Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Półosie J5
Autor Wiadomość
pingwin52 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Peugeot J5 Autostar 2,5D 1991r.
Dołączył: 28 Lut 2016
Skąd: Belgia
Wysłany: 2017-05-09, 14:56   Półosie J5

Witam. Chcę wymienić lewą półoś w swoim J5, mam nadzieję, iż dobrze diagnozuję - pojedynczy stuk przy ruszaniu i i czasem przy zasprzęgleniu przy zmianie biegów to chyba wewnętrzny przegub. Jest to J5 91r 2,5D i na stronie sklepu występują 3 długości 690, 702 i 710mm, dylematem jest co wybrać, bo nie chciałbym jej najpierw wyciągać i mierzyć a potem czekać na drugą, tylko odrazu zamienić. Kolejnym pytaniem jest czy przy tej okazji zmieniać olej w skrzyni (naleciane 235, silnik niby był zmieniany, ale skrzynia pewnie ta sama zostala) Instrukcja mówi o 80W90, czy taki właśnie kupić? Jakiegoś motula, castrola czy olej marki olej wystarczy?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2017-05-09, 16:50   

Najpierw to ja właśnie wyjmij , często to nie jest takie proste by ze skrzyni wyskoczyła ... możesz się zdziwić i napocić czego Ci nie życzę ale ja ostatnio mam pecha i same takie zakleszczaki się zdarzają :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
BODEK 
zaawansowany


Twój sprzęt: PEUGEOT TALBOT
Nazwa załogi: MIRAGE
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Piwa: 23/3
Skąd: Wesoła
Wysłany: 2017-05-09, 19:35   

Z praktyki! -Biorca ma rację; trzeba wyciągnąć i obejrzeć, pomierzyć, policzyć ilość frezów, potem załatwiać nową. Po wymianie oleju w skrzyni dobrze włożyć miarkę bo lubi wyskakiwać a potem wygoni olej ze skrzyni.
_________________
BODEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pingwin52 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Peugeot J5 Autostar 2,5D 1991r.
Dołączył: 28 Lut 2016
Skąd: Belgia
Wysłany: 2017-05-10, 21:05   

Panowie jakieś wskazówki jak ułatwić sobie życie z wyjęciem tej półosi? Używać siły czy są jakieś triki? Co do oleju, wlać te 1,6l czy troszkę więcej? Ktoś pisał, że po zmianie oleju skrzynia zaczęła hałasować, czy zatem kupić olej konkretnej marki czy trzymać się tylko oznaczenia?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
McGali 
stary wyga


Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Lip 2009
Piwa: 17/9
Skąd: EZG
Wysłany: 2017-05-10, 21:30   

pingwin52 napisał/a:
Panowie jakieś wskazówki jak ułatwić sobie życie z wyjęciem tej półosi? Używać siły czy są jakieś triki? Co do oleju, wlać te 1,6l czy troszkę więcej? Ktoś pisał, że po zmianie oleju skrzynia zaczęła hałasować, czy zatem kupić olej konkretnej marki czy trzymać się tylko oznaczenia?

Z tymi półosiami trochę Cię straszą - wyskoczą. W tym roku robiłem sprzęgło i półosie wyszły za pomocą zwykłej łapki. Jak mam jakąś oporną to na półoś przykręcam imadło maszynowe od wiertarki aby mieć punkt oparcia. Lewa jest bez podparcia -krótsza .
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bim 
Kombatant
Jacek


Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Piwa: 123/89
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 2017-05-10, 21:39   

Poproszę wersję obrazkową co i gdzie
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
serwan 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 280, 1987, 2.5D, Burstner
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2015
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-10, 23:14   

nie mam doświadczenia z przegubami w kamperach :) ale byłbym zdziwiony gdyby to był przegub; kamper, zakładam że przebieg kolo 200k, raczej nie więcej, i przeguby szwankują? no chyba że to były jakieś źle zaprojektowane, to powszechna wada i też się mam bać.. :)

u mnie objawy takie jak mówisz (stuknięcie pojedyńcze przy ruszaniu, czasem przy hamowaniu) miały przyczynę w mocno wypracowanych elementach gumowych drążka reakcyjnego (takie dwie metalowe dzidy biegnące od wahaczy do mocowania pod przednim pasem); ruszanie/hamowanie powodowało że cały drążek się przesuwał o milimetr-dwa do przodu i do tyłu, i to stukniecie to było uderzenie wielkiej podkładki która tam jest o mocowanie pod pasem; jeżeli niegdy nie zaglądałeś w okolice to może warto tam zajrzeć? lub inne elementy zawieszenia? no chyba że przejechałeś swoim kamperem pół miliona kilometrów.. :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pingwin52 
początkujący forumowicz


Twój sprzęt: Peugeot J5 Autostar 2,5D 1991r.
Dołączył: 28 Lut 2016
Skąd: Belgia
Wysłany: 2017-05-11, 06:36   

No w sumie nie pomyślałem o tych drążkach, ale sprawdzę to dzisiaj. Nie zauważyłem stuknięcia przy hamowaniu, zawsze przy ruszaniu i gdy jadę na luzie wbiję bieg i zasprzęglę. Kiedyś spadła mi osłona z zewnętrznego przegubu i nie wiem jak długo tak jeździłem, więc raczej to on powinien się pierwszy posypać, wewnętrzne statystycznie rzadko padają, no ale pomyślałem, że ten statystyczny procent właśnie mi przypadł.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
CORONAVIRUS 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 566/755
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2017-05-11, 07:23   

pingwin52 napisał/a:
. Kiedyś spadła mi osłona z zewnętrznego przegubu i nie wiem jak długo tak jeździłem, więc raczej to on powinien się pierwszy posypać, .


8 lat temu kupiłem ducato z 93 roku już z uszkodzoną osłona na prawym zewnętrznym ... auto pracuje jako holownik ... na każdym przeglądzie diagności mi mówią o tym uszkodzeniu a przegub od 8 lat ciągle się trzyma i traktuję go już jak doświadczenie i ciekawostkę :) on lubi chyba być wietrzony :lol:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
serwan 
zaawansowany


Twój sprzęt: Fiat Ducato 280, 1987, 2.5D, Burstner
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Lip 2015
Otrzymał 6 piw(a)
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-05-11, 08:15   

pingwin52 napisał/a:
Nie zauważyłem stuknięcia przy hamowaniu, zawsze przy ruszaniu i gdy jadę na luzie wbiję bieg i zasprzęglę.

drążek jest osadzony pod pasem w takim głupim uchwycie 'na przelot'; z obu stron przelotu są okrągłe elementy gumowy; fakt że stukanie jest tylko przy ruszaniu może (nie musi!) świadczyć o tym że masz zniszczony ten gumowy pierścień od strony silnika

pozdrawiam
serwan
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***