|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
|
Bezpieczeństwo - SZOK - Z KAMPERA NIC NIE ZOSTAŁO!!!
EwaMarek - 2021-02-01, 20:04 Temat postu: SZOK - Z KAMPERA NIC NIE ZOSTAŁO!!! Było na fb PolskiCarawaning
wkleję bo aż mnie zatkało jak zobaczyłem ten film.
Nie wiem co prawda co się stało bo nie rozumiem...
https://www.youtube.com/w...TvvHl8YxO5cfgng
EwaMarek - 2021-02-01, 20:13
YouTube podpowiedziało coś jeszcze
https://www.youtube.com/watch?v=JuNOarORALM
nie dziwię sie ze nic z tego kamera nie zostało
Socale - 2021-02-01, 20:36
Niestety, nasze pudełka nie należą do bezpiecznych pojazdów w razie poważniejszego zdarzenia.
Każdy kto się chwali że zapina tempomat dopiero przy 120/h bo dojedzie do celu godzinę szybciej...
Karawanem
yamah - 2021-02-01, 21:06
Socale napisał/a: | Niestety, nasze pudełka nie należą do bezpiecznych pojazdów w razie poważniejszego zdarzenia.
/ |
I to dosłownie jeździmy pudełkami z papieru..chociaż drzwi w półintegrach dają namiastkę ochrony...ech co ja pisze.. aż strach sobie wyobrazić
marek230482 - 2021-02-01, 22:08
Ale popatrzcie jakie panuje zakłamanie i że tak powiem - niesprawiedliwość. Samochody osobowe nie są dopuszczone do ruchu jak nie spełnią milionów wymogów, nie otrzymają pierdyliona poduszek powietrznych i zyliona czujników, stref zgniotu. A firmy produkujące zabudowy pakują budę z listewek i zupełnie nic sobie nie robią z bezpieczeństwa. Z jednej strony ludzie kupują auta za setki tysięcy złotych żeby były bezpieczne w drodze do sklepu a potem wsiadają do kampera za 2.... 3x więcej i jadą przez całą europę a są narażeni na śmiertelne niebezpieczeństwo niczym.... dorożkasz z średniowiecza. W takim kamperze nawet jak uratuje nas jakimś cudem ta poduszka (która w ogóle odlatuje na bok) to zabiją nas latające meble bo do boku sa przykręcone gorzej niż nie jeden wiesza obraz w domu
darek 61 - 2021-02-01, 22:25
Zapewne najmniej bezpieczne integry,a najbezpieczniejsze blaszanki.
Socale - 2021-02-01, 22:50
Czy to nie czas na przebudowę T-55 na kampera?
Na autostradę nie wjedzie, w terenie sobie poradzi, a gdzie rozsądek, koncentracja, myślenie, zapobiegawczość?
- W srajfonie!
bert - 2021-02-01, 22:56
Socale napisał/a: | Czy to nie czas na przebudowę T-55 na kampera?
Na autostradę nie wjedzie, w terenie sobie poradzi, a gdzie koncentracja, myślenie, zapobiegawczość? |
Możesz być skoncentrowany na maxa i jeszcze większego maxa, na największego nawet maxa. Nie jesteś na drodze sam.
Problem w tym, że zdecydowana większość jest w ciągłym wyścigu z samym sobą. Nic już nie może się odbywać powoli.
tolky77 - 2021-02-01, 23:15
Oglądanie takich filmów uruchamia wyobraźnię. I dobrze. Dlatego ja poruszając się po drodze jeżdżę z prędkością 93km/h. Dlaczego tyle? Równo z Tirami, ograniczam w ten sposób liczbę manewrów wyprzedzania. Bardzo niebezpiecznych na autostradzie. Ma to dodatkowe korzyści, mniejsze zmęczenie (nie musisz być tak skoncentrowany) , mniejsze zużycie paliwa.
A tak poza tym - pośpiech poniża
Bezpiecznej podróży!
Socale - 2021-02-01, 23:28
bert napisał/a: |
Możesz być skoncentrowany na maxa i jeszcze większego maxa, na największego nawet maxa.
... |
Idol (mój szwagier ten od wyścigów, nie od stodoły) Robert Kufel mi powiedział kiedyś, że przy wyczynach i prędkościach, koncentracja pełna to góra 20 minut od startu, potem już tylko instynkt i pech.
.
tolky77 napisał/a: | Oglądanie takich filmów uruchamia wyobraźnię. I dobrze. Dlatego ja poruszając się po drodze jeżdżę z prędkością 93km/h. Dlaczego tyle? Równo z Tirami, ograniczam w ten sposób liczbę manewrów wyprzedzania. Bardzo niebezpiecznych na autostradzie. Ma to dodatkowe korzyści, mniejsze zmęczenie...
|
Brawo. Tak jest najrozsądniej.
.
Teraz już idę spać, dobranoc Wam.
EwaMarek - 2021-02-02, 07:27
marek230482, Też kiedyś o tym myślałem. Ale że to pojazd specjalny to inaczej na to patrzą...
Dodatkowa klatka bezpieczeństwa to większa waga a co za tym idzie - prawko C
SlawekEwa - 2021-02-02, 07:30
EwaMarek napisał/a: |
Czy to nie czas na przebudowę T-55 na kampera? |
a nie lepsza blaszka z pancerną grodzią?
EwaMarek - 2021-02-02, 08:38
https://www.youtube.com/watch?v=HBT3iUzt-h0
jeszcze to znalazłem
EwaMarek - 2021-02-02, 08:41
Jedziesz prawidłowo ? to nic nie da...
https://gp24.pl/wypadek-w-saborzu-kamper-dachowal-i-wylecial-z-drogi-wideo-zdjecia/ga/c1-14178213/zd/36329605
EwaMarek - 2021-02-02, 08:44
Lekkie uszkodzenia da sie naprawić.
Wymiana ściany w integralu.
Jeśli mogę i firma Elcamp nie ma nic przeciwko temu. (w przeciwnym razie proszę o usunięcie filmu)
https://www.youtube.com/watch?v=6KqmzH3Hcr0
EwaMarek - 2021-02-02, 08:47
jeszcze jedno :-( i dosyć tego dołowania
https://www.youtube.com/watch?v=MqWh9sDVNsU
znalazłem na PolskiCarawaning.
https://polskicaravaning.pl/dzial/240-oblicza-caravaningu/artykuly/zderzenie-kampera-i-osobowego-mercedesa-foto,54619
Piasek1 - 2021-02-02, 09:11
marek230482 napisał/a: | Samochody osobowe nie są dopuszczone do ruchu jak nie spełnią milionów wymogów, nie otrzymają pierdyliona poduszek powietrznych i zyliona czujników, stref zgniotu. A firmy produkujące zabudowy pakują budę z listewek i zupełnie nic sobie nie robią z bezpieczeństwa. |
Teoretycznie półintegry i alkowy spełniają standardy bezpieczeństwa bo masz jednak pełną fabryczną kabinę. Problem robi się w integrze gdzie tam z fabrycznego auta jedynie podwozie zostało i trochę kokpitu.
I przyjmując że już dziś kampery z trudem mieszczą sie w DMC 3500kg dozbrojenie go w systemy bezpieczeństwa typu ramoklatki ze strefami zgniotu, oraz poduszki czołowe i boczne wraz z napinaczami na każdym z miejsc siedzących sprawi ze auto na dzień dobry z trudem mieści się w 5 tonach DMC czyli nie ma kpl sensu zabudowa tego rodzaju na pojazdach innych niż takich o bazowym DMC 7,5 tony. Kwestia ceny 2x wyższej niż obecnie jest już tylko wisienką na torcie.
Ale być może taka właśnie będzie przyszłość końca branży camperowej na świecie: elektryfikacja już wymusi konieczność używania podwozi pojazdów ciężarowych a systemy bezpieczeństwa tylko to przyklepią.
LukF - 2021-02-02, 09:22
Temat ciekawy a nawet bardzo ciekawy.
Proponuję by Admin przeniósł cały temat do właściwego działu bo podróże po DE nie wiążą się tylko z rozbijaniem domków.
marek230482 - 2021-02-02, 10:25
EwaMarek napisał/a: | marek230482, Też kiedyś o tym myślałem. Ale że to pojazd specjalny to inaczej na to patrzą...
Dodatkowa klatka bezpieczeństwa to większa waga a co za tym idzie - prawko C |
Wiem i to jest właśnie absurd.
marek230482 - 2021-02-02, 10:35
Argumenty o ostrożnej jeździe, koncentracji czy mniejszej prędkości to naiwne pocieszanie się. Ryzyko minimalizujemy ale tylko tą część za którą my odpowiadamy. A co z resztą uczestników? Nic. Nie zrobimy z tym nic.
Pocieszanie się użytkowników alkowy i półintegry też na nic bo choćbyś przód miał z najbezpieczniejszego auta to zabije Cię zabudowa.....
Po prostu to jest absurd współczesnych czasów jak głupoty z ekologią samochodów, czy segregacją tworzyw sztucznych (w praktyce a nie ideologią).
To jest wkurzające w jakich żyjemy zakłamanych czasach gdzie w myśl czyiś absurdalnych idei jesteśmy kasowani i ograniczani.
Ja bym chciał np kupić sobie nowe auto z salonu na 50% ceny i świadomie zrezygnować z tych zawrotnie drogich dodatków bezpieczeństwa. Przecież będę jeździł rozważnie, powoli i bezpiecznie. Mogę się nawet podpisać
A z drugiej strony cena kampera sięga ceny mieszkań a z bezpieczeństwa nie masz tam nic poza dwoma poduszkami które odpadają w czasie wystrzału.....
A płać musisz i nie masz nic do gadania....
Monter - 2021-02-02, 10:38
Piasek1 napisał/a: | Teoretycznie półintegry i alkowy spełniają standardy bezpieczeństwa bo masz jednak pełną fabryczną kabinę. Problem robi się w integrze gdzie tam z fabrycznego auta jedynie podwozie zostało i trochę kokpitu. |
No nie wiem. Z fabrycznej kabiny usuwa się całą tylną ścianę wraz ze wzmocnieniami oraz (niezależnie czy alkowa czy nie - ludzie lubią przestrzeń na wysokość w środku) większość połaci dachu. Zostają drzwi i przednia szyba oraz szczątkowe części słupków. Nie pokusiłbym się więc osobiście o stwierdzenie, że to stanowi o dużo większym bezpieczeństwie tego typu zabudowy.
Banan - 2021-02-02, 10:41
Cytat: | Proponuję by Admin przeniósł cały temat do właściwego działu bo podróże po DE nie wiążą się tylko z rozbijaniem domków. |
I tak się stało
hubertg - 2021-02-03, 08:36
Dorzucę 3gr na temat tego jaki czasem wpływ ma nasza ostrożność i uwaga na drodze.
Zdarzenie sprzed kilku lat, było ślisko.
Kolega zatrzymał się ok 15-20m za ciężarówką (nie widać jej na filmie), poprzedzający ją samochód skręcał, nie było to gwałtowne hamowanie. Niestety kierowca czerwonej ciężarówki zagapił się i wjechał w passata, prędkość nie była duża. Po uderzeniu w poprzedzającą naczepę, wypchną kolegę na lewy pas, prosto pod jadącą z naprzeciwka niebieską ciężarówkę. Efekty na filmie.
Szczęście że kolega jechał sam, a chyba ma dobre notowania na gdzieś wysoko, skończyło się na potłuczeniach. Żaden pasażer nie miałby takiego szczęścia. Na filmie słabo widać wnętrze auta, ale tam nie zostało wiele miejsca.
https://youtu.be/IL5swXnf2t8
EwaMarek - 2021-02-03, 09:46
Rzeczywiscie troche odbieglo to tematem. Dziekuje za uwage i przeniesienie.
|
|