierzchni, czy słabo przyczepnej trawie a także jak chodzi o hamowanie na bardzo mokrym.

coolzizi - 2020-03-03, 21:09

Jutro zmieniam na całoroczne Uniroyal. A tak przy okazji pytanie. Po ilu latach eksploatacji wymieniacie na nowe? Moje do wymiany po tylu latach że wstyd się przyznać😣
kimtop - 2020-03-03, 21:16

Jeżdżę na całorocznych Matadorach i nigdy się nie kopałem w Boga'csu
max111 - 2020-03-04, 06:25
Temat postu: Re: Viking FourTech Van
LukF napisał/a:
max111 napisał/a:
wcześniej miałem Continental.
Nie zauważyłem pogorszenia jesli chodzi o sezon letni.


Z całym szacunkiem: jak kamperowiec jadący 100km/h po autostradzie kolubryną ważącą 3.5T może zauważyć różnicę między poszczególnymi rodzajami opon???? :roll:

Co innego na torze jadąc zwrotnym autem, mając czujniki itp. duperele badawcze można zmierzyć różnice i wyrazić to w jakiejś skali.



A my kamperem to sobie możemy.... :bajer


Z całym szacunkiem odpowiadam na zaczepkę - można zauważyć różnice:
- opona jest głośniejsza lub odwrotnie
- droga hamowania jest inna na suchej może mniej zauważalna , ale na mokrej to już może być znacząca różnica.
dla osób jeżdżących z miarką jeśli chodzi o spalania to również można zauważyć.

Moje określenie nie zauważyłem różnic jest odpowiedzią dla kolegi, który pyta własnie o te opony.

Ale jeśli chodzi o cenę to można przyznać ze jednak jest spora różnica :spoko

Wiec dla kolegów, którzy szukają opony jako wielosezonowej w przystępniejszej cenie polecam.

LukF - 2020-03-04, 08:41

Max111,

Nie było żadnej zaczepki. Nie zauważyłeś, że napisałem grzecznie ???

Napisałeś, że można zauważyć różnice: 
- opona jest głośniejsza lub odwrotnie.
Oczywiście. Takie różnice występują przy wszystkich oponach: letnich, zimowych i wielosezonowych i zależą od tego co producent chciał osiągnąć :mrgreen:

Dalej napisałeś:
- droga hamowania jest inna na suchej może mniej zauważalna , ale na mokrej to już może być znacząca różnica. Oczywiście. Patrz punkt wyżej.

Dalej:
-dla osób jeżdżących z miarką jeśli chodzi o spalania to również można zauważyć. Oczywiście. Wiesz gdzie można spojrzeć... :bajer

Więc to niczego nie dowodzi. Co nie znaczy, że bronię Tobie lub komuś innemu zakup takiej czy innej opony. I NIE JEST TO ZACZEPKA :bukiet:

max111 - 2020-03-04, 10:25

LukF napisał/a:
Max111,

Nie było żadnej zaczepki. Nie zauważyłeś, że napisałem grzecznie ???

Napisałeś, że można zauważyć różnice: 
- opona jest głośniejsza lub odwrotnie.
Oczywiście. Takie różnice występują przy wszystkich oponach: letnich, zimowych i wielosezonowych i zależą od tego co producent chciał osiągnąć :mrgreen:

Dalej napisałeś:
- droga hamowania jest inna na suchej może mniej zauważalna , ale na mokrej to już może być znacząca różnica. Oczywiście. Patrz punkt wyżej.

Dalej:
-dla osób jeżdżących z miarką jeśli chodzi o spalania to również można zauważyć. Oczywiście. Wiesz gdzie można spojrzeć... :bajer

Więc to niczego nie dowodzi. Co nie znaczy, że bronię Tobie lub komuś innemu zakup takiej czy innej opony. I NIE JEST TO ZACZEPKA :bukiet:


Nie pisałem "zaczepki" w formie "niegrzecznej zaczepki"...
Ale to można pominąć...
Kolega zapytał o opinie opony Viking FourTech Van
Wiec ponownie odpisuje - w stosunku do drogich letnich Continetal nie zauważyłem w lecie różnicy - a dodam jedynie ze są znacznie tańsze (i to nie Chińczyk) i wielosezonowe.
Z continental bylem zadowolony choć wyjazd z podmokłego terenu nie był łatwy.
Dla tych Viking FourTech Van nie sprawdziłem takiego zachowania.

pawko13 - 2020-03-04, 12:54

moskit napisał/a:
pawko13 napisał/a:
W poprzednim kamperze jeździłem na takich
https://www.oponeo.pl/mod...ASAAEgKwf_D_BwE
a ponieważ (subiektywnie) byłem z nich zadowolony to teraz kiedy nadeszła pora wymiany w obecnym(spękane ze starości Micheliny) kupuje takie same. Nie bez znaczenia jest stosunek ceny/jakości i przebiegi jakie rocznie robię. Nie jeżdżę zimą.


a twój kamper ma DMC 2240 kg bo takiej nośności są te opony


oj tam, jak tak dokładnie czytasz to sprawdź rozmiar opony. Felg 13" też nie mam.
Nie wiem czemu z linku wchodzi na taki rozmiar(13"). Poprawny to 215/75 R16C i Indeks nośności: 116/114 = max 1250 kg . więc spkojnie z ta wagą.

radzik - 2020-03-24, 23:18

Jesienią założyłem opony vredestein comtrac 2 wielosezonowe - mogę powiedzieć, że sprawdziły się podczas kilku zimowych wypadów w góry. Zobaczymy jak będzie latem.
PiciuM - 2020-03-25, 21:13
Temat postu: Re: Viking FourTech Van
[quote="max111"
W zeszłym roku przed wakacjami - Grecja wymieniłem na takie opony, wcześniej miałem Continental.
Nie zauważyłem pogorszenia jesli chodzi o sezon letni. Zimą nie mialem okazji sprawdzic choc z taką mysla je kupilem.[/quote]

Dzieki bardzo za informacje.

moskit - 2020-05-06, 08:51

Prosto opisana różnica między wielosezonowymi a dedykowanymi lato , zima
https://www.auto-swiat.pl...przeciw/mp71np3

coolzizi - 2020-05-06, 10:22

Pierwszy poważny wyjazd na dziką majówkę na oponach wielosezonowych Uniroyal. Teren dość trudny, miejscami wysoki piach. Dały radę.
LukF - 2020-05-06, 17:09

coolzizi napisał/a:
Pierwszy poważny wyjazd na dziką majówkę na oponach wielosezonowych Uniroyal. Teren dość trudny, miejscami wysoki piach. Dały radę.


Gratulacje, pełny sukces. A już się wydawało, że nie da rady. A tu patrz, nie spadły z felgi... :haha:

MisioKRAK - 2020-05-06, 17:43

Witam
Z różnych powodów w tamtym roku na majówkę pojechałem na szosowych letnich Continentalach...asfalt suchy i mokry...bardzo fajnie, ale wystarczyło trochę piasku, mokra trawa lub bardziej miękko to od razu były problemy...
W tym roku pojechałem na całorocznych Vredersteinach (też szerszych), asfalt nadal bez zarzutu...ale mokra trawa, czy nawet miękki piasek - naprawdę byłem zaskoczony, szczególnie jak widziałem jak auta osobowe się "kopały" i miały problemy w miejscu gdzie ja przejechałem i nawet zbytnio nie zauważyłem że tam jest tak miękko...

PiciuM - 2020-06-02, 12:31

Ostatecznie zamiast Vikingow kupilem wielosezonowe Barum Vanis AllSeason.
Cena podobna, a zaklad mi je polecal, twierdzac, ze z Vikingami nie maja za bardzo doswiadczenia, a Barumy sa juz sprawdzone.

Nie mialem jeszcze okazji wiecej pojezdzic, dam znac po sezonie :)

suzu4x4 - 2020-09-11, 12:38

hej mam pytanie czy ktoś ma doświadczenie z oponami wielosezonowymi NOKIAN WEATHERPROOF C ?

chodzi mi konkretnie o to jak spisują się w zimie, opony te mają homologację zimową i bardzo zbliżony bieżnik do zimówek NOKIAN WR C3

waham się czy kupować do kampera zimówki czy wielosezon ?

jeździmy kamperem cały rok, narty również.

W osobówkach stopniowo przechodzę na wielosezonowe. Porostu szkoda mi czasu na wystawanie w kolejkach u gumiarza, zaczyna brakować miejsca na przechowywanie itd.

darek 61 - 2020-09-11, 13:53

suzu4x4 napisał/a:
jeździmy kamperem cały rok, narty również.

https://www.camperteam.pl...pic.php?t=34484

marcincin - 2020-09-11, 14:01

darek 61 napisał/a:

https://www.camperteam.pl...pic.php?t=34484


Z opisu modelu wynika, że spełniają wymagania więc problemu za granicą nie będzie.

Kod:

The Nokian Weatherproof product family offers first class safety and durability for year-round use. All of the sizes have the Snowflake symbol (3PMSF), which indicates that the tyres have been officially approved for winter use

Oldzbig - 2020-09-11, 20:12

Chcę założyć do Grand Californi opony terenowe ze śnieżynką na tle gór bfg at ko2. Czy to dobry pomysł?
Darek Szczecin - 2020-09-11, 20:35

Oldzbig napisał/a:
Chcę założyć do Grand Californi opony terenowe ze śnieżynką na tle gór bfg at ko2. Czy to dobry pomysł?


Pomysł ok, uważaj tylko na nośność :spoko
Ja celuję w BFG All Terrain T/A KO2 245/75 R16 120 S RWL
Nośność na oponę 1400 KG

dziwaczek - 2020-09-11, 20:48

Ja od 3 lat mam 4x Torque all season TQ 7000 - mają certyfikat z góra i śnieżynka i naprawdę dobrze się sprawują i zimą i latem. Opony posiadającie ten certyfikat to zimówki dostosowane do jady latem a te co maja jedynie M+S to opona letnia dostowana do jazdy zimą - taki haczyk :wyszczerzony:
Opona budżetowa ale naprawdę wytrzymała i niema z nimi problemów.

jakby co https://allegro.pl/oferta/4-nowe-opony-caloroczne-225-75r16c-torque-tq7000-9609134162

Oldzbig - 2020-09-11, 20:55

Darek Szczecin napisał/a:
Oldzbig napisał/a:
Chcę założyć do Grand Californi opony terenowe ze śnieżynką na tle gór bfg at ko2. Czy to dobry pomysł?


Pomysł ok, uważaj tylko na nośność :spoko
Ja celuję w BFG All Terrain T/A KO2 245/75 R16 120 S RWL
Nośność na oponę 1400 KG

Ja zdecydowałem się na zmianę felg na 17 to mam nośność 1360 to wystarczy a prześwit mi się zwiększa o 3,75 cm

Darek Szczecin - 2020-09-11, 21:32

Oldzbig napisał/a:
Darek Szczecin napisał/a:
Oldzbig napisał/a:
Chcę założyć do Grand Californi opony terenowe ze śnieżynką na tle gór bfg at ko2. Czy to dobry pomysł?


Pomysł ok, uważaj tylko na nośność :spoko
Ja celuję w BFG All Terrain T/A KO2 245/75 R16 120 S RWL
Nośność na oponę 1400 KG

Ja zdecydowałem się na zmianę felg na 17 to mam nośność 1360 to wystarczy a prześwit mi się zwiększa o 3,75 cm


:super
Oby nam się dobrze wyważyły, miałem problem kiedyś Z BFG fakt że tochu większe były, 110-120 trzęsiawka, kilka prób wyważenia i lipa, musiałem poruszać się prędzej :-P wtedy zanikało

Oldzbig - 2020-09-11, 22:19

Też tak miałem i reklamowałem. 3 mi wymienili.
MisioKRAK - 2020-09-11, 23:28

Czasem za trzęsienie odpowiadają zwichrowane tarcze...
Darek Szczecin - 2020-09-11, 23:31

Oldzbig napisał/a:
Też tak miałem i reklamowałem. 3 mi wymienili.


i teraz czas na konkluzję :ok
BFG - problemy z wyważeniem, drogie, głośne, ale wygląd załatwia wszystko :mrgreen:
Nieważne jak się jadzie ważne jak się wygląda :diabelski_usmiech

Oldzbig - 2020-09-12, 06:09

Wygląd nie jest bez znaczenia. Cena średnia. Jeżdże na tych oponach od 1993 roku na różnych autach i tylko raz dała się uszkodzić i sam ją naprawiłem w Mongolii przy pomocy takiego szydła i smołowanego sznurka. W Grandcali nie ma zapasu więc zalezy mi na oponie mocnej.
Jacek999 - 2020-09-12, 17:26

Dość dobrze w testach wypadają opony Yokohama Geolandar A/T, cenowo 1/2 AT BFG.
Nie są takie śliskie na mokrym, ja zdecydowałem się na nie. Jeszcze nie mogę ocenić, za mało kilometrów zrobiłem.

Neno - 2020-09-12, 17:47

Zerknij też na Pirelli Scorpion All Terrain Plus - dobra opinia w necie, cena całkiem przyjemna, mają atesty zimowe, tylko nośność kiepska i mały wybór rozmiarów.
Oldzbig - 2020-09-12, 19:52

Na pejsbooku chyba w rto kolega ma już na geolanderach 2 purchle z boku które mu się zrobiły na serbskich szutrach. Dla mnie najbardziej komfortową oponą jest GY Wrangler duratrac ale jest delikatniejszy i nie mogę znależć 245/70 / 17 a to jest max co mi wchodzi bez podnoszenia budy. :(
Darek Szczecin - 2020-09-12, 23:07

:spoko
Oldzbig napisał/a:
Na pejsbooku chyba w rto kolega ma już na geolanderach 2 purchle z boku które mu się zrobiły na serbskich szutrach. Dla mnie najbardziej komfortową oponą jest GY Wrangler duratrac ale jest delikatniejszy i nie mogę znależć 245/70 / 17 a to jest max co mi wchodzi bez podnoszenia budy. :(


Jaką masz szerokość felg?
do tych BFG 245/75 R16 muszę jakieś felgi fajne ogarnąć, wybór do PSA bardzo mizerny w europie, w USA szaleństwo :spoko

Oldzbig - 2020-09-13, 08:29

Zdecydowałem się na felgi 17 szer 7 dedykowane do MANa tge.
suzu4x4 - 2020-09-13, 19:18

marcincin napisał/a:
darek 61 napisał/a:

https://www.camperteam.pl...pic.php?t=34484


Z opisu modelu wynika, że spełniają wymagania więc problemu za granicą nie będzie.

Kod:

The Nokian Weatherproof product family offers first class safety and durability for year-round use. All of the sizes have the Snowflake symbol (3PMSF), which indicates that the tyres have been officially approved for winter use


dokładnie, sprawdziłem, NOKIAN WEATHERPROOF C ma homologację zimową i znaczek śnieżynki.

chodzi mi o porównanie do zimówek , bo mam wrażenie że za wiele się nie różną , a od wielu lat używam zimówek Nokian i mam o nich jak najlepsze zdanie.

marcincin - 2020-09-14, 10:48

Dzisiaj zauważyłem, że moja żona jeździ na nokianach weatherproof - w wersji osobowej. Jak je zakładałem mój oponiarz powiedział, że ze względu na układ bieżnika będą się szybko zużywać i miał rację. Opony założyłem do osobówki żony w 2017 - planowałem, że będą jeździły cztery lata, jednak wygląda na to, że na tą zimę będę musiał zakupić nowe - przejechały ok 40 tyś. Oczywiście w przypadku kampera charakterystyka jazdy jest zupełnie inna - moja żona jeździ w zasadzie tylko po mieście. Generalnie ze śniegiem u nas we Wrocławiu jest problem, ale jak już był to opony spisywały się dobrze. Na zdjęciu opona, która była używana na tylnej osi i na wiosnę przełożona na przód. Przednie zjechane są jeszcze bardziej.
Ja w kamperze używam Vredestein comtrac 2 z nośnością 116 w moim rozmiarze (235/65/R16) - osobiście polecam te opony - mają za sobą test zimowy w Dolomitach, przejechałem 23000 - nie widać śladów zużycia. Prawdopodobnie są droższe od nokianów, ale myślę, że przetrwają 4/5 sezonów lepiej niż nokiany.

suzu4x4 - 2020-09-14, 17:19

marcincin napisał/a:
Dzisiaj zauważyłem, że moja żona jeździ na nokianach weatherproof - w wersji osobowej. Jak je zakładałem mój oponiarz powiedział, że ze względu na układ bieżnika będą się szybko zużywać i miał rację. Opony założyłem do osobówki żony w 2017 - planowałem, że będą jeździły cztery lata, jednak wygląda na to, że na tą zimę będę musiał zakupić nowe - przejechały ok 40 tyś. Oczywiście w przypadku kampera charakterystyka jazdy jest zupełnie inna - moja żona jeździ w zasadzie tylko po mieście. Generalnie ze śniegiem u nas we Wrocławiu jest problem, ale jak już był to opony spisywały się dobrze. Na zdjęciu opona, która była używana na tylnej osi i na wiosnę przełożona na przód. Przednie zjechane są jeszcze bardziej.
Ja w kamperze używam Vredestein comtrac 2 z nośnością 116 w moim rozmiarze (235/65/R16) - osobiście polecam te opony - mają za sobą test zimowy w Dolomitach, przejechałem 23000 - nie widać śladów zużycia. Prawdopodobnie są droższe od nokianów, ale myślę, że przetrwają 4/5 sezonów lepiej niż nokiany.


niestety polecene przez Ciebie Verdesteiny nie występują w moim rozmiarze :(

potrzebuje 225/75R16 nośność min 116

w zasadzie nie licząc dalekowschodnich producentów do których nie mam przekonania w rozsądnym budżecie w tym rozmiarze mam tylko do wyboru:

- Barum Vanis AllSeason
- Matador MPS400 Variant All Weather 2
- Nokian WeatherProof C

MisioKRAK - 2020-09-15, 08:06

Jak dobrze pamiętam to mój Crafter jeździ na:
225/75/16c Continental VancoFourSeason2 (121/120R)
Całkiem fajnie się to sprawuje

Moja większość aut jeździ na Vredkach ale rzeczywiście w tym rozmiarze nie było...

dziwaczek - 2020-09-15, 08:28

suzu4x4 napisał/a:
potrzebuje 225/75R16 nośność min 116

w zasadzie nie licząc dalekowschodnich producentów do których nie mam przekonania w rozsądnym budżecie w tym rozmiarze mam tylko do wyboru:

- Barum Vanis AllSeason
- Matador MPS400 Variant All Weather 2
- Nokian WeatherProof C


Ja ma takie opony(225/75R16 nośność min 116) TORQUE - własnie "dalekowschodnich producentów" i jestem bardzo zadowolony- trzy lata użytkuje zima lato i są naprawdę super - wcześniej o nich pisałem na forum, też im nie ufałem ale przeszły chrzest w zimę i lato. Wato spróbować a 1200zł za 4 szt to nie majątek i ma nadzieję że jeszcze z 5 lat pojeżdżę.

suzu4x4 - 2020-10-25, 11:20

finalnie zamówiłem Nokian WeatherProof C 2020 w rozmiarze 225/75R16C indeks nośności 121R

w stosunku do poprzedniej wersji zaszła zmiana , jest to opona asymetryczna ma całkowicie inny układ bieżnika , zobaczymy po zimie jak się bedzie sprawować ;)

Neno - 2020-10-25, 14:36

suzu4x4 napisał/a:
finalnie zamówiłem Nokian WeatherProof C 2020 w rozmiarze 225/75R16C indeks nośności 121R

w stosunku do poprzedniej wersji zaszła zmiana , jest to opona asymetryczna ma całkowicie inny układ bieżnika , zobaczymy po zimie jak się bedzie sprawować ;)


Jej nośność to 120, 121 dotyczy bliźniaczych kół, chyba , że takie posiadasz u siebie.
Nie mniej to bardzo wysoka wartość i dobrze zapowiadająca się guma. Z ciekawości daj znać czy Made in Russia i jakie odważniki poszły do wyważenia tych opon/kół.

suzu4x4 - 2020-12-28, 13:42

Neno napisał/a:

Jej nośność to 120, 121 dotyczy bliźniaczych kół, chyba , że takie posiadasz u siebie.
Nie mniej to bardzo wysoka wartość i dobrze zapowiadająca się guma. Z ciekawości daj znać czy Made in Russia i jakie odważniki poszły do wyważenia tych opon/kół.

po przyjściu opon okazało się że przysłali mi opony z kierunkowym symetrycznym bieżnikiem. Okazało się że jednak dla opon z indeksem "C" występuje tylko ta wersja, ale postanowiłem je zostawić . Opony są "Made in Russia" , z wyważeniem nie było żadnego problemu (odważniki 10-15 gr) .Póki co przetestowałem już swoje Nokiany we wszystkich jesienno -zimowych warunkach (deszcz, zamarzająca mżawka, śnieg, błoto pośniegowe, suchy asfalt w temperaturze do +10) i mogę napisać że w warunkach jesienno - zimowych NIE WIDZĘ ŻADNEGO dyskomfortu w stosunku do zimowych. Strome górskie podjazdy na całkowicie białej drodze czy nieodśnieżone parkingi pod stokami z kilkucentymetrową warstwą śniegu nie powodowały w żadnym z przypadków utraty trakcji. Prowadzenie 3,5 tonowego kampera w trudnych warunkach też bez zastrzeżeń, pełną opinię wydam po całym sezonie ale jak dla mnie na razie same plusy.

Darek Szczecin - 2021-01-04, 18:00

mam takie same w roboczym aucie i kampervanie
działają :spoko

Darek Szczecin - 2021-01-04, 22:36

Neno napisał/a:
suzu4x4 napisał/a:
finalnie zamówiłem Nokian WeatherProof C 2020 w rozmiarze 225/75R16C indeks nośności 121R

w stosunku do poprzedniej wersji zaszła zmiana , jest to opona asymetryczna ma całkowicie inny układ bieżnika , zobaczymy po zimie jak się bedzie sprawować ;)


Jej nośność to 120, 121 dotyczy bliźniaczych kół, chyba , że takie posiadasz u siebie.
Nie mniej to bardzo wysoka wartość i dobrze zapowiadająca się guma. Z ciekawości daj znać czy Made in Russia i jakie odważniki poszły do wyważenia tych opon/kół.


121 to jest Single czyli 1450kg
u mnie w kampervanie ważyły się tak 15, 35,40,40 gram
w furce roboczej sprawdzę ale chyba coś podobnego
są zaskakująco mało hałasujące

chris_66 - 2021-02-16, 21:14

suzu4x4 napisał/a:
do wyboru:

- Barum Vanis AllSeason
- Matador MPS400 Variant All Weather 2
- Nokian WeatherProof C


macie jakieś własne odczucia na temat hałasu z tych opon

bo będę na dniach potrzebował coś do nowego serwisbusa a na jesieni do kamperka

nie ukrywam, ze hałas jest dosyć istotnym dla mnie czynnikiem

jb - 2021-02-16, 21:24

Jeszcze w grudniu założyłem do kampera Matadora. Wyważyły się ładnie, zachowują się przyzwoicie, co prawda w górach nie byłem a i kilometrów na razie wiele nie zrobiłem. Czy głośne? Wcześniej były letnie i chyba nie widać różnicy.
suzu4x4 - 2021-02-17, 11:45

chris_66 napisał/a:


macie jakieś własne odczucia na temat hałasu z tych opon

bo będę na dniach potrzebował coś do nowego serwisbusa a na jesieni do kamperka

nie ukrywam, ze hałas jest dosyć istotnym dla mnie czynnikiem


nie zaobserwowałem żadnej różnicy w głośności po zmianie z fabrycznych na Nokiany

chris_66 - 2021-02-17, 20:58

suzu4x4 napisał/a:
nie zaobserwowałem żadnej różnicy w głośności po zmianie z fabrycznych na Nokiany


mam typowe zimowe WR D4 - sa ciche, jeżdzę cały rok i poza znikającym bieżnikiem jest super, do serwisbus wystarczają, do kampera za mała nośność :gwm

niestety " made in USSR" weatherproof właśnie dziś u kolegi dokonały żywota po miesiącu - kord puścił w dwóch sztukach :shock:

chyba nie bedę ich brał po uwagę :haha:

moskit - 2021-02-17, 21:23

Mam prośbę aby wątku nie zaśmiecać opowieściami o oponach nie spełniających wymagań dla kamperów. Zakres opon winien być : nośność < 102 , średnica 15-16 , jest jeszcze wiele innych parametrów ale te dwa dość mocno ukierunkują oponę do naszych pojazdów
rigg - 2021-03-24, 21:35

Czy ktoś użytkuje opony Uniroyal ALL SEASON MAX ??
Są w dobrej cenie i etykieta lepsza od np nokian, vredestein...

mischka - 2022-11-28, 12:43

tym razem postawiłem na Kumho CX11, za jakiś czas napiszę jak się sprawują
krzlac - 2022-11-28, 13:34

Homologację (oznaczenie) na warunki zimowe mają?
mischka - 2022-11-28, 18:58

Jak ci chodzi o śnieżynkę na tle gór to mają

https://www.oponeo.pl/dan...7-r-c#412509490

A tak z czystej ciekawości, dlaczego nowoczesna opona wielosezonowa z aktualnej produkcji miałaby nie posiadać takiego oznaczenia?

krzlac - 2022-11-29, 10:41

mischka napisał/a:
...A tak z czystej ciekawości, dlaczego...


Bo na wielu jest tylko M+S i wielu niedoinformowanych się nabiera.

mischka - 2022-11-29, 12:23

dobrze wiedzieć
Piasek1 - 2022-11-29, 17:40

rigg napisał/a:
Czy ktoś użytkuje opony Uniroyal ALL SEASON MAX ??

ja w firmowym T4. Jak na razie niewiele, coś koło 6 tyś km ale dają radę. Po lecie absolutnie żadnych widocznych śladów zużycia. Bardzo, bardzo dobre na mokrym.

Fordek - 2022-11-29, 19:16

Wielosezonowe ze śnieżynką są chyba tylko Continental
AllSeasonContact M+S 3PMSF napiszcie jeżeli znaleźliście inne marki.

Fordek - 2022-11-29, 19:22

Continental
225/70R15C VanContact 4Season 112R M+S 3PMSF

mischka - 2022-11-29, 19:30

Fordek napisał/a:
Wielosezonowe ze śnieżynką są chyba tylko Continental
AllSeasonContact M+S 3PMSF napiszcie jeżeli znaleźliście inne marki.


Ja jeszcze nie spotkałem wielosezonowych bez śnieżynki, dlatego dziwią mnie takie komentarze. Inna rzecz że nadajemy z rożnych krajów i istnieje prawdopodobieństwo dwóch standardów.

jacek2214 - 2022-11-29, 19:45

Firestone tez maja
Voku - 2022-11-29, 22:28

A ja zmieniłem wielosezonowe na zimowe, przód nie wytrzymał jednego sezonu. Na drugą zimę słabo się już nadają, zostawiam je na lato.
mischka - 2022-11-30, 07:17

Jaki producent i ile kilometrów przejechały?
SlawekEwa - 2022-11-30, 09:11

Voku napisał/a:
przód nie wytrzymał jednego sezonu.

Czy opony zużyły się równomiernie , czy jednostronnie?

Voku - 2022-12-01, 17:27

Opony Falkeny 225/75/16 przejechały około 20-23tys możliwe że wykończyły je południowe temperatury
papamila - 2022-12-01, 17:39

generalnie we fiatopodobnych
na przodzie 15 nie wytrzymywały wiecej niż 55-60 tys km.
Z tym że mówie o oponach typowo letnich,
były i micheliny agilis i vancocamper
Te drugie maja grubszy bieżnik i wizualnie lepiej wygladały niż michelin z drobnym bieżnikiem.

Może problem w nawierzchni po której jeździłeś,
Kolega na ostrym szwedzko - fińskim asfalcie "dojechał" dobrze wygladające opony

sterciu - 2022-12-01, 19:36

Ja mam jeszcze na aucie GoodYear Cargo Vector 2 , opony z 2018 roku , przesiadam się z tego syfu na zimowe w zimie i letnie w lecie (te drugie już kupiłem). GoodYear ma 3PMSF oznaczenie , ale co z tego , jak popada deszcz to lepiej na tym nie wyjezdzać nigdzie... tracą przyczepność w takich sytuacjach gdzie nie powinno mieć to miejsca wogóle... w zeszłą zimę jak wjechałem w głęboki śnieg, tak ledwo wyjechałem z niego... Opony z wysokością bieżnika 7mm , w tym sezonie zaczeły się lamelki odrywać z bieżnika... może faktycznie oponom tym też nie służą klimaty południowe , bieżnik żuzyty równomiernie...
Voku - 2022-12-01, 20:11

To moje Falkeny wielosezon
Przód i tył 23tys przejechane

Poniżej też Michelin Algis po 40tys

sterciu - 2022-12-01, 21:05

Voku napisał/a:
To moje Falkeny wielosezon
Przód i tył 23tys przejechane


Ja rozważałem zakup zimówek Falken , ale chyba odpuszczę i... no własnie i... i co... przeskok cenowy spory ale chyba kupie Conti zimowe. Tylko ja mam durny rozmiar 215/60/17C...


Wracając do moich wielosezonowych GoodYearów... U mnie przód ma 7mm, ale do zeszłego roku jeżdził od momentu załozenia nowej opony na tylnej osi , tył ma 5,5mm który wcześniej jeżdził na przedniej osi... kpl jest po przebiegu około 40kkm, jak wrzucę zimówki na felgi to wtedy po demontazu wielosezonowych , jak nie zapomnę przed ich utylizacją , to zrobię fotki jak rwało bieżnik w nich...

Voku - 2022-12-01, 22:21

Ja kupiłem teraz zimowe Falkeny. Ale one będą jeździć może 4 miesiące Na lato zakładam z powrotem Falkeny wielosezonowe i
Poniżej zimowe Falkeny, wydają się dość ciche, albo to takie wrażenie nowych opon.

sterciu - 2022-12-04, 18:30

Dziś pozmieniałem koła w osobówkach na zimowe i okazało się, że mam dwie opony zimowe takie jak potrzebuje w piwnicy , pozostały mi z autolawety , więc wywaliłem dwie wielosezonowe i załozyłem zimówki , teraz jeszcze dwie muszę dokupic zimowe.

A wielosezonowe Goodyeary wyglądają tak, DOT 2018 , wysokośc bieżnika w jednej 5,5mm , w drugiej 4,8mm , jeżdziły w tym sezonie na tylnej osi , przednie są z wyższym bieżnikiem ale tak samo postrzępione (na razie zostały na aucie na tylnej osi) :

Pierwsza opona od lewej na pierwszej fotce to z koła zapasowego gdzie załozyłem też inną oponę przy okazji.



4,8mm


5,5mm












Przejechane na tych oponach nie 40kkm jak pisałem wcześniej a dokładnie co do kilometra 36 271km ;) .

Opona która jeżdziła z tyłu po stronie gdzie jest zbiornik na czystą wodę się zużyła bardziej...

krzlac - 2022-12-04, 19:41

A te w lepszym stanie zakładacie na tył czy na przód? Bo są dwie szkoły.
sterciu - 2022-12-04, 20:41

Jako , że trochę kiedyś (jakieś ponad 10 lat temu) szkoliłem jako instruktor techniki jazdy to zawsze zalecało się aby lepsze opony dawać na tył. Jednak osobiście pomimo iż sam zalecałem tak , to nie stosuję się do tego i lepsze opony daję na przód (jeżdzę głownie autami z napędem na przód), po pierwsze aby wszystkie równomiernie się zużywały , krótsza droga hamowania była , lepsza trakcja była, aqaplaning , to przód robi ślad w wodzie a tył tylko po nim przejzdza... przy zimówkach , w śniegu wolę też , aby miało co wgryzać się w niego i lepiej ciągnąć w głębokim śniegu... Może też na to ma wpływ , iż trochę poślizgałem się na płycie poślizgowej i możliwe , piszę "możliwe" iż w razie potrzeby był bym bardziej w stanie opanować pojazd z uciekającym tyłem niż przeciętny kierowca. Ogólnie to u mnie zwykle opony są rotowane , przód/tył stąd mam wszystkie mniej więcej z jednakowym bieżnikiem. W kamperze przed wyjazdem wakacyjnym na południe przerzuciłem koła przód na tył , bo juz te opony na przodzie nie wyglądały zbyt dobrze , zresztą to są własnie te dwie z fotek.

Zakładanie lepszych opon na tył tłumaczyło się tym iż , zapewnione jest lepsze utrzymanie toru jazdy , uniknąc nadsterowności czyli uciekaniu tyłu który może doprowadzić nawet do obrócenia pojazdu wokół własnej osi... W razie "uciekania" tyłu gorsze w skutkach mogłoby być uderzenie boczne , niz uderzenie czołowe (przy gorszych przednich oponach), gdzie w nowych autach jest masa systemów bezpieczeństwa redukujących skutki uderzenia przodem.

Także możńa powiedzieć , iż zaprzeczam sam sobie, dlatego polecałbym zakładanie lepszych opon na tył ;) .

maro88pl - 2023-11-29, 13:28

Odkopię trochę temat i zapytam o opony typowo zimowe.

Panowie czy ktoś takie Nokiany testował w swoim kamperze? Zastanawiam się nad nimi do mojego Pilota na Ducato


orkaaa - 2023-11-29, 15:29

Jeśli jeździsz zimą lepiej mieć zimówki i łańcuchy. Zimówka jest ok na ubity śnieg ale jak wjedziesz w sypki i pod górkę tylko łańcuchy. Kilka razy wyciągnąłem kampera dzięki łańcuchom.
maro88pl - 2023-11-29, 20:39

Wiem, wiem. Łancuchy będą na wyjazdy w bardziej strome rejony :)
Komplecik - 2023-11-29, 23:17

maro88pl napisał/a:
Odkopię trochę temat i zapytam o opony typowo zimowe.

Panowie czy ktoś takie Nokiany testował w swoim kamperze? Zastanawiam się nad nimi do mojego Pilota na Ducato

Obrazek


Miałem takie nokiany w poprzednim kamperze były ok, szersze troszkę 225
Ogłoszenia podają ceny jak by ze złota były, ja kupiłem nowe roczne z fakturą 1400zł, teraz to jakaś abstrakcja :shock:

MAZUREK - 2023-12-01, 13:04

Mam takie Nokiany od 2 sezonów zimowych, jeżdżę 2 - 3 razy zimą w góry na narty (Alpy i Tatry) i nie miałem problemów. Oczywiście zawsze mam łańcuchy chociaż dawno już ich nie używałem :spoko
jubi-tom - 2024-04-19, 21:33

Czy do ducato 2011r wejdą i nie będą obcierały opony 235/65 r 16 ?
Zostały mi takie fajne Michelin to bym takie założył
Raz fabrycznie miałęm założone 225 75 16 w ducato i nie obcierały więc teoretycznie nie powinny .

papamila - 2024-04-19, 22:24

Nie będą obcierać :szeroki_usmiech
przemo.d - 2024-04-20, 00:15

jubi-tom napisał/a:
Czy do ducato 2011r wejdą i nie będą obcierały opony 235/65 r 16 ?
Zostały mi takie fajne Michelin to bym takie założył
Raz fabrycznie miałęm założone 225 75 16 w ducato i nie obcierały więc teoretycznie nie powinny .


Dodaj jeszcze czy na końcu mają w modelu literkę "C" a już idealnie było by jak by miały "CP" .... :idea
Mała literka ale straszenie zmienia wszystko w tym przypadku. Bo jak nic nie mają to nie montuj ich do ciężkiego kamperka....

maro88pl - 2024-04-25, 14:11

A jak to jest z tą różnicą (użytkową) pomiędzy oponami C, a CP? Bo cenowo to już spora kwota na różnicy się robi ...
MILUŚ - 2024-04-25, 14:15

maro88pl napisał/a:
A jak to jest z tą różnicą (użytkową) pomiędzy oponami C, a CP? Bo cenowo to już spora kwota na różnicy się robi ...


Szczerze ? Przez pierwsze 7 lat posiadania tego kampka jeździłem na CP które zostawił mi poprzedni właściciel . Potem kupiłem zwykłe C wielosezonowe i ......nie widzę różnicy :-P :spoko

Komplecik - 2024-04-26, 07:38

MILUŚ napisał/a:
maro88pl napisał/a:
A jak to jest z tą różnicą (użytkową) pomiędzy oponami C, a CP? Bo cenowo to już spora kwota na różnicy się robi ...


Szczerze ? Przez pierwsze 7 lat posiadania tego kampka jeździłem na CP które zostawił mi poprzedni właściciel . Potem kupiłem zwykłe C wielosezonowe i ......nie widzę różnicy :-P :spoko

Ja też :-P
Patrzę na nośność i wybieram najlepszy stosunek cena jakość czyli najtańsze :szeroki_usmiech

mischka - 2024-04-26, 07:50

Jeżdżę na wielosezonowych C od lat i dla mnie to najlepszy wybór. Nigdy nie miałem CP więc nie widzę różnicy. :spoko
Komplecik - 2024-04-26, 08:06

:ok
Np. 4 takie

https://allegro.pl/oferta/4x-opony-premiorri-vimero-van-225-70r15-c-112r-15203533327

:ok

https://allegro.pl/oferta/4-x-premiorri-vimero-van-235-65r16-115-113-r-c-13705958791

jubi-tom - 2024-04-26, 18:40

Dam znać jak zamontuję do auta czy obcierają , ciekawe jaka będzie różnica w spalaniu i prowadzeniu .
A oponki raz kupiłem marki Laufen - ogólnie fajnie się jeździło tylko jedna opona się rozwarstwiła więc więcej już nie kupię . Z tańszych dobre były Zeetex- kilka kompletów zjeżdżone i super ( ale zimowe).
Premiorri nie wyglądają żle . Od kiedy patrzę na etykietę opony zmieniłem podejście i nie ważna jest tylko dobra marka opon.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group