|
|
Kilka pytań dot. nowego Iveco |
Autor |
Wiadomość |
piotrul
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Ducato-Adria(była) Iveco 4x4 w budowie
Dołączył: 23 Mar 2013 Otrzymał 4 piw(a) Skąd: Fidlin/Gdańsk
|
Wysłany: 2016-11-28, 18:03
|
|
|
Do panów Biorcy i rubicon.
1.Starsze Iveco miało drążek skrętny. Nie rewelacja, ale wolę od resora.
2.Nie mówię o niezależnym zawieszeniu jak w suvie. dźizas skąd taki pomysł?
3.Wycofali się z ifs'a i poszli w resor piórowy. Na tył jak cię mogę ale na przód? Można wahacz pchany, lub poprzeczny na sprężynie. Jakoś unimogi dają radę. |
|
|
|
|
4x4camper
stary wyga
Twój sprzęt: w budowie..
Dołączył: 22 Wrz 2008 Otrzymał 18 piw(a) Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2016-11-28, 19:20
|
|
|
Dzięki Piotrul.
Dyskusja zaczęła się robić akademicka.
poz
Tolo |
|
|
|
|
Bajaga
Kombatant
Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lut 2012 Piwa: 108/7
|
Wysłany: 2016-11-28, 19:46
|
|
|
rubicon napisał/a: |
Fuso, Canter, Iveco ... to inna bajka, inny odbiorca. Jednostkowy, zupełnie poza masówką. A po drodze, w pół drogi pomiędzy masowymi camperami a ciężkimi 4x4 jest jedna udana kompromisowa furka , Sprinter 4x4. Równie kosztowna. I jednak ...kompromisowa. |
Dla mnie chyba lepszym kompromisem są trojaczki Ducato/Boxer/Jumper w wersji Dangel 4x4 z blokadą mostu. Z porządnymi oponami to gdzieś tam zajedzie a i tak to żadna wyprawówka (podobnie jak Iveco) ale przynajmniej lepiej da się to zabudować kamperowo niż Iveco z głupio zwężającymi się ku górze ścianami. No i części wszelakich chyba więcej i tańsze niż do Iveco. |
_________________ Pozdrawiam,
Bajaga&Instruktori |
|
|
|
|
Kleiner
początkujący forumowicz
Dołączył: 24 Lis 2016
|
Wysłany: 2016-11-28, 23:52
|
|
|
Bajaga napisał/a: | ] Iveco z głupio zwężającymi się ku górze ścianami. No i części wszelakich chyba więcej i tańsze niż do Iveco. |
Wychodzi na to, że tematem realnym są jednorzędowe kabiny (1+2) + zabudowa camper (najlepiej z przejściem pomiędzy zabodową a kabiną oraz z dodatkowymi siedzeniami z pasami w zabudowie)
Czy kolega nie mówi przypadkiem o furgonie na "płaskim" iveco (uterenowionym) ?
Ja tam w tej ciężarówce "budowlanej", o której mówimy nie widzę ścian zwężających się ku górze. Do tego optymalne wykorzystanie / zaprojektowanie zabudowy do turystyki 4x4 wymaga różnych kung-fu, więc to nie jest argument decydujący o ile faktycznnie się zwężają.
Proszę zerknąć ile idei, ile opcji, motywacji i stylistyk:
https://www.google.pl/sea...KHQJrADIQsAQIGQ
kalejdoskop wyzwań.
pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Kleiner 2016-11-29, 00:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Flag
weteran
Twój sprzęt: Transit jumbo
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Lis 2016 Piwa: 33/10
|
Wysłany: 2016-11-29, 00:01
|
|
|
Kleiner napisał/a: | Bajaga napisał/a: | ] Iveco z głupio zwężającymi się ku górze ścianami. No i części wszelakich chyba więcej i tańsze niż do Iveco. |
Wychodzi na to, że tematem realnym są jednorzędowe max kabiny do IVECO Daily 4x4 + zabudowa camper (najlepiej z przejściem pomiędzy oraz siedzeniami z pasami w zabudowie)
Czy kolega nie mówi przypadkiem o furgonie na "płaskim" iveco (uterenowionym) ?
Ja tam w tej ciężarówce budowlanej o której mówimy nie widzę ścian zwężających się ku górze. Do tego optymalne wykorzystanie / zaprojektowanie zabudowy do turystyki 4x4 wymaga różnych kung-fu, więc to nie jest argument decydujący o ile faktycznzie się zwężają.
Proszę zerknąć ile idei, ile opcji, motywacji i stylistyk:
https://www.google.pl/sea...KHQJrADIQsAQIGQ
kalejdoskop wyzwań.
pozdrawiam |
ten jeden ma bliźniaka :D taka o radosna twórczość 4x4 |
|
|
|
|
rubicon
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Iveco Daily 4x4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2015 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2016-11-29, 11:21
|
|
|
Dla mnie chyba lepszym kompromisem są trojaczki Ducato/Boxer/Jumper w wersji Dangel 4x4 z blokadą mostu. Z porządnymi oponami to gdzieś tam zajedzie a i tak to żadna wyprawówka (podobnie jak Iveco) ale przynajmniej lepiej da się to zabudować kamperowo niż Iveco z głupio zwężającymi się ku górze ścianami. No i części wszelakich chyba więcej i tańsze niż do Iveco.
Wspomniana trójca z napędem francuzów powinna być standardem dla każdego Normalnego camperowca. Niestety nie jest, bo w masowej turystyce musi być "tanio".
Zastanawia mnie, czy Kolega nie myli jednak przedmiotu dyskusji w tym wątku , Mówimy o IVECO 4x4 czyli pojeździe militarnym SCAM z pojedyńczą lub podwójną kabiną, która poza kabiną NIE ma nic wspólnego z normalnym Iveco "ze zwężającymi się ku górze ścianami".
A na marginesie tego normalnego Iveco. Tak jak Sprinter, jest wąski. Co wyklucza go z roli jak mawia Bert, "buduaru na kołach" . Ale normalny Oveco ma też wersję "cywilną" 4x4 , na zwykłym chassis . Nie najdroższą. I to zwykłe chassis różni się od wspomnianej trójcy jedną zasadniczą zaletą tym razem. Rama jest z 1/3 grubszej blachy stalowej niż w pozostałych furgonach.
I TO JEST PRZyCZYNĄ, dlaczego to na normalnych Iveco raczej jeżdżą budowlańcy, ogrodnicy zieleni miejskiej, śmieciarze, i inni robotni ludzie . Na Fiacie i pochodnych zasuwa ...handelek .[/i] |
|
|
|
|
Bajaga
Kombatant
Nazwa załogi: FiveStars
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Lut 2012 Piwa: 108/7
|
Wysłany: 2016-11-29, 11:50
|
|
|
rubicon napisał/a: |
Zastanawia mnie, czy Kolega nie myli jednak przedmiotu dyskusji w tym wątku , Mówimy o IVECO 4x4 czyli pojeździe militarnym SCAM z pojedyńczą lub podwójną kabiną, która poza kabiną NIE ma nic wspólnego z normalnym Iveco "ze zwężającymi się ku górze ścianami". |
Zmyliło mnie to, że potencjalny nabywca wspominał o możliwości przechodzenia z kabiny do zabudowy a to raczej odpada w przypadku kontenera.
A co do Iveco z kontenerem to wystarczy wejść na stronę ebacamp, mają gotowca do sprzedania, stoi i czeka, 130tys netto. |
_________________ Pozdrawiam,
Bajaga&Instruktori |
|
|
|
|
Kleiner
początkujący forumowicz
Dołączył: 24 Lis 2016
|
Wysłany: 2016-11-29, 16:01
|
|
|
Bajaga napisał/a: |
Zmyliło mnie to, że potencjalny nabywca wspominał o możliwości przechodzenia z kabiny do zabudowy a to raczej odpada w przypadku kontenera.
|
Nie koniecznie:
http://earthcruiser.net.a...-earthcruiser/#
zdjęcie tak mniejwięcej ze środka galerii - aparat wycelowny w stronę kabiny (nomen omen 2 rzędowej).
Bajaga napisał/a: |
A co do Iveco z kontenerem to wystarczy wejść na stronę ebacamp, mają gotowca do sprzedania, stoi i czeka, 130tys netto.
|
Tak, ale zaleta ceny nie pokrywa wad tego akurat rozwiązania do potrzeb jakie ja subiektywnie mam i czego do takiego samochodu wymagam(wiek a raczej model podstawy, kształt skrzyni, design w środku i wiele) Na pewno to bardo dobry produkt... ale nie dla mnie.
Dzięki jednak za hinta, choć te zdjęcia oglądałem oczywiście z 1000 razy
pozdrawiam |
|
|
|
|
|
rubicon
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Iveco Daily 4x4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2015 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2016-11-29, 18:23
|
|
|
Jeszcze raz prosimy o uważne zwracanie uwagi, o czym się pisze w tym momencie , bo wychodzi głuchy telefon.
Kleiner bardzo cierpliwie i asertywnie stara się utrzymać temat na właściwych torach .
Baza jaką ostatnio dyskutujemy jest :
Iveco 4x4 55W17 roczniki od 2009 do 2016 .
https://www.4x4australia....eva-iveco-daily
Nie dyskutujemy w tym momencie o IVECO 4x4 40-10 blaszak z przed 2006 roku , czyli wersja III ,
http://passion4travel.pl/iveco-daily-4x4/
i nie chodzi o dowolne inne Iveco masowo sprzedawane jako furgon czy platforma do małych firm.
Wygląd powszechnie znajomej z normalnych Iveco kabiny nie powinien nikogo mylić. To są ZUPEŁNIE INNE KONSTRUKCYJNIE SAMOCHODY , |
|
|
|
|
Kleiner
początkujący forumowicz
Dołączył: 24 Lis 2016
|
|
|
|
|
Kleiner
początkujący forumowicz
Dołączył: 24 Lis 2016
|
Wysłany: 2016-11-30, 18:19
|
|
|
Z ciekawostek:
W Polsce sprzedaje się małe kilkadziesiąt Iveco 4x4 rocznie,
Polska jest jednym z najlepiej sprzedających ten produkt krajów w Europie.
Super sprzedają się do firm energetycznych (no i wojsko ale to wiadomo).
Aby kupić nowe w kabinie single - trzeba czekać około 7 MIESIĘCY!.
Waga iveco bez zabudowy - jakiekolwiek to uwaga 2400 kg !!!! Super wiadomość
:D |
|
|
|
|
|
rubicon
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Iveco Daily 4x4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Paź 2015 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2016-12-01, 09:20
|
|
|
Może się zdarzyć, że nawet termin 7 miesięczny, jaki zawrzesz w umowie zamówienia nie zostanie dotrzymany. SCAM to firma rodzinna, manufaktura. Ich nie za bardzo obchodzi, jakie zobowiązania korporacyjne podpisuje Iveco. Są oddzielnym bytem. Tam się pracuje po włosku .
Polska sprzedaż jest napędzana przez jednego klienta : Tauron.
Pozostałe kilka sztuk to głownie pożarnicze, wiertnice 4x4 i podnośniki koszowe na 4x4. Te dwa ostatnie były kupowane na dofinansowanie unijne. Teraz to się kończy. Za 3 lata pojawią się w sprzedaży jako używane, bo zniknie warunek "trwałości projektu unijnego". Wtedy pojawią się częściej jako platformy pod campery.
Widzę że poznajesz wszystkie filmy o nowym pupilu .
Poza materiałem o starszej wersji 40-10 to filmów w sieci o 55W17 jest ok 200.
Jedynie circa 40, coś wnosi merytorycznie. Technikalia , możliwości terenowe lub rozwiązania zabudowy i użytkowe. Z tych 40-tu połowa pochodzi z 2009-2010 kiedy Iveco prowadziło intensywną kampanię promocyjną wchodząc z nowym modelem, promując go w "nowozelandzkim tatuażu". . Ostatni jaki zamieściłeś, jest jednym z nich. A pozostałe 20 fimów to Australijczycy. I te są najlepsze. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|