 |
|
KlimaHeizung |
Autor |
Wiadomość |
Sławuta
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Pracuje nad tym
Dołączył: 05 Maj 2010 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2010-12-19, 13:48 KlimaHeizung
|
|
|
Witam wszystkich. Mam pytanie do forumowiczów na temat potencjalnego zastosowania klimatyzatora/ogrzewacza DOMETIC WAECO HB 2500.
http://www.waeco.com/pl/4735.php
Jest to jak mniemam system oparty na powietrznej pompie ciepła a zatem sprawność osiągana tu w optymalnych warunkach jest znacznie powyżej 200%. Z tego i pewnych innych względów takie rozwiązanie byłoby dla mnie korzystne ( wiem, że drogie, że kurzyć się będzie, że tylko na campingu itd.) Jednak pojawia się inna kwestia - prądu rozruchu, który w opisie sięga 20 A. Napisano jednak iż dostosowany jest do większości zabezpieczeń europejskich campingów ( 9A). Jako, że nie korzystam dotąd z takowych to nie wiem, czy chwilowy prąd rzędu 20A przy rozruchu kompresora ( i ewentualnie przy ogrzewaniu pobór maksymalnie 1100W/4,8A podczas pracy) nie będzie jednak tu przeszkodą? Czy miał ktoś styczność z takim ustrojstwem bądź tego używa stacjonarnie na 230V? Jak z trwałością i ekonomika takiego urządzenia?
Klimatyzator HB 2500
System zapewniający chłodzenie i grzanie. Klimatyzator posiada również funkcję ogrzewania powietrza, dzięki dodatkowemu elementowi grzewczemu 500W, zapewnia 3kW mocy grzewczej przy minimalnym zużyciu energii,
*Zasilanie 230V,
*Moc chłodząca 2500W,
*Moc grzewcza 3000W,
*Pobór energii el. podczas chłodzenia 3,9A-900W,
*Pobór energii el. podczas ogrzewania 4,8A-1100W,
*Prąd rozruchu 20A,
*Dodatkowy element grzewczy 500W,
*Temperatura robocza od -15 do +40 st,
*Zakres pracy temp. 18-30 st.
*Wymiary - 565 x 199 x 690 mm, standardowa wielkość umożliwiająca montaż pod łóżkami czy schowkiem
*Waga - 25 kg,
* Zastosowanie - pojazdy kempingowe do 5 m,
* Urządzenie zawiera pilot (wielofunkcyjny - np. tryb nocny, programowanie czasowe) i odbiornik zdalnego sterowania,
* Tryby pracy: tryb automatyczny - urządzenie automatycznie reguluje pracę kompresora, pompy grzewczej i wentylatora, na podstawie różnicy pomiędzy nastawioną temp. a temp. wewnątrz pojazdu; tryb chłodzenia; tryb osuszania powietrza; tryb wentylacji; tryb pompy grzewczej; tryb nocny.
* Posiada 3 wyloty powietrza po obu stronach. Możliwość podłączenia rur zimnego powietrza z boku i z przodu klimatyzacji. Bardzo cicha cyrkulacja powietrza. Trzystopniowa regulacja wentylatora,
*W komplecie podstawa montażowa plastikowa, 4 pasy usztywniające,
*Odbiornik z wyświetlaczem pokazującym temperaturę i mający 4 diody sygnalizujące,
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Sławuta 2010-12-19, 15:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Dziabong
weteran

Twój sprzęt: Dziabong
Nazwa załogi: Dziabongi
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Lis 2008 Piwa: 16/90 Skąd: Dziabongowo
|
Wysłany: 2010-12-19, 14:13
|
|
|
U mnie spokojnie wytrzymuje zabezpieczenie 16A, innego nie sprawdzałem. Kurzy się tak samo jak przy zwykłym ogrzewaniu z nadmuchem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Sławuta
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Pracuje nad tym
Dołączył: 05 Maj 2010 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Mazowsze
|
Wysłany: 2010-12-19, 15:42
|
|
|
Dzięki.
Znaczy wytrzymuje 16A pokładowe zabezpieczenie w kampiórku? A co z "korkami" w szafce na przyłączu używanym na campingu? Wywalało kiedykolwiek czy może to rozruchowe walniecie (0,15 s) jest na tyle krótkie, że instalacja nie zdąży zareagować?
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Sławuta 2010-12-20, 07:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Darek1968 [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-12-19, 18:31
|
|
|
a ile to kosztuje? |
|
|
|
 |
Sławuta
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Pracuje nad tym
Dołączył: 05 Maj 2010 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Mazowsze
|
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|