|
|
Zabudowa CASPER DUCATO 2.3 i JUMPER 3.0 |
Autor |
Wiadomość |
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-11-14, 21:23
|
|
|
Dziwne zachowanie twojej ładowarki może wynikać ze słabej jakości produktu oraz z tego, że ona ogarnia baterie do 100Ah http://www.globalmarket.c...r-9729241.html.
Ja mam zabudowaną obecnie MeanWell http://allegro.pl/prostow...6239721126.html i jest naprawdę cicha do ogarnięcia ma baterię zabudowy 230Ah i rozruchową 90Ah ładuje obie, bez szaleństw akustycznych nawet nie wiem kiedy ładuje a kiedy nie.
Moją kultową ładowarką jest garażowa walająca się wszędzie i odporna na złe traktowanie CTEK - http://ctek-ladowarki.pl/...tek-mxs-25.html ładuje wszystko, jest cicha bardzo, obsługuje akumulatory do 300Ah, ma czujnik temperatury ładowanego akumulatora, oraz posiada funkcję zasilacza (bardzo się to przydaje)
Musisz coś dobrego sobie zapodać, czasem nie ma sensu oszczędzać. Podła ładowarka kiedyś mi się zakopciła w garażu, nie było zwarcia nic się z nią wcześniej nie działo, po prostu nagle zaczęła się jarać.
IMG_4209.JPG
|
|
Plik ściągnięto 4792 raz(y) 103,99 KB |
IMG_4210.JPG
|
|
Plik ściągnięto 4792 raz(y) 104,09 KB |
|
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
nikita55
stary wyga
Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sty 2015 Piwa: 28/12 Skąd: Nieokreślone
|
Wysłany: 2016-11-14, 23:13
|
|
|
Takie ładowarki ..w zamkniętej..obudowie jak CETEC są bardzo fajne w użytkowaniu,ciche (brak wentylatorka),duża moc,czujnik temperatury baterii ładowanej.Niestety mają wadę,jeżeli zamontuje się je ..na stałe..to w wysokich letnich temperaturach potrafią się popsuć przy intensywnym użytkowaniu.Mieliśmy w firmie sporo reklamacji.Sam taką mam ale tylko do sporadycznego ładowania. |
_________________ nikita55 |
|
|
|
|
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-11-14, 23:30
|
|
|
To zostaje Mean Well obudowa aluminiowa robi za radiator i ma też wiatraczek dobrej jakości, cena rónież rozsądna. Chociaż CTEK traktowany podle działa super od 2 lat |
|
|
|
|
wlodo
weteran
Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
Wysłany: 2016-11-15, 00:05
|
|
|
Zastosowanie tego zasilacza polecanego przez marcinaPK nie bardzo rozumiem.
Jak go włączę to stale będzie ładował aku,bez żadnej logiki i końca.
Musiał bym monitorować czymś poziom naładowania.
MeanWell jest do 200 Ah,a ja mam na zabudowie 240 Ah.
Znowu kwiatek jutro wysyłam kontroler ładowania Tracer 3215RN.
Pomarańczowy funkcyjny guzik nie reaguje i nie można nic ustawić.
Qrde,czym mądrzej tym gorzej... |
_________________ Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0 |
|
|
|
|
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-11-15, 00:20
|
|
|
wlodo napisał/a: | Zastosowanie tego zasilacza polecanego przez marcinaPK nie bardzo rozumiem.
Jak go włączę to stale będzie ładował aku,bez żadnej logiki i końca.
Musiał bym monitorować czymś poziom naładowania.
MeanWell jest do 200 Ah,a ja mam na zabudowie 240 Ah.
Znowu kwiatek jutro wysyłam kontroler ładowania Tracer 3215RN.
Pomarańczowy funkcyjny guzik nie reaguje i nie można nic ustawić.
Qrde,czym mądrzej tym gorzej... | . Wkleiłem we wcześniejszym poście link do ładowarki MW którą mam i użytkuję. Mam na zabudowie 230Ah plus rozruchowy 90Ah ładują się oba ładowarka daje spokojnie radę , większość ciepła rozprasza aluminiowa obudowa, można ją jeszcze zamontować na jakimś aluminiowym arkuszu, żeby zwiększyć powierzchnię oddającą ciepło. Wiatraczek załącza się tylko w trybie BOOST. Naprawdę jest to dobry sprzęt za rozsądne pieniądze. Kolega Techtron też poleca tą firmę |
|
|
|
|
|
Świstak
Kombatant
Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 426/100 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 2016-11-15, 07:43
|
|
|
Ta z Allegro wymaga zasilania prądem przemiennym o częstotliwości 47..63 MHz. To chyba tylko pod nadajnik rozgłośni UKF ją można podłączyć!!! Najgorsze że nie jest to radosna twórczość handlarza, ale żywcem przekopiowane z instrukcji... |
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
|
|
|
|
|
|
marcinPK
zaawansowany ARCA Integra, 2,0 LPG...
Twój sprzęt: Dethlefs Beduin 1999, Kamper Iveco DIY-2008,
Nazwa załogi: MarcinMariola+7niedorosłych+ czarna Kotka
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2016 Piwa: 19/4 Skąd: Prudnik
|
Wysłany: 2016-11-15, 12:32
|
|
|
wlodo napisał/a: | Zastosowanie tego zasilacza polecanego przez marcinaPK nie bardzo rozumiem.
Jak go włączę to stale będzie ładował aku,bez żadnej logiki i końca.
Musiał bym monitorować czymś poziom naładowania.
MeanWell jest do 200 Ah,a ja mam na zabudowie 240 Ah.
Znowu kwiatek jutro wysyłam kontroler ładowania Tracer 3215RN.
Pomarańczowy funkcyjny guzik nie reaguje i nie można nic ustawić.
Qrde,czym mądrzej tym gorzej... |
Dobra wycofuję, ja jestem elektronikiem, więc sobie łatwo dopasowałem ją do pracy jako źródło prądowe, bez niebezpieczeństwa przeładowania. Można też zrobić z tego zasilacz regulowany do max 24V/15A...poprzez wymianę jednego rezystora.
Włodo w tym co masz można pomyśleć, jeśli dasz radę wyłączyć wentylator ( zastosować wyłącznik wentylatora) i badać temperaturę podczas ładowania, albo zwiększyć radiator... to tylko rozważanie, nie zawsze możliwe bez większej ingerencji, albo kupić meanwell za ~400zł, które też może szumieć... przy dużym obciążeniu, jednak wygląda na dużo lepsze urządzenie od Twojej ładowarki, ale też różnica w cenie jest wyczuwalna.
MeanWell jest do 200 Ah,a ja mam na zabudowie 240 Ah. tu przecież nie ma problemu, poza dłuższym czasem do pełnego naładowania... jeśli podają, że 200ah naładuje w 11h, to 240ah w ok.14~15h
Ta z Allegro meanwell wymaga zasilania prądem przemiennym o częstotliwości 47..63 MHz. , czyli 47..63hz... po korekcie. |
Ostatnio zmieniony przez marcinPK 2016-11-15, 18:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
wlodo
weteran
Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
Wysłany: 2016-11-15, 16:49
|
|
|
marcinPK, Dzięki,dobrze mądrego posłuchać...
Ja z tym zasilaczem nic nie będę rzeźbił,nie moja bajka...
Ale zanim tą moją ładowarkę wywalę,mogę faktycznie odłaczyć jej wentylatorek a dołożyć radiatorów,albo może jakiś 12 cm wolnoobrotowy wentylatorek w tunelu
Podłącze termometr,zobaczę co się dzieje...
Wróciła przetwornica Volta z naprawy,nie będę już jej zakładał,sprzedam i szukam innej.
Techtron poleca jakiś nowy model PNZ-S do 1000W
Ty polecasz Variante HI-2000 06182: np.2000W
nikita55 poleca CBE cb-516
Podpowiedzcie,proszę,co kupić żeby spać w ciszy |
_________________ Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0 |
|
|
|
|
marcinPK
zaawansowany ARCA Integra, 2,0 LPG...
Twój sprzęt: Dethlefs Beduin 1999, Kamper Iveco DIY-2008,
Nazwa załogi: MarcinMariola+7niedorosłych+ czarna Kotka
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2016 Piwa: 19/4 Skąd: Prudnik
|
Wysłany: 2016-11-15, 18:18
|
|
|
CBE cb-516 to ładowarka, nie przetwornica..., a co do reszty to chyba cena będzie wskazywać, nie znam tego PNZ-S do 1000W, niech się dystrybutor wypowie czy podczas pracy ciągłej np z obciążeniem 150W~200W będzie wyła wentylatorem?, bo hi-2000 do 600W nie włącza wentylatora, daje radę sama statycznie. |
|
|
|
|
|
wlodo
weteran
Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
|
|
|
|
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com
Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 238/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
Wysłany: 2016-11-15, 20:52
|
|
|
Świstak napisał/a: | Ta z Allegro wymaga zasilania prądem przemiennym o częstotliwości 47..63 MHz. To chyba tylko pod nadajnik rozgłośni UKF ją można podłączyć!!! Najgorsze że nie jest to radosna twórczość handlarza, ale żywcem przekopiowane z instrukcji... |
Arek, bo może my nie wiemy, a oni tam jakieś patenty Tesli zastosowali.
I np. działa bez 230V. |
_________________ Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
|
|
|
|
|
nikita55
stary wyga
Twój sprzęt: Hobby T600 2,5 TDi 115PS
Pomógł: 5 razy Dołączył: 09 Sty 2015 Piwa: 28/12 Skąd: Nieokreślone
|
Wysłany: 2016-11-16, 00:08
|
|
|
Fakt...było o ładowarkach i przetwornicach i mi się pomerdało........ |
_________________ nikita55 |
|
|
|
|
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2016-11-16, 00:33
|
|
|
toscaner napisał/a: | Świstak napisał/a: | Ta z Allegro wymaga zasilania prądem przemiennym o częstotliwości 47..63 MHz. To chyba tylko pod nadajnik rozgłośni UKF ją można podłączyć!!! Najgorsze że nie jest to radosna twórczość handlarza, ale żywcem przekopiowane z instrukcji... |
Arek, bo może my nie wiemy, a oni tam jakieś patenty Tesli zastosowali.
I np. działa bez 230V. | . Nie mam pojęcia skąd takie wartości częstotliwości przemiennego oni se pobrali, generalnie mam taką ładowarkę i działa na Nasz prąd |
|
|
|
|
Świstak
Kombatant
Twój sprzęt: Milka, Milka2
Nazwa załogi: Świstaki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Cze 2009 Piwa: 426/100 Skąd: Dolny Śląsk
|
Wysłany: 2016-11-16, 09:28
|
|
|
Zwyczajnie - z ctrl+C i ctrl+V. Wkrótce dzieci tak zaczną produkować.
W sumie najprościej byłoby zagonić atmegę w wersji nano do pomiaru napięcia na akumulatorze i wykorzystać zasilacz CC/CV do ładowania. W pierwszym etapie zasilacz da taki prąd jaki może czyli układ CC, potem zadziała ogranicznik napięciowy czyli CV. W tym momencie atemega zaczyna mierzyć czas po upływie którego (oczywiście jeśli w międzyczasie napięcie nie spadło poniżej 14,4, bo jeśli spadnie czas liczymy na nowo) zmienia w zasilaczu wzorzec napięcia z 14,4 na 13,6 . Jeśli teraz napięcie spadnie poniżej 13,4 - przywraca wzorzec napięcia 14,4 i cykl rozpoczyna się od nowa. Jest to uproszczenie dzięki któremu dość skomplikowaną technicznie funkcję pomiaru prądu zastępujemy funkcją pomiaru czasu. Najlepiej czywiście byłoby mierzyć prąd, ale to najprościej i najtaniej jest robić włączając niewielki rezystor w masę układu. Tu pojawia się problem metalowej obudowy większości zasilaczy i dwóch mas takiego układu....
Takie rozwiązanie może spobie zmajstrować większość użytkowników. Potrzebujemy zasilacza, zaprogramowanego procesorka na płytce nano z zamontowanym własnym zasilaczem/stabilizatorem 5V, potencjometra jako dzielnika napięcia na wyjściu zasilacza dla wejścia analogowego procesorka i przekaźnika z cewką 5V przełączającego wzorce napięcia dla zasilacza.... Połączenie procesora z zasilaczem trzema przewodami. |
_________________ "Panie, pomóż mi być takim człowiekiem, za jakiego uważa mnie mój pies"
Milka - może ją spotkacie?
|
|
|
|
|
Darek Szczecin
Kombatant
Twój sprzęt: JUMPER BLACK 205PS, VW T5 4Motion Seikel
Nazwa załogi: Darek&Anita&Maja
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Wrz 2014 Piwa: 113/163 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|