 |
|
|
Wymiana silnika 2,5 D na 2,8 idTD Fiat Ducato II |
| Autor |
Wiadomość |
Camp77
zaawansowany

Twój sprzęt: Chausson Fiat Ducato 1,9 TD, 1999r.
Dołączył: 31 Paź 2010 Piwa: 6/1 Skąd: Warszawa i Białystok
|
Wysłany: 2015-09-12, 16:29 Wymiana silnika 2,5 D na 2,8 idTD Fiat Ducato II
|
|
|
Witam!
Przeszukałem forum w sprawie zamiany silnika 2,5 D 84 KM (62kW) wolno ssący na silnik 2,8 idTD 122 KM (90 kW) w camperku na Fiacie Ducato II.
Na forum są zamiany 1,9 TD na 2,8 JTD. Nie znalazłem natomiast nic jak w temacie.
Moje pytania:
1. Czy ktoś z kolegów dokonywał takiej zamiany?
2. Czy taka zamiana jest warta zachodu?
3. Jak z niezawodnością silnika 2,8 idTD - czy jest porównywalna z 2,5 D?
Powód zamiany:
1. Zwiększenie mocy silnika z 84 KM do 122 KM.
2. Zmniejszenie zużycia paliwa z 12 - 13 l/100km.
Pomysł mój pojawił się po przejechaniu się jako kierowca samochodem Fiat Ducato 2,8 idTD (sklep) i odkrycie, że w stosunku do mojego camperka (2,5D) silnik w obwoźnym sklepie pracuje znacznie ciszej. Przyśpieszenie znacznie lepsze. Mogę ruszyć z II biegu tak jak camperem z I biegu. Mniejsze obroty silnika przy jeździe szosowej (80 - 90 km/h). Masa pojazdów i gabaryty podobne.
Będę wdzięczny za podpowiedź, opinie, rady itp. |
_________________ Jeśli ktoś prosi nas o pomoc, to znaczy że jesteśmy jeszcze coś warci. (Paulo Coelho)
 |
|
|
|
 |
mrsulki
weteran w średnim wieku

Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-09-12, 17:14
|
|
|
| Moje cudo z fabryki wyjechało z 2,5 co prawda z turbiną, teraz ma 2,8 td. Bawił świę w to poprzedni właściciel bo ciągał ciężką przyczepę z motocyklami i sprzętem. To są takie same silniki. Przekładasz komplet i w drogę. Parę kucy więcej. Niewiem tylko jak kwestia ze skrzynią czy różni się przełożeniami. |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
 |
|
|
|
 |
qazyt4
trochę już popisał

Twój sprzęt: Sprinter 312
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Wrz 2015 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 2015-09-12, 19:27
|
|
|
| Na pewno musisz przełożyć ze skrzynią żeby zyskać na prędkości. Najlepiej kupić rozbite 2.8 i przełożyć wszystko razem z wiązką. To nowocześniejszy silnik na pewno będzie lepszy pod każdym względem. |
_________________ Przygoda zaczyna się tam gdzie kończy się droga. |
|
|
|
 |
Forest
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Fiat Ducato swap 2,8idtd, 1996r. Dethleffs
Nazwa załogi: Forest Camp
Dołączył: 06 Lut 2012 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: 2015-09-12, 23:46
|
|
|
| Robiłem przeszczep z 1,9 td, na 2,8 idtd. Trudno porównywać te silniki, przede wszystkim inny moment obrotowy. Praktycznie każda górka jest do pokonania na 4 biegu. Co do hałasu, liczyłem na wiecej. Zużycie paliwa przy jezdzie do 100 km/h ok 10-11. Silnik w opinii użytkowników niezwykle trwały. Polecam |
|
|
|
 |
nercedes
zaawansowany Nigdy nie nalezy sie wycofywac.Rany w plecy to hań
Dołączyła: 01 Lut 2009 Piwa: 5/2 Skąd: Krapkowice
|
Wysłany: 2015-09-13, 01:53
|
|
|
| zrobił to Lord z 2,5 na 2,6 TD miał dawce |
|
|
|
 |
erikson
stary wyga Przyjaciel Billa W
Twój sprzęt: MB T1 ARNOLD,85r. N126E
Pomógł: 3 razy Dołączył: 11 Maj 2008 Piwa: 11/1 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 2015-09-13, 06:34
|
|
|
| mrsulki napisał/a: | | Moje cudo z fabryki wyjechało z 2,5 co prawda z turbiną, teraz ma 2,8 td. Bawił świę w to poprzedni właściciel bo ciągał ciężką przyczepę z motocyklami i sprzętem. To są takie same silniki. Przekładasz komplet i w drogę. Parę kucy więcej. Niewiem tylko jak kwestia ze skrzynią czy różni się przełożeniami. |
a czy wiesz co on pozamieniał? |
_________________ Poloniści nie poprawiajcie mnie,ja i tak się nie nauczę,dysleksja.
 |
|
|
|
 |
Camp77
zaawansowany

Twój sprzęt: Chausson Fiat Ducato 1,9 TD, 1999r.
Dołączył: 31 Paź 2010 Piwa: 6/1 Skąd: Warszawa i Białystok
|
Wysłany: 2015-09-13, 09:06
|
|
|
Ja zastanawiam się nad silnikiem 2.8 idTD 122 KM (90 kW) a nie nad 2,8 D 87 KM (64 kW) w miejsce 2,5 D 84 KM.
Co do skrzyni biegów to nie badałem czy jest taka sama jeśli chodzi o przełożenia ale na pewno w obu typach silników jest pięciobiegowa. |
_________________ Jeśli ktoś prosi nas o pomoc, to znaczy że jesteśmy jeszcze coś warci. (Paulo Coelho)
 |
|
|
|
 |
Camp77
zaawansowany

Twój sprzęt: Chausson Fiat Ducato 1,9 TD, 1999r.
Dołączył: 31 Paź 2010 Piwa: 6/1 Skąd: Warszawa i Białystok
|
Wysłany: 2015-09-13, 09:08
|
|
|
| mrsulki napisał/a: | | Moje cudo z fabryki wyjechało z 2,5 co prawda z turbiną, teraz ma 2,8 td. Bawił świę w to poprzedni właściciel bo ciągał ciężką przyczepę z motocyklami i sprzętem. To są takie same silniki. Przekładasz komplet i w drogę. Parę kucy więcej. Niewiem tylko jak kwestia ze skrzynią czy różni się przełożeniami. |
Czy mówisz o silniku 2,8 idTD? W specyfikacji Fiata Ducato nie występuje 2,8 TD. Jest jeszcze wolnosący 2,8 D. |
_________________ Jeśli ktoś prosi nas o pomoc, to znaczy że jesteśmy jeszcze coś warci. (Paulo Coelho)
 |
|
|
|
 |
Camp77
zaawansowany

Twój sprzęt: Chausson Fiat Ducato 1,9 TD, 1999r.
Dołączył: 31 Paź 2010 Piwa: 6/1 Skąd: Warszawa i Białystok
|
Wysłany: 2015-09-13, 09:11
|
|
|
| qazyt4 napisał/a: | | Na pewno musisz przełożyć ze skrzynią żeby zyskać na prędkości. Najlepiej kupić rozbite 2.8 i przełożyć wszystko razem z wiązką. To nowocześniejszy silnik na pewno będzie lepszy pod każdym względem. |
Właśnie muszę sprawdzić, czy są to te same skrzynie biegów przy silniku 2,5D i przy 2,8 idTD. |
_________________ Jeśli ktoś prosi nas o pomoc, to znaczy że jesteśmy jeszcze coś warci. (Paulo Coelho)
 |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2015-09-13, 09:34
|
|
|
| qazyt4 napisał/a: | | Na pewno musisz przełożyć ze skrzynią żeby zyskać na prędkości |
generalnie w kamperkach to raczej brak mocy ogranicza prędkość...nie sama skrzynia..
przecież takie ducato 2,5D jako zwykły blaszak spokojnie osiąga 130 a nawet 140km/h...czyli...skrzynia na to bez problemu pozwala
a zabudowane ...ledwo jedzie |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
mrsulki
weteran w średnim wieku

Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-09-13, 20:18
|
|
|
| Camp77 napisał/a: | | zy mówisz o silniku 2,8 idTD? W specyfikacji Fiata Ducato nie występuje 2,8 TD |
Oczywiście 2,8 idTD nie chodziło mi o symbol silnika tylko że 2,8 z turbiną. |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
 |
|
|
|
 |
Camp77
zaawansowany

Twój sprzęt: Chausson Fiat Ducato 1,9 TD, 1999r.
Dołączył: 31 Paź 2010 Piwa: 6/1 Skąd: Warszawa i Białystok
|
Wysłany: 2015-09-13, 20:55
|
|
|
| gino napisał/a: | | qazyt4 napisał/a: | | Na pewno musisz przełożyć ze skrzynią żeby zyskać na prędkości |
generalnie w kamperkach to raczej brak mocy ogranicza prędkość...nie sama skrzynia..
przecież takie ducato 2,5D jako zwykły blaszak spokojnie osiąga 130 a nawet 140km/h...czyli...skrzynia na to bez problemu pozwala
a zabudowane ...ledwo jedzie |
Prawdopodobnie masz rację, że skrzynia biegów nie ma tu raczej tak dużego znaczenia.
W obu typach występuje pięciobiegowa. Przełożenia mają znaczenie istotne nie w skrzyni a w moście napędowym. Tam mogą być istotne zmiany przełożenia.
Mi się wydaje, że jednak w przypadku 2,5 D i 2,8 idTD skrzynia i most jest o tym samym przełożeniu albowiem prędkość obrotowa silników jest raczej ta sam. |
_________________ Jeśli ktoś prosi nas o pomoc, to znaczy że jesteśmy jeszcze coś warci. (Paulo Coelho)
 |
|
|
|
 |
qazyt4
trochę już popisał

Twój sprzęt: Sprinter 312
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Wrz 2015 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: 2015-09-14, 08:31
|
|
|
"Prawdopodobnie masz rację, że skrzynia biegów nie ma tu raczej tak dużego znaczenia.
W obu typach występuje pięciobiegowa. Przełożenia mają znaczenie istotne nie w skrzyni a w moście napędowym. Tam mogą być istotne zmiany przełożenia.
Mi się wydaje, że jednak w przypadku 2,5 D i 2,8 idTD skrzynia i most jest o tym samym przełożeniu albowiem prędkość obrotowa silników jest raczej ta sam. [/quote]"
No to teraz niezle pojechałeś. Widać że masz pojęcie..... tylko szkoda że nie wiesz, że Ducato ma przedni napęd. Nie ma mostu napędowego. |
_________________ Przygoda zaczyna się tam gdzie kończy się droga. |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2015-09-14, 09:05
|
|
|
| qazyt4 napisał/a: | | tylko szkoda że nie wiesz, że Ducato ma przedni napęd. Nie ma mostu napędowego. |
ale dyferencjał ma ..i pewnie o tym pisał
ps. ducato czasem też ma i most |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
mrsulki
weteran w średnim wieku

Twój sprzęt: Knaus BoxStar Street 600
Nazwa załogi: SULAKI
Pomógł: 12 razy Dołączył: 06 Gru 2007 Piwa: 44/22 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2015-09-14, 09:11
|
|
|
| qazyt4 napisał/a: | | Nie ma mostu napędowego. |
Tak fizycznie jako osobnej części to nie ma, ale to co zwyczajowo w nim siedzi w przednionapędówkach stanowi integralną część skrzyni biegów (mechanizm różnicowy). Co do przełożeń skrzyń w zależności od silnika to nie wiem jak jest we fiacie ale w oplach w jednym silniku bywało kilka. Tak na chłopski rozum powinno być to samo ale czy jest??? No i sprawa sprzęgła większa moc to może być inne??? Pewnie Gewehr będzie wiedział. |
_________________ Radek
Ignavis semper feriae sunt...
 |
|
|
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|