Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Prośba o pomoc - zakup kampera VW T4, poprosimy o opinie
Autor Wiadomość
mroczek1980 
początkujący forumowicz

Dołączył: 16 Cze 2017
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2017-06-16, 18:09   Prośba o pomoc - zakup kampera VW T4, poprosimy o opinie

Drodzy forumowicze,

na wstępie witam Was wszystkich serdecznie. Jestem użytkownikiem przyczepy kempingowej którą kupiłem dwa lata temu nie mając pojęcia o przyczepach. W zakupie pomogli mi koledzy z http://forum.karawaning.pl. Przyczepa okazała się w super stanie i jestem z niej mega zadowolony. W chwili obecnej myślę o kamperze. Ci powyżsi koledzy odesłali mnie do WAS, więc zwracam się do Was z prośbą o pomoc w zakupie kampera.

https://www.otomoto....l-ID6yVnI5.html

Auta nie widziałem bo mieszkam w Polsce centralnej a auto stoi pod Szczecinem. Zanim się tam wybiore może rozjaśnicie kilka naszych wątpliwości:


1. Podróżujemy w 4 osoby (2 dorosłe i 2 dzieci - jedno 3 letnie w foteliku). Ojciec za kierownicą, mały 3 latek z przodu w foteliku, mama ze starsza córką z tyłu przy stoliku. Podobno są tam pasy biodrowe. I tu pytanie czy to zgodne z przepisami - akceptowalne są pasy biodrowe i brak zagłówków? Czy dużo zachodu i kosztów by zorganizaować z tyłu pasy trzy punktowe oraz zagłówki? (by strzy mogli siedzieć razem z przodu a dzieciaki z tyłu (mały w foteliku)?

2. Zabudowa kapmpera to włoska CI, czy oni robili zabudową na VW? Czy to rzeźba? Bo chyba Karman robił tylko na VW.
Tapicerka oparcia przy stoliku różna od przednich foteli auta

3. Cena - coś mega tani ten samochód, w Niemczech zabudowa na VW T3 jest dwa razy droższa?

4. Jakieś Wasze uwagi, spostrzeżenia?

pozdrawiamy
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Adampio 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Multivan VW T4 ('95)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Piwa: 3/7
Skąd: DC
Wysłany: 2017-06-18, 01:45   

Link do ogloszenia nie działa
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
piotr1 
weteran


Twój sprzęt: Ford Transit Chausson Welcome 74 2005 r.
Nazwa załogi: ewaipiotr
Dołączył: 06 Wrz 2010
Piwa: 16/15
Skąd: gdańsk i okolice
Wysłany: 2017-06-19, 22:51   

No niestety link nie działa
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jacik 
zaawansowany


Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013
Piwa: 8/6
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-06-20, 12:59   

Pewnie to ten:
Link na podstawie kawalka linku ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Adampio 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Multivan VW T4 ('95)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Piwa: 3/7
Skąd: DC
Wysłany: 2017-06-20, 13:19   

mroczek1980 napisał/a:
I tu pytanie czy to zgodne z przepisami - akceptowalne są pasy biodrowe i brak zagłówków?
Wszystko zależy od daty pierwszej rejestracji. Na wiosnę roku 1993 kupiłem samochód osobowy (nowy), który zgodnie z przepisami nie miał z tyłu pasów, a już na jesieni ten sam model tylne pasy musiał mieć obowiązkowo. Co do (braku) zagłówków to za krótko mam prawo jazdy, ale mój Multivan ('95) na dwóch fotelach tyłem-do-przodów zagłówków nie ma :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
siruba 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Fiat Ducato 1.9D, blaszak
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Maj 2012
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-06-21, 09:27   

1. Jedź tam gdzie będziesz robił przegląd i popytaj.... Przy zmianie pasów pewnie będzie potrzebny inny stelaż. A jak stelaż to ktoś może pytać czy zamontowany przez odpowiedni warsztat i czy jakieś homologacje są. Fabryczny z homologacją kosztuje słono. Pytania mogą być różne i niekoniecznie zgodne z tym co podpowiadają przepisy. Ja na SKP się dowiedziałem, że w kamperze z blaszaka to tylko 3 osoby mogą jechać i koniec! Choćbyś miał tam 10 foteli z homologacjami itd itp. Nie ważne. W innej, że absolutnie żadne zmiany w pojeździe nie są możliwe.... itd. Takie odpowiedzi, jakby spece chcieliby się pozbyć kłopotu. Sprawdź od kiedy obowiązywały wymogi pasów i zagłówków porównaj z datą rejestracji i już.
Zdaje się że niektóre foteliki potrzebują pasów właśnie trzypunktowych-dziecko i fotelik razem przypięte tym samym pasem.

2. Może i rzeźba. Ważne by była funkcjonalna. A czy tak jest to już indywidualna ocena być musi. "Polskie" kampery są lepsze niż te oryginalne prosto z fabryki, bo ulepszone rzeźbą i pomysłowością, doświadczeniem zdobytym w podróży. Jeżeli rzeźba to zwracałbym uwagę na to jak dokładnie wykonana, bo jak na odpierdziel to i ewentualne wcześniejsze naprawy np dachu też tak mogły być zrobione. A tam dziurka mała a kłopocik duży.

3. Kamper po wjeździe do Polski automatycznie tanieje. Ciężko znaleźć za granicą cokolwiek wartego uwagi w takim zakresie cen, jakie u nas występują. Co wcale nie oznacza, że wszystko u nas to szajs.

4. Czyżby coś było robione alkowie? Od zewnątrz, pod oknem jakby coś było klejone? Jeżeli tak, to patrz pkt. 2
_________________
To jest miś na miarę naszych możliwości! => 53°24′30″N 14°33′5″E
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
stef 
zaawansowany


Twój sprzęt: Kamper T4 EuroSky 550
Dołączył: 25 Lis 2012
Piwa: 32/12
Skąd: Białystok
Wysłany: 2017-06-22, 09:57   

Autor tematu chyba sam sprzedaje to auto... założył temat wszędzie gdzie można - łącznie z karawanig.pl. Ten sam tekst... i zero reakcji ze strony autora na tocząca się dyskusję czy podpowiedzi.

Proponuję aby admin coś z tym zrobił.
_________________
Załoga: Agnieszka, Stefan oraz Piotuś i Gabrysia.
Sprzęt: było: Xsara picasso 1.8 LPG + KIP 42TTZ; jest T4 EuroSky 550
Zdjęcia z wypraw i nie tylko: http://mojuaz.com
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group