Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki olej do silnika z filtrem cząstek stałych?
Autor Wiadomość
casper
trochę już popisał

Dołączył: 20 Paź 2015
Wysłany: 2017-05-17, 08:06   Jaki olej do silnika z filtrem cząstek stałych?

Witam mam problem nie wiem jaki olej nalać do silnika z filtrem cząstek stałych:633: słyszałem że musi być inny niż do zwykłego TDI i jakie są konsekwencje nalania złego oleju?

Pytanie dot. iveco daily dostosowanego do potrzeb kampera.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Rodzinka Cztery Plus 
zaawansowany

Twój sprzęt: Ducato 2.8 jtd GANTE GIGANT 500
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Kwi 2015
Piwa: 26/5
Skąd: Nowa Wieś
Wysłany: 2017-05-17, 08:15   

Szukaj olejów niskopopiołowych. Low SAPS

Klasyfikacja jakościowa olejów do silników Diesla z DPF:

C1 - oleje low SAPS dla silników wymagających olejów o niskim stopniu lepkości HTHS większej od 2,9MPa.s spełniające wymagania Euro IV, zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie 0,5% (m.in. Mazda, Ford, Mitsubishi);
C2 - oleje mid SAPS dla silników wymagających olejów o niskim stopniu lepkości większej od 2,9MPa.s spełniające wymagania Euro IV, zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie 0,8% (m.in. Peugeot, Toyota, Honda, Subaru);
C3 - oleje mid SAPS dla silników wymagających olejów o HTHS wyższym niż 3,5MPa.s i spełniających wymagania Euro IV, zawartość popiołów siarczanowych maks.0,8% (m.in. Daimler Chrysler, BMW, Nissan, Fiat, Suzuki, KIA);
C4 - oleje najwyższej jakości low SAPS dla silników wymagających olejów o HTHS wyższym niż 3,5MPa.s i spełniające wymagania Euro IV, zawartość popiołu siarczanowego poniżej 0,5%, zawartość siarki na poziomie 0,2%, niska skłonność do odparowywania (m.in. Renault ze specyfikacją RN0720).

A tu masz z przykładowymi gatunkami oleju do każdej specyfikacji:
http://olejeismary.blogsp...w-euro-4-z.html
_________________
Marcin & Aśka & Olek & Olga & Zuza &Tośka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
ludzik
trochę już popisał

Dołączył: 11 Lut 2016
Wysłany: 2017-05-18, 10:31   

Są osoby które po prostu wycinają filtr cząsteczek stałych i jeżdżą bez niego. Twierdzą, że tylko z nimi same problemy są.
Jak się patrzy na ilość zakazów i nakazów jakimi trzeba się kierować w autach z tego typu filtrem, to odechciewa się jeździć dieslem.
Oleje z przeznaczeniem do ochrony, wydłużenia żywotności filtrów oznaczone są Low SAPS czyli co oznacza, że ich skład jest niskopopiołowy, a co za tym idzie – ich pozostałości nie zatykają filtra w takim stopniu, jak standardowej oleje silnikowe.
Ostatnio zmieniony przez Pawcio 2018-10-20, 07:37, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***