Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

OLD CAMPER - Pasy w Staruszku???

BolMiech - 2016-03-15, 01:08
Temat postu: Pasy w Staruszku???
witam. Zakupiłem ostatnio Hymermobila z 1979 z orginalna zabudowa(podkowa). Zamierzam jeżdzic z dwojka dzieci 7 i 3 lata i martwi mnie ze nie ma tam pasów. Zastanawiam sie nad przeróbka -zlikwidowaniem z jednej strony kanapy, wyrzuceniem stołu i montazem dwoch siedzen obrotowych tak aby tylna kanape na noc mozna by rozkładac aby 2 osoby mogły spać. Czy ktos probował tego typu przeróbek albo jakis innych patentów z pasami.
MisioKRAK - 2016-03-15, 02:11

Inne patenty...
Są specjalne konstrukcje do pasów 2 i 3 punktowych...
Fotele też chyba sensowne rozwiązanie tylko gdzie zamontujesz "pas" i jak jesteś wstanie "solidnie" zamontować fotel do podłoża...
I ogólnie ślizgamy się po przepisach i po bezpieczeństwie - a co w którą stronę to już trudniejszy temat do ogarnięcia :confused

DC - 2016-03-15, 06:10

Witam. Ja też przerabiam ten temat z pasami. Jeździmy z gromatką dzieci i przy tylnym stoliku też nie mam pasów. Elementy do mocowania pasów powinny być połączone z ramą auta, pod siedziskiem wyjdzie niezły pajączek z profili ale będzie bezpiecznie. Przy układzie siedzeń z podkową z tyłu zrobiłbym po tylnych rogach mocowania trzypunktowe. Z montowaniem foteli byłbym ostrożny bo muszą być też zamontowane do stałych elementów podwozia. Łatwiej wykonać stelaż do montażu pasów niż podstawy do foteli. Kieruję się przedewszystkim bezpieczeństwem swoich dzieci, a z przepisami to zależy na kogo trafisz . ;)
BolMiech - 2016-03-15, 10:09

Dziś spróbuje się dostać do podłogi i zobaczę jak to tam wygląda.W samochodach osobowych siedzenie po prostu jest przykręcone do podłogi(bo ramy nie ma)a pasy do niby elementów konstrukcyjnych które według mnie w większości osobówek to jakaś pomyłka. A jakby tak siedzenie po prostu do podłogi(coś tam wzmocnić) a pasy z ramy puścić. Albo fotele autobusowe gdzie pasy wychodzą z siedzenia i siedzenie do ramy!!!! Co do przepisów -czy ktoś może się doczepić do takich przeróbek?Mało który diagnosta ma pojecie jak to w środku powinno wyglądać.
DC - 2016-03-15, 11:27

Jeśli chcesz montować fotele to polecam takie jak mam w Lancii ( to samo co Peugot 807, Citroen C8, Fiat Ulisses) w środkowym żędzie środkowy fotel ma zintegrowany pas trzypunktowy z fotelem i dodatkowo składa się oparcie, tworząc stolik, co ułatwiło by Ci zrobienie spania rozkładając materac.
Dodatkowo fotele te są wpinane w podłogę w specjalne szyny. Pozostaje zamontować, wpuścić w podłogę te szyny i masz temat załatwiony. Kiedy chcesz montujesz fotele, kiedy chcesz wypinasz i śladu niema, tylko szyny na płasko w podłodze. Taki mój autorski pomysł :wyszczerzony:

Bydgoszczu - 2016-03-15, 12:01

Ja problem rozwiązałem w ten sposób, że zamontowałem z przodu zamiast siedzenia pasażera ławkę od nowego sprintera, z pasami. Dla dzieci miejsca wystarczająco. Pasy 3- punktowe.

Teraz to siedzenie jest mi już nie potrzebne i chętnie sprzedam razem z solidną ramą z otworami pasującymi do podstawy fotela w ducato I. Montaż polega na przykręceniu 4 śrub. Bez ingerencji w konstrukcję pojazdu.

MisioKRAK - 2016-03-15, 14:09

BolMiech napisał/a:
Dziś spróbuje się dostać do podłogi i zobaczę jak to tam wygląda.W samochodach osobowych siedzenie po prostu jest przykręcone do podłogi(bo ramy nie ma)a pasy do niby elementów konstrukcyjnych które według mnie w większości osobówek to jakaś pomyłka. A jakby tak siedzenie po prostu do podłogi(coś tam wzmocnić) a pasy z ramy puścić. Albo fotele autobusowe gdzie pasy wychodzą z siedzenia i siedzenie do ramy!!!! Co do przepisów -czy ktoś może się doczepić do takich przeróbek?Mało który diagnosta ma pojecie jak to w środku powinno wyglądać.

Ale w samochodach osobowych podłoga jest metalowa i jest elementem konstrukcyjnym - szyny są montowane w specjalnych miejscach...
W kamperze podłoga jest drewniana - jak do niej przykręcimy to może być problem - ciężar pod czas zderzenia rośnie 10-20krotnie... trzeba pamiętać wówczas ze to ciężar fotela i dziecka...jak nie dowiążemy tego do ramy to jest moim zdaniem "mało bezpieczne"... a określenie - coś tam wzmocnić - też jakoś brzmi to mało "przekonująco", ale może tylko mnie...

Adampio - 2016-03-15, 14:47

Ja bym odradzał, bo AFAIR pas, a tym samym i punkty mocowania mają wytrzymać siłę 1 tony (statycznie) a bez poważnych obliczeń nie da się tego zrobić. Kiedyś drążyłem ten temat w bezpasowym UAZ-e (wylącznie po to żebym na wertepach nie musiał trzymać się kierownicy) i wyszło, że jak są pasy to muszą spełniać normy ergo jak się komuś coś stanie i wyjdzie że to Twoja samoróbka to będzie poważny problem.
Poza tym w tym to co Gugiel pokazuje jako Humermobil 1979 są małe szanse na jakąś poważną stłuczkę. Prawo zachowania pędu jednak ciągle obowiązuje ;)

BolMiech - 2016-03-15, 22:37

Wychodzę z założenia że lepiej jednak mieć jakieś zabezpieczenie niż nie mieć nic. Nawet gdy to będzie tzw"partyzantka" bez żadnych norm to zawsze w mniejszym czy wiekszym stopniu zatrzyma przed lataniem wewnątrz.
MisioKRAK - 2016-03-15, 22:46

Jeżeli dziecko zacznie latać po kabinie wraz z fotelem to chyba lepiej by siedziało na ławeczce bez pasów...
Załoga G - 2016-03-15, 23:09

jeżeli byłoby już gdzie przymocować, to może nie rozwalać tego układu podkowy tylko wozić ze sobą foteliki dziecięce montowane w systemie ISOFIX, które mają swoje pasy.
MisioKRAK - 2016-03-15, 23:13

Fotelik dla 7 latka z własnymi pasami...są takie??
BolMiech - 2016-03-16, 00:04

ja nigdzie nie wygrzebałem isofix z własnymi pasami w przedziale powyzej 16kg
chris_66 - 2016-03-16, 00:16
Temat postu: Re: Pasy w Staruszku???
BolMiech napisał/a:
Zakupiłem ostatnio Hymermobila z 1979 z oryginalna zabudowa


a dla siebie i pasażera obok masz pasy ??

bo chyba nie

a między innymi to (plus wiek kampera) skutecznie powstrzymały mnie przed jego zakupem

jedyna co mi przychodzi do głowy w miare prostego i skutecznego to jakaś konstrukcja dla pasów biodrowych

żeby nie demolować totalnie wnętrza, poszukaj na forum , ktoś zmieniał podkowę na jakiegoś partyzanta z busa z pasami - wyglądało to koszmarnie, plus zdemolowane wnętrze i utrata funkcjonalności

MisioKRAK - 2016-03-16, 07:26

Stelaż pod biodrówkę dołączony do ramy to chyba rzeczywiście najmądrzejszy pomysł...
CORONAVIRUS - 2016-03-16, 07:34

.Misio. napisał/a:

W kamperze podłoga jest drewniana - jak do niej przykręcimy to może być problem.


dlatego trzeba przykręcać tam gdzie pod drewnianą podłoga jest metalowa rama i po problemie wytrzymałościowym :)

BolMiech - 2016-04-12, 23:58
Temat postu: Proces pasów zakonczony!!!
Należę do osób,które szanują i doceniają wszystko co leciwe i piękne dlatego z wielkim bólem duszy przebudowałem środek swego Hymermobila. Remont ten wymuszony był bezpieczeństwem moich dzieci-brak pasów bezpieczenstwa pasażerów z tyłu.Ze względu na mała dostępnośc miejsca wewnątrz zmuszony byłem umocować siedzenia na nadkolach.Zespawałem klatkę z płaskowników i kątowników 4mm, która nałożona na nadkole nie obciąża ich. Klatka ta została dokręcona do ramy samochodu(wykorzystałem uchwyty połączenia ramy auta z podłogą) Nastepnie zabudowałem to wszystko solidną deską i dokręciłem do klatki siedzenia. Siedzenia obrotowe z Citroena Evasion(90zł sztuka).Jest bezpiecznie i przedewszystkim bezpiecznie. Co do reszty to zabudowa drewniana, która kilka kg dociążyła auto ale bardzo mi się podoba. Do tylnej kanapy dobudowałem przedłużenie aby mogły spać na niej 2 osoby, wysuwana sklejka spod materaca, którą ograniczaja siedzenia. Czas przeróbki ok 7dni gdzie jeszcze przy okazji zrobiłem porządek z instalacją elektryczną i wodną. Koszt całości 300zł(deski,kątowniki były na stanie) Pozostaje jeszcze temat stolika. Orginalny zajmuje za duzo miejsca i nie ma gdzie go odłożyc gdy jest niepotrzebny. Może ma ktoś jakiegoś pomysła na składany stolik.
MisioKRAK - 2016-04-13, 09:36

Rolka pasów i górne mocowanie jest w konstrukcji fotela?
Fajnie to wyszło :ok

BolMiech - 2016-04-13, 09:53

Tak rolka pasów jest w konstrukcji fotela.To już jest mój patent, gdyż siedzenia z integrowanymi pasami(citroen C8,Fiat Ulisses itp) sa siedzeniami nie obrotowymi.Mi zależało na jednym i drugim a to już wyższa półka cenowa siedzeń dedykowanych strikte do kampera.
SZEJK - 2016-04-13, 23:15

Witam!!!!!!!
Świetny pomysł i wykonanie, bezpiecznie dla dzieci.
Oczywiście :pifko się należy.
SZEJK

tmk - 2017-08-06, 14:13

Kandydując do nagrody złotej łopaty - chciałbym odkopać temat.

Jestem w przeddniu zakupu kampera - czegoś na Ducato I (itp.). W każdym, którego oglądałem (a także w niekórych młodszych ducato) jeśli są już pasy to 2-punktowe biodrowe, głównie statyczne.

Eliminuje to możliwość zamontowania fotelika, a muszę gdzieś posadzić dzieciaki w wieku 1,5 oraz 4,5 roku.

O ile z młodszym nie mam większego problemu - większość ram kanap, do których zamocowane są pasy 2-punktowe bez problemu da radę wzbogacić o odpowiednią "belkę" ISOFix i zamontować BEZPIECZNIE fotelik, po odpowiednim dodatkowym zmocnieniu tej ramy. O ile oczywiście w 20-30 letnim kamperze można mowić o bezpieczeństwie.

Niestety z większym dzieckiem będzie problem - nie ma na rynku fotelików Isofix z własnymi pasami powyżej 15-18kg masy dziecka. Nie chcę ryzykować samych pasów biodrowych.

Rozwiązanie, które zaporponował BolMiech wydaje się idealne - ale ja planuję mniejszą zabudowę (ok. 5m), na 4 osoby. Stąd też chętnie dowiem się czy ktoś z Was ma jakieś inne sposoby instalacji fotela z pasami aby nie tracić kanapy (tej ze stolikiem)?

Myślałem nad dodaniem do stelaża kanapy konstrukcji stalowej, z pionową belką, na której umieściłbym 3 punkt mocowania pasów. Odpowiednia rama powinna zapewnić sztywne utrzymanie fotelika w przypadku kolizji/gwałtownego hamowania.
Czy ktoś z Was ma takie rozwiązanie i mógłby podzielić się poradami?

Niektóre foteliki >15kg w swych pozaeuropejskich instrukcjach dopuszczają również mocowanie 2-punktowymi pasami statycznymi. Nie mniej - moim zdaniem sama oryginalna rama kanapy wygląda wątpliwie i oryginalnym pasom bym nie zaufał.

Będę wdzięczny za porady.

Przy okazji BolMiech - czy możesz opisać jak połączyłeś pasy i obrotnicę w swych fotelach?

Dzięki!

Pozdr!
Tomek

MisioKRAK - 2017-08-11, 07:43

1) Są oryginalne ramy (do młodszych kamperów) z 3punktowymi pasami.
2) Przy mówieniu o pasach itd...pamiętaj jeszcze, że dużym zagrożeniem nie jest tylko źle zamocowany pas ale tez inne elementy z kampera - podczas wypadku bardzo często składają się meble itd...i to jest bardzo duże zagrożenie...
3) Może podejdź do jakiejś firmy co robi zabudowy busów - może oni coś podpowiedzą.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group