Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana silnika 2,5 D na 2,8 idTD Fiat Ducato II
Autor Wiadomość
Camp77 
zaawansowany


Twój sprzęt: Chausson Fiat Ducato 1,9 TD, 1999r.
Dołączył: 31 Paź 2010
Piwa: 6/1
Skąd: Warszawa i Białystok
  Wysłany: 2015-09-12, 16:29   Wymiana silnika 2,5 D na 2,8 idTD Fiat Ducato II

Witam! :evil:

Przeszukałem forum w sprawie zamiany silnika 2,5 D 84 KM (62kW) wolno ssący na silnik 2,8 idTD 122 KM (90 kW) w camperku na Fiacie Ducato II.
Na forum są zamiany 1,9 TD na 2,8 JTD. Nie znalazłem natomiast nic jak w temacie.
Moje pytania:
1. Czy ktoś z kolegów dokonywał takiej zamiany?
2. Czy taka zamiana jest warta zachodu?
3. Jak z niezawodnością silnika 2,8 idTD - czy jest porównywalna z 2,5 D?

Powód zamiany:
1. Zwiększenie mocy silnika z 84 KM do 122 KM.
2. Zmniejszenie zużycia paliwa z 12 - 13 l/100km.

Pomysł mój pojawił się po przejechaniu się jako kierowca samochodem Fiat Ducato 2,8 idTD (sklep) i odkrycie, że w stosunku do mojego camperka (2,5D) silnik w obwoźnym sklepie pracuje znacznie ciszej. Przyśpieszenie znacznie lepsze. Mogę ruszyć z II biegu tak jak camperem z I biegu. Mniejsze obroty silnika przy jeździe szosowej (80 - 90 km/h). Masa pojazdów i gabaryty podobne. :roll:

Będę wdzięczny za podpowiedź, opinie, rady itp. :spoko
_________________
Jeśli ktoś prosi nas o pomoc, to znaczy że jesteśmy jeszcze coś warci. (Paulo Coelho)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 44/22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-09-12, 17:14   

Moje cudo z fabryki wyjechało z 2,5 co prawda z turbiną, teraz ma 2,8 td. Bawił świę w to poprzedni właściciel bo ciągał ciężką przyczepę z motocyklami i sprzętem. To są takie same silniki. Przekładasz komplet i w drogę. Parę kucy więcej. Niewiem tylko jak kwestia ze skrzynią czy różni się przełożeniami.
_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
qazyt4 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Sprinter 312
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2015
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2015-09-12, 19:27   

Na pewno musisz przełożyć ze skrzynią żeby zyskać na prędkości. Najlepiej kupić rozbite 2.8 i przełożyć wszystko razem z wiązką. To nowocześniejszy silnik na pewno będzie lepszy pod każdym względem.
_________________
Przygoda zaczyna się tam gdzie kończy się droga.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Forest 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato swap 2,8idtd, 1996r. Dethleffs
Nazwa załogi: Forest Camp
Dołączył: 06 Lut 2012
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2015-09-12, 23:46   

Robiłem przeszczep z 1,9 td, na 2,8 idtd. Trudno porównywać te silniki, przede wszystkim inny moment obrotowy. Praktycznie każda górka jest do pokonania na 4 biegu. Co do hałasu, liczyłem na wiecej. Zużycie paliwa przy jezdzie do 100 km/h ok 10-11. Silnik w opinii użytkowników niezwykle trwały. Polecam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
nercedes 
zaawansowany
Nigdy nie nalezy sie wycofywac.Rany w plecy to hań

Dołączyła: 01 Lut 2009
Piwa: 5/2
Skąd: Krapkowice
Wysłany: 2015-09-13, 01:53   

zrobił to Lord z 2,5 na 2,6 TD miał dawce
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
erikson 
stary wyga
Przyjaciel Billa W

Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Maj 2008
Piwa: 11/1
Skąd: warszawa
Wysłany: 2015-09-13, 06:34   

mrsulki napisał/a:
Moje cudo z fabryki wyjechało z 2,5 co prawda z turbiną, teraz ma 2,8 td. Bawił świę w to poprzedni właściciel bo ciągał ciężką przyczepę z motocyklami i sprzętem. To są takie same silniki. Przekładasz komplet i w drogę. Parę kucy więcej. Niewiem tylko jak kwestia ze skrzynią czy różni się przełożeniami.


a czy wiesz co on pozamieniał?
_________________
Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Camp77 
zaawansowany


Twój sprzęt: Chausson Fiat Ducato 1,9 TD, 1999r.
Dołączył: 31 Paź 2010
Piwa: 6/1
Skąd: Warszawa i Białystok
Wysłany: 2015-09-13, 09:06   

Ja zastanawiam się nad silnikiem 2.8 idTD 122 KM (90 kW) a nie nad 2,8 D 87 KM (64 kW) w miejsce 2,5 D 84 KM.
Co do skrzyni biegów to nie badałem czy jest taka sama jeśli chodzi o przełożenia ale na pewno w obu typach silników jest pięciobiegowa. :wyszczerzony:
_________________
Jeśli ktoś prosi nas o pomoc, to znaczy że jesteśmy jeszcze coś warci. (Paulo Coelho)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Camp77 
zaawansowany


Twój sprzęt: Chausson Fiat Ducato 1,9 TD, 1999r.
Dołączył: 31 Paź 2010
Piwa: 6/1
Skąd: Warszawa i Białystok
Wysłany: 2015-09-13, 09:08   

mrsulki napisał/a:
Moje cudo z fabryki wyjechało z 2,5 co prawda z turbiną, teraz ma 2,8 td. Bawił świę w to poprzedni właściciel bo ciągał ciężką przyczepę z motocyklami i sprzętem. To są takie same silniki. Przekładasz komplet i w drogę. Parę kucy więcej. Niewiem tylko jak kwestia ze skrzynią czy różni się przełożeniami.


Czy mówisz o silniku 2,8 idTD? W specyfikacji Fiata Ducato nie występuje 2,8 TD. :shock: Jest jeszcze wolnosący 2,8 D.
_________________
Jeśli ktoś prosi nas o pomoc, to znaczy że jesteśmy jeszcze coś warci. (Paulo Coelho)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Camp77 
zaawansowany


Twój sprzęt: Chausson Fiat Ducato 1,9 TD, 1999r.
Dołączył: 31 Paź 2010
Piwa: 6/1
Skąd: Warszawa i Białystok
Wysłany: 2015-09-13, 09:11   

qazyt4 napisał/a:
Na pewno musisz przełożyć ze skrzynią żeby zyskać na prędkości. Najlepiej kupić rozbite 2.8 i przełożyć wszystko razem z wiązką. To nowocześniejszy silnik na pewno będzie lepszy pod każdym względem.


Właśnie muszę sprawdzić, czy są to te same skrzynie biegów przy silniku 2,5D i przy 2,8 idTD. :?:
_________________
Jeśli ktoś prosi nas o pomoc, to znaczy że jesteśmy jeszcze coś warci. (Paulo Coelho)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2015-09-13, 09:34   

qazyt4 napisał/a:
Na pewno musisz przełożyć ze skrzynią żeby zyskać na prędkości

generalnie w kamperkach to raczej brak mocy ogranicza prędkość...nie sama skrzynia..

przecież takie ducato 2,5D jako zwykły blaszak spokojnie osiąga 130 a nawet 140km/h...czyli...skrzynia na to bez problemu pozwala :spoko

a zabudowane ...ledwo jedzie :-P
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 44/22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-09-13, 20:18   

Camp77 napisał/a:
zy mówisz o silniku 2,8 idTD? W specyfikacji Fiata Ducato nie występuje 2,8 TD

Oczywiście 2,8 idTD nie chodziło mi o symbol silnika tylko że 2,8 z turbiną.
_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Camp77 
zaawansowany


Twój sprzęt: Chausson Fiat Ducato 1,9 TD, 1999r.
Dołączył: 31 Paź 2010
Piwa: 6/1
Skąd: Warszawa i Białystok
Wysłany: 2015-09-13, 20:55   

gino napisał/a:
qazyt4 napisał/a:
Na pewno musisz przełożyć ze skrzynią żeby zyskać na prędkości

generalnie w kamperkach to raczej brak mocy ogranicza prędkość...nie sama skrzynia..

przecież takie ducato 2,5D jako zwykły blaszak spokojnie osiąga 130 a nawet 140km/h...czyli...skrzynia na to bez problemu pozwala :spoko

a zabudowane ...ledwo jedzie :-P


Prawdopodobnie masz rację, że skrzynia biegów nie ma tu raczej tak dużego znaczenia.
W obu typach występuje pięciobiegowa. Przełożenia mają znaczenie istotne nie w skrzyni a w moście napędowym. Tam mogą być istotne zmiany przełożenia.
Mi się wydaje, że jednak w przypadku 2,5 D i 2,8 idTD skrzynia i most jest o tym samym przełożeniu albowiem prędkość obrotowa silników jest raczej ta sam. :oops:
_________________
Jeśli ktoś prosi nas o pomoc, to znaczy że jesteśmy jeszcze coś warci. (Paulo Coelho)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
qazyt4 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Sprinter 312
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2015
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2015-09-14, 08:31   

"Prawdopodobnie masz rację, że skrzynia biegów nie ma tu raczej tak dużego znaczenia.
W obu typach występuje pięciobiegowa. Przełożenia mają znaczenie istotne nie w skrzyni a w moście napędowym. Tam mogą być istotne zmiany przełożenia.
Mi się wydaje, że jednak w przypadku 2,5 D i 2,8 idTD skrzynia i most jest o tym samym przełożeniu albowiem prędkość obrotowa silników jest raczej ta sam. :oops: [/quote]"

No to teraz niezle pojechałeś. Widać że masz pojęcie..... tylko szkoda że nie wiesz, że Ducato ma przedni napęd. Nie ma mostu napędowego.
_________________
Przygoda zaczyna się tam gdzie kończy się droga.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2015-09-14, 09:05   

qazyt4 napisał/a:
tylko szkoda że nie wiesz, że Ducato ma przedni napęd. Nie ma mostu napędowego.

ale dyferencjał ma ..i pewnie o tym pisał

ps. ducato czasem też ma i most :spoko
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
mrsulki 
weteran
w średnim wieku


Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Gru 2007
Piwa: 44/22
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-09-14, 09:11   

qazyt4 napisał/a:
Nie ma mostu napędowego.

Tak fizycznie jako osobnej części to nie ma, ale to co zwyczajowo w nim siedzi w przednionapędówkach stanowi integralną część skrzyni biegów (mechanizm różnicowy). Co do przełożeń skrzyń w zależności od silnika to nie wiem jak jest we fiacie ale w oplach w jednym silniku bywało kilka. Tak na chłopski rozum powinno być to samo ale czy jest??? No i sprawa sprzęgła większa moc to może być inne??? Pewnie Gewehr będzie wiedział.
_________________
Radek
Ignavis semper feriae sunt...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***