Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Peogeot 290 Termostat
Autor Wiadomość
gino 
Kombatant


Twój sprzęt: VW LT SVEN HEDIN 1978r
Nazwa załogi: Gino
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 29 Mar 2008
Piwa: 639/978
Skąd: ta Radość
Wysłany: 2011-12-21, 07:09   

w/g mnie...cały czas układ jest nie odpowietrzony..
Aimeiz napisał/a:
Czy przypadkiem nie ma jakiegoś zaworu pływakowego, który otwiera się gdy pojawi się gaz w cieczy chłodzącej i odprowadza przez ten górny przewód do zbiornika wyrównawczego?

jest tam zawór...w korku zbiorniczka
jak zdejmiesz korek..od spodu jest ,nazwijmy to, ''grzybek'' na osi z sprężyną...
a sam zbiorniczek..ma na gorze ''rant'' na który zakładasz korek..a troszkę niżej..drugi ''rant'', na którym opiera sie owy ''grzybek'' /miedzy rantami jest otworek/wylot , czyli wyjście tej cienkiej rurki..z której wszytsko leci na ziemie...

gdy cisnienie w układzie jest za duże...podnosi Grzybek do góry..dopuszcza płyn/gaz do przestrzeni ''między rantami'' i przez rurke...wywala na zewnątrz..

dzisiaj jestem cały dzień w domu...podjedz..może coś zaradzimy.. :spoko
_________________
często , wroga z drugiego człowieka tworzy Twój umysł..
a to potrafi zabić wieloletnią przyjaźń ...
#CamperMajstry
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Aimeiz 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010
Piwa: 5/3
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 2011-12-21, 10:36   

Dzięki Gino.
Mi chodzi o ten zbiorniczek który jest na strzałką oznaczony na zdjęciu.
W międzyczasie sprawdzili że jest to zwykła puszeczka i niestety przewody są drożne.
Samochód jest w warsztacie i tam walczą z tym problemem. Był odpowietrzany, ale zapowietrza się gdy płyn w chłodnicy osiąga temperaturę włączenia się pierwszego wentylatora. Po jakimś czasie bombel przechodzi do pompy i po herbacie. płyn przestaje krążyć.
Spalin w układzie chłodzenia nie wykryto. Było ze 3 razy sprawdzane.

Dzięki za ofertę pomocy, tylko że teraz się samochodu z warsztatu nie wyciągnie, ale jak wróci to chętnie dam Ci do sprawdzenia. Usterka jest na tyle parszywa, że potrafi pojawić się ponownie po kilkuset kilometrach i niestety pozostaje wtedy albo nauczyć się odpowietrzać w drodze, albo laweta.

Czy możliwe jest, aby to powodowała nieszczelność pod głowicą, jeśli nie wykrywa się spalin w układzie?
_________________
Pozdrawiam.
Marcin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Aimeiz 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Peugeot 290 2.5 TD Adria 1991
Nazwa załogi: Domek bez adresu
Dołączył: 30 Lip 2010
Piwa: 5/3
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 2011-12-24, 00:32   

Dzis rano Peugeot wrocil do domu. jak narazie odpukac wszystko dziala.
Nie wiadomo skad sie bierze gaz w ukladzie chlodzenia. Spalin ani oleju nie wykryto. Zastosowano patent taki jak jest w moim Ducato. Rurka laczaca gorna komore chlodnicy ze zbiornikiem wyrownawczym. Podlaczono poprzez przezroczysty trojnik i widac ze bombelki sie pojawiaja, ale uklad skutecznie je odprowadza. Warsztat postepuje bardzo honorowo, bo za kolejne naprawy i sciagniecie laweta nie chca kasy. To mile.
_________________
Pozdrawiam.
Marcin
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***