Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Kupujemy kampera - Co wybrać ......

włóczykij - 2017-10-22, 21:33
Temat postu: Co wybrać ......
Witam wszystkich i proszę o opinię w temacie wyboru półintegry. Od jakiegoś czasu rozglądam się za kamperem dla dwojga i im więcej szukam tym więcej mam dylematów. Z początku myślałem o jakimś używanym (powiedzmy dwuletnim) ale w zasadzie w Polsce nie istnieje rynek używanych w miarę nowych kamperów. Na mobile.de było kilka ale za daleko żeby każdego sprawdzać osobiście. Odwiedziłem targi w Dusseldorfie i te w Warszawie i w końcu postanowiłem kupić jednak nowego. W moim zasięgu są w zasadzie dwa modele, które odpowiadają mi wielkością i układem: Adria na Citroenie albo Roller Team na Fordzie. Niestety nie znalazłem żadnych porównań tych producentów więc nie wiem co lepsze. Czy ktoś z Was mógłby wyrazić swoją opinię na temat tych dwóch marek? Byłbym wdzięczny za wszystkie uwagi.
Andrzej 73 - 2017-10-22, 21:44

Wybrał bym Adrie , jest na trojaczku. Forda nie trawię , a Roller też w moim przekonaniu przegrywa z Adrią.
:spoko

włóczykij - 2017-10-22, 22:33

Prawdę pisząc też się skłaniam do Ardii. Zauroczyło nas wnętrze i jego rozkład. Ale na tym się przecież sprawy nie kończą. Diabeł tkwi w szczegółach, a ja nie mam w tych tematach doświadczenia. Kiedyś miałem przyczepę Chausson więc pojęcie mam ogólnie małe.
Filip - 2017-10-23, 15:01

Adria ma jeszcze konstrukcje z drewnem a Roller nie. Tak mi sie zdaje, choć mogę sie mylić :bajer
drwoy - 2017-10-23, 16:14

Polecam Forda. Jestem bardzo zadowolony - właśnie w małym kamperze.
Bajaga - 2017-10-24, 01:16

drwoy napisał/a:
Polecam Forda. Jestem bardzo zadowolony - właśnie w małym kamperze.


Miałem i mam trojaczki ale Ford jest wygodniejszy dla kierowcy a jeszcze wygodniejszy jest Renault Master, czemu na tym nie robią kamperów? !?

MAWI - 2017-10-24, 07:59

Ludzie oczywiście .Minął mt trojaczków. ( sam tym jeżdżę.) Popieram Ford wygodniejszy Reno jeszcze bardziej. A mit o silnikach 2,2 . To już mit.
Andrzej 73 - 2017-10-24, 08:28

Bajaga napisał/a:
Ford jest wygodniejszy

MAWI napisał/a:
Popieram Ford wygodniejszy

:shock:

Bronek - 2017-10-24, 08:34

Nie wiem jak w innych, ale w Ducato to jak w Ursusie podczas wykopek.

Przy 182 cm wzrostu... Siedzenie i jego regulacja to jakieś g.
Kierownica reg w jednej płaszyźnie i to do kitu mały skok.
Sprawa lusterek wchodzących niektórym w słupeczek szybki bocznej drzwi.
Hamulec ręczny na wys. kostki
Nie da się jechać z idiotycznym wielkim kluczykuem z pilotem, bo czasem kolanem można go złamać
Siedzenia o 3 cm m/w za blisko siebie.

itd....
No coż , ... gdyby zabudowa mi pasowała silnik miał moc i był w automacie, to czy to Ford czy Fiat itd... było by mniej ważne

Andrzej 73 - 2017-10-24, 08:43

Jak do tego co napisałeś dojdzie hałas , to masz komplet przeciwwskazań by nie użytkować kampera. :spoko
kimtop - 2017-10-24, 08:53

Bajaga napisał/a:
jeszcze wygodniejszy jest Renault Master, czemu na tym nie robią kamperów? !?


Robią lub robili bo mam :ok

MAWI - 2017-10-24, 10:02

i jakie masz odczucia ? Bo miałeś i Fiata i teraz Renaulta. Ja mam na Takiej jak twoja ,podnośnik .Uważam ,że w kabinie dużo wygodniej ( luźniej) niż w Peugocie.
kimtop - 2017-10-24, 13:05

Renówka ma inne zawieszenie i przez to jest dużo lepszy komfort jazdy.
Mam w firmie nówkę Ducato i jedzie się jak żelaźniakiem

No i hamulec postojowy ma z normalnej strony i już nie mam sińców na du..e :haha:

włóczykij - 2017-10-24, 18:51

Dziękuję za uwagi nt dawcy. Ja osobiście się skłaniam do Citroena bo mam takie dwa w firmie ale starszej generacji z 2,2 HDI i specjalnie na komfort nie narzekam. Miałem też jeszcze starszą wersję i tam faktycznie był dramat w szoferce. Bardziej zależałoby mi na opiniach nt zabudowy bo tam się "żyje". Jeśli z jakiś powodów RT jest lepszy to może być i Ford.
Czy (jeśli faktycznie Adria ma w zabudowie drewno) to ma jakieś znaczenie oprócz pewnie większej masy? Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć jak się sprawują te dwie zabudowy po jakimś czasie?

CORONAVIRUS - 2017-10-24, 19:44

MAWI napisał/a:
Ludzie oczywiście .Minął mt trojaczków. ( sam tym jeżdżę.) Popieram Ford wygodniejszy Reno jeszcze bardziej. A mit o silnikach 2,2 . To już mit.


mit nie mit ale roboty z tym jest ... na targach słyszałem o jednym fordzie a dzis zaczynam rozbierać jumpera ... 2,2 dostarcza wielu wrażeń i tak jeszcze to potrwa aż pierwsze generacje się nie zezłomują :)

Fordek - 2017-10-26, 19:00

Wilam włóczykij
Nas jest też dwoje i od dłuższego czasu szukaliśmy kamperka -półintegry , na ducato , który w końcu pomieściłby nasze wszystkie graty ,zagwarantował wygodne spanko , był w miarę nowy . Byłem w wielu markach i typach . Dopiero Burstner nexxo T 690 wywołał zadowolenie na twarzy mojej małżonki.

https://www.youtube.com/watch?v=8IjrCuPswJU

Zalety :

długość do 7 metrów . niski 275cm , jeden stopień do wchodzenia.
wielkie szuflady kuchenne , dużo szafek , głęboka szafa . duże schowki pod łóżkami
garaż na skuter - ale niski - na bocznej stopce .
Szerokie drzwi wejściowe 70 cm .

Wady :

Dla tych co nie kąpią się na kempingu tylko w kamerze - brak wydzielonej osobnej kabiny prysznicowej.
Dość drogi .


Ja kupiłem używanego - 6000 km - jeszcze pachnącego fabryką - ale po drobnej stłuczce . Ale o 1/4 ceny mniej niż stoją w naszym polskim salonie.


Po pierwszym sezonie jestem bardzo zadowolony - głownie z jego zalet użytkowych , spalania , silnik 130 KM - tylko 8 litrów ( średnia z wyprawy na Węgry i Chorwacji )

włóczykij - 2017-10-26, 20:16

No faktycznie niezły. Bardzo mi się podobał taki jak byłem na targach w Dusseldorfie. Prawdę mówiąc dostałem tam oczopląsu. Tak w ogóle to najpierw chciałem z żoną kampera do 6-6,3 m ale jak zobaczyłem je na żywo to stwierdziliśmy, że łóżko w poprzek jest niepraktyczne i jest za mały. Teraz też myślimy o 7 m.
Fordek - 2017-10-26, 22:48

Poprzednio mieliśmy łóżko w poprzek nad garażem . Schodki do wchodzenia i schodzenia po 60+ są niezbyt wygodne szczególnie gdy człowiek w nocy zaspany a wstać musi. Kupiłem dostawiane schodki magazynowe i było lepiej . Tylko składaj i rozkładaj bo do łazienki nie wejdziesz :( . Łóżka pojedyncze podłużne mają materac który można ułożyć w środku i szaleć do rana :spioch :spioch . Poluj przez zimę może coś ustrzelisz.
Bronek - 2017-10-26, 23:08

Ja zrobiłem dwa stopnie, lewo prawo. Drabinkę wywaliłem. Ne wystają nie kolidują. Wchodzi się i schodzi lekkim okrakiem. Hest lepiej
Spanie w poprzek, tylko dla jednej osoby jest wygodne.

Prysznic i kibel ostatecznie mogą być razem ale kabina prysznicowa gdy jest zamknięta nie zajmować przestrzeni sraczyka,
Nie żebym... jak to w zwyczaju... ale u mnie ujdzie i podobnie w jednym z modeli blaszaka z Elcampu tym najdłuższym.
Oczywiście każdy ma swoje priorytety.
Przez ten kibelek dla mnie odpada
Bo o ile spanie można przerobić, dorobić jakoś zmienić, to łazienki nie bardzo

ZEUS - 2017-10-26, 23:21

Filip napisał/a:
Adria ma jeszcze konstrukcje z drewnem a Roller nie.

czy to jest jakaś istotna zaleta/wada? a jeżeli tak to jaka?

zbyszekwoj - 2017-10-27, 10:52

Fordek napisał/a:
ilnik 130 KM - tylko 8 litrów


A jaka pojemność?

Filip - 2017-10-27, 14:49

W większości konstrukcji nie używa się już drewna więc jak kto woli. Drewno zawsze zgnije jak będzie przeciek a nie zawsze zdąrzy sie przeciek zauważyć...
andi at - 2017-10-28, 14:51

ZEUS napisał/a:
Filip napisał/a:
Adria ma jeszcze konstrukcje z drewnem a Roller nie.

czy to jest jakaś istotna zaleta/wada? a jeżeli tak to jaka?


Zależy co miał na myśli ten co pisał o drewnie

Na dzień dzisiejszy fabryki same sobie robią ściany i dach
Robią wstawki drewna tam gdzie to musi być konstrukcyjnie np.pod zawiasy itd.

Filip - 2017-10-28, 15:34

Pisałem o drewnie w konstrukcji ścian i podłogi a nie o meblach.
Fordek - 2017-10-28, 15:50

zbyszekwoj napisał/a:
Fordek napisał/a:
ilnik 130 KM - tylko 8 litrów


A jaka pojemność?


Zbyszku -pojemność to 2300 ccm . Wydaje mi się ,że tak małe spalenie jest spowodowane bardzo niskim przodem jak na kampera . Jego wysokość 275 cm - to mały opór powietrza . No muszę przyznać ,że unikałem autostrad - a na bocznych drogach węgierskich czy chorwackich to 90 km/h.

andi at - 2017-10-28, 18:07

Filip napisał/a:
Pisałem o drewnie w konstrukcji ścian i podłogi a nie o meblach.


A gdzie ja pisze o meblach

skopiowana moja odpowiedz
Zależy co miał na myśli ten co pisał o drewnie

Na dzień dzisiejszy fabryki same sobie robią ściany i dach
Robią wstawki drewna tam gdzie to musi być konstrukcyjnie np.pod zawiasy itd. :spoko

zbyszekwoj - 2017-10-28, 18:14

Fordek napisał/a:
zbyszekwoj napisał/a:
Fordek napisał/a:
ilnik 130 KM - tylko 8 litrów


A jaka pojemność?


Zbyszku -pojemność to 2300 ccm . Wydaje mi się ,że tak małe spalenie jest spowodowane bardzo niskim przodem jak na kampera . Jego wysokość 275 cm - to mały opór powietrza . No muszę przyznać ,że unikałem autostrad - a na bocznych drogach węgierskich czy chorwackich to 90 km/h.


To jestem podbudowany, bo mam taki sam silnik i wys. zabudowy. Choć mysle , że to niskie spalanie to efekt nie przekraczania 90 tki. :spoko Patrząc na komputer ,cierpła mi skóra. :roll:

Fordek - 2017-10-29, 00:50

Poprzedni mój kamper - jak może pamiętasz z Żabiego Raju - był 305 cm z alkową i nie znosił wiatru - spalanie od razu minimum 10 litrów - nawet bez autostrad . Trzeba przyznać ,że z tym tak bardzo wiatru się nie boję.
zbyszekwoj - 2017-10-29, 09:14

Fordek napisał/a:
spalanie od razu minimum 10 litrów


Dokładnie pamiętam był na chwalonym ostatnio Fordzie co to tak mało pali. Byłem wtedy tez alkowa na fiacie 2,8 mimo to zawsze mieścił sie w 10 . Teraz z póintegrą jeszcze nie mam doswiadczenia. Praktycznie zacznę od wiosny. :spoko

Bronek - 2017-10-29, 09:22

Jadąc opłotkami i w miarę przepisowo te moje 2 litry palą ok 8,5 litra.
Na autostradzie, bez szaleństw maks 110/120 km/h, spalenie wzrasta o ponad 2 litry /10km

Wiem, że to nie Ford, ale chyba jest to reguła


I teraz kwestia dla dociekliwych i oszczędnych, wygodnych itd... co jest bardziej optymalne?

U mnie , raz tak raz siak.
Nie lubię autostrad, wolę drogi szybkiego ruchu, są mniej nudne a prawie tak samo szybkie dla kampera i chyba bezpieczniejsze. Na autostradach ludzie dostają małpiego rozumu o wiele częściej.

Fordek - 2017-10-29, 11:01

Rimor XGO na Fordzie 2.2 tdci był naprawdę oszczędnym samochodem i w 8 litrach się mieścił ale gdy nie wiało silnie z przodu . Dodam jeszcze że miał z tej pojemności 140 KM i zasadniczo lepiej wypadał w górkach na wyższych biegach . Jak w Fordzie wjeżdżałem na wzniesienie na 6 biegu to w Fiacie 2.3 -130KM trzeba wrzucić bieg 5-ty. Aż czasami się zastanawiam na dorzuceniu mu ze 20 koni :?: :?: :?:
zbyszekwoj - 2017-10-29, 18:14

Fordek napisał/a:
zastanawiam na dorzuceniu mu ze 20 koni


Ponoć prosta sprawa. :ok

drzevo - 2017-10-29, 20:16

Fordek napisał/a:
zastanawiam na dorzuceniu mu ze 20 koni


Jeżeli jesteś z Wyszkowa, polecam Kreator Mocy Warszawa ul. Młodnicka.
Przelatałem autami z robionymi u nich programami ładnych parę kilometrów - służbowo, bez oszczędzania, ogień na tłoki cały czas. Nigdy żadnych problemów z którymkolwiek z aut.

Fordek - 2017-10-29, 21:31

drzevo, Dziękuję za namiar . Myślę ,że po zakończonej gwarancji coś zmienię.
drzevo - 2017-10-29, 21:58

Fordek napisał/a:
drzevo, Dziękuję za namiar . Myślę ,że po zakończonej gwarancji coś zmienię.

Nie bój się o gwarancję... na przeglądzie nic nie wykryją... w skrajnym przypadku, gdybyś zaliczył poważną awarię silnika (co zdarza się niezwykle rzadko), pakujesz auto na lawetę, jedziesz do nich, wgrywają Ci seryjny program i nikt nie będzie w stanie niczego Ci udowodnić.

Decyzja Twoja, ale ja bym robił program i cieszył się z mocniejszego auta :spoko

ZEUS - 2017-10-29, 22:35

drzevo napisał/a:
w skrajnym przypadku, gdybyś zaliczył poważną awarię silnika (co zdarza się niezwykle rzadko), pakujesz auto na lawetę, jedziesz do nich

niby tak... ale, jak pech :( dopadnie daleko od domu a jeszcze gorzej jak daleko od kraju to trochę problem :-P :gwm :spoko

Andrzej 73 - 2017-10-30, 12:49

130 KM trochę mało , ale jak masz samochód na gwarancji ,to poczekaj ze zmianą mapy silnika do jej końca.
Ja mam silnik ten mocniejszy i spokojnie daje radę , choć :dupa nie urywa.
Czasami się zastanawiam , że mogłem zamówić sobie silnik 3.0 i mieć spokój z mocą. Tylko ta waga. :gwm
:spoko

Fordek - 2017-10-30, 22:48

Nie ma pośpiechu . Już i tak trochę lepiej mi się nim jeździ - bo co by nie mówić przez pierwsze miesiące człowiek się uczy nowego samochodu . Ale korci mnie dorzucić tych 20 koników.
Fordek - 2017-10-30, 22:59

Ale trochę odbiegliśmy od założonego tematu , a kolega zastanawia się co kupić :?:
włóczykij - 2017-10-31, 16:54

No tak jakby, nie chciałem nic mówić. :wyszczerzony: Ale, że w temacie niewiele się działo podjąłem decyzję i wybrałem Adrię. Mam nadzieję, że zrobiłem dobrze - przekonam się dopiero w marcu-kwietniu. Udało mi się (tak myślę) wynegocjować super wyposażenie w dobrej cenie. Nie zamówiłem tylko zestawu audio i tutaj mam pytanie do szanownych forumowiczów: jaką stację wybrać tak żeby obsłużyć od razu przednią i tylną kamerę, nagrywanie, nawigację, wifi, itp. Co polecacie? Chyba, że jest już założony taki temat. Nie znalazłem :wyszczerzony:
Bronek - 2017-10-31, 17:12

Adrię... jaki model ?
włóczykij - 2017-10-31, 17:16

adria coral 600 sl axess :ok
Andrzej 73 - 2017-10-31, 17:17

włóczykij napisał/a:
jaką stację wybrać tak żeby obsłużyć od razu przednią i tylną kamerę, nagrywanie, nawigację, wifi, itp. Co polecacie?

Ja mam Zenec. Są już nowsze modele co mają więcej funkcji.
:spoko

CORONAVIRUS - 2017-10-31, 17:54

drzevo napisał/a:
Fordek napisał/a:
drzevo, Dziękuję za namiar . Myślę ,że po zakończonej gwarancji coś zmienię.

Nie bój się o gwarancję... na przeglądzie nic nie wykryją... w skrajnym przypadku, gdybyś zaliczył poważną awarię silnika (co zdarza się niezwykle rzadko), pakujesz auto na lawetę, jedziesz do nich, wgrywają Ci seryjny program i nikt nie będzie w stanie niczego Ci udowodnić.

Decyzja Twoja, ale ja bym robił program i cieszył się z mocniejszego auta :spoko



i to człowiek człowiekowi takie świnie podkłada i jeszcze uczy jak to robić ...

zdziwiłbyś się jak się bardzo mylisz bo datę wgrania softu tez można odczytać i wtedy prokurator bo co innego jak z rozmysłem działanie na szkodę ...

puknijta się w czółko z takimi radami :gwm

drzevo - 2017-10-31, 19:19

BIORCA napisał/a:
drzevo napisał/a:
Fordek napisał/a:
drzevo, Dziękuję za namiar . Myślę ,że po zakończonej gwarancji coś zmienię.

Nie bój się o gwarancję... na przeglądzie nic nie wykryją... w skrajnym przypadku, gdybyś zaliczył poważną awarię silnika (co zdarza się niezwykle rzadko), pakujesz auto na lawetę, jedziesz do nich, wgrywają Ci seryjny program i nikt nie będzie w stanie niczego Ci udowodnić.

Decyzja Twoja, ale ja bym robił program i cieszył się z mocniejszego auta :spoko



i to człowiek człowiekowi takie świnie podkłada i jeszcze uczy jak to robić ...

zdziwiłbyś się jak się bardzo mylisz bo datę wgrania softu tez można odczytać i wtedy prokurator bo co innego jak z rozmysłem działanie na szkodę ...

puknijta się w czółko z takimi radami :gwm


Masz rację.
Tylko powiedz mi ile znasz przypadków, w których doszło do takiej sytuacji? Co ma się stać od wgrania programu do kampera, którym podróżujesz spokojnie, nie katujesz, nie wyciskasz siódmych potów? Ile przez te dwa lata przejedziesz? 30tkm?

Ryzyko jest, bez dwóch zdań. Prawdopodobieństwo awarii z powodu mocniejszego softu w takim aucie...
Nikogo na siłę nie namawiam.

Aran-70 - 2017-11-01, 16:26

włóczykij napisał/a:
adria coral 600 sl axess :ok


Jeśli to nie tajemnica to na ile wynegocjowales cenę?
Arek

tadeklodz - 2017-11-12, 14:36

Andrzej 73 napisał/a:
Wybrał bym Adrie , jest na trojaczku. Forda nie trawię , a Roller też w moim przekonaniu przegrywa z Adrią.
:spoko
Tak przy okazji tej dyskusji mam pytanie. Ale najpierw witam wszystkich. Mam zamiar kupić sobie kampervana ale żona mnie hamuje z tym pomysłem . Myślę że się z Nią jakoś uporam. Moje pytanie jest następujące. Co jest lepszym wyborem Possl czy Adria. W grę wchodzą długości 6 mtr lub 6.36 mtr / ten ma łóżka wzdłuż/ Oczywiście wnętrze sobie jakieś wybiorę. Possl jest trochę tańszy przynajmniej wersja 6 mtr. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
andi at - 2017-11-12, 18:44

Podaj strony co cie interesuje :spoko

Jeżeli blaszanka to świetna jest nasza produkcja .Wczoraj oglądałem w Brnie i bije rozwiązaniem wszystkie inne blaszaki
Oczywiście spanie prawo-lewo
https://www.youtube.com/watch?v=VMVFVYLaync

Ale krótki to niewypał

CORONAVIRUS - 2017-11-12, 18:49

tadeklodz napisał/a:
Andrzej 73 napisał/a:
Wybrał bym Adrie , jest na trojaczku. Forda nie trawię , a Roller też w moim przekonaniu przegrywa z Adrią.
:spoko
Tak przy okazji tej dyskusji mam pytanie. Ale najpierw witam wszystkich. Mam zamiar kupić sobie kampervana ale żona mnie hamuje z tym pomysłem . Myślę że się z Nią jakoś uporam. Moje pytanie jest następujące. Co jest lepszym wyborem Possl czy Adria. W grę wchodzą długości 6 mtr lub 6.36 mtr / ten ma łóżka wzdłuż/ Oczywiście wnętrze sobie jakieś wybiorę. Possl jest trochę tańszy przynajmniej wersja 6 mtr. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.


wybacz , sprawdziłem na profilu Twój rocznik :) tylko łózka wzdłuż , nawet nie bierz przez chwilę pod uwagę przechodzenie przez siebie w łóżku :) szkoda nerwów .

tadeklodz - 2017-11-13, 16:55

niestety wiem od jakich cyferek zaczyna się mój pesel. Jest to jeden z powodów dla których zastanawiam się nad sensem kupna. To jest pomoc w kwestii dł. auta. ale mnie interesuje jak są umiejscowione marki tych aut?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group