Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wskaźnik paliwa w Ducato.
Autor Wiadomość
Jaśko 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Moncayo
Nazwa załogi: Jaśko
Dołączył: 16 Kwi 2010
Piwa: 7/2
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-10-20, 06:31   

janooo napisał/a:
tez mam problem ze wskaznikiem paliwa w naszym ducato 99r 2,8jtd
pokazuje w caly swiat. nie ma zadnej rutyny
poradzilem sobie tak:
tankuje do pelna i wiem ze moge przejechac 600 km (bak 65l)
musze pamietac zeby zawsze zerowac licznik i tyle

Robię dokładnie to samo ale jest to jednak nie tak jak być powinno. Skoro jest wskaźnik to powinien wskazywać !
_________________
Nie podchodź do byka z przodu, do konia z tyłu a do idioty wogóle!
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bim 
Kombatant
Jacek


Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Piwa: 123/89
Skąd: Sandomierz

Wysłany: 2011-10-20, 09:04   

Dla tych co mają za małe zbiorniki paliwa na stacjach przygranicznych jest taki gadżet najazdowy do lania pod kokardkę
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
okonek 
trochę już popisał


Twój sprzęt: Ducato 1,9TD Riviera '96
Dołączył: 30 Sie 2010
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-20, 20:38   

Wniosek z tego taki iż jedni tankując robią tak... a inni siak.. :)
Niezdecydowani zaś mają materiał do przemyśleń :lol:

ale w końcu nie wiemy czy kolegom z wskaznikowymi problemami udało się coś poprawić np: przez polecane poprawne zmasowanie instalacji wskaznika..?:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WALDZIOR 
trochę już popisał


Twój sprzęt: HYMER BR599 Renault Master
Nazwa załogi: Delfiny
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Gru 2011
Piwa: 6/4
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-06-24, 16:28   

Podłączę się do tematu. Na początku (około 6 lat temu jak kupiłem kampera) miałem podobne objawy jak Wy czyli w czasie jazdy wskazówka paliwa opadała zapalała się kontrolka rezerwy za jakiś czas wszystko wracało do normy. Przeczyściłem styki na tej kostce stabilizującej wskazania oraz na zbiorniku i było ok. Niedawno w czasie jazdy wskazówka poszła na full i zaczęła żarzyć się kontrolka rezerwy, która z czasem gaśnie ale wskaźnik cały czas na full, jeszcze gdyby faktycznie zbiornik był pełny to niech tam ale niestety. Dzisiaj przeczyściłem ponownie styki na stabilizatorze i na kostce przy zbiorniku ale nic to nie dało. Dodatkowo kontrolka rezerwy po włączeniu kierunkowskazu miga. Myślę, że to masa licznika gdyby ktoś podpowiedział gdzie jej szukać. Ducato II 2,8 idTD. Dzięki za wszelkie sugestie.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wirefree 
stary wyga

Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lis 2016
Otrzymał 11 piw(a)
Skąd: internet
Wysłany: 2017-06-24, 17:03   

Tez sie podlacze bo mam problem ale chyba raczej z odpowietrzeniem baku, poniewaz nie moge wlac wiecej ni 48 litrow, raz udalo sie nalac 51. Dodatkowo czsami jak oskrecam korek wlewu to slychac syk powietrza tak jakby tworzylo sie podcisnienie w baku. Jest jakis odpowietrznik w ducato z 2001? Normalnie powinno wchodzic 65litrow chyba.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tadeusz 
Administrator
CamperPapa


Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Lis 2007
Piwa: 1568/2196
Skąd: Otwock
Wysłany: 2017-06-24, 17:28   

wirefree napisał/a:
Jest jakis odpowietrznik w ducato z 2001? Normalnie powinno wchodzic 65litrow chyba.


Owszem, jest odpowietrzenie. Zbornik miesci 70 litrów paliwa.
_________________
W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
wirefree 
stary wyga

Twój sprzęt: EuraMobil
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Lis 2016
Otrzymał 11 piw(a)
Skąd: internet
Wysłany: 2017-06-24, 17:47   

A mozesz cos wiecej bo ostatnio bylem u tzw mechanikow i gowno zrobili bo za stare auto bo czesci trzeba zamawiac a najlepiej wymienic bak na nowy.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Tadeusz 
Administrator
CamperPapa


Twój sprzęt: Fiat Talento Hymercamp
Nazwa załogi: Kucyki
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Lis 2007
Piwa: 1568/2196
Skąd: Otwock
Wysłany: 2017-06-24, 18:10   

Zwróć się do naszego kolegi Gewehra. Jest doskonałym mechanikiem i znawcą Dukato. Napisz do Marcina na priv. :spoko
_________________
W życiu najlepiej jest, gdy jest nam dobrze i źle. Kiedy jest tylko dobrze - to niedobrze.
Ks. Jan Twardowski.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
leszekk 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: DUCATO 2.8 idTD WEINSBERG Komet 2000r
Nazwa załogi: Komet
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2014
Piwa: 2/11
Skąd: Irlandia- Ballylynan
Wysłany: 2017-06-24, 21:38   

Miałem to samo myślałem że mam mały bak wlewałem okoł 50 litrów i konieci tak w kółko jechałem do Polski co chwilę tankowanie .Okazało się że wskaznik paliwa nie działał jak trzeba i ciągle dolewałem około 40-50 litrów myśląc że jest rezerwa jak pokazywał wskaznik co było błędne w baku było jeszcze z 20 litrów ,wskazówka też wariowała podłączyłem dodatkową masę do wskaznika i na razie spokojnie .Oczywiście po zakupie noweg zbiornika 70l okazało się że są takie same :haha:Teraz po wymianie wskaznika sokojnie jak rezerwa się świeci to wlewan 60-65 litrów chciałem dodać że czyszczenie (stailizatora wskaznika )nic nie dawało cały czas był ten sam problem :spoko .
_________________
LEGOL971
Ostatnio zmieniony przez leszekk 2017-06-25, 10:56, w całości zmieniany 3 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bim 
Kombatant
Jacek


Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Piwa: 123/89
Skąd: Sandomierz

Wysłany: 2017-06-24, 21:44   

Musisz tankować na sposób ukraiński :mrgreen:

Pod koło podkładają dwa najazdy od strony tankowania i masz 10 l więcej jak pod korek :bukiet:
_________________
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
leszekk 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: DUCATO 2.8 idTD WEINSBERG Komet 2000r
Nazwa załogi: Komet
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2014
Piwa: 2/11
Skąd: Irlandia- Ballylynan
Wysłany: 2017-06-26, 18:18   

Można i tak ale lepiej wyjezdzić paliwo i tankować ,zamiast wozić 20 l i dolewać 50 l :wyszczerzony: :wyszczerzony:
_________________
LEGOL971
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wito 
stary wyga

Twój sprzęt: Fiat Ducato 91 Dethleffs
Nazwa załogi: moczykije
Dołączył: 19 Lut 2009
Piwa: 59/28
Skąd: Iława
Wysłany: 2017-06-30, 15:46   

Witam kolegów. Proszę o informację. Mam kampera na fiacie Ducato z roku 1992, silnik z 1985. Niedawno podczas jazcdy na tracie zaczęła mi się zapalać na żółto lampka na desce rozdzielczej przedstawiająca mały kanister. Samochód był zatankowany do pełna. Znaczek na desce znajduje się w dolnym rzędzie, drugi od prawej. Nie mam instrukcji aby dowiedzieć się co ona oznacza. Nigdzie nie jestem w stanie tego ustalić. Nie pomógł mi także mechanik. Czy ktoś z kolegów mógłby mi pomóc?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
WALDZIOR 
trochę już popisał


Twój sprzęt: HYMER BR599 Renault Master
Nazwa załogi: Delfiny
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Gru 2011
Piwa: 6/4
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-07-06, 19:12   

Witam wszystkich zainteresowanych "wariowaniem" wskazań paliwa w Ducato II 94-2002. Postanowiłem jakiś czas temu otworzyć przewód doktorski tytuł pracy "Jak przywrócić prawidłowe wskazania ilości paliwa na desce rozdzielczej". Jakiś czas temu w moim domu na kołach wskaźnik paliwa zaczął pokazywać stale pełny zbiornik a do tego świeciła się kontrolka rezerwy nawet po zalaniu do pełna. Pozostało kasowanie licznika dziennego. Podczas tegorocznej edycji Motor Show w Poznaniu nękałem wszystkich kolegów których udało się dopaść i sporo z nich stosuje metodę kasowania licznika. Mnie to trochę wkurzało bo trzeba uważać żeby nie skasować wskazań przy sięganiu np. po okulary, akurat u mnie to ich miejsce. Sprawdziłem wszystko co mogłem czujnik wyjęty ze zbiornika sprawdzony omomierzem w/g mnie sprawny nawet wyglądał jak nowy. Sprawdzony wskaźnik działa. Sprawdzone przewody wszystkie przewodzą żadnego zwarcia myślę już tylko pozostał ten wynalazek p.t. Stabilizator wskaźnika paliwa, schowany za deską rozdzielczą od strony pasażera. Ponieważ nie umiem wklejać zdjęć w tekst załączę wszystkie poniżej mam nadzieję że okażą się pomocne. Po wymontowaniu tegoż stabilizatora i wyjęciu z puszki powąchałem elementy zamontowane na płytce w okolicy jednego z nich poczułem zapach przypalenia. Ponieważ moja znajomość elektroniki kończy się na podłączeniu aku w samochodzie poprosiłem kolegę o sprawdzenie płytki. Przyniósł po 2 dniach i powiedział, że 3 tranzystory były przepalone (te zaznaczone strzałkami) Poprosił żebym sprawdził czy teraz działa. Podjechałem do kamperka zapiąłem płytkę do kostki kluczyk do stacyjki i szok wskaźnik stanął na połowie zbiornika. Pukam w płytkę nic wskazówka stoi na połowie. W miniony weekend zrobione około 120km wskazówka bardzo wolno spadła pomiędzy 1/4 a 1/2. Myślę SUPER. Teraz opisz żeby inni wiedzieli. Cały koszt coś koło 5 zł za 3 tranzystory i 8-pak piwa dla kolegi za pracę. Jeszce powiedział, że jemu wygląda na to, że te tranzystory przepala żarówka rezerwy. Myślę, że może to i prawda ale jak mówiłem żaden ze mnie elektronik. Mam nadzieję, że ten wywód pomoże niektórym z Was powrócić do stanu normalnego.

P1090622.JPG
Za tą stroną deski pod schowkiem jest schowany stabilizator
Plik ściągnięto 2080 raz(y) 147,18 KB

P1090620.JPG
Pierwszy od lewej ten z kostką 6pin
Plik ściągnięto 2080 raz(y) 142,98 KB

P1090621.JPG
Plik ściągnięto 2080 raz(y) 135,38 KB

P1090619.JPG
Tak wygląda po wyjęciu
Plik ściągnięto 2080 raz(y) 144,04 KB

P1090618.JPG
Po bardzo łatwym rozebraniu tak wygląda płytka
Plik ściągnięto 2080 raz(y) 147,74 KB

P1090617.JPG
Przy pomocy kabelka poprawiona ścieżka
Plik ściągnięto 2080 raz(y) 145,06 KB

Bez nazwy.png
Te trzy "strzałki" ton wymienione tranzystory
Plik ściągnięto 19 raz(y) 524 KB

_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
Andrzej R. 
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ducato 2,3 jtd Dethleffs A5421
Nazwa załogi: Wanda i Andrzej
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Wrz 2015
Otrzymał 4 piw(a)
Skąd: Pisz
Wysłany: 2018-07-06, 20:31   

Wito napisał/a:
Witam kolegów. Proszę o informację. Mam kampera na fiacie Ducato z roku 1992, silnik z 1985. Niedawno podczas jazcdy na tracie zaczęła mi się zapalać na żółto lampka na desce rozdzielczej przedstawiająca mały kanister. Samochód był zatankowany do pełna. Znaczek na desce znajduje się w dolnym rzędzie, drugi od prawej. Nie mam instrukcji aby dowiedzieć się co ona oznacza. Nigdzie nie jestem w stanie tego ustalić. Nie pomógł mi także mechanik. Czy ktoś z kolegów mógłby mi pomóc?
To jest kontrolka informując o tym że w filtrze paliwa jest woda, pod filtrem jest zamontowany czujnik.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl szczegóły
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2018-07-06, 20:59   

A dokładniej czujnik jest od dołu wkręcony w filtr taki plastikowy z przewidem i wtyczką.
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***