|
|
Prośba o pomoc - zakup kampera VW T4, poprosimy o opinie |
Autor |
Wiadomość |
mroczek1980
początkujący forumowicz
Dołączył: 16 Cze 2017 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2017-06-16, 17:09 Prośba o pomoc - zakup kampera VW T4, poprosimy o opinie
|
|
|
Drodzy forumowicze,
na wstępie witam Was wszystkich serdecznie. Jestem użytkownikiem przyczepy kempingowej którą kupiłem dwa lata temu nie mając pojęcia o przyczepach. W zakupie pomogli mi koledzy z http://forum.karawaning.pl. Przyczepa okazała się w super stanie i jestem z niej mega zadowolony. W chwili obecnej myślę o kamperze. Ci powyżsi koledzy odesłali mnie do WAS, więc zwracam się do Was z prośbą o pomoc w zakupie kampera.
https://www.otomoto....l-ID6yVnI5.html
Auta nie widziałem bo mieszkam w Polsce centralnej a auto stoi pod Szczecinem. Zanim się tam wybiore może rozjaśnicie kilka naszych wątpliwości:
1. Podróżujemy w 4 osoby (2 dorosłe i 2 dzieci - jedno 3 letnie w foteliku). Ojciec za kierownicą, mały 3 latek z przodu w foteliku, mama ze starsza córką z tyłu przy stoliku. Podobno są tam pasy biodrowe. I tu pytanie czy to zgodne z przepisami - akceptowalne są pasy biodrowe i brak zagłówków? Czy dużo zachodu i kosztów by zorganizaować z tyłu pasy trzy punktowe oraz zagłówki? (by strzy mogli siedzieć razem z przodu a dzieciaki z tyłu (mały w foteliku)?
2. Zabudowa kapmpera to włoska CI, czy oni robili zabudową na VW? Czy to rzeźba? Bo chyba Karman robił tylko na VW.
Tapicerka oparcia przy stoliku różna od przednich foteli auta
3. Cena - coś mega tani ten samochód, w Niemczech zabudowa na VW T3 jest dwa razy droższa?
4. Jakieś Wasze uwagi, spostrzeżenia?
pozdrawiamy |
|
|
|
|
Adampio
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: L300 Dethleffs Globetrotter '85+MulitvanT4
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Piwa: 3/7 Skąd: DC
|
Wysłany: 2017-06-18, 00:45
|
|
|
Link do ogloszenia nie działa |
|
|
|
|
piotr1
Kombatant
Twój sprzęt: blaszak ducato w budowie
Nazwa załogi: ewaipiotr
Dołączył: 06 Wrz 2010 Piwa: 17/18 Skąd: gdańsk i okolice
|
Wysłany: 2017-06-19, 21:51
|
|
|
No niestety link nie działa |
|
|
|
|
jacik
stary wyga
Twój sprzęt: J5 Frankia A730
Dołączył: 24 Cze 2013 Piwa: 13/12 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
Adampio
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: L300 Dethleffs Globetrotter '85+MulitvanT4
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Piwa: 3/7 Skąd: DC
|
Wysłany: 2017-06-20, 12:19
|
|
|
mroczek1980 napisał/a: | I tu pytanie czy to zgodne z przepisami - akceptowalne są pasy biodrowe i brak zagłówków? | Wszystko zależy od daty pierwszej rejestracji. Na wiosnę roku 1993 kupiłem samochód osobowy (nowy), który zgodnie z przepisami nie miał z tyłu pasów, a już na jesieni ten sam model tylne pasy musiał mieć obowiązkowo. Co do (braku) zagłówków to za krótko mam prawo jazdy, ale mój Multivan ('95) na dwóch fotelach tyłem-do-przodów zagłówków nie ma |
|
|
|
|
siruba
trochę już popisał
Twój sprzęt: Fiat Ducato 1.9D, blaszak
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Maj 2012 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-06-21, 08:27
|
|
|
1. Jedź tam gdzie będziesz robił przegląd i popytaj.... Przy zmianie pasów pewnie będzie potrzebny inny stelaż. A jak stelaż to ktoś może pytać czy zamontowany przez odpowiedni warsztat i czy jakieś homologacje są. Fabryczny z homologacją kosztuje słono. Pytania mogą być różne i niekoniecznie zgodne z tym co podpowiadają przepisy. Ja na SKP się dowiedziałem, że w kamperze z blaszaka to tylko 3 osoby mogą jechać i koniec! Choćbyś miał tam 10 foteli z homologacjami itd itp. Nie ważne. W innej, że absolutnie żadne zmiany w pojeździe nie są możliwe.... itd. Takie odpowiedzi, jakby spece chcieliby się pozbyć kłopotu. Sprawdź od kiedy obowiązywały wymogi pasów i zagłówków porównaj z datą rejestracji i już.
Zdaje się że niektóre foteliki potrzebują pasów właśnie trzypunktowych-dziecko i fotelik razem przypięte tym samym pasem.
2. Może i rzeźba. Ważne by była funkcjonalna. A czy tak jest to już indywidualna ocena być musi. "Polskie" kampery są lepsze niż te oryginalne prosto z fabryki, bo ulepszone rzeźbą i pomysłowością, doświadczeniem zdobytym w podróży. Jeżeli rzeźba to zwracałbym uwagę na to jak dokładnie wykonana, bo jak na odpierdziel to i ewentualne wcześniejsze naprawy np dachu też tak mogły być zrobione. A tam dziurka mała a kłopocik duży.
3. Kamper po wjeździe do Polski automatycznie tanieje. Ciężko znaleźć za granicą cokolwiek wartego uwagi w takim zakresie cen, jakie u nas występują. Co wcale nie oznacza, że wszystko u nas to szajs.
4. Czyżby coś było robione alkowie? Od zewnątrz, pod oknem jakby coś było klejone? Jeżeli tak, to patrz pkt. 2 |
_________________ To jest miś na miarę naszych możliwości! => 53°24′30″N 14°33′5″E. I żadna LIPA to nie jest! |
|
|
|
|
stef
zaawansowany
Twój sprzęt: Kamper Hymer BR 598
Dołączył: 25 Lis 2012 Piwa: 45/18 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2017-06-22, 08:57
|
|
|
Autor tematu chyba sam sprzedaje to auto... założył temat wszędzie gdzie można - łącznie z karawanig.pl. Ten sam tekst... i zero reakcji ze strony autora na tocząca się dyskusję czy podpowiedzi.
Proponuję aby admin coś z tym zrobił. |
_________________ Załoga: Agnieszka, Stefan oraz Piotuś i Gabrysia.
Sprzęt: było: Xsara picasso 1.8 LPG + KIP 42TTZ; i cudowny T4 EuroSky 550
Jest Hymer BR 544
Zdjęcia z wypraw i nie tylko: http://mojuaz.com |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|