Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
felgi w sprinterze
Autor Wiadomość
jedrek49 
weteran
badz zawsze usmiechniety

Twój sprzęt: sprinter CDI 2,7 316
Nazwa załogi: jedrek49
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Sie 2009
Piwa: 52/3
Skąd: Rzeszow
Wysłany: 2015-01-17, 10:17   felgi w sprinterze

Witam
czy ktos probowal wymienic w sprinterze felgi i opony na 16"

Pozdrawiam
jedrek49
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
qazyt4 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Sprinter 312
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2015
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2015-09-02, 20:59   

Próbowałem i mam. Nie ma żadnego problemu.
_________________
Przygoda zaczyna się tam gdzie kończy się droga.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kamperek 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Mercedes Sprinter 316 Hymer
Nazwa załogi: Kamperki
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2011
Postawił 2 piw(a)
Skąd: Jabłonna pod W-wą
Wysłany: 2015-09-03, 05:57   

A nie trzeba przestawić licznika ? Jak zmienia się użytkowanie kampera na większych kołach ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
qazyt4 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Sprinter 312
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2015
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2015-09-03, 10:43   

Trzeba odpowiednio dobrać opony, ja tak zrobiłem.
Jeżeli założysz większe koła to oczywiście musisz przestawić licznik. Jeżeli natomiast założysz odpowiedniki rozmiaru który miałeś to nie.
W internecie na pewno znajdziesz przelicznik opon. Są specjalne kalkulatory.

Kolejna kwestia jest taka ze możesz coś poprawić. Np.: jeżeli masz wolnieszy most i masz nadmiar mocy to możesz założyć większe kola. Wtedy prędkość się zwiększy ale spadnie moc więc należy się nad tym zastanowić. Ja lubie eksperymentować i w innym sprinterze włożyłem najszybszy most i dodałem programem 35koni. Predkość wzrosła bardzo ale spadła moc.
_________________
Przygoda zaczyna się tam gdzie kończy się droga.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
hrys 
zaawansowany
w camperze jestem wolny


Twój sprzęt: VW T4
Nazwa załogi: marys
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Otrzymał 5 piw(a)
Skąd: lublin
Wysłany: 2016-06-28, 17:07   

qazyt4, witam
Kupiłem Sprintera że zmienionym mostem i szybkosciomierz zaniża prędkość o 20km/h.
Jak przestawić szybkosciomierz? Kto to przestawić?
Dzięki za podpowiedź.
_________________
z turystycznym pozdrowieniem
hrys
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Gregorio 
zaawansowany
Don Gregorio


Twój sprzęt: na jakiś czas bezdomny :(
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Maj 2011
Piwa: 14/9
Skąd: EPI
Wysłany: 2016-06-28, 17:28   

hrys napisał/a:
qazyt4, witam
Kupiłem Sprintera że zmienionym mostem i szybkosciomierz zaniża prędkość o 20km/h.
Jak przestawić szybkosciomierz? Kto to przestawić?
Dzięki za podpowiedź.


Co prawda dotyczy forda ale problem taki sam więc i rozwiązanie może być podobne :)
http://forum.fordclubpols...ight=impulsator
_________________
Pozdrawiamy
Ewa i Grzesiek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
qazyt4 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Sprinter 312
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2015
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2016-06-28, 21:50   

Nie mam dla Ciebie dobrych wiadomości.
Licznik jest dopasowany do mostu. Należało by go przeprogramować, ale nie wiem kto na dzień dzisiejszy jest w stanie to zrobić. Najłatwiej kupić inny licznik i przełożyć sam prędkościomierz, tylko kto Ci da gwarancję, że to jest właśnie od takiego szybkiego mostu.
Można również metodą prób i blędów wyjąć czujnik ze skrzyni na zewnątrz i podać mu impuls z innego, cienszego miejsca na wale. Dalej jeden obrót wału będzie jednym obrotem, ale jeżeli impulsator będzie bliżej swojej osi to obrót będzie szybszy i licznik pokaże więcej. Generalnie zabawa, ale temat do ogarnięcia
_________________
Przygoda zaczyna się tam gdzie kończy się droga.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
m3tal 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2016-07-05, 16:26   

qazyt4 napisał/a:
Dalej jeden obrót wału będzie jednym obrotem, ale jeżeli impulsator będzie bliżej swojej osi to obrót będzie szybszy i licznik pokaże więcej.


jesteś tego na 100% pewien? sorry, zmęczony może jestem, ale mi się to nijak nie chce zgadzać z moją matematyką...
_________________
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154

VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
qazyt4 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Sprinter 312
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2015
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Wysłany: 2016-07-05, 20:38   

Co Ci się nie zgadza?
Spróbuje wytłumaczyć to inaczej.
Patrzysz na koło rowerowe z boku i montujesz czujnik prędkości do licznika elektronicznego na szprychę. Jeden obrót koła to jeden obrót. Jeżeli czujnik zamontujesz blisko felgi to musi on pokonać długą drogę wykonując jeden obrót. Jeżeli natomiast zamontujesz go blisko osi to jeden obrót wykona szybko, przerwa miedzy impulsami będzie mniejsza i licznik pokaże większą prędkość.
_________________
Przygoda zaczyna się tam gdzie kończy się droga.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MarekAn 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Fiat Ducato-Dethleffs
Nazwa załogi: Ania i Marek
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sty 2009
Piwa: 5/8
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 2016-07-06, 06:18   

qazyt4 napisał/a:
Jeżeli czujnik zamontujesz blisko felgi to musi on pokonać długą drogę wykonując jeden obrót. Jeżeli natomiast zamontujesz go blisko osi to jeden obrót wykona szybko, przerwa miedzy impulsami będzie mniejsza i licznik pokaże większą prędkość.


Impulsy będą jednakowe, bez względu na pokonaną drogę przez czujnik. :spoko
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
m3tal 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Vw LT35 '78
Dołączył: 23 Cze 2013
Piwa: 6/2
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2016-07-18, 08:00   

muszę przytoczyć fragment Twojej wypowiedzi...
qazyt4 napisał/a:
Jeden obrót koła to jeden obrót

... i się z nim zgodzić :)

w różnych punktach na długości szprychy zmienia się prędkość liniowa danego punktu. prędkość kątowa, a co za tym idzie- czas pełnego obrotu koła i częstotliwość styku czujnik-magnes pozostaje stała, przy stałej prędkości pojazdu.

...inaczej felga musiałaby się kręcić szybciej, niż opona :P
_________________
http://www.camperteam.pl/...pic.php?t=22154

VW LT 1978 2.8 174KM vr6 z automatem- in progress
(jeden krok w przód- dwa w tył)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 97/17
Skąd: Kutno
Wysłany: 2017-02-12, 14:22   

mirek482 napisał/a:
to jest znakomity pomysł
Spadaj.
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wojciechu 
Kombatant


Twój sprzęt: był - ducato frankia,jest- burstner t603
Nazwa załogi: marwoj
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2013
Piwa: 159/151
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2017-02-12, 15:12   

MAWI napisał/a:
mirek482 napisał/a:
to jest znakomity pomysł
Spadaj.


:haha:
_________________
prof-os

Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali…
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***