Ducato I - schemat instalacji |
Autor |
Wiadomość |
yannoo
zaawansowany

Twój sprzęt: Dethleffs Globetrotter
Nazwa załogi: Jola & Jano
Dołączył: 29 Wrz 2009 Piwa: 10/1 Skąd: Austria
|
Wysłany: 2010-03-22, 20:35 Ducato I - schemat instalacji
|
|
|
Czy ktoś ma jakieś schematy instalacji elektrycznej, skrzynki bezpieczników itp. itd. Fiata Ducato I. Będę wdzięczny...
Pozdrawiam |
_________________ Jola & Janusz
"Podróże kształcą - ale wykształconych..."
 |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2010-03-22, 21:04
|
|
|
moze to cos Ci pomoze..
Zmiana rozmiaru1.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 8081 raz(y) 68,48 KB |
Zmiana rozmiaruObraz 262.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 7722 raz(y) 79,39 KB |
|
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
Wyświetl szczegóły |
 |
faccon2006
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: peugeot J5
Dołączył: 26 Lip 2010
|
Wysłany: 2010-07-26, 19:28
|
|
|
Gino,jak możesz to wyślij mi to na maila. Z góry dziękuję |
|
|
|
 |
Aimeiz
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010 Piwa: 5/3 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2010-08-02, 08:00
|
|
|
Gino.
Ja również poproszę schemat w pełnej rozdzielczości.
Widzę że mieszkamy niedaleko. Moje lokum to Miedzeszyn. Znasz jakiś warsztat, który zrobiłby solidnie i bez naciągania przegląd mojego Ducato 2.5D 1989r. za rozsądne pieniądze? |
_________________ Pozdrawiam.
Marcin |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-08-02, 09:20
|
|
|
Aimeiz napisał/a: | Znasz jakiś warsztat, który zrobiłby solidnie i bez naciągania przegląd mojego Ducato 2.5D 1989r. za rozsądne pieniądze? |
HAHA Gino zrobi .... dobrze trafiłeś .... |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
Pawcio
Kombatant

Twój sprzęt: Pojazd obozowy Wacek McLouis I
Nazwa załogi: PabemanaTeam
Pomógł: 12 razy Dołączył: 29 Wrz 2008 Piwa: 141/471 Skąd: z Nienacka
|
Wysłany: 2010-08-02, 10:00
|
|
|
Gino teraz buja w obłokach.. znaczy po jeziorach. Tylko mu rybki w głowie.
Za tydzień ma zejść na ziemię.. znaczy na ląd. |
|
|
|
 |
Aimeiz
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010 Piwa: 5/3 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2010-08-02, 10:50
|
|
|
Dzięki - zahaczę go.
A schemacik mi jest potrzebny, bo nie działa mi ładowanie akumulatora "hotelowego" z alternatora. Jak włączę lodówką na zasilanie z samochodu to szybko rozładowuje akumulator.
No i nie mogę wyczaić czy tego układu do ładowania wogóle niema, czy jest popsuty.
Na elektrodzie wyczytałem że w którymś z kamperów stosują przekaźnik sterowany napięciem z alternatora, który łączy poprzez bezpiecznik obydwa akumulatory.
Tylko że w Ducato alternator dostępny jest od spodu i nie mam jak wyczaić który to przewód pod który można by podpiąć ten przekaźnik.
Znalazłem czerwony konektor czterostykowy na którym, na jednym ze styków pojawia się 14.4V po uruchomieniu silnika. Ale to chyba kontrolka czujnika ciśnienia oleju bo jak podpiąłem tam cewką przekaźnika to zaczęła się lekko jarzyć kontrolka ciśnienia oleju.
Znam się nieco na prądzie, ale bez schematów i porady kogoś kto siedzi w tym na codzień to błądzenie po ciemku można tylko napsuć. |
_________________ Pozdrawiam.
Marcin |
|
|
|
 |
Aimeiz
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010 Piwa: 5/3 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2010-08-11, 22:23
|
|
|
Miałem dziś przyjemnośc osobiście poznać Gino.
Dużo mi poradził i pożyczył, książkę z opisami i schematami - ślicznie dziękuję.
Żeby był pożytek dla zainteresowanych, zeskanowałem opisy i schematy i umieściłem Tutaj.
Jest czytelny i można wydrukować również dwustronnie. |
_________________ Pozdrawiam.
Marcin |
|
|
|
 |
gino
Kombatant

Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2010-08-11, 22:55
|
|
|
ciesze sie ze moglem pomoc...
ja rowniez wiele dowiedzialem sie o super pasji ktora daje mase radosci Marcinowi..
czyli..MODELARSTWIE..i zawodach modeli latajacych...
rowniez dziekuje za odwiedziny. ... |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-08-12, 00:59
|
|
|
Aimeiz ..... bo tu same porządne ludki są ......kolego |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
Aimeiz
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010 Piwa: 5/3 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2010-08-12, 08:14
|
|
|
Tak - widzę że kompanija zacna.
Studiuję ten schemat i zagadką są dla mnie oznaczenia kolorów, które nijak nie mogłem wczoraj dopasować do żadnego ze znanych mi języków. Może dlatego że było późno i padłem po północy.
Jakie kolory oznaczają literki: M, N, RoN, ViN,Bi,M,V,G,GNGJ, Bc, BcR, VN, BN itd?
Również oznaczenia wiązek przewodów: T, G, RG, RD, D itd.
Sprawdziłem z naturą w \ducato z 1989r. że np. N to nie jest niebieski, BI to nie biały ani brązowy.
A potrzeba dość pilna bo ni stąd ni zowąd padły mi światła reflektorów, również światło przeciwmgielne i zostały tylko pozycyjne. Sprawdziłem że od bezpieczników włącznie do żarówek jest ok.
Wspólny przewód dla tych wszystkich świateł, wg. schematu to kabelek o kolorze M w wiązce oznaczonej jako T. No i właśnie - M co to za kolor?
Może ta informacja to nie w tej kategorii tematów, ale jak wygląda aircombat, można się zorientować oglądając Film z walki finałowej I wojna światowa Na mistrzostwach w Niemczech. I cała dyskusja na combatowym forum z linkami do galerii z setkami zdjęć |
_________________ Pozdrawiam.
Marcin |
|
|
|
 |
roger
Kombatant

Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-08-12, 10:04
|
|
|
Generalnie w tych starszych obowiazuje taki schemacik kolorów:
A - niebieski
B - biały
C - pomarańczowy
G - żółty
H - szary
L - niebieski
M - brązowy
N - czarny
R - czerwony
S - różowy
V - zielony
Z - fioletowy |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
 |
|
|
|
 |
Aimeiz
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010 Piwa: 5/3 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2010-08-12, 18:44
|
|
|
Dzięki.
Do Polskiego mi to nijak nie pasuje, z angielskim też nie bardzo, ciekaw jestem z jakiego języka pochodzą te skróty kolorów?
Coś mi sie przypomina, że w schematach Polskiego Fiata też były takie oznaczenia.
Jeszcze raz dziękuję. |
_________________ Pozdrawiam.
Marcin |
|
|
|
 |
Aimeiz
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010 Piwa: 5/3 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 2010-08-12, 22:40
|
|
|
Niestety między schematem z książki a rzeczywistością jest sporo różnic.
Przede wszystkim liczba przekażników. Na schemacie są dwa - do wentylatorów chłodzenia silnika a w skrzynce z bezpiecznikami w samochodzi jest 6.
Sprawdziłem wszystkie przekaźniki są sprawne, przynajmniej tykają jak się przyłoży 12v wprost na cewkę.
Na zdjęciu skrzynka z bezpiecznikami:
Dwa napewno są od wentylatorów, jeden tyka gdy się przekręci stacyjkę na pierwsze położenie.
Prawdopodobnie któryś, albo któreś są do świateł.
Może ktoś wie który przekaźnik powinien kiedy tyknąć a zwłaszcza gdy mają się palić światła mijania, drogowe czy przeciwmgielne?
Próbowałem sprawdzać też włącznik i przełącznik świateł. Ten pierwszy wygląda że działa. Po włączeniu świateł, napięcie 12vpojawia się Napięcie pojawia się na styku przełącznika świateł - kabelki zielono czarny i biało czerwony, ale pozostałe kable wchodzą w przełącznik i nie mam się jak podpiąć woltomierzem.
Wiązka kabli z przełączników przy kierownicy rozdziela się na dwie części - konktor przewodów sterujących wycieraczkami - to już sprawdziłem. Pozostałe multum przewodów wchodzi pod deską rozdzielczą bez konektora (albo nie mogę go znaleźć. Wymiana przełącznika świateł w tym sqamochodzie wiąże się chyba z eymianą całej wiązki kabli. Nie... to niemożlaiwe.
Na dziś dosyć. Może ktoś coś poradzi jak naprawić te światła.
Ducato_bezpieczniki_800x360_85.jpg
|
 |
Plik ściągnięto 1674 raz(y) 50,75 KB |
|
_________________ Pozdrawiam.
Marcin |
Ostatnio zmieniony przez Aimeiz 2012-05-06, 23:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
IAAN
weteran

Twój sprzęt: Master 2,8 dti Blaszanka
Pomógł: 5 razy Dołączył: 08 Lis 2008 Piwa: 31/9 Skąd: poznań okolica
|
Wysłany: 2010-08-13, 07:31
|
|
|
kabelek na którym pojawia się napięcie + po odpaleniu samochodu z tego co pamiętam ma kolor czerwono czarny idzie od alternatora takim cieńkim przewodem podłączany na wsówkę do lewego nadkola w górę do licznika i tam do kontrolki alternatora
tak jest w peugocie z 86 roku
jesli szukasz przekażnika do akumulatora wewnętrznego nie znajdziesz go w skrzynce z bezpiecznikami auta
u mnie jest on w energobloku w szafce
w eura mobil na fiacie miałem go pod siedzeniem pasażera tam są 2 przekażniki
bezpieczniki do tego układu u mnie są na płycie czołowej od strony akumulatora pod taką osłonką z plastyku ,eura miała w szafie obok pieca widoczne popodniesieniu deski |
|
|
|
 |
|