Panel kontrolny w zabudowie Dethleffs '90 - wyjaśnienie |
Autor |
Wiadomość |
pawpawelek
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ford Transit Burstner NEXO 2008
Dołączył: 03 Wrz 2009 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2010-08-05, 23:52 Panel kontrolny w zabudowie Dethleffs '90 - wyjaśnienie
|
|
|
Witam,
Mam dwa pytania, dotyczących panela w zabudowie Dethleffs z lat 90. Zdjęcie panela pokładowego zamieściłem poniżej.
1. Po podłączeniu kampera do 220V świeci się dioda (czy to jest bezpiecznik?) po prawej stronie od wyświetlacza. Moje pytanie brzmi, jaki może być powód gaśnięcia tej lampki? Po podłączeniu kampera do prądu ta lampka się świeciła, natomiast po kilkunastu minutach gasła. Czy oznacza to, że akumulatory są doładowane (i dlatego gaśnie) czy zgaśnięcie oznacza, że jest jakiś błąd?
Po wciśnięciu tego guziczka, znowu zaczyna się świecić ( ale potem znowu gaśnie). Jak miałem założony stary akumulator, to potrafiła się świecić ta dioda przez kilkanaście godzin (przy podłączonym kamperze do 220V) , teraz akumulator jest nowiutki i stąd moje zdezorientowanie - czemu gaśnie?
2. W jakim celu są umieszczone obok siebie trzy pstryczki? Domyślam się, że ten pierwszy jest do lodówki, a pozostałe dwa? Nigdy się nie świeciły (może nawet są nieświecące), ale można je wciskać. Czy są to jakieś bezpieczniki? W jakich okolicznościach można ich użyć? Do czego służą?
Z góry dziękuję
pokładowe.JPG
|
|
Plik ściągnięto 7203 raz(y) 12,78 KB |
|
|
|
|
|
krynia i stan
weteran
Twój sprzęt: w budowie
Nazwa załogi: G-Team
Dołączył: 06 Kwi 2008 Piwa: 3/6 Skąd: okolice Szczecina
|
Wysłany: 2010-08-06, 08:16
|
|
|
Te pstryczki (jak je nazwałeś) to są bezpieczniki automatyczne i do puki nie zadziałają to nic się z nimi nie robi.
Natomiast dioda, to domyślam się iż chodzi Ci o tę lampkę umieszczoną centralnie obok wskaźnika ilości wody, ścieków i stanu akumulatora.
Tego nie wiem ale najprawdopodobniej dobrze się domyślasz że lampka pokazuje czynność ładowania i w momencie jej ukończenia (czynności ładowania) gaśnie.
Możesz to łatwo sprawdzić podłączając miernik do klem akumulatora pokładowego, jak poczekasz te kilka minut to gdy zgaśnie lampka to napięcie powinno spaść z prawie 14V do ok 12V, co potwierdzi Twoja teorię. |
_________________ jak coś wymyślę to tu napiszę ..... |
|
|
|
|
Zaradek
stary wyga
Twój sprzęt: Peugeot Boxer PILOTE Pacific 65px
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2008 Piwa: 13/9 Skąd: P-ń
|
Wysłany: 2010-08-06, 22:57
|
|
|
krynia i stan napisał/a: | Te pstryczki (jak je nazwałeś) to są bezpieczniki automatyczne i do puki nie zadziałają to nic się z nimi nie robi.
Natomiast dioda, to domyślam się iż chodzi Ci o tę lampkę umieszczoną centralnie obok wskaźnika ilości wody, ścieków i stanu akumulatora.
Tego nie wiem ale najprawdopodobniej dobrze się domyślasz że lampka pokazuje czynność ładowania i w momencie jej ukończenia (czynności ładowania) gaśnie. |
Dokładnie tak jest jak napisał(a) @krynia i stan |
|
|
|
|
swierzak
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: dethleffs 92 Iron Lion Zion J5
Nazwa załogi: Lion Zion
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2010 Piwa: 9/20 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2010-08-21, 22:15
|
|
|
Zaradek napisał/a: |
Natomiast dioda, to domyślam się iż chodzi Ci o tę lampkę umieszczoną centralnie obok wskaźnika ilości wody, ścieków i stanu akumulatora.
Tego nie wiem ale najprawdopodobniej dobrze się domyślasz że lampka pokazuje czynność ładowania i w momencie jej ukończenia (czynności ładowania) gaśnie. |
[/quote]
Witam mam panel kontrolny w zabudowie Dethleffs i .....
u mnie ta dioda jest zielona i swieci sie cały czas jak kamper jest nie podłączony do zewnętrznego zasilania , czyli 230 v , nawet jak głowny wyłącznik 12 v na panelu jest na 0 , czy gasnie po podłączeniu do 230 ? tego nie wiem bo jeszcze nie podłączałem ,mam panele słoneczne na dachu i jak narazie nie potrzebuje zasilania z sieci zeby naładować akumulator , a na kempingach nie parkujemy bo za drogo
Czy wszystko w porządku czy coś trzeba naprawić ? z tą świecącą diodą
panel kontrolny w zabudowie Dethleffs |
|
|
|
|
swierzak
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: dethleffs 92 Iron Lion Zion J5
Nazwa załogi: Lion Zion
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2010 Piwa: 9/20 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2010-08-24, 17:31
|
|
|
i co nikt nic nie wie co z ta kontrolka o której pisalem powyzej ? |
|
|
|
|
gino
Kombatant
Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy Dołączył: 29 Mar 2008 Piwa: 639/978 Skąd: ta Radość
|
Wysłany: 2010-08-24, 18:08
|
|
|
skoro masz cos kombinowane/solar/ to moze to jest kontrolka ladownia przez solar..
a czy masz wszystko w porzadku..to chyba raczej Ty wiesz...nie my |
_________________ często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry |
|
|
|
|
swierzak
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: dethleffs 92 Iron Lion Zion J5
Nazwa załogi: Lion Zion
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2010 Piwa: 9/20 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2010-08-24, 22:22
|
|
|
gino napisał/a: | skoro masz cos kombinowane/solar/ to moze to jest kontrolka ladownia przez solar..
a czy masz wszystko w porzadku..to chyba raczej Ty wiesz...nie my |
Niby mam solar ale w nocy kiedy nie powinien działać/ładować kontrolka też się swieci .
Co może być nie w porządku że ta kontrolka się cały czas świeci ?
pozdrawiam |
|
|
|
|
Zaradek
stary wyga
Twój sprzęt: Peugeot Boxer PILOTE Pacific 65px
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2008 Piwa: 13/9 Skąd: P-ń
|
Wysłany: 2010-08-24, 22:27
|
|
|
skoro wszystko działa a jedynym "mankamentem" jest świecąca się dioda to nie ma się czym przejmować. |
|
|
|
|
swierzak
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: dethleffs 92 Iron Lion Zion J5
Nazwa załogi: Lion Zion
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2010 Piwa: 9/20 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2010-09-15, 22:29
|
|
|
niestety podłączyłem do prądu ostatnio kampera i dioda nie zgasła , a i chyba wygląda że akumulatory się nie ładują z 230 v bo jak sprawdzam test naładowania na panelu to nawet po 3 godzinach nie ruszyła do przodu , a i nawet trochę spadła bliżej 12v niz było jak świeciłem i używałem pompy wody czy radia .... chyba mam tylko możliwość ładowania z solara niestety .....
czy to możliwe ?
I tu pytanie jak rozpoznać że ładuje mi się akumulator po podłączeniu kampera do 230 v ? czy tylko miernikiem naładowania w panelu ? |
|
|
|
|
romgol
trochę już popisał
Twój sprzęt: Jumper blaszak
Dołączył: 30 Wrz 2009 Otrzymał 7 piw(a) Skąd: Lubuskie
|
Wysłany: 2010-09-15, 22:59
|
|
|
Podłącz klemę przez żarówkę- przy wyłączonych wszystkich odbiornikach,jeśli ładuje to
po podłączeniu 220 V powinna się świecić. |
|
|
|
|
roger
Kombatant
Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-09-15, 23:00
|
|
|
Weź w rękę miernik i sprawdź napięcie bezpośrednio na klemach najpierw bez ładowania a następnie podepnij zasilanie ..... może sam układ pomiarowy panelu jest uszkodzony |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
|
|
|
|
|
swierzak
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: dethleffs 92 Iron Lion Zion J5
Nazwa załogi: Lion Zion
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2010 Piwa: 9/20 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2010-09-15, 23:06
|
|
|
roger napisał/a: | Weź w rękę miernik i sprawdź napięcie bezpośrednio na klemach najpierw bez ładowania a następnie podepnij zasilanie ..... może sam układ pomiarowy panelu jest uszkodzony |
dzięki zaraz sprawdzę ale obawiam się że układ pomiarowy jest dobry bo jak mam uruchomiony silnik to na układzie pomiarowym mam prawie 14 v z alternatora i po wyłączeniu silnika dłużej zostaje powyżej 12 v
najgorszego co się obawiam to to że ja porzedni właściciel jak montował baterie słoneczną to odłaczył ładowanie z 230 v i zostawił tylko ładowanie z solara i alternatora |
|
|
|
|
roger
Kombatant
Twój sprzęt: TABBERT FFB Classic 570
Nazwa załogi: ROGER-y
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Sty 2009 Piwa: 42/38 Skąd: W-wa & Lubuskie
|
Wysłany: 2010-09-15, 23:10
|
|
|
Jaki to akumulator bo 14 V to za dużo na żelowy ..... a jesli jest żelowy to i uklad prostowniczy inny na 220V ..... |
_________________ rkw1968@tlen.pl
ʎuɯnɹʇ po oʞǝıʍ oʇ ɯǝsɐzɔ oʞlʎʇ˙˙˙ɯǝıʞǝıʍ z ǝɾǝzɹpɐɯ ʞǝıʍolzɔ
|
|
|
|
|
swierzak
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: dethleffs 92 Iron Lion Zion J5
Nazwa załogi: Lion Zion
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2010 Piwa: 9/20 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2010-09-15, 23:49
|
|
|
roger napisał/a: | Jaki to akumulator bo 14 V to za dużo na żelowy ..... a jesli jest żelowy to i uklad prostowniczy inny na 220V ..... |
czy to żelowe czy nie to nie wiem bo nic na nich nie pisze ... no może tylko że oba to 100Ah / 780 A firmy power bull , takie jak na obrazku poniżej
a te 14 v co mi pokazuje to jest na wyświetlaczu na panelu na jednym i drugim a nie na mierniku bo tak jeszcze nie sprawdzałem czyli jak masz wyświetlacz /miernik poziomu baterii to tam jest takie zielone pole między 12 a 14 i właśnie wskazówka jest do końca zielonego pola jak pracuje silnik . jak stoi cały dzień w słońcu to solar potrafi naładować troszeczkę mniej niż do końca zielonego pola
I jak Roger , jaki mam ? zelowy czy nie ? ... na boku jest tylko przekreslony znak PB ( czyli chyba bezolowiowy ) |
|
|
|
|
swierzak
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: dethleffs 92 Iron Lion Zion J5
Nazwa załogi: Lion Zion
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2010 Piwa: 9/20 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2010-09-17, 00:47
|
|
|
Ted69 napisał/a: | http://www.sklepcentra.pl/centra/banner/power-bull.html
Spółka Banner dostosowała się do tych wymagań - dla europejskich, amerykańskich oraz azjatyckich marek samochodów opracowała w pełni bezobsługowy akumulator Power Bull wykorzystujący czysty wapń. |
czyli co ? to dobrze czy zle że to nie żelowy akumulator ?
jak pracuje silnik to na wskazniku w panelu kontrolnym wskazówka sięga 14 volt ( dochodzi do konca zielonego pola) .... czy tak ma być czy może coś jest żle z tym ładowaniem ? |
|
|
|
|
|