Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Budujemy kampera - Kamper 4x4 jaki?

Komplecik - 2024-04-22, 20:07
Temat postu: Kamper 4x4 jaki?
Byłem na targach w Nadarzynie i napotkaliśmy coś takiego jak F150 zabudowanego jako alkowa, bardzo miły Pan właściciel Konstruktor oprowadził nas po kamperze opowiedział jak to jest zrobione, wygląda to w pełni profesjonalnie, byłem zaskoczony ilością miejsca w środku nie brakowało przestrzeni, przemyślane rozwiązania, duża łazienka, piękny salon, wygodne spanie i podejrzewam że w terenie też można by się spokojnie poruszać
Byłem zaskoczony pozytywnie, meble może bym wykończył ciut innaczej i kolory wolę inne, rozmieszczenie tychże bardzo dobre
Co o tym myślicie
:ok

rakro1 - 2024-04-22, 20:15

Nosi Cię ???
Pogoda zmieni się, słoneczko zaświeci, w trasę ruszysz i rozchodzisz/rozjeździsz jakoś. Może?
Może na początek wyciągarkę i trapy dokup. Na pewno dają poczucie bezpieczeństwa.
Kamper może być " byle jaki" niemal. Przygoda i zapał się liczą. Czyli to co nie wróci już chyba.
Popatrz jak ta Ruda na Bałkanach się porusza - namiot na dachu, konkretne rowery i trasy na nich.

Komplecik - 2024-04-22, 21:02

rakro1 napisał/a:
Nosi Cię ???
.............
Kamper może być " byle jaki" niemal. Przygoda i zapał się liczą. Czyli to co nie wróci już chyba.
Popatrz jak ta Ruda na Bałkanach się porusza - namiot na dachu, konkretne rowery i trasy na nich.

Troszkę tak

Może być bele jaki, ale ale jest ochota lewel wyżej, to co było to już było i niewiele się zmieni, ochota jest w prawo skręcić jechać bez większej obawy że po traktor trzeba dzwonić, nie żeby od razu po szyby w błocie ale tak chociaż delikatne kałuże wzniesienia no rozumisz w teren bezdroże i takie tam.
Wochom się :szeroki_usmiech podpytuje, kto pyta mniej błądzi :spoko

peja76 - 2024-04-22, 21:42

jechać bez większej obawy że po traktor trzeba dzwonić



Im więcej napędów i takich tam, tym dalej po traktor trzeba iść :diabelski_usmiech
Też oglądałem podobne sprzęty, nie były złe, jedyny minus tamtych że nie miały przejścia do zabudowy, tu na plus :spoko

SlawekEwa - 2024-04-22, 22:28

peja76 napisał/a:
Im więcej napędów i takich tam, tym dalej po traktor trzeba iść

żeby to tylko po jeden :-P


joko - 2024-04-22, 22:44

Robert a jak to wygląda jeśli chodzi o DMC bo 150-ki ciężkie są już w standardzie ?

Generalnie koncepcja nie jest zła pytanie tylko, czy te lepsze trochę właściwości terenowe są warte dużego jednak ograniczenia przestrzeni .
W porównaniu do standardowych kapsułek na pickup'a jest tu wprawdzie to przejście między kokpitem a zabudową, ale nie jest to to samo co w normalnym kamperku.
Przejście z kokpitu do zabudowy jest chyba mocno karkołomne . Jak tam się w ogóle przechodzi , po tym podłokietniku ?

Wydaje mi się, że jeśli już 4x4 to standardowy kamperek na jakimś Iveco 4x4 czy coś w tym stylu. Zabudowa jednak praktyczniejsza , normalne przejście do kabiny, no i obracane fotele .

Z tego F150 to nie jest żadna rasowa terenówka (nawet nie wiem czy ta wersja ma reduktor i blokadę mostu ?) , więc właściwości terenowe zapewne podobne do czteronapędowych dostawczaków.
Peja ma rację, z tą drogą po traktor :spoko
Wszystko ma swoje ograniczenia i każda terenówka w końcu zostanie w polu . Lepsze właściwości terenowe ośmielają i usypiają czujność :wyszczerzony:
Ja pojeździłem teraz Land Cruiser'ami w tym Omanie i momentami było nerwowo , właśnie z powodu tego ośmielenia. Marka-symbol pojazdu terenowego, a w praktyce granica możliwości dużo bliżej niż by się wydawało :spoko

Komplecik - 2024-04-23, 06:09

Ja tylko podpytuje :oops: :wyszczerzony:
DMC z tego co Pan mówił było spoko do 3.5t, waga zestawu około 3t kręciła się na pusto.
Przejście do kabiny faktycznie nie jest idealne ale awaryjnie jest,
ten podłokietnik to 3 miejsce można zastąpić jakimś wygodniejszym stopniem zamiast trzeciego miejsca,.
Jeżeli chodzi o przestrzeń to autentycznie byliśmy w szoku teoretycznie a praktycznie na pewno bo siedzieliśmy w środku było go więcej i bardziej przestronne w porównaniu z obecnym moim kamperem i wygodniej to zasługa tego salonu z tyłu.
W kapsule Tishera spałem jedna noc wygodna alkowa nie brałem prysznica ale był w niej razem z kiblem, stół i ogólne wrażenie z kapsuly tak jak to nazywasz transformers lekki

Ten F150 wygląda z zewnątrz bardzo niepozornie po wejściu do środka jest super przestronny i wszystko w nim jest na miejscu, lodówkę ja osobiście wyciągnął bym z pod blatu kuchennego i umieścił obok szafy za łazienką, szafa ubraniowa bardzo duża
Minus i plus brak garażu w moim przypadku rowery na tylną ścianę bagażnik rowerowy elektrycznie opuszczamy coś by trzeba z tylnym kołem zrobić ino nie wiem co :-P

Są efy150 3.0dieselki :wyszczerzony:

Ja tylko grzecznie pytam podpytuje tak se dumam, może odezwie się praktyk 4x4 który jeździł w terenie i widzi bezsens takiego rozwiązania

Nie mniej zacny ten f150 do 3,5t

Bardzo podobne wnętrze :ok

https://youtu.be/yn2pawXbaFo?feature=shared

:spoko

Komplecik - 2024-04-23, 06:21

SlawekEwa napisał/a:
peja76 napisał/a:
Im więcej napędów i takich tam, tym dalej po traktor trzeba iść

żeby to tylko po jeden :-P


Oni dla oglądalność specjalnie je topią :mikolaj
:spoko

peja76 - 2024-04-23, 06:59

Mam kolegę co ma taką Kapsułę na Fordzie, zadowolony jak bąk, sam ją robił.
Jest u nas firma w okolicy co podajesz wymiary (jedziesz autem) i takiego golasa do zabudowy Ci zrobią, Będziesz chciał to mogę dać Ci numer tel do Przemka i sobie pogadacie :ok

Plusem tej opcji jest to że tu jak zrobisz kapsułę pod siebie to możesz ją mieć dożywotnio, zmieniasz tylko auto. Następny plus to dużo ciszej w środku podczas jazdy, no i wrazie W zwalasz kapsułę i masz auto, naprzykład żeby jechać po węgiel :wyszczerzony:

Komplecik - 2024-04-23, 08:05

peja76 napisał/a:
Mam kolegę co ma taką Kapsułę na Fordzie, zadowolony jak bąk, sam ją robił.
........
Plusem tej opcji jest to że tu jak zrobisz kapsułę pod siebie to możesz ją mieć dożywotnio, zmieniasz tylko auto. Następny plus to dużo ciszej w środku podczas jazdy, no i wrazie W zwalasz kapsułę i masz auto, naprzykład żeby jechać po węgiel :wyszczerzony:


peja76 drogi karawaningowcu nasz przyjacielu :spoko tu baza ASTRAL Halo na łączach :haha: :spoko
!!!! To nie jest kapsułka tego się nie da rozdzielić proszę przyjrzyj się dokładnie :szeroki_usmiech tym zdjęciom z pierwszego wątku
To jest alkowa bardzo niska jak na 4x4 z dużym zbiornikiem na wodę np. Ma też np. Kibel 70L, zadarty tył by go nie urwać na prawie płaskiej wyboistej drodze, ma prześwit akuratny, nie wspomnę o wykonczeniach takich jak łączenie kabiny oraz osłona ramy, jak dla mnie wykonane tak profesjonalnie że fabryczne osłony mogą po lekcje do Pana konstruktora się udać, mówię całkiem serio, mam praktykę 30letnią :haha: w porównywaniu rzeźby z oryginałem ;)
To jest zabudowa trwałe związana z podwoziem :-P
:spoko

bert - 2024-04-23, 08:37

nie wiem czym praktyk. Przez lekko 40 lat tłuczenia po terenie (nie pisze tylko o szutrach , leśnych czy polnych drogach, raz (literalnie raz) korzystałem z traktora, ale i to dlatego, że do najbliższego drzewa po rozwinięciu wszystkich lin i taśm (a miałem ich sporo, w sumie ze 60 m) zabrakło... pół metra. Ale to tylko "raz" zawdzięczam, pomijając rozsądek i pewne umiejętności wynikające z praktyki (ktoś mógłby powiedzieć, że lenistwo i wygodnictwo płynące coraz szerszym strumieniem wraz z wiekiem) dodatkowemu wyposażeniu auta a to... niestety WAGA. Waga i jeszcze raz waga. Chcąc zmieścić się w 3.5 t trzeba iść na kompromis, albo faktycznie bardziej cieszy nas teren i dojazd do miejsc gdzie mało kto dojeżdża i poranna kawę pijemy w miłej ciszy i samotności albo chcemy mieć chałupę na kołach z TiVi, klimą i mebelkami: tektura w okleinie. Zatem 1 waga i faktyczne przeznaczenie pojazdu, albo doposażysz albo... traktor prędzej czy później. 2 - estetyka. Przeczochranie takich kabin (cienkie ścianki, wystające okna) przez krzaczory niestety bardzo źle robi owym ścianom i okienkom. Włażenie w takie cudo w ubłoconych butach i ciuchach to też pewien niosący za sobą skutki mały problem. Oczywiście można nie wjeżdżać w krzaczory, unikać zjeżdżania z twardego, z daleka omijać bezdroża, tylko po co wówczas taki wydatek jak terenowe podwozie i kapsuła za pierdyliad złociszy czy innych eurasów.
Generalnie albo potrzebujesz terenówki z funkcja mieszkania i to faktycznie podnosi mobilność i możliwość dotarcia do miejsc oddosobnionych, albo masz chałupę na 4 pędzonych kółkach za ciężki piniądz z wątpliwą możliwością wykorzystania zdolności terenowych podwozia.
Zatem czas przemyśleć kwestię raz potrzeb, dwa kosztów. Tu nikt Ci nie pomoże, to Twoje przemyślenia i Twoje decyzje.
Waga początkowa, koszt doposażenia i znów waga owego doposażenia.
Faktyczne przeznaczenie i liczenie się ze spadkiem (dosyć gwałtownym) estetyki (zatem i wartości) w przypadku faktycznego użytkowania w warunkach terenowych.
Jednym z podstawowych elementów doposażenia do jazdy terenowej, nawet tego lekkiego terenu, to opony. Opona terenowa z kilku powodów nie lubi szybkiej jazdy, z kilku tych samych powodów takiej jazdy również nie lubi powożący. Nawet 4x4 na szosowych oponach nie radzi sobie z mokrą łąką.
Pomijając koszta (jak ktoś ma do dyspozycji stosowne środki na swoje zachcianki/hobby/ potrzeby to nie musi pytać, spełnia swoje zachcianki i już) zastanów się gdzie byś takim autem chciał wędrować. Bo to pytanie zasadnicze.

LukF - 2024-04-23, 09:00

Komplecik,

Robert, jak ja lubię te Twoje nowe tematy: o niczym a jednak ludzie piszą :bajer

Mam nawet swoją teorię: Ty nic nie planujesz zmienić/ kupić. To Twój zakamuflowany sposób na to by forum nie umarło :haha:

peja76 - 2024-04-23, 09:57

[quote="Komplecik"]
peja76 napisał/a:
Mam kolegę co ma taką Kapsułę na Fordzie, zadowolony jak bąk, sam ją robił.
........
Plusem tej opcji jest to że tu jak zrobisz kapsułę pod siebie to możesz ją mieć dożywotnio, zmieniasz tylko auto. Następny plus to dużo ciszej w środku podczas jazdy, no i wrazie W zwalasz kapsułę i masz auto, naprzykład żeby jechać po węgiel :wyszczerzony:


peja76 drogi karawaningowcu nasz przyjacielu :spoko tu baza ASTRAL Halo na łączach :haha: :spoko
!!!! To nie jest kapsułka tego się nie da rozdzielić proszę przyjrzyj się dokładnie :szeroki_usmiech tym zdjęciom z pierwszego wątku

Mój drogi przyjacielu :bigok ale Ja to wiem że to co załączyłeś na zdjęciach to nie kapsuła :ok może nie mam takiego dużego doświadczenia jak ty w karawaningu, ale na targi już parę lat jeżdzę, jak i po naszym pięnym kraju i paru innych 8-) wieć trochę widziałem.
Chciałm poprostu nawiązać do tego że można również iść w stronę kapsuły jak i zabudowy na PICKUPA :spoko

Komplecik - 2024-04-23, 10:21

bert napisał/a:
nie wiem czym praktyk. Przez lekko 40 lat tłuczenia po terenie...........
Pomijając koszta (jak ktoś ma do dyspozycji stosowne środki na swoje zachcianki/hobby/ potrzeby to nie musi pytać, spełnia swoje zachcianki i już) zastanów się gdzie byś takim autem chciał wędrować. Bo to pytanie zasadnicze.


Zawsze będzie czas na pełen ofroud :szeroki_usmiech na razie mam ochotę zjechać z asfaltu i nie myśleć cz z trawy wyjadę
Zastanawiam się co można jeszcze chcieć więcej niż w tym F150
Zwykłym kamperem strach odbić nawet w najmniejsza przecznice wypada przewidzieć co tam może nas zaskoczyć , ostre podjazdy też było by dobrze pokonać, nie będę jeździł i specjalnie topił jak Turcy UNIMogi ale na łąkę to bym wjechał chętnie :szeroki_usmiech
Takie tam najprostsze abc ofroud u :spoko

Komplecik - 2024-04-23, 10:28

[quote="peja76"]
Komplecik napisał/a:
peja76 napisał/a:
Mam kolegę co ma taką Kapsułę na Fordzie, zadowolony jak bąk, sam ją robił.
........
Plusem tej opcji jest to że tu jak zrobisz kapsułę pod siebie to możesz ją mieć dożywotnio, zmieniasz tylko auto. Następny plus to dużo ciszej w środku podczas jazdy, no i wrazie W zwalasz kapsułę i masz auto, naprzykład żeby jechać po węgiel :wyszczerzony:


peja76 drogi karawaningowcu nasz przyjacielu :spoko tu baza ASTRAL Halo na łączach :haha: :spoko
!!!! To nie jest kapsułka tego się nie da rozdzielić proszę przyjrzyj się dokładnie :szeroki_usmiech tym zdjęciom z pierwszego wątku

Mój drogi przyjacielu :bigok ale Ja to wiem że to co załączyłeś na zdjęciach to nie kapsuła :ok może nie mam takiego dużego doświadczenia jak ty w karawaningu, ale na targi już parę lat jeżdzę, jak i po naszym pięnym kraju i paru innych 8-) wieć trochę widziałem.
Chciałm poprostu nawiązać do tego że można również iść w stronę kapsuły jak i zabudowy na PICKUPA :spoko

Kapsuły nie kupię i za darmo nią a i choćby doplacali nie będę jeździł wisi to okrutnie na tylnej osi a przodek jest w górze, jeśli już to oryginał np. Hymer 4x4, o blaszakach też myślałem, ten ford bardzo mi się podoba bo po prostu niby mały a bardzo przestronny tego faktycznie nie da się opisać, ja widziałem dotykałem podchodziłem jak pies do jeża i na koniec byłem w szoku ze tak może być fajne
:spoko

Komplecik - 2024-04-23, 10:29

LukF napisał/a:
Komplecik,

Robert, jak ja lubię te Twoje nowe tematy: o niczym a jednak ludzie piszą :bajer

Mam nawet swoją teorię: Ty nic nie planujesz zmienić/ kupić. To Twój zakamuflowany sposób na to by forum nie umarło :haha:

Ty potrafisz cały temat położyć :haha: jednym postem, nie jest tak jak byś chciał, chce mażę i co mi zrobisz :haha:
:spoko

LukF - 2024-04-23, 12:14

Komplecik napisał/a:
ten ford bardzo mi się podoba


FORD.
Teraz mnie oświeciło. To o kolejnego Forda chodzi a nie o teren, łąkę czy inne bzdety. Pan Robert chce jednego Forda zmienić na innego Forda :haha:


Ps. W tym pickupie też trzeba w reklamówce wozić na zapas wtryski? :haha: Czy już rozwiązali ten wielki problem :bajer

peja76 - 2024-04-23, 12:20

Hymer 4x4, :super
Komplecik - 2024-04-23, 12:48

peja76 napisał/a:
Hymer 4x4, :super

Pewnie pewnie można i tak, tak jest najprościej i najtrudniej :spoko :haha:

LukF - 2024-04-23, 13:29

Komplecik,

No ja czekam na odpowiedź :bajer

joko - 2024-04-23, 15:19

A mnie się te Robertowe tematy podobają , pewnie dlatego że ja mam podobnie....... czyli 150 pomysłów na minutę i ogólnie takie ADHD :szeroki_usmiech :spoko

Oczywiście muszę zawsze jakieś swoje uwagi napisać , żeby nie było za łatwo, ale akurat temat tego F150 mnie szczególnie zainteresował , bo na to autko mam też pewien swój pomysł karawaningowy. Nie jako baza do zabudowy kamperowej , ale jako ciągnik do naczepy kempingowej.
Takiego rozwiązania jak to nie brałem wcześniej pod uwagę , ale im dłużej na to patrzę to coraz bardziej mi się to podoba.
Tak sobie myślę , że gdyby tu jeszcze wprowadzić kilka modyfikacji to robi się z tego pełno prawny kamper z dobrymi właściwościami jezdnymi.
Modyfikacje o których myślę to m.in:
- usuniecie tego środkowego fotela w którym jest ten składany podłokietnik - mamy wtedy swobodne przejście do zabudowy, podobnie jak w naszych kamperkach
- zmodyfikowanie łóżka w alkowie tak aby podnosiło się aż pod sufit , dokładnie tak jak w integrach - mamy wtedy dużo miejsca nad głową w czasie jazdy i swobodę przy przechodzeniu do zabudowy
- wykonanie w zabudowie choćby jednej "szufladki" (na bok lub do tyłu), aby uzyskać jeszcze lepszy efekt pt."małe do jazdy , duże do mieszkania"

Gdybym takie coś robił dla siebie, to ja oczywiście postawił bym to na F150 Lightning :ok
Poza oczywistymi korzyściami jak niesamowite właściwości trakcyjne czy olbrzymie źródło zasilania dla zabudowy , rozwiązał bym w ten sposób również problem braku garażu .
Ta wersja F150 ma przedni bagażnik o pojemności większej niż garaż w niejednym kamperku :mrgreen:

joko - 2024-04-23, 15:40

Jeśli chodzi o te możliwości terenowe to wiadomo, że taki f150 będzie sobie radził o niebo lepiej jak zwykły kamper na dostawczaku , natomiast "rasowa" przeprawówka to raczej z tego nie będzie, z powodów które bardzo dokładnie opisał Bert.
Dla mnie osobiście nie jest to jakaś szczególna wada, bo mnie (podobnie jak Komplecikowi) w napędzie 4x4 w kamperze chodzi głównie o większe możliwości w lekkim terenie (łąki, szutry, piasek, itp) , a nie typowy off-road.
Największą przeszkodą w tym, aby taki pojazd był "dzielny" w terenie , jest to o czym napisał też Bert, czyli opony. Nic z najlepszych napędów jak gumka nie trzyma :spoko
Wszystko zgodnie z zasadą , że "jak coś jest do wszystkiego , to jest do niczego " :spoko

Komplecik - 2024-04-23, 17:48

LukF napisał/a:
Komplecik,

No ja czekam na odpowiedź :bajer

Bardzo dobrze czekaj :haha: :spoko

Komplecik - 2024-04-23, 22:33

LukF napisał/a:
Komplecik,

No ja czekam na odpowiedź :bajer

Z ciekawości pytam na jaką odpowiedź czekasz :szeroki_usmiech :mikolaj

MILUŚ - 2024-04-23, 22:59

A moim marzeniem jest kamper innego uczestnika targów w Nadarzynie Karola Lewandowskiego
z "Busem przez Świat " :ok

https://www.youtube.com/watch?v=JQO_4qi1tHE

daro35 - 2024-04-23, 23:40

Komplecik napisał/a:
bert napisał/a:
nie wiem czym praktyk. Przez lekko 40 lat tłuczenia po terenie...........
Pomijając koszta (jak ktoś ma do dyspozycji stosowne środki na swoje zachcianki/hobby/ potrzeby to nie musi pytać, spełnia swoje zachcianki i już) zastanów się gdzie byś takim autem chciał wędrować. Bo to pytanie zasadnicze.


Zawsze będzie czas na pełen ofroud :szeroki_usmiech na razie mam ochotę zjechać z asfaltu i nie myśleć cz z trawy wyjadę
Zastanawiam się co można jeszcze chcieć więcej niż w tym F150
Zwykłym kamperem strach odbić nawet w najmniejsza przecznice wypada przewidzieć co tam może nas zaskoczyć , ostre podjazdy też było by dobrze pokonać, nie będę jeździł i specjalnie topił jak Turcy UNIMogi ale na łąkę to bym wjechał chętnie :szeroki_usmiech
Takie tam najprostsze abc ofroud u :spoko


Ja bym na Twoim miejscu,jak masz już taką ochotę,kupił i zameldował że już masz,Twoje marzenie,Twoja kasa więc co se żałować,bo im więcej poczytasz,tym szybciej minie ochota :spoko mnie przy kamperze wokół mych Znajomych tak samo,a po co Tobie to,bez sensu i takie tam,lubię iść pod prąd,kupiłem i kupię kiedyś jeszcze raz,może i nawet 4x4,realizuj i już.

Komplecik - 2024-04-24, 07:56

daro35 napisał/a:

Ja bym na Twoim miejscu,jak masz już taką ochotę,kupił i zameldował że już masz,Twoje marzenie,Twoja kasa więc co se żałować,bo .

:szeroki_usmiech ochotę to ja mam na różne rzeczy ino gdzie na to wszystko wykopać piniomżki, :haha: , f150 to marzenia, jeśli szala za przeważy i składowe się zepną będziemy realizować :spoko

Komplecik - 2024-04-24, 08:02

MILUŚ napisał/a:
A moim marzeniem jest kamper innego uczestnika targów w Nadarzynie Karola Lewandowskiego
z "Busem przez Świat " :ok

https://www.youtube.com/watch?v=JQO_4qi1tHE

Ciasne :-P patrzyłem na to, Man 680 lepiej się prezentuje i w 4 napedach występuje, wygodne łuzko, duża łazienka ale wąski zatłoczony w środku klaustrofobia raczej :-/

:ok np.
https://www.bravia-mobil.com/en/models/swan-680

https://my.matterport.com/show/?m=wHqVEfjT4RV

MILUŚ - 2024-04-24, 09:03

Komplecik napisał/a:
MILUŚ napisał/a:
A moim marzeniem jest kamper innego uczestnika targów w Nadarzynie Karola Lewandowskiego
z "Busem przez Świat " :ok

https://www.youtube.com/watch?v=JQO_4qi1tHE

Ciasne :-P patrzyłem na to,.....


Jeśli śledzisz ich losy i podróże to wiesz czym prędzej się poruszali :-P
Od trzech lat spędzają w tych kamperach ponad 180 nocy w roku a tego mają od roku .
Więc biorąc pod uwagę ich życie na pokładzie w trójkę to chyba aż tak źle nie jest :chytry
Ale domyślam się Twojego punktu widzenia .....teraz masz większego kampera wewnątrz i trudno Ci wpasować w taką mniejszą przestrzeń :-P

LukF - 2024-04-24, 09:04

Komplecik napisał/a:
LukF napisał/a:
Komplecik,

No ja czekam na odpowiedź :bajer

Z ciekawości pytam na jaką odpowiedź czekasz :szeroki_usmiech :mikolaj


Bardzo dobrze, pytaj :bigok

:spoko

Komplecik - 2024-04-24, 12:54

LukF napisał/a:
Komplecik napisał/a:
LukF napisał/a:
Komplecik,

No ja czekam na odpowiedź :bajer

Z ciekawości pytam na jaką odpowiedź czekasz :szeroki_usmiech :mikolaj


Bardzo dobrze, pytaj :bigok

:spoko

Pytam co chcesz wiedzieć, że tak spytam :haha:
:spoko

rakro1 - 2024-04-24, 14:50

Teraz to o poduszkowcu piszecie ??
Komplecik - 2024-04-24, 19:51

rakro1 napisał/a:
Teraz to o poduszkowcu piszecie ??

LukF chce temat przewrócić widzisz to? :szeroki_usmiech chyba zgłoszę do moderacji :szeroki_usmiech :haha:
:spoko

LukF - 2024-04-25, 09:12

Komplecik napisał/a:
rakro1 napisał/a:
Teraz to o poduszkowcu piszecie ??

LukF chce temat przewrócić widzisz to? :szeroki_usmiech chyba zgłoszę do moderacji :szeroki_usmiech :haha:
:spoko


Tak, tak.
Zrób jak mówisz. Pod mowę nienawiści można to podciągnąć i krawat na miesiąc. Owoc egzotyczny to zalatwi :haha:

Komplecik - 2024-04-25, 17:58

LukF napisał/a:
Komplecik napisał/a:
rakro1 napisał/a:
Teraz to o poduszkowcu piszecie ??

LukF chce temat przewrócić widzisz to? :szeroki_usmiech chyba zgłoszę do moderacji :szeroki_usmiech :haha:
:spoko


Tak, tak.
Zrób jak mówisz. Pod mowę nienawiści można to podciągnąć i krawat na miesiąc. Owoc egzotyczny to zalatwi :haha:

Jeżeli dalej będzie dochodziło do takich sytuacji i wszyscy w około będziemy cierpieć, to oczywiście tak, moderacja owoc egzotyczny załatwi sprawę i po sprawie :haha:
:spoko

mischka - 2024-04-25, 19:59

Komplecik napisał/a:
owoc egzotyczny załatwi sprawę

kiwi palca nie skrzywi :lol:

Komplecik - 2024-04-25, 21:48

mischka napisał/a:
Komplecik napisał/a:
owoc egzotyczny załatwi sprawę

kiwi palca nie skrzywi :lol:


Właśnie właśnie o co chodzi z tym owocem egzotyczny, to się je :?:
:wanna:

joko - 2024-04-25, 23:42

Komplecik napisał/a:


o co chodzi z tym owocem egzotyczny, to się je :?:


No się je .... byle nie jak jest jeszcze zielony :szeroki_usmiech

Komplecik - 2024-04-26, 07:21

joko napisał/a:
Komplecik napisał/a:


o co chodzi z tym owocem egzotyczny, to się je :?:


No się je .... byle nie jak jest jeszcze zielony :szeroki_usmiech


Nie wiem czy zauważyłeś LukF wogóle jest mało aktywny :mikolaj

A owoc owoc :haha: kolor najlepszy do spożycia to? :ok wiesz nie wiesz?

mischka - 2024-04-26, 08:03

Komplecik napisał/a:
kolor najlepszy do spożycia to?
czerwony, jeszcze trochę i wszyscy poznamy ten smak :haha:
LukF - 2024-04-26, 09:12

Komplecik napisał/a:


Nie wiem czy zauważyłeś LukF wogóle jest mało aktywny :mikolaj



Czasu nie mam, zarobiony jestem :bajer

Przodków szukam, TV oglądam, porządek wokół domu utrzymuję a Ty mi tu o kiwi piszesz :haha:

Komplecik - 2024-04-26, 12:37

LukF napisał/a:
Komplecik napisał/a:


Nie wiem czy zauważyłeś LukF wogóle jest mało aktywny :mikolaj



Czasu nie mam, zarobiony jestem :bajer

Przodków szukam, TV oglądam, porządek wokół domu utrzymuję a Ty mi tu o kiwi piszesz :haha:


Mów tak od razu że wiosna idzie :haha: znaczy genealogie uprawiasz :szeroki_usmiech
:spoko

peja76 - 2024-05-10, 19:08

Może coś takiego :wyszczerzony:
:spoko

Janusszr - 2024-05-10, 22:58

SlawekEwa napisał/a:
peja76 napisał/a:
Im więcej napędów i takich tam, tym dalej po traktor trzeba iść

żeby to tylko po jeden :-P


Robią to pod publikę. Wyreżyserowane to jest.
https://www.youtube.com/watch?v=we4uSSSYh3g

SlawekEwa - 2024-05-11, 08:50

Janusszr napisał/a:

Robią to pod publikę. Wyreżyserowane to jest.

i mieli namiary z GPS-a, że właśnie tam był kopany rowek pod wodociąg :haha:

MILUŚ - 2024-05-11, 16:43

Dobrze ,że ich w końcu wyciągneli bo.......zabrakłoby im wody . Ciurla spod korka wlewu przez większość filmu :haha: :haha: :haha:
Nie mam zupełnie doświadczenia w off-roadowym kamperowaniu ale czy tylko ja mam wrażenie że straszne z nich niemoty ? :-P

Komplecik - 2024-05-11, 16:52

Janusszr napisał/a:

Robią to pod publikę. Wyreżyserowane to jest.

Podobnie myślę
Wyświetlenia i subskrypcja o tym mówi :szeroki_usmiech zdaje się że to topienie jest przyjemne :haha:
:ok

SlawekEwa - 2024-05-11, 18:47

Komplecik napisał/a:
Wyświetlenia i subskrypcja o tym mówi

ile kto kasy zarobi na You Tubie- jak chcesz zarabiać rób to dobrze :chytry

Komplecik - 2024-05-11, 21:31

SlawekEwa napisał/a:
Komplecik napisał/a:
Wyświetlenia i subskrypcja o tym mówi

ile kto kasy zarobi na You Tubie- jak chcesz zarabiać rób to dobrze :chytry

Sławku przecież to oczywista oczywistość :szeroki_usmiech
:spoko

joko - 2024-05-11, 23:59

Trochę się temat rozpływa , a szkoda bo całkiem sympatyczny.

Rozkminiam to od czasu jak Komplecik zapodał i coraz bardziej mi się to podoba.
Do tego stopnia , że zdążyłem już pooglądać , popróbować i pojeździć dwoma egzemplarzami F150 . Jeden w wersji Super Cab (czyli tzw. półtorej kabiny) drugi Crew Cab (podwójna kabina).
Pierwszy z silnikiem 3,5 Ecoboost V6 , drugi 5.0 V8 Coyote.
Ponadto wrzuciłem sobie autko w wersji z podwójną kabiną (zgodnie z rysunkami wymiarowymi) na 3D i wrysowałem (na razie bryłowo) zabudowę jaką bym na tym widział.

Wnioski mam póki co następujące :

1. Ford F150 okazuje się być interesującą bazą do zabudowy kamperowej i da się na nim zbudować kampera , który będzie posiadał przestrzeń użytkową zbliżoną do tej jaką posiada długa (7,5m) półintegra.
2. Pod zabudowę najbardziej nadaje się wersja Crew Cab (podwójna kabina) z najdłuższą dostępną paką , bo takie autko posiada rozstaw osi 399cm (tylko 4cm mniej jak najdłuższe Ducato) i mozna w tej wersji znaleźć taki, który będzie miał DMC 3500kg . Wersje z pojedynczą lub półtorej kabiny mają mniejszy rozstaw osi i DMC pomiędzy 2900, a 3200kg . Dodatkowo wersja półtorej kabiny nie posiada słupków bocznych pomiędzy przednimi a tylnymi drzwiami (tylne drzwi to wiatrołapy) , co mocno utrudnia, a wręcz uniemożliwia wykonanie zabudowy.
3. Aby możliwe było wykonanie przejścia z kabiny do zabudowy potrzebna jest wersja z biegami przy kierownicy i dwoma siedzeniami z przodu z demontowalnym podłokietnikiem środkowym (lub z 3-cim fotelem z przodu , który również można zdemontować.
4. Jeśli chodzi o kompromis parametrów , ekonomii jazdy i niezawodności to najlepszym silnikiem jest 5.0 V8 Coyote, bo nie "deptany" (co w kamperze jest raczej normą) jest najbardziej ekonomiczny , a dodatkowo najbardziej bezproblemowo i najtaniej można do tego silnika założyć gaz (jest wtedy tańszy w eksploatacji od dieselka w Ducato)
5. W wykonaniu standardowym samochód ma tak dobre właściwości terenowe, że do zastosowań o jakich myślę jest 2x za dobry . Po dołożeniu większych kół z terenowymi oponami, oraz założeniu lift'u z amortyzatorami Fox'a staje się rasową terenówką.
6. Wersje od roku 2015 (13-ta generacja) mają już kabiny wykonane w całości z aluminium i po zdemontowaniu paki , odcięciu tylnej części kabiny (2-gi rząd siedzeń), oraz wycięciu części dachu w przedniej części, dostajemy bazę która będzie ważyć w okolicach 1900kg , czyli coś koło tego co waży Ducato w wersji rama z kabiną .
7. F150 jest sporo niższy od Ducato (ok.190cm) więc po zabudowaniu pełnowymiarowej alkowy kamperek będzie miał wysokość półintegry , co w powiązaniu z nieporównywalnie lepszym zawieszeniem przełoży się z pewnością na wiele lepsze prowadzenie .
8. Zrobienie spania w alkowie zwalnia nam sporą część przestrzeni w tylnej części kampera, przez co kamper może być krótszy od półintegry, ale z podobną ilością miejsca.
Ten model który próbnie narysowałem ma dokładnie 695cm długości , a mieści w sobie dokładnie to co mam w mojej półintegrze 7,65m, różnica tylko taka, że spanie zamiast na łóżku poprzecznym jest w alkowie . Ponieważ kabina w F150 jest niższa i jest niższej osadzona względem podłogi to wejście do alkowy jest o kilka centymetrów niższe niż do łóżka poprzecznego w półintegrze (nie jest potrzebna żadna drabinka, co najwyżej pojedynczy stopień ).

Zapraszam do dalszej merytorycznej dyskusji :spoko

joko - 2024-05-12, 00:38

W stanach robią takie coś , tyle że to na F550 ...... ale daje pogląd :spoko

Różnica taka, że nie wiedzieć po co zostawili tylną część kabiny i tylne siedzenia, ograniczając przestrzeń zabudowy. Jeśli jest tam przejście do zabudowy to do kibelka i lodówki gonią tylko ci z tyłu :haha:
Dla mnie marnotrawstwo przestrzeni :ok

joko - 2024-05-12, 00:45

A tu widać jak to daje sobie radę poza asfaltem .
Jest też o amorkach Fox'a, które do kamperka jak znalazł ....... żeby kieliszków nie porozbijać w drodze na miejscówkę :szeroki_usmiech


peja76 - 2024-05-12, 08:38

JOKO dobra robota :pifko należy się jak nic.
Ja mam Pickupa na oponach terenowych AT i powiem szczerze że jak się zjadą to ich już nie chcę :wyszczerzony:
Ty chciałeś zabudowę na stałe połączyć z kabiną?
:spoko

joko - 2024-05-12, 10:34

peja76 napisał/a:

Ty chciałeś zabudowę na stałe połączyć z kabiną?


Tak, zabudowa stała , podobnie jak w tym kamperku, którego na pierwszej stronie wątku pokazał Komplecik (tylko w nieco innej technologii, nie z sandwich'a).
Myślę, że jeśli zależy nam na uzyskaniu odpowiednio dużej przestrzeni to tylko takie rozwiązanie ma sens.
Te kapsułki na pickup'a mnie osobiście nie do końca przekonują. Zalety mają w/g mnie tylko dwie, możliwość pozostawienia na miejscówce i używanie samego samochodu do poruszania się po okolicy, oraz możliwość korzystania z pickupa do innych celów. Reszta cech to raczej wady (małe, brzydkie , brak przejścia z kabiny, nie proporcjonalnie wysokie, itp.)
Budując kamperka ze stałą zabudową mamy prawie dwa razy więcej przestrzeni do wykorzystania przy podobnych gabarytach zewnętrznych, a możliwość zdejmowania zabudowy w sprzęcie mającym spore możliwości terenowe jest mniej przydatna , bo raczej nikt nie będzie budki zostawiał na dzikiej miejscówce , żeby pojechać na zakupy :spoko
To jest dobre na kempingu (podobnie jak z przyczepą kempingową), ale z kolei takim sprzętem na kemping toż to niefart :ok

Ford F150 , podobnie jak większość pickup'ów jest zabudowany na ramie, więc postawienie na tym czegokolwiek nie stanowi problemu . Paka oczywiście wylatuje bo zabiera cenne miejsce , kilogramy i wysokość :spoko

peja76 - 2024-05-12, 11:02

joko napisał/a:
peja76 napisał/a:

Ty chciałeś zabudowę na stałe połączyć z kabiną?


Tak, zabudowa stała , podobnie jak w tym kamperku, którego na pierwszej stronie wątku pokazał Komplecik (tylko w nieco innej technologii, nie z sandwich'a).
Myślę, że jeśli zależy nam na uzyskaniu odpowiednio dużej przestrzeni to tylko takie rozwiązanie ma sens.
Te kapsułki na pickup'a mnie osobiście nie do końca przekonują. Zalety mają w/g mnie tylko dwie, możliwość pozostawienia na miejscówce i używanie samego samochodu do poruszania się po okolicy, oraz możliwość korzystania z pickupa do innych celów. Reszta cech to raczej wady (małe, brzydkie , brak przejścia z kabiny, nie proporcjonalnie wysokie, itp.)
Budując kamperka ze stałą zabudową mamy prawie dwa razy więcej przestrzeni do wykorzystania przy podobnych gabarytach zewnętrznych, a możliwość zdejmowania zabudowy w sprzęcie mającym spore możliwości terenowe jest mniej przydatna , bo raczej nikt nie będzie budki zostawiał na dzikiej miejscówce , żeby pojechać na zakupy :spoko
To jest dobre na kempingu (podobnie jak z przyczepą kempingową), ale z kolei takim sprzętem na kemping toż to niefart :ok

Ford F150 , podobnie jak większość pickup'ów jest zabudowany na ramie, więc postawienie na tym czegokolwiek nie stanowi problemu . Paka oczywiście wylatuje bo zabiera cenne miejsce , kilogramy i wysokość :spoko



O jakiej technologi myślisz?

Ze wzystkim co napsałeś pełna zgoda :ok

Najbardziej interesuje mnie jak połączyć kabinę z zabudową :?: Rama w Pickupach jak by to powedzieć jast bardzo giętka :wyszczerzony: i pracuje, więc kabina jak ma być na stałe połączona z zabudową to musi być to mądrze wykonane, już widziałem jeden taki projekt i po jednym wyjeżdzie zaczeły robić się cuda, na łączeniu kabiny z zabudową wszystko pękało, dodatkowo kabina jest na poduszkach a paka już nie, więc dalej też muszą być taki poduszki. Jak dla mnie największe wyzwanie to połączenie zabudowy z kabiną. Widziałem na targach taki projekt ale nie pomyślałem żeby się przyjżeć jak to rozwiązali :gwm
:spoko

Komplecik - 2024-05-12, 11:32

joko napisał/a:
Trochę się temat rozpływa , a szkoda bo całkiem sympatyczny.

Rozkminiam to od czasu jak Komplecik zapodał i coraz bardziej mi się to podoba.
Do tego stopnia , że zdążyłem już pooglądać , popróbować i pojeździć


Rozpływa rozpływa bo, bo 90% z nas jeździ w innym stylu i temat terenowy traktuje jako ciekawostkę, może jako 2 trzeci kamper w domu, :haha:
Ale widzę joko Faktycznie się zajawiłeś chwała Ci za to, służymy wszelką pomocą ;) :haha:
:spoko

joko - 2024-05-12, 12:36

peja76 napisał/a:


O jakiej technologi myślisz?

Ze wzystkim co napsałeś pełna zgoda :ok

Najbardziej interesuje mnie jak połączyć kabinę z zabudową :?: Rama w Pickupach jak by to powedzieć jast bardzo giętka :wyszczerzony: i pracuje, więc kabina jak ma być na stałe połączona z zabudową to musi być to mądrze wykonane, już widziałem jeden taki projekt i po jednym wyjeżdzie zaczeły robić się cuda, na łączeniu kabiny z zabudową wszystko pękało, dodatkowo kabina jest na poduszkach a paka już nie, więc dalej też muszą być taki poduszki. Jak dla mnie największe wyzwanie to połączenie zabudowy z kabiną. Widziałem na targach taki projekt ale nie pomyślałem żeby się przyjżeć jak to rozwiązali :gwm
:spoko


Właśnie dlatego nie sandwitch.
Najprościej mówiąc wykonanie tak jak nadwozia samonośne z amelinium :wyszczerzony:
Elementy łączone metodą lotniczą , najbardziej odporną na wszelkie cykliczne siły skręcające i zginające ...... czyli nit + klej
Ocieplenie i wykończenie środka jedną z metod jaką robi się to w blaszakach.
Z zewnątrz lakier tak jak na nadwoziu, czyli spójna całość bez białego laminatu , którego nie znoszę :spoko
Zabudowa mocowana do ramy podobnie jak kabina na poduszkach , a styk zabudowy z nadwoziem pasowało by na jakichś uszczelkach (głównie dach pod alkową i łączenia poszerzeń zabudowy do nadwozia)
Zauważ , że w tych amerykańskich konstrukcjach alkowa wisi nad dachem kabiny i nie jest z nią połaczona , zapewne ze względu własnie na to, że kabina i zabudowa pracuja oddzielnie .(a pojazd jest mocno terenowy, więc narażony na duże siły skręcające)

W tym rozwiązaniu , które mnie się podoba alkowa musi być połączona z dachem kabiny bo tam bardzo istotnym elementem jest to przejście pomiedzy . Żeby to miało ręce i nogi, to dach musi być wycięty , a łózko podnoszone, bo inaczej to pozostaje przejście jak do psiej budy :-P

Ten samochód który pokazał Komplecik też oglądałem na żywo i tam zabudowa jest z sandwicha i zamontowana na sztywno z kabiną. Wykonanie naprawdę ładne , natomiast nie wiem jak to będzie się zachowywało w przyszłości. Na razie pojazd w budowie , więc pewnie wyjdzie dopiero " w praniu" :mrgreen:

peja76 - 2024-05-12, 13:18

joko napisał/a:
peja76 napisał/a:


O jakiej technologi myślisz?

Ze wzystkim co napsałeś pełna zgoda :ok

Najbardziej interesuje mnie jak połączyć kabinę z zabudową :?: Rama w Pickupach jak by to powedzieć jast bardzo giętka :wyszczerzony: i pracuje, więc kabina jak ma być na stałe połączona z zabudową to musi być to mądrze wykonane, już widziałem jeden taki projekt i po jednym wyjeżdzie zaczeły robić się cuda, na łączeniu kabiny z zabudową wszystko pękało, dodatkowo kabina jest na poduszkach a paka już nie, więc dalej też muszą być taki poduszki. Jak dla mnie największe wyzwanie to połączenie zabudowy z kabiną. Widziałem na targach taki projekt ale nie pomyślałem żeby się przyjżeć jak to rozwiązali :gwm
:spoko


Właśnie dlatego nie sandwitch.
Najprościej mówiąc wykonanie tak jak nadwozia samonośne z amelinium :wyszczerzony:
Elementy łączone metodą lotniczą , najbardziej odporną na wszelkie cykliczne siły skręcające i zginające ...... czyli nit + klej
Ocieplenie i wykończenie środka jedną z metod jaką robi się to w blaszakach.
Z zewnątrz lakier tak jak na nadwoziu, czyli spójna całość bez białego laminatu , którego nie znoszę :spoko
Zabudowa mocowana do ramy podobnie jak kabina na poduszkach , a styk zabudowy z nadwoziem pasowało by na jakichś uszczelkach (głównie dach pod alkową i łączenia poszerzeń zabudowy do nadwozia)
Zauważ , że w tych amerykańskich konstrukcjach alkowa wisi nad dachem kabiny i nie jest z nią połaczona , zapewne ze względu własnie na to, że kabina i zabudowa pracuja oddzielnie .(a pojazd jest mocno terenowy, więc narażony na duże siły skręcające)

W tym rozwiązaniu , które mnie się podoba alkowa musi być połączona z dachem kabiny bo tam bardzo istotnym elementem jest to przejście pomiedzy . Żeby to miało ręce i nogi, to dach musi być wycięty , a łózko podnoszone, bo inaczej to pozostaje przejście jak do psiej budy :-P

Ten samochód który pokazał Komplecik też oglądałem na żywo i tam zabudowa jest z sandwicha i zamontowana na sztywno z kabiną. Wykonanie naprawdę ładne , natomiast nie wiem jak to będzie się zachowywało w przyszłości. Na razie pojazd w budowie , więc pewnie wyjdzie dopiero " w praniu" :mrgreen:



Ciiekawe to wszystko co piszesz i koncepcja wydaje Mi się dobra, nawet lepsza od tego co byłeś oglądać. Jak mam być szczery to też coś takiego chodziło Mi kiedyś po głowie :wyszczerzony: temu tak pytam :ok

Tak ciekawostka już z mojej branży, łączenie róznych metali za pomocą kleju i nitów nie tylko stosuje się w lotnictwie, większość aut z grupy premuim tak jest budowana. Na zdjęciu masz ćwiartkę Audi Q8 i zaznaczyłem łaczenia nit plus klej. Łączenie podłużnicy aluminiowej z metalowym słupkiem jest za pomocą właśnie takiej metody.

Poświęciłem się i zrobiłem też fotkę na jakich poduszkach zamontowana jest kabina Pickupa, oczywiście to do tych co nie znają tematu 8-)


Jeszcze jedno pytanie, co z rejestracją :?: to już nie jest pickup.....

joko - 2024-05-12, 13:25

Komplecik napisał/a:

Rozpływa rozpływa bo, bo 90% z nas jeździ w innym stylu i temat terenowy traktuje jako ciekawostkę, może jako 2 trzeci kamper w domu, :haha:


Ale ja właśnie nie traktuję tego rozwiązania jak typowo terenowego, rozmawialiśmy już Robert o tym.
To ma być normalny kamper , ale postawiony na lepszej bazie niż Ducato czy Transit .
Te własności terenowe to miły dodatek , który ma umożliwić bezproblemowy wjazd tam gdzie Ducatem bym nawet nie próbował.

Tak obserwuję co się w ostatnim czasie dzieje w temacie karawaningu i coraz bardziej przekonuję się co do tego, że uterenowiony kamper zaczyna mieć sens.
Teraz wszędzie gdzie jest fajnie a gdzie da się dojechać zwykłym , są dzikie tłumy.
Jedynym rozwiązaniem na spokój i prywatność jest wjechać tam gdzie większość nie może :spoko

SlawekEwa - 2024-05-12, 13:44

joko napisał/a:
Właśnie dlatego nie sandwitch.

To może taka płyta i łączenie metodą spawania min 12:38


joko - 2024-05-12, 14:09

peja76 napisał/a:

Tak ciekawostka już z mojej branży, łączenie róznych metali za pomocą kleju i nitów nie tylko stosuje się w lotnictwie, większość aut z grupy premuim tak jest budowana.


Zgadza się. Nikt nie wymyślił nic lepszego , jeśli mamy do czynienia z konstrukcjami które muszą być jednocześnie wytrzymałe i elastyczne.
Spaw pęknie, zgrzew puści, śruba się zerwie lub odkręci , a nit będzie trzymał latami (oczywiście odpowiedni i odpowiednio zaciśnięty).
W samolocie skrzydła przez tysiące godzin wyginają się góra-dół i jakby były inaczej skonstruowane to by się urwały przy pierwszym starcie.
Ja myślę o łączeniu poszczególnych elementów na zakładkę 90stopni , tak aby na zewnatrz nie było nitów widać.
Poniżej fotka na której widać fragment obudowy urządzenia które produkuję , która jest właśnie tą metodą robiona. Miejsce łączenia paneli to tylko wąska szczelina. Ta obudowa jest do użytku wewnetrznego i stacjonarnego, więc nie jest nitowana ani klejona tylko skręcana , ale pomimo tego że tam śruby na zakładkach są co 50cm to całość mając słuszne wymiary (6x7x3m) jest sztywna, wręcz pancerna, a z zewnątrz spójna i bez widocznych połaczeń.

W zabudowie kampera do łaczenia nity (i geściej niż te śruby) , a klej do uszczelnienia .
Poszczególne elementy przed połaczeniem będą malowane proszkowo i wewnętrzne części tak pozostaną , a na koniec z zewnątrz pójdzie na to lakier taki jak na kabinie samochodu , a na dolne części mocny Raptor.

Komplecik - 2024-05-12, 14:41

joko napisał/a:
Komplecik napisał/a:

Rozpływa rozpływa bo, bo 90% z nas jeździ w innym stylu i temat terenowy traktuje jako ciekawostkę, może jako 2 trzeci kamper w domu, :haha:


Ale ja właśnie nie traktuję tego rozwiązania jak typowo terenowego, rozmawialiśmy już Robert o tym.
To ma być normalny kamper , ale postawiony na lepszej bazie niż Ducato czy Transit .
Te własności terenowe to miły dodatek , który ma umożliwić bezproblemowy wjazd tam gdzie Ducatem bym nawet nie próbował.

Tak obserwuję co się w ostatnim czasie dzieje w temacie karawaningu i coraz bardziej przekonuję się co do tego, że uterenowiony kamper zaczyna mieć sens.
Teraz wszędzie gdzie jest fajnie a gdzie da się dojechać zwykłym , są dzikie tłumy.
Jedynym rozwiązaniem na spokój i prywatność jest wjechać tam gdzie większość nie może :spoko

No przecież, to co piszesz to właśnie jest to o czym gadamy, więc może się skończyć tym właśnie rozwiązaniem u mnie też :brawo
:spoko

joko - 2024-05-12, 14:42

SlawekEwa napisał/a:

To może taka płyta i łączenie metodą spawania


Sławku, produkt ciekawy i do pewnych zastosowań super, natomiast każda tego typu płyta ma to do siebie, że można z niej wykonać proste geometrycznie formy typu "pudełko" . Dodatkowo narożniki muszą być wykończone jakimiś kątownikami. Finalnie co by z tego nie zrobił to zawsze będzie to taki kontenerek :spoko

Ja jestem pierdzielonym estetą i u mnie i funkcja i forma ma równie duże znaczenie :wyszczerzony:

peja76 - 2024-05-12, 15:21

To ma być normalny kamper , ale postawiony na lepszej bazie niż Ducato czy Transit .
Te własności terenowe to miły dodatek , który ma umożliwić bezproblemowy wjazd tam gdzie Ducatem bym nawet nie próbował.


Dokładnie, no i ma być też wygodniejszy.

peja76 - 2024-05-12, 15:25

SlawekEwa napisał/a:
joko napisał/a:
Właśnie dlatego nie sandwitch.

To może taka płyta i łączenie metodą spawania min 12:38






Wszyskto elegancko,tylko ta płyta nie ma ocieplenia, w środku jest pusta, ma tylko tzw, komory, coś jak poliwenglan.

peja76 - 2024-05-12, 15:34

Sławku, produkt ciekawy i do pewnych zastosowań super, natomiast każda tego typu płyta ma to do siebie, że można z niej wykonać proste geometrycznie formy typu "pudełko" . Dodatkowo narożniki muszą być wykończone jakimiś kątownikami. Finalnie co by z tego nie zrobił to zawsze będzie to taki kontenerek :spoko

Dobrze znam właściciela z filmu Włodka 8-) (zapalony kamperowiec) cuda można robić z tego materiału, nie wiem czy można ( jak nie to usunąć), ale wklejam ich stronę żeby mieć wyobrażenie co mniej więcej z tego materiału idzie zrobić :spoko

https://www.warkgroup.com/

joko - 2024-05-12, 17:28

peja76 napisał/a:


Wszyskto elegancko,tylko ta płyta nie ma ocieplenia, w środku jest pusta, ma tylko tzw, komory, coś jak poliwenglan.


Ale komory powietrzne to najlepsza izolacja jaką można sobie wyobrazić ;)

Ta płyta jest naprawdę bardzo ciekawym materiałem i dzięki Sławek że to podzrzuciłeś. W moim rozwiązaniu raczej nie na wykonanie ścian zewnętrznych z powodów o których pisałem powyżej , ale sufit ? , podłoga ? ...... nie mówię nie :wyszczerzony:
Płyta lekka, ciepła , a przede wszystkim bardzo wytrzymała . Pierwsze co mi przychodzi do głowy to właśnie dach , bo od razu za jednym zamachem mamy ochronę antygradową :ok

To mi się właśnie podoba w tematach technicznych na forum, że zawsze Ktoś coś fajnego podpowie :spoko

LukF - 2024-05-12, 18:49

joko,

Kuba, widzę, że już budujesz bo ten proces kochasz :bajer
Fajnie, może na koniec projektu wszyscy zmienimy swoje Ducato na Fordy :bigok A tak się broniłem... :haha:

Komplecik - 2024-05-12, 19:23

LukF napisał/a:

Fajnie, może na koniec projektu wszyscy zmienimy swoje Ducato na Fordy :bigok A tak się broniłem... :haha:

Uwierz w amerykański sen i motoryzację :haha:
:ok

Komplecik - 2024-05-13, 07:28

joko , jaki będzie układ w środku kampera, wstepny rysunek pokazuje wejście z tyłu?, układ f150 z targów ma wejście przy kabinie wydaje się jak dla mnie optymalnym ponieważ można wygospodarować namiastkę garażu a wnętrze jest bardzo przestronne łazienka i kuchnia też są dobre.
MILUŚ - 2024-05-13, 08:04

Komplecik napisał/a:
[b]..... f150 z targów ma wejście przy kabinie.


I nawet rejestrację z Krakowa :diabelski_usmiech

joko - 2024-05-13, 08:53

Komplecik napisał/a:
joko , jaki będzie układ w środku kampera, wstepny rysunek pokazuje wejście z tyłu?, układ f150 z targów ma wejście przy kabinie wydaje się jak dla mnie optymalnym ponieważ można wygospodarować namiastkę garażu a wnętrze jest bardzo przestronne łazienka i kuchnia też są dobre.


Układ to będzie następny krok. W tym rysunku bryłowym chodziło o sprawdzenie możliwych gabarytów zewnętrznych i tzw.kubatury budki, jakie maksymalnie da się z tego wyciągnąć.
Tutaj nawet sam kształt zabudowy nie jest jeszcze ustalony, bo jak pisałem chcę aby to nie był taki zwykły prostopadłościenny kontenerek tylko żeby to miało jakąś formę pasującą choćby do kabiny i maski przedniej F150.
Drzwi i okienko boczne wstawiłem od tak, żeby ściana nie była pusta i żeby to wyglądało jak kamper a nie dostawczak, i na pewno finalnie wyląduja inaczej :spoko

Na wnetrze mam na ten moment 3 koncepcje w tym jedna taka jak w tym fordziku co pokazałeś..
Na tapecie jest też rozwiązanie mocno po bandzie , które masz na rysunku poniżej :szeroki_usmiech

Póki co wiem że autko może mieć spokojnie 7m długości , 2,3m szerokości i 2,9m wysokości , a spanko w alkowie może być spore bo 2,2x1,8m przy wysokości alkowy 100cm.
Z zabawy wymiarami wyszło mi również , że robiąc odpowiedni mechanizm, uda sie nawet zrobić w tym fordku obracane przednie fotele (układ przesuwno-obrotowy) a to zmienia poważnie możliwości aranżacji wnętrza .

Robercik ..... Zabawa, zabawa, zabawa i zero napinki :spoko ....... a zawsze najlepsze rzeczy wychodzą z zabawy :ok

SlawekEwa - 2024-05-13, 14:33

joko napisał/a:
a zawsze najlepsze rzeczy wychodzą z zabawy

czy ja wiem, zabawa - zabawa a później trzeba płacić :haha:

Komplecik - 2024-05-13, 14:41

joko napisał/a:

Robercik ..... Zabawa, zabawa, zabawa i zero napinki :spoko ....... a zawsze najlepsze rzeczy wychodzą z zabawy :ok

:szeroki_usmiech tylko tak, zabawa uśmiech radość :ok
:spoko

joko - 2024-05-13, 14:45

SlawekEwa napisał/a:
joko napisał/a:
a zawsze najlepsze rzeczy wychodzą z zabawy

czy ja wiem, zabawa - zabawa a później trzeba płacić :haha:


Bo bawić to się Sławku trzeba umić :bigok

Ja się zawsze tak bawię ........ że później mi jeszcze za to płacą :ok :spoko

joko - 2024-05-13, 15:05

joko napisał/a:

Na tapecie jest też rozwiązanie mocno po bandzie , które masz na rysunku poniżej :szeroki_usmiech


Napisałem , a nie załączyłem fotki , więc się poprawiam ;)

Jak wymyślę jak to zrobić aby nie ważyło za dużo to będzie "szufladka " ........ a wtedy rozkład wnętrza jeszcze inny :spoko

Mam przy okazji tej szuflady fajny pomysł na łazienkę i kabinę prysznicową. Przy zamknietej szufladzie działało by to tak jak mam w N&B z tą ścianką przesuwną , że albo łazienka albo prysznic, a po otwarciu szuflady było by i to i to dostępne cały czas.

LukF - 2024-05-13, 17:07

joko napisał/a:
joko napisał/a:

Na tapecie jest też rozwiązanie mocno po bandzie , które masz na rysunku poniżej :szeroki_usmiech


Napisałem , a nie załączyłem fotki , więc się poprawiam ;)

Jak wymyślę jak to zrobić aby nie ważyło za dużo to będzie "szufladka " ........ a wtedy rozkład wnętrza jeszcze inny :spoko

Mam przy okazji tej szuflady fajny pomysł na łazienkę i kabinę prysznicową. Przy zamknietej szufladzie działało by to tak jak mam w N&B z tą ścianką przesuwną , że albo łazienka albo prysznic, a po otwarciu szuflady było by i to i to dostępne cały czas.


Kuba, mnie już się cały ten pomysł podoba. Ale Ty będziesz chciał za to tyle kasy co za N&B :bajer


Pytanie: a czy kontynuujesz projekt elektrycznego kampera lub pływającego bo za chwilę się pogubimy który projekt może się ziścić a co zostanie tylko na ekranie kompa?

Komplecik - 2024-05-13, 19:24

?

https://youtu.be/dyWObs4t55A?si=lMkUMx80oqTJe4BO

joko - 2024-05-14, 00:21

Autko takie se, ale laska sympatyczna i mądrze prawi ........ tylko nie wiem o czym :szeroki_usmiech


joko - 2024-05-14, 00:28

LukF napisał/a:

Kuba, mnie już się cały ten pomysł podoba. Ale Ty będziesz chciał za to tyle kasy co za N&B :bajer


Raczej więcej :mrgreen:

N&B nie dobił nawet do bańki :-P


joko - 2024-05-14, 01:42

LukF napisał/a:

Pytanie: a czy kontynuujesz projekt elektrycznego kampera lub pływającego bo za chwilę się pogubimy który projekt może się ziścić a co zostanie tylko na ekranie kompa?


Plan był istotnie nieco inny , ale sprawcą całego zamieszania i głównym winowajcom jest Robert :-P
Do czego to podobne, żeby zakładać takie tematy , pokazywać ludziom takie rozwiązania i mącić im w głowach :mrgreen: :haha:

Ale po kolei, bo w tym co napisałeś też jest trochę chaosu :spoko

1. Projekt elektrycznego kampera - tu chodzi o napęd a nie konkretną konstrukcję kampera. Ten projekt jest w trakcie i robię to z wykorzystaniem mojej starej Vetki . Mam już na magazynie dwie jednostki Hyper 9 ze sterownikami i plan jest taki, aby w pierwszej kolejności jedna jednostka trafiła na tył w celu sprawdzenia jak to się w ogóle odpycha , ile prądu zużywa , itd, a jak to się uda to wtedy dopiero wylatuje diesel'ek i na przód trafia druga jednostka elektryczna.
Celem całej zabawy jest po pierwsze sprawdzenie czy taki napęd , wraz z odpowiednio dobraną baterią i range extender'em, da sobie radę w zastosowaniu kamperowym.
Jeśli tak, to finalnie taki napęd trafi też do tego co chcę zbudować pod siebie, a czy będzie on taki czy inny to już czas pokaże.

2. To co ma też pływać to nie kamper tylko naczepa kempingowa , którą można będzie wjechać do wody i używać jak home boat'a . Ten projekt mam już na takim etapie , że zasadniczo już mógłbym zacząć wykonywać elementy i składać .......... ale tutaj na scenę wkracza Komplecik pokazując Forda F150 z zabudową kamperową ....... i cały misterny plan w piz...... :bigok
U mnie ten F150 był w planach od samego początku z tym, że w nieco innej roli, gdyż miał być ciągnikiem siodłowym do tej naczepy/home boat'a
Oczywiście , że wszystkich projektów nie będę realizował (przynajmniej nie na raz :szeroki_usmiech ) .Wybiorę to co ocenie ostatecznie za najlepsze dla mnie i najciekawsze, a za fizyczną realizację wezmę się dopiero jak projekt będzie kompletny do ostatniej śrubki i teoretycznie sprawdzony czy w praktyce nie wyjdą "schody"

Wiele elementów z projektu naczepy bedzie mogło trafic do tego tutaj, na zasadzie "kopiuj-wklej" , więc to też nie tak, że tamten zostawiam bo znalazłem sobie inną zabawkę i cała robota na marne. Podstawowe założenia konstrukcyjne są w obu projektach praktycznie identyczne, więc to jest kwestia głównie zmiany pewnych wymiarów i kształtu niektórych elementów Naczepa jest większa i ma mniejsze ograniczenia odnośnie DMC i tu będzie najwięcej pracy (zmniejszania i odchudzania), ale jak się uda to korzyść będzie również w drugim kierunku.

Czy ostetcznie zbuduję naczępę -home boat'a czy tę zabudowę na pickup'a , tego dzisiaj nie wiem, ale bez względu na to co wybiorę to tak czy tak potrzebuję F150 (w pierwszym przypadku później w drugim szybciej) i w tej kwestii już poszukiwania trwaja ..... jak się coś urodzi to pokażę :spoko

Komplecik - 2024-05-14, 07:24

joko napisał/a:
LukF napisał/a:

Pytanie: a czy kontynuujesz projekt elektrycznego kampera lub pływającego bo za chwilę się pogubimy który projekt może się ziścić a co zostanie tylko na ekranie kompa?




Czy ostetcznie zbuduję naczępę -home boat'a czy tę zabudowę na pickup'a , tego dzisiaj nie wiem, ale bez względu na to co wybiorę to tak czy tak potrzebuję F150 (w pierwszym przypadku później w drugim szybciej) i w tej kwestii już poszukiwania trwaja ..... jak się coś urodzi to pokażę :spoko


LukF przecież musisz zrozumieć pewne kwestie, :mrgreen: majsterkowicze pasjonaci tak mają, wymyślają realizują modernizują, joko zdaje się to Konstruktor pasjonat :)


Kwestia samej zabudowy, wersja z rozsowanymi ścianami to mnie się nie podoba :szeroki_usmiech robi się Transformers w teren raczej trzeba prosto siermiężnie,
robiło się pięknie, zabudowa Alu nitowana elastyczna cud miód i pach/ciach slajd brrrr
Przecież Jakubie mówiłeś tłumaczyłeś absolutnie prosto minimalistycznie :haha: 4x4 zdaje się takie powinno być ;)
Rób jak chcesz rób jak chcesz! :haha:

Kwestia motorka czy na pewno nie lepiej wybrać Diesla?

:spoko

joko - 2024-05-14, 11:09

Komplecik napisał/a:


Kwestia motorka czy na pewno nie lepiej wybrać Diesla?

:spoko


Wiesz dobrze Robert jaki jest mój stosunek do sadzomiotów .
Wszystko co nie ma przynajmniej 6-ciu garów , 3l pojemności, zacnie nie gada i na dodatek jest na ropę to dla mnie złom i przeżytek nie warty zainteresowania :-P
Jeśli już muszę słuchać tego pierdzenia to niech to przynajmniej będzie przyjemne pierdzenie :mrgreen:

Docelowo , jak to powstanie to i tak w odpowiednim czasie spalina wyleci z hukiem ....... prosto do muzeum :wyszczerzony:

Ja bym najchętniej od razu robił to na Lightning'u , ale tak jak rozmawialiśmy prawie 3 tony na dzień dobry bez zabudowy . Do opcji z naczepą to ja na poważnie myślałem właśnie o tym elektrycznym F150 bo tam parametry odnośnie ciągnięcia przyczepy są najlepsze i od razu mam to co finalnie chcę ...... aleś Pan namieszał i teraz jest zagwozdka :ok

Jak już musi być spalina to 5.0 V8, a nie jakieś popierdółki. Wszystko zgodnie z zasadą "albo dobrze ...... albo wcale" :spoko


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group