Ducato I prąd do sterownika |
Autor |
Wiadomość |
1506edi
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D z 85r.HEKU 580
Nazwa załogi: Anna-Edward
Dołączył: 03 Gru 2010 Otrzymał 5 piw(a) Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: 2017-08-12, 17:03 Ducato I prąd do sterownika
|
|
|
Witam problem mam taki,że muszę 2-3 razy przekręcić kluczyk żeby się zapaliła się kontrolka grzania świec,potem już ok.(próbowałem odpalać myśląc że żarówka ale nie pali,czyściłem przekażnik ale nic)Pytanie czy umiera stacyjka,nie mam schematu byłbym wdzięczny za proste wytłumaczenie zasilania do przekaźnika. |
|
|
|
|
dziwaczek
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2017-08-12, 20:47
|
|
|
Zobacz i wyczyść kostki na przewodach (zdejmij obudowę kolumny, 4 wkręty). Pozatym jak nagrzewasz świece to nie odpalaj po zgaśnięciu kontrolki tylko odczekaj aż puknie przekaźnik. Najlepiej dwa cykle potem powinen zapalić bez problemu. |
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
|
|
|
|
|
1506edi
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D z 85r.HEKU 580
Nazwa załogi: Anna-Edward
Dołączył: 03 Gru 2010 Otrzymał 5 piw(a) Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: 2017-08-12, 21:08
|
|
|
Właśnie że pali bez problemu problem to nie włączający się przekaźnik świec żarowych za przekręceniem kluczyka trzeba powtarzać przekręcenia 2-3 razy.Ale kostki stacyjki zobacze.Czy ze stacyjki idzie przewód bezpośrednio do przekaźnika świec żarowych? Bo stacyjka raczej nie wykazuje jakiś niedomagań wszystko ok. |
|
|
|
|
dziwaczek
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Piwa: 58/18 Skąd: Osowiec/Mazowieckie
|
Wysłany: 2017-08-12, 21:24
|
|
|
Schemat jest do mojego 88r powinien być dobry.
IMG_20170812_212003.jpg
|
|
Plik ściągnięto 116 raz(y) 747,18 KB |
|
_________________ Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
|
|
|
|
|
Gregorio
zaawansowany Don Gregorio
Twój sprzęt: na jakiś czas bezdomny :(
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Maj 2011 Piwa: 14/9 Skąd: EPI
|
Wysłany: 2017-08-13, 08:50
|
|
|
Problemem jest przekaźnik a najprawdopodobniej styk zwierający. W moim przypadku czyszczenie nie pomogło gdzyż poluzował się (nazwę to może niefachowo ) element stykający mocowany w blaszce. Troszkę przyklepałem i podlutowałem. Działa.
Awaryjnie wyprowadziłem kabel z przekaźnika i przykładałem do + w aku, ale dobre to na chwilę bo upierdliwe za każdym razem dźwigać maskę.
W Lublinach robiłem sterowanie ręczne na guzik gdzie przekaźnikiem był elektromagnes z jakiegokolwiek rozrusznika. Patent nie do zdarcia |
_________________ Pozdrawiamy
Ewa i Grzesiek |
|
|
|
|
|
1506edi
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Ducato 2.5D z 85r.HEKU 580
Nazwa załogi: Anna-Edward
Dołączył: 03 Gru 2010 Otrzymał 5 piw(a) Skąd: Siemianowice Śl.
|
Wysłany: 2017-08-13, 14:48
|
|
|
Dzięki zobacze wyciągnąłem cały sterownik styki wyglądają wzorowo nic nadpalone ani wytopione wysokie \,muszę rozkodować co to są za kable te cienkie,wtedy będę już wzystko wiedział. |
|
|
|
|
Gregorio
zaawansowany Don Gregorio
Twój sprzęt: na jakiś czas bezdomny :(
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Maj 2011 Piwa: 14/9 Skąd: EPI
|
Wysłany: 2017-08-14, 02:03
|
|
|
1506edi napisał/a: | Dzięki zobacze wyciągnąłem cały sterownik styki wyglądają wzorowo nic nadpalone ani wytopione wysokie \,muszę rozkodować co to są za kable te cienkie,wtedy będę już wzystko wiedział. |
U mnie też styki wyglądały wzorowo czyste i nienadpalone. Dopiero za pomocą miernika zdiagnozowałem, że nie ma przejścia między stykiem a blaszką w której jest osadzony. Przekaźnik zamykał obwód a prąd nie płynął. |
_________________ Pozdrawiamy
Ewa i Grzesiek |
|
|
|
|
|
EBRP670
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: LMC na DUCATO 92r.
Nazwa załogi: ELA i JUREK
Dołączył: 12 Kwi 2008 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 2018-11-15, 18:16
|
|
|
Gregorio, "W Lublinach robiłem sterowanie ręczne na guzik gdzie przekaźnikiem był elektromagnes z jakiegokolwiek rozrusznika. Patent nie do zdarcia" .Czy mógłbym Cię poprosić o opis "łopatologiczny" jak TO zrobiłeś.Z góry dziękuję. |
_________________ "Pewna śmierć,nie godzina" |
|
|
|
|
TomaszG
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato Talento I Eura Mobil
Dołączył: 14 Lip 2015 Piwa: 2/3 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2018-11-15, 19:57
|
|
|
Też poczytam, jak to jest z tym patentem , bo u mnie to samo, klika i klika, ale że niezbyt często, to mam kabel podpięty pod elektromagnes rozrusznika/ pod ten cienki/ a druga końcówka w razie takiej klikalności , przykładana jest do + aku. I nawet podczas grzania świec /kluczyk w stacyjce przekręcony/ rozrusznik kręci jak szalony. Odpala od razu. Więc stacyjka daje ciała. No i tak to trwa dwa sezony . |
|
|
|
|
Gregorio
zaawansowany Don Gregorio
Twój sprzęt: na jakiś czas bezdomny :(
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Maj 2011 Piwa: 14/9 Skąd: EPI
|
Wysłany: 2018-11-15, 21:24
|
|
|
EBRP670 napisał/a: | Gregorio, "W Lublinach robiłem sterowanie ręczne na guzik gdzie przekaźnikiem był elektromagnes z jakiegokolwiek rozrusznika. Patent nie do zdarcia" .Czy mógłbym Cię poprosić o opis "łopatologiczny" jak TO zrobiłeś.Z góry dziękuję. |
Takie szybkie zobrazowanie na fotce zaczerpniętej z neta.
Może i prymitywne, ale skuteczne
Sterowanie 12v (guzik zamontowany na kokpicie) wciskasz, cewka zwiera styki i świece grzeją. Puszczasz = koniec grzania. Czas grzania należy sobie wybadać, żeby świec nie popalić.
elektromagnes-rozrusznika-bosch-333240-oe.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2460 raz(y) 25,61 KB |
elektromagnes-rozrusznika-bosch-333240-oe2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2458 raz(y) 40,33 KB |
|
_________________ Pozdrawiamy
Ewa i Grzesiek |
|
|
|
|
|
TomaszG
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato Talento I Eura Mobil
Dołączył: 14 Lip 2015 Piwa: 2/3 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2018-11-16, 09:13
|
|
|
Dobre!!! Osobny akumulator do tego i palimy na dwie ręce! Jedną ręka start rozrusznika, a drugą dusimy guzik. MUSI zastartować!!! |
|
|
|
|
EBRP670
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: LMC na DUCATO 92r.
Nazwa załogi: ELA i JUREK
Dołączył: 12 Kwi 2008 Otrzymał 2 piw(a) Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: 2018-11-16, 09:58
|
|
|
TomaszG napisał/a: | Dobre!!! Osobny akumulator do tego i palimy na dwie ręce! Jedną ręka start rozrusznika, a drugą dusimy guzik. MUSI zastartować!!! | nie rozumiem...czy to żart, czy kpina,czy na poważnie? |
_________________ "Pewna śmierć,nie godzina" |
|
|
|
|
TomaszG
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Fiat Ducato Talento I Eura Mobil
Dołączył: 14 Lip 2015 Piwa: 2/3 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 2018-11-16, 10:35
|
|
|
Heh, żart oczywiście, wyobraźnia działa. |
|
|
|
|
McGali
stary wyga
Twój sprzęt: Burstner A550 C25 2.0E LPG
Nazwa załogi: GaliTeam
Pomógł: 5 razy Dołączył: 26 Lip 2009 Piwa: 17/9 Skąd: EZG
|
|
|
|
|
Gregorio
zaawansowany Don Gregorio
Twój sprzęt: na jakiś czas bezdomny :(
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Maj 2011 Piwa: 14/9 Skąd: EPI
|
Wysłany: 2018-11-16, 19:51
|
|
|
Gotowa wersja tego co "naszkicowałem" |
_________________ Pozdrawiamy
Ewa i Grzesiek |
|
|
|
|
|