skrzynia biegów ducato 2.4 D 1984 rok |
Autor |
Wiadomość |
dr.santi
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: ducato 2.4 D bimobil
Dołączył: 25 Mar 2015
|
Wysłany: 2015-03-25, 18:39 skrzynia biegów ducato 2.4 D 1984 rok
|
|
|
Witam czy do ducato 2,4 D 1984 rok, całkowita masa dopuszczalna 2800 kg,
koła 14" pasują skrzynie z innych modeli np 2,5 D.W internecie widzę tylko oferty do 2,5 D.Do 2,4 D żadnych informacji. |
|
|
|
|
dr.santi
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: ducato 2.4 D bimobil
Dołączył: 25 Mar 2015
|
Wysłany: 2015-03-27, 09:02
|
|
|
Na mojej skrzyni biegow jest numer simi 2739-01 i ma ona zielony bagnet |
|
|
|
|
MirekKliny
zaawansowany https://www.facebook.com/mg.campers
Twój sprzęt: To co wolne :)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Wrz 2013 Piwa: 20/5 Skąd: Kliny / k.Lublina
|
Wysłany: 2015-03-27, 21:01
|
|
|
Czesc, gdzie jest ten numer to rzuce sie pod swojego i sprawdze wprawdze ma 1,9 ale tez koła 14" |
_________________ Pozdrawiam
Mirek |
|
|
|
|
dr.santi
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: ducato 2.4 D bimobil
Dołączył: 25 Mar 2015
|
Wysłany: 2015-03-27, 21:46
|
|
|
U mnie jest z boku skrzyni poniżej dekla piątego biegu .Trzeba się niestety wczołgać pod samochód w okolicy lewego koła
skrzynia.jpg
|
|
Plik ściągnięto 42 raz(y) 102,27 KB |
|
|
|
|
|
dr.santi
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: ducato 2.4 D bimobil
Dołączył: 25 Mar 2015
|
Wysłany: 2015-03-27, 21:52
|
|
|
Wzrokowo ciężko go odczytać bo jest tam za mało miejsca ,żeby głowę wsadzić.Ja po prostu gdy go namierzyłem to wsadziłem tam komórkę i zrobiłem zdjęcie. |
|
|
|
|
MILUŚ
Kombatant CT"Silesia"NIEPOPRAWNY KAMPERZYSTA
Twój sprzęt: Fiat Ducato Burstner T607 2,8JTD
Nazwa załogi: Milusie
Pomógł: 24 razy Dołączył: 02 Gru 2007 Piwa: 179/131 Skąd: Gliwice w przelocie
|
Wysłany: 2015-03-28, 06:17 Re: skrzynia biegów ducato 2.4 D 1984 rok
|
|
|
dr.santi napisał/a: | ...........W internecie widzę tylko oferty do 2,5 D.Do 2,4 D żadnych informacji. |
Bo to chyba raczej bardzo mało popularna pojemnośc w Ducato . Pewny jej jesteś ? |
_________________ Norwegofil z wielbłąda tylnogarbnego
Remember to explore . I don't know the way ,but I'll be there soon !!!!
|
|
|
|
|
Czarna i Krzysiek
weteran
Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 D 87` Zabudowa Dethleffs
Nazwa załogi: Żółwiki :-)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Lut 2015 Piwa: 29/24 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 2015-03-28, 11:54
|
|
|
MILUŚ napisał/a: | Pewny jej jesteś ? |
No właśnie też się miałem spytać, bo jakoś nie spotkałem się z pojemnością 2,4 D w Ducato. Patrzę po necie i nie widzę. Wydaje mi się, że 2,4 były z Turbiną ? |
_________________ Czarna i Krzysiek
z dzieciakami
Fiat Ducato 2,5 D Pełnoletni |
|
|
|
|
|
dr.santi
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: ducato 2.4 D bimobil
Dołączył: 25 Mar 2015
|
Wysłany: 2015-03-28, 22:56
|
|
|
Pewny, 2,4 d byl produkowany chyba do 1990 r , ma silnik sofim 8140.61 i jest slabszy o 2 kW od 2,5 d, ktory masymbol 8140.07.Poczatkowo myslalem ,ze mam 2,5 d ale zostalem oswiecony przez mechanika w trakcie zmiany rozrzadu :-) |
|
|
|
|
dr.santi
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: ducato 2.4 D bimobil
Dołączył: 25 Mar 2015
|
Wysłany: 2015-04-02, 14:20
|
|
|
Wczołgałem się po swojego kampera ,silnik to sofim 8144.61 pojemność 2428 cm,na głowicy w okolicy wtrysków jest symbol GAS 9VM-CU |
|
|
|
|
MirekKliny
zaawansowany https://www.facebook.com/mg.campers
Twój sprzęt: To co wolne :)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Wrz 2013 Piwa: 20/5 Skąd: Kliny / k.Lublina
|
Wysłany: 2015-04-03, 18:06
|
|
|
Rzuciłem sie pod spód powalczyłem chwile z osłoną silnika i sie poddałem, zeby zrobic zdjecie i odczytac co kolwiek musze zrzucic osłonę silnika i skrzyni a na to potrzebuje nieco ładniejszej pogody niesteyty w lubelskim bedziemy mieli chyba białe świeta. |
_________________ Pozdrawiam
Mirek |
|
|
|
|
dr.santi
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: ducato 2.4 D bimobil
Dołączył: 25 Mar 2015
|
Wysłany: 2015-04-04, 10:10
|
|
|
Dzięki za poświęcenie.Z tego co się zorientowałem to obudowy skrzyń do silników sofim są takie same więc zamontować je można.Natomiast mają różne przełożenia i zamiana jest dużą niewiadomą bo może się okazać ,że samochód będzie źle jechać.Doszedłem do wniosku ,że jak skrzynia się definitywnie posypie to lepiej ją regenerować.Pytanie tylko czy są nowe części do nich? |
|
|
|
|
MirekKliny
zaawansowany https://www.facebook.com/mg.campers
Twój sprzęt: To co wolne :)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 14 Wrz 2013 Piwa: 20/5 Skąd: Kliny / k.Lublina
|
Wysłany: 2015-04-04, 10:52
|
|
|
Zadzwon do warsztatu gdzei regenerują oni bedą wiedzieli najlepiej. Róznice w przełozeniach bedziesz miał jesli weźmiesz skrzynie od auta o wiekszych kołach (teoretycznie) bo predkosc obrotowa silnika ci sie nie zmienia. Wszysko zalezy od kosztów ew skrzyni i regeneracji. |
_________________ Pozdrawiam
Mirek |
|
|
|
|
1506edi
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D z 85r.HEKU 580
Nazwa załogi: Anna-Edward
Dołączył: 03 Gru 2010 Otrzymał 5 piw(a) Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: 2015-05-04, 18:04
|
|
|
Witam,kolego dr.santi jak rozwiązałeś problem skrzyni biegów mam ten sam silnik i skrzynię właśnie padła mi a po rozbiórce okazało się,że pękło zabezpieczenie przegubu wewnętrznego i zniszczyło wieloklin z mechanizmu różnicowego który dodatkowo pękł.Rozebrałem mechanizm różnicowy ale nie mam z czego poskładać.Jestem uziemiony proszę o poradę.Chyba,że chcesz pozbyć sie swojej to z 2 coś złożę.
Pozdrawiam Edi |
|
|
|
|
|
1506edi
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D z 85r.HEKU 580
Nazwa załogi: Anna-Edward
Dołączył: 03 Gru 2010 Otrzymał 5 piw(a) Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: 2015-05-10, 20:18
|
|
|
Witam
Kupiłem skrzynię z rocznika 93,do tego modelu praktycznie części nie istnieją.Skrzyni w sumie nie trzeba było wyciągać wystarczyło odkręcić pokrywę mechanizmu różnicowego i wyciągnąć resztę po wcześniejszym zdemontowaniu półosi.Wymieniłem kompletny mechanizm różnicowy złożyłem i kupiłem kompletne nowe półosie obie.W jednej okazało się,że jest zwykły smar a druga nie chce zaskoczyć na zatrzask.Zajęło to więcej czasu.Przejazdzka wypadła dobrze może uda sie zrealizować nieudany wyjazd majówkowy w Karkonosze.Przyczyną unieruchomienia pojazdu było pęknięcie końcówki przegubu wewnętrznego i półoś wjeżdzała i wyjeżdzała aż zniszczyła wieloklin w kielichu i wielowpóście mechanizmu różnicowego. |
|
|
|
|
|