Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - Podłączenie klimatyzacji do energoblkou 220v

max111 - 2014-07-16, 07:56
Temat postu: Podłączenie klimatyzacji do energoblkou 220v
Witam
Po wielu poszukiwaniach zakupiłem klimatyzację Trumy Shaphir Vario - mało używaną.
Rozprowadziłem po całym kamperze, podłączyłem na krótko w gniazdo 220 V i śmiga.
Kolejny etap to podłączenie do 220 w energoblok.
Przy klimie mam seryjnie wyprowadzone kable pod Klimę, i wychodzą one koło aku. i energobloku.
Nie wiem jak i gdzie je wpiąć abym miał 220V.
Model kampera to Adria Coral 660SL a energoblok to:
ELECTROBLOCK EBL 226

Bronek - 2014-07-16, 08:13

Tu masz instrukcję do elektrobloku .PDF......

Ale nie rozumiem po co Ci to podłączenie >??? Zresztą go nie widzę :shock:
Klima ciągnie prąd jak "tirówka....." .... wiec poszedł bym bezpośrednio od przyłącza 230v poprzez bezpiecznik . przed elektroblokiem
Temat przetwornicy i korzystania z akumulatora lub alternatora w czasie jazdy był przerabiany . To generalnie nie udaje się . I bez sensu.

maszakow - 2014-07-16, 23:16

max111, sprawdź proszę ile prądu to potrzebuje (jaką moc ciągnie) - a potem przelicz na pojemnosć akumulatora. Wyssasz ten ostatni jak spragniony koń wiadro wody:)
max111 - 2014-07-17, 07:34

Witam
Bronek, dzięki za podpowiedz.
Pod szafą mój kamper ma kable fabrycznie do klimy i są doprowadzone do elektrobloku i aku.
Zmyliło mnie to ze tam powinienem szukać podłączenia do 220v. Podłączyłem bezpośrednio do zabezpieczenia, które jest również w szafie.
Tamte fabryczne kable wykorzystam później jak będę chciał podłączyć pod 12v.
Truma Vario jest do tego przystosowana. Musze kupić tylko przetwornice - piszą ze powinna być sinus 1000. Próbuje taką upolować w dobrej cenie, ale ciężko...
Może ma ktoś doświadczenie z innymi przetwornicami i Trumą Vario???

papamila - 2014-07-17, 08:16

raczej tylko dedykowane, trumy albo vaeco, pełen sinus
cena ok 2000


......................czas pracy na baterii................25 minut :oops:

Bronek - 2014-07-17, 08:31

Daj sobie spokój szkoda kasy.
Lepiej wydać na agregat jak musisz . Taka np. honda 20ieu pociagnie chyba . Widziałem taniej na Allegro .
Agregat też sprawa wątpliwa dla niektórych i chyba przyznam im rację . Mam ale bardziej myślę ,że w razie powodzi w domu. 2x korzystałem by kawkę zaparzyć szybciej

Czytaj post Maszakow`a.... i konkluzje w/w : wyssa akumulator .......jak tirówka i koniec.

max111 - 2014-07-17, 08:41

nie mam kabinowej więc chce załatwić dwie sprawy przy jednym wydatku.
Podczas jazdy może chodzić na aku i altelnatorze, a podczas postoju na 12 v cos może zchłodzić.
Na dachu mam solar wieć troche doładuje zawsze aku.

papamila - 2014-07-17, 09:26

max111 napisał/a:
Podczas jazdy może chodzić na aku i altelnatorze,

naturalnie, będzie chodzić, tyle że zabiera cały prąd z alternatora i jeszcze z wspomaga się z akumulatora, ciągnie do dna
max111 napisał/a:
a podczas postoju na 12 v cos może zchłodzić.

pisałem Ci- 20 minut- to ile będzie 2 stopnie?
........i wydojony akumulator
max111 napisał/a:
Na dachu mam solar wieć troche doładuje zawsze aku

to musiałbyś mieć ten solar kilkadziesiąt razy większy, dachu zabraknie

poproś o zdanie/opinię kimtopa albo koko - przerabiali temat


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group