wożenie paliwa w kamperze w Europie |
Autor |
Wiadomość |
mischka
Kombatant
Twój sprzęt: Dethleffs
Pomógł: 11 razy Dołączył: 27 Lut 2016 Piwa: 114/120 Skąd: Bawaria
|
Wysłany: 2017-08-10, 12:27
|
|
|
Ekonomia to drugorzędna sprawa, ja mam mały bak to wole nosić niż się prosić.
Tak jak Roberto, napisał każdy robi jak uważa i chyba nie ma sensu udowadniać kto ma rację |
_________________ W życiu piękne są tylko chwile... |
|
|
|
|
daniels
trochę już popisał
Twój sprzęt: VW T4 SCA
Nazwa załogi: vwłóczęgi
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Mar 2017 Piwa: 11/6 Skąd: Lublin [LBN]
|
Wysłany: 2017-08-10, 23:18
|
|
|
Roberto napisał/a: |
Najlepiej być pięknym, młodym, zdrowym i bogatym... |
Skąd Ty tyle o mnie wiesz? Jedynie niezbyt dobry strateg paliwowy ze mnie |
|
|
|
|
marekoliva
weteran
Twój sprzęt: Mercedes Sprinter Rimor Sailer 700
Pomógł: 7 razy Dołączył: 19 Wrz 2009 Piwa: 40/19 Skąd: Gdańsk - Oliwa
|
Wysłany: 2017-08-10, 23:41
|
|
|
5 litrów wożę zawsze, dużo miejsca nie zabiera, przydało się raz na rumuńskich peryferiach. |
_________________ Marek
"Ty możesz zwlekać ale czas nie będzie "
|
|
|
|
|
stef
zaawansowany
Twój sprzęt: Kamper Hymer BR 598
Dołączył: 25 Lis 2012 Piwa: 45/18 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2017-08-10, 23:55
|
|
|
daniels ma rację - assistance rozwiązuje dużo problemów.
Ja osobiście paliwa nie wożę - choc akurat dziś kumpel w robocie o to właśnie pytał pytał.
ale nie woże bo nie nawidze zapachu ropy. Zawsze i wszędzie ją wyczuję. Poza tym mam dość dużą rezerwę.
A co do problemu połączonych zbiorników. Zrób instalacje taką jak montują rosjanie w UAZach. Tam są dwa zbiorniki połączone ze sobą. Ale pomiędzy nimi jest zawór trójdorżny. Tzn ma podłączenia do dwóch zbiorników i trzeci przewód leci do gaźnika. Zaworem otwierało się pobór paliwa z lewego lub prawego zbiornika. Dodatkowo można było jeszcze zamknąc na zero i jest blokada rozruchu a na paliwie z gaźnika daleko nie zajedziesz.
Dzięki temu najpierw pobierasz paliwo z jednego zbiornika, potem z drugiego i masz rozwiązany problem z poziomem. Dodatkowo przy wskaźniku paliwa był przełącznik dzięki któremu można było wybrać który gaźnik mamy monitorować - lewy czy prawy.
To jest ten zawór:
|
_________________ Załoga: Agnieszka, Stefan oraz Piotuś i Gabrysia.
Sprzęt: było: Xsara picasso 1.8 LPG + KIP 42TTZ; i cudowny T4 EuroSky 550
Jest Hymer BR 544
Zdjęcia z wypraw i nie tylko: http://mojuaz.com |
|
|
|
|
Johny_Walker
Kombatant
Twój sprzęt: Był Nowiutki Hymer Tramp prosto z fabryki
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Wrz 2012 Piwa: 45/20 Skąd: zielonogórskie
|
Wysłany: 2017-08-11, 10:35
|
|
|
vwyogi napisał/a: | michal_olk napisał/a: | Jak rozumiem pomysł wożenia paliwa wynikał raczej z przyczyn ekonomicznych.
|
ekonomiczny?
róznica w cenie miedzy PL a "europą zachodnia" to 1,5pln albo i mniej x10 litrów = 15pln. Czy naprawde jest sens wożić bańke z paliwem i sie z nia pierdzielić za 15PLN??? Lpiej piwa wziąć |
Sens jest głównie z powodu bezpieczeństwa. Wskaźnik paliwa może się zepsuć - zdarzyło mi się na włoskiej autostradzie. Mając kanisterek mamy pewną rezerwę.
Sens ekonomiczny też jest 20 l paliwa po 4 zł zamiast po 7 to 60 zł oszczędności w Turcji. Jeśli do tego dodam mój powiększony zbiornik 120l to razem jest 140 paliwa po 3 zł różnicy = 420 zł. Jestem bardzo biedny i dla mnie to są niewyobrażalnie duże pieniądze. To prawie cały miesięczny zasiłek 500+. :-) |
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2017-08-11, 13:18
|
|
|
20 kg paliwa z 17 kg koła zapasowego, agregacik m/w te 1 kw 15 kg, 60 kg rowerów, druga butla z gazem 13 kg. i inne "ruchomości" które asekurują ułatwiają i zapewniają....
A i woda 20% zbiornika czy full lub ekstra zbiornik H2O?
Co zabrać, gdy żona też chce jechać?
czy rower z pustą bańką, czy woda full czy paliwo?
Każdemu wg potrzeb i możliwości..
Jak ktoś woli cztery stówy i zostawić np rower, to jego sprawa.
Ostatecznie można przeładować kampera i mieć wszystko w , też wyjście. Ta filozofia jest co raz bardziej bliska.... z konieczności. |
|
|
|
|
|
vwyogi
zaawansowany
Twój sprzęt: James Cook
Nazwa załogi: Warmiaki
Dołączył: 04 Maj 2015 Piwa: 17/13 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-08-11, 14:22
|
|
|
Johny_Walker napisał/a: | vwyogi napisał/a: | michal_olk napisał/a: | Jak rozumiem pomysł wożenia paliwa wynikał raczej z przyczyn ekonomicznych.
|
ekonomiczny?
róznica w cenie miedzy PL a "europą zachodnia" to 1,5pln albo i mniej x10 litrów = 15pln. Czy naprawde jest sens wożić bańke z paliwem i sie z nia pierdzielić za 15PLN??? Lpiej piwa wziąć |
Sens jest głównie z powodu bezpieczeństwa. Wskaźnik paliwa może się zepsuć - zdarzyło mi się na włoskiej autostradzie. Mając kanisterek mamy pewną rezerwę.
Sens ekonomiczny też jest 20 l paliwa po 4 zł zamiast po 7 to 60 zł oszczędności w Turcji. Jeśli do tego dodam mój powiększony zbiornik 120l to razem jest 140 paliwa po 3 zł różnicy = 420 zł. :-) |
a miec a nie miec to jest 840pln
A gdzie w Europie diesel kosztuje 7pln? Najdrożej w Norwegii 6,45pln ( żródło:http://www.e-petrol.pl/notowania/rynki-zagraniczne/stacje-paliw-europa/on ) choc można zatankowac za 5pln ,a przecięż po drodze mamy inne kraje z ceną niższą więc takie licznie nie ma sensu. Rozmiem zjechac w takiej Francji z autostrady na Auchan i zatankować zamiast po 1,3eur za 1,05eur i na 120 litrach kasa jest, ale wozenie bańki nie ma sensu. Szkoda pierdzelenia |
_________________ Sprinter Westfalia James Cook 1998 2.9TD |
|
|
|
|
|
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 76/80 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2020-05-31, 17:35
|
|
|
Jak przedstawia się sprawa paliwa np. do zasilania silnika zaburtowego? Oryginalny zbiornik ma pojemność 25 litrów. To nie jest kanister. Jest to element linii paliwowej. Są na to jakieś przepisy? |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
Bim
Kombatant Jacek
Twój sprzęt: Peugeot Adriatik 2,5D 1991 rok
Pomógł: 10 razy Dołączył: 21 Lip 2007 Piwa: 124/89 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 2020-05-31, 17:58
|
|
|
Janusszr napisał/a: | Jak przedstawia się sprawa paliwa np. do zasilania silnika zaburtowego? Oryginalny zbiornik ma pojemność 25 litrów. To nie jest kanister. Jest to element linii paliwowej. Są na to jakieś przepisy? |
Przepisy czego?
Pojemności kanistra ,lini paliwowej ?
Mógłbyś to tak prościej |
_________________
|
|
|
|
|
smok_wawelski
weteran
Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Kwi 2019 Piwa: 122/77 Skąd: Kraków-przedmieścia
|
Wysłany: 2020-05-31, 21:16
|
|
|
Assi jest dobrą sprawą w cywilizowanym świecie a nie na zadupiach, mnie nie chodzi o oszczędność a o dojechanie do stacji paliw - na zadupiach 5tka w tym czasem pomaga i nigdy nikt mi nie kopał auta żeby się do niej czepić.
Nie bardzo rozumiem - targasz łódź i zbiornik chcesz ładować do kampera ? czy chcesz robić oszczędności na cenie 25l paliwa ? to ostatnie wg mnie jest bez sensu smrodzić w kamperze za 5 euro. Częścią linii paliwowej ten bak jest w łodzi a nie w kamperze gdzie będzie kanistrem.
O ile dobrze pamiętam to np. Bułgaria i Rumunia kiedyś zabraniały wożenia kanistra - jeśli chcesz trzymać się legalu 100% posprawdzaj przepisy krajów do których jedziesz albo napisz do ichniejszych policji czy służb granicznych
Osobna sprawa to bezpieczeństwo - np. przy dzwonie w tunelu |
_________________ O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci.
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom. |
|
|
|
|
|
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 76/80 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2020-06-01, 07:37
|
|
|
Bim napisał/a: | Janusszr napisał/a: | Jak przedstawia się sprawa paliwa np. do zasilania silnika zaburtowego? Oryginalny zbiornik ma pojemność 25 litrów. To nie jest kanister. Jest to element linii paliwowej. Są na to jakieś przepisy? |
Przepisy czego?
Pojemności kanistra ,lini paliwowej ?
Mógłbyś to tak prościej |
Oczywiście, że mogę prościej, ale za to dłużej .
Powinienem (mój błąd) napisać: "jak przedstawia się sprawa wożenia paliwa w kamperze do zasilania silnika zaburtowego?" Temat jest przecież o wożeniu w kanistrze paliwa w kamperze. Zamiast kanistra z ropą mam zbiornik paliwowy(benzyna) do łodzi. |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 76/80 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2020-06-01, 08:00
|
|
|
smok_wawelski napisał/a: |
Nie bardzo rozumiem - targasz łódź i zbiornik chcesz ładować do kampera ? czy chcesz robić oszczędności na cenie 25l paliwa ? to ostatnie wg mnie jest bez sensu smrodzić w kamperze za 5 euro. Częścią linii paliwowej ten bak jest w łodzi a nie w kamperze gdzie będzie kanistrem.
O ile dobrze pamiętam to np. Bułgaria i Rumunia kiedyś zabraniały wożenia kanistra - jeśli chcesz trzymać się legalu 100% posprawdzaj przepisy krajów do których jedziesz albo napisz do ichniejszych policji czy służb granicznych
Osobna sprawa to bezpieczeństwo - np. przy dzwonie w tunelu |
Jak nie rozumiesz, to tłumaczę.
Mam ponton. Ponton to również łódź. Ponton jest spakowany w torby i umieszczony na platformie. Do pontonu mam silnik zaburtowy. Jedzie razem z pontonem również na platformie. Silnik potrzebuje paliwa. Czyli niezbędny jest zbiornik z linią paliwową. I oczywiście paliwo.
Miałem taki przypadek, że wylądowałem na pewnym kempingu nadmorskim z prawie pustym zbiornikiem. Tym do łodzi oczywiście. Nie tankowałem wcześniej, bo nie chciałem wozić dodatkowego balastu. Kilka kilometrów od naszego kempingu była marina ze stacją paliw. Popłynąłem tam na oparach. Zatankowałem do pełna. Niestety pogoda się zepsuła i z 25 litrów paliwa zużyłem może 5. I co z resztą paliwa miałem zrobić? |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
|
bert
weteran
Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Piwa: 126/2 Skąd: ZDR
|
Wysłany: 2020-06-01, 09:59
|
|
|
mischka napisał/a: | Roberto napisał/a: |
Jak Cię złapią na granicy to raczej tłumaczenia nie będzie i zapłacisz cło za wszystko ponad 10 l |
pewnie masz rację, ale ja lubię mieć taki zapas przy sobie. Często włóczę się po zad...iach i lepiej mieć niż nie mieć. |
ale na zadupiach takich rzeczy raczej nikt nie kontroluje.
Im dalej od "cywilizacji biurokratów" tym świat normalniejszy |
_________________ Norbert J. Zbróg
świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
|
|
|
|
|
Janusszr
Kombatant
Twój sprzęt: T600 GFLC Siesta
Nazwa załogi: Jola & Janusz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2016 Piwa: 76/80 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2020-06-01, 10:55
|
|
|
Dokształciłem się nieco. Na naukę nigdy nie jest za późno.
Te sprawy reguluje ADR, a to są przecież przepisy międzynarodowe. Wyczytałem, że ograniczenia nie obowiązują np. paliwa do przewożonych łodzi. Czyli można lać paliwo po korek w zbiornik łodzi
Tak samo można zatankować po korek np. skuter, motocykl, agregat prądotwórczy.
Z tym dodatkowym paliwem w dodatkowych zbiornikach jest różnie w innych państwach.
Trudno zbiornik paliwa do łodzi zaliczyć do dodatkowego zbiornika. Chyba, że wieziemy tylko ten zbiornik z paliwem bez silnika do łodzi, bo w ten sposób chcemy przechytrzyć służby. |
_________________ Pozdrawiam, Janusz, na drugie mam Wojtek
Marzenia są po to, żeby nigdy nie przestało się chcieć żyć. I po to, żeby o tym przypominały. |
|
|
|
|
|
smok_wawelski
weteran
Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Kwi 2019 Piwa: 122/77 Skąd: Kraków-przedmieścia
|
Wysłany: 2020-06-01, 18:59
|
|
|
Janusszr napisał/a: | Jak nie rozumiesz, to tłumaczę. | Po tym wyjaśnieniu oczywiście rozumiem - niestety nie umiem pomóc z ADR jest bliska mi tylko grupa 7
Ciężko mi powiedzieć jak będzie interpretowany zbiornik nie będący w łodzi, skuterze agregacie etc... Na logikę jeśli wieziesz ponton to jest wytłumaczenie ale czy moja logika będzie zbieżna z logika służb nie jestem w stanie przewidzieć |
_________________ O najlepszym towarzystwie mówi się, że rozmowa w nim poucza, a milczenie kształci.
Prawdę swą należy mówić głośno, nie schlebiając ani rzeczom, ani wypadkom, ani stosunkom, ani ideom. |
|
|
|
|
|