Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana silnika 2.5D na 2.5 TDI
Autor Wiadomość
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2017-05-05, 14:31   

kisielak, niewiem.... to Winniczek coś przebąkiwał o wadze.... osobiście wydaje mi się że wzrośnie waga tylko o wagę turbiny bo klocek jest taki sam.


Gewehr, tak udało się, jeszcze nie odpalił ale myślę że już na dniach zaklekocze :spoko
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
serwan 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 280, 1987, 2.5D, Burstner
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2015
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-05, 14:49   

jeżeli można dopytać - nowy silnik bez problemów dał się dopasować do starej skrzyni?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2017-05-05, 16:08   

tak, zabawy natomiast trochę było z kołem zamachowym bo myślałem że będzie pasowało ze starego 2,5D ale niestety wał korbowy w "nowym" jest wiekszy.... więc inne koło mechanik zamówił ale trzeba było dać do tokarza aby głebiej usiadło i mogło współpracować z rozrusznikiem
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
serwan 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 280, 1987, 2.5D, Burstner
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2015
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-05, 16:11   

martini44 napisał/a:
tak, zabawy natomiast trochę było z kołem zamachowym bo myślałem że będzie pasowało ze starego 2,5D ale niestety wał korbowy w "nowym" jest wiekszy.... więc inne koło mechanik zamówił ale trzeba było dać do tokarza aby głebiej usiadło i mogło współpracować z rozrusznikiem

czyli krawędź bloku silnika (nowego) i skrzyni (starej) mają ten sam kształt?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2017-05-05, 16:20   

podobne, na śruby pasuje ;)
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
serwan 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 280, 1987, 2.5D, Burstner
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2015
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-05, 16:27   

martini44 napisał/a:
podobne, na śruby pasuje ;)

ha.. czyli zamiast remontować starą skrzynię trzeba się było pokusić o taką z DII widzę.. zaczynam się zastanawiać na ile realny jest swap kompletu, silnika i skrzyni z DII do DI, i czy da się to zrobić bez wymiany zawieszenia przedniego..
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2017-05-05, 16:37   

tego Ci nie powiem czy będzie pasować z DII, myślę że trzeba by przerobić napewno półosie i napęd predkościomerza.... Jutro jak czas pozwoli to wejdę pod swojego kamperka i porównam z teściowym
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2017-05-11, 18:07   

Temat wymiany silnika zakończony sukcesem.... kamperek zrobił się żwawy i teraz górki nie robią jakiś większych przeszkód.... teść zadowolony.
Choć tak jak poprzednicy mówili na max prędkości zyskał niewiele ale zyskał to moc jest nie porównywalna, dzięki wygłuszeniu komory silnika jest o wiele ciszej i normalnie można porozmawiać czy posłuchać muzyczki.
Jeśli komuś nie zależy na wymianie rocznika kamperka i jest ze swojego starego zadowolony a męczy się ze starym silnikiem to polecam wymianę na taki z turbinką i napewno podejdzie z DII

IMG_20170508_125520.jpg
Plik ściągnięto 36 raz(y) 149,5 KB

IMG_20170508_125545.jpg
Plik ściągnięto 32 raz(y) 117,13 KB

IMG_20170510_084712.jpg
Plik ściągnięto 24 raz(y) 132,42 KB

_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Kuba L. 
stary wyga


Twój sprzęt: Dethleffs Nomad 490BLF/Audi A4 Allroad
Nazwa załogi: 2kubusie
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Wrz 2009
Piwa: 19/42
Skąd: WPI
Wysłany: 2017-05-12, 09:20   

Fajnie to wyszło, ciekawe jak jeździ :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbiegusek 
zaawansowany

Twój sprzęt: Lublin 3324
Nazwa załogi: zbYchEwka
Dołączył: 06 Lis 2016
Piwa: 10/7
Skąd: Bełchatów i okolice
Wysłany: 2017-05-12, 09:44   

Pięknie! :) Te niebieskie ruły do interkulera?
No i dzięki, że potwierdziłeś doświadczalnie moje proroctwa z innego wątku, że samo zwiększenie mocy nie wpływa znacząco na prędkość max. Za to ułatwia pokonywanie górek. :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
darol 
weteran
KMW TEAM


Twój sprzęt: Knaus Sunliner
Nazwa załogi: darole - gorole ;-)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Paź 2010
Piwa: 61/24
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2017-05-12, 10:57   

Wiedziałem że znowu (jak zwykle) Ci się uda :diabelski_usmiech
Marnujesz się na tej grubie...
_________________
Arek (nie Darek) :P
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
martini44 
Kombatant


Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Paź 2010
Piwa: 72/171
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2017-05-12, 16:30   

A tam marnujesz.... trzeba gdzies robić. Motoryzacje traktuje już jako hobby bo lubie choć nie powiem jest moim oczkiem w głowie....
zbiegusek tak te niebieskie rury to od intercoolera :spoko
_________________
możesz ufać i liczyć na innych ale przede wszystkim ufaj i licz na siebie
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
serwan 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 280, 1987, 2.5D, Burstner
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2015
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-23, 20:17   

daj jeszcze proszę namiary na tego speca co przekładał, może będzie miał nowego klienta..

pozdrawiam
serwan
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
lsliwka1 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: ducato durisotti
Dołączył: 05 Kwi 2017
Skąd: Mosina
Wysłany: 2017-10-12, 20:08   

Ja mam pytanie poniewaz byc moze na wiosne bede zmieniał w ducato 2 silnika z 2.5 d na 2.5 tdi , jak z elektryką w tym silniku wystarczy dolozyc instalacje sterującą swiecą płomieniową czy coś jeszcze , na pompie nie mam imobilizera. Bo pewnie reszta instalacji od czujników bedzie pasowac
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Suburban 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Hobby 550
Dołączył: 29 Wrz 2014
Piwa: 1/6
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-03-06, 15:51   

Cześć,
Chciał bym zmienić silnik z 2,5 na coś mocniejszego.
Pacjent to ducato 1.

- Czy ktoś by mi mógł polecić kogoś kto się tego podejmie?

Na ogół wszystko w aucie robię sam ale na wymianę silnika nie mam warunków.

- Jaki silnik polecacie?

Jeżeli chodzi o skrzynie to ja jestem otwarty na propozycje :D może być wymiana silnika i skrzyni chodź jeżdżę na większych oponach więc mam jakiś zapas (prędkość)

_________________
Brum Brum Brum,
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***