Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
iveco 3510W1 4510W1 i pochodne kilka przydasiek
Autor Wiadomość
holrin
początkujący forumowicz

Dołączył: 22 Lut 2009
  Wysłany: 2017-06-18, 22:42   

Kolego bert:

Ponieważ jak widzę masz trochę doświadczenia z 4010W to mam kilka pytań, bo jeżdżę podobnym:
1. Czy i czym wygłuszyłeś te przeklęte telepiące się na wybojach okna suwane w kabinie ?
2. Czy pozbyłeś się felg z pierścieniami ? Powyżej czytałem, że tak, ale to chyba w "cywilnym" 4x4, bo 235/80/R16 to dużo niższy profil i to by się chyba bardzo źle przełożyło na prędkość maksymalną (i tak nędzną)
3. Masz standardowe wkłady mostów czy 9/47 ?
4. Czy miałeś do czynienia z "nalewanymi" oponami Michelin XZL 255/100/R16 z bardziej cywilnym bieżnikiem ? Jakieś źródełko w Polsce ?
5. Pisałeś o próbach pozbycia sie resorów z tyłu i zastąpienia ich eliptykami. Coś więcej w tym temacie ? Zastanawiam się nad pozbyciem się oryginalnych amortyzatorów i zastąpieniem ich podwójnymi z czegoś bardziej popularnego.

Będę wdzięczny za jakiekolwiek odpowiedzi. Generalnie jeżdżę nim już kilka lat i jak spojrzysz na fotki to zobaczysz, że trochę go zmodyfikowałem, ale mechanika jak na razie bez większych zmian. Dobry samochód, dzielny, ale wolny i głośny. Zwłaszcza na tych Michelinach... Niemniej jednak to już chyba będzie mój docelowy samochód wyprawowy, aż po grób - mój lub jego :wyszczerzony:

No chyba, że mnie kiedyś na Iglhaut'a będzie stać :)

Szerokości !
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
zaawansowany

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2017-06-19, 11:16   

holrin napisał/a:
Kolego bert:

Ponieważ jak widzę masz trochę doświadczenia z 4010W to mam kilka pytań, bo jeżdżę podobnym:
1. Czy i czym wygłuszyłeś te przeklęte telepiące się na wybojach okna suwane w kabinie ?
2. Czy pozbyłeś się felg z pierścieniami ? Powyżej czytałem, że tak, ale to chyba w "cywilnym" 4x4, bo 235/80/R16 to dużo niższy profil i to by się chyba bardzo źle przełożyło na prędkość maksymalną (i tak nędzną)
3. Masz standardowe wkłady mostów czy 9/47 ?
4. Czy miałeś do czynienia z "nalewanymi" oponami Michelin XZL 255/100/R16 z bardziej cywilnym bieżnikiem ? Jakieś źródełko w Polsce ?
5. Pisałeś o próbach pozbycia sie resorów z tyłu i zastąpienia ich eliptykami. Coś więcej w tym temacie ? Zastanawiam się nad pozbyciem się oryginalnych amortyzatorów i zastąpieniem ich podwójnymi z czegoś bardziej popularnego.

Będę wdzięczny za jakiekolwiek odpowiedzi. Generalnie jeżdżę nim już kilka lat i jak spojrzysz na fotki to zobaczysz, że trochę go zmodyfikowałem, ale mechanika jak na razie bez większych zmian. Dobry samochód, dzielny, ale wolny i głośny. Zwłaszcza na tych Michelinach... Niemniej jednak to już chyba będzie mój docelowy samochód wyprawowy, aż po grób - mój lub jego :wyszczerzony:

No chyba, że mnie kiedyś na Iglhaut'a będzie stać :)

Szerokości !


1 - mój to 4010W1 z "cywilnymi drzwiami" "łotake"
http://njz.pl/Rumunia/2015/Romania_2015.html
Tłuką Ci się pewnie dlatego, że brak w prowadnicach wykładziny (w starych land roverach miewałem ten problem, ale do nich bez łaski można było dokupić prowadniczki ze stosowną "szmatką"
2 - jak sam zauważyłeś tak, mam felgi bezobręczowe. Problem z profilem, ale jaki? Felga jest 16 na 7.5, jaka oponę sobie założysz to już Twój wybór. Ja mam na bezobręczówkach 255/85/16 i na obręczowych 280/85/16. Opona 235/85/16 to opona zbyt niska (choć odpowiednik w zasadzie stosowanych fabrycznie 7.50/16) W tej Twojej wersji felgi mimo, że obręczówki powinny być bezdętkowe, i jako takich nie ma sensu ich zmieniać. Cywilne obręczówki są dętkowe i to jest problem
3 - nie pamiętam teraz (sprawdzę to odpowiem)
4 - jestem przeciwnikiem wszelkich nalewek
5 - jeszcze nic konkretnego

Jeździsz tym swoim gdzieś, czy dopiero go "szykujesz"
_________________
Norbert J. Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
holrin
początkujący forumowicz

Dołączył: 22 Lut 2009
Wysłany: 2017-06-19, 13:21   

Szykowałem go dwa lata na 3 miesięczną wycieczkę RPA - Botswana - Zambia - Namibia i w efekcie pojechałem bez niego za co codziennie dziękowałem Bogu tłukąc się w tumanach pyłu, które w Iveco byłyby w środku, a w wynajętym Hiluxie było miło, chłodno i czysto. Jeszcze długa droga przede mną zanim będzie Iveco będzie gotowe do takiej wycieczki.
Jeżdżę głównie po Polsce, trochę po Europie, ale niewiele, bo drożyzna no i Maroko to zawsze dobry, bezpieczny kierunek i w miarę tani.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
holrin
początkujący forumowicz

Dołączył: 22 Lut 2009
Wysłany: 2017-06-19, 13:27   

I jeszcze jedno, bo może się to przydać innym marzącym o kamperze 4x4. Dajcie sobie spokój z napędem. Istotny jest prześwit, prześwit i jeszcze raz prześwit. No i opony + podstawowa umiejętność jeżdżenia samochodem poza asfaltem. Taka kombinacja gwarantuje, że wjedziecie w 98% miejsc, które wam się zamarzą i wyjedziecie z nich o własnych siłach.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jelo71 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: się tworzy .......
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 3/5
Skąd: tuż obok Krakowa
Wysłany: 2017-09-03, 13:02   

Witam,
Kolega Yekater
naprowadził mnie na stronę:

https://www.files.fm/u/fiioppz

gdzie jest manual do IVECO II,
dane serwisowe, wszystkie kombinacje, łącznie z 4x4.

Yekater,wysyłam pifko :pifko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
zaawansowany

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2017-09-03, 21:26   

holrin napisał/a:
I jeszcze jedno, bo może się to przydać innym marzącym o kamperze 4x4. Dajcie sobie spokój z napędem. Istotny jest prześwit, prześwit i jeszcze raz prześwit. No i opony + podstawowa umiejętność jeżdżenia samochodem poza asfaltem. Taka kombinacja gwarantuje, że wjedziecie w 98% miejsc, które wam się zamarzą i wyjedziecie z nich o własnych siłach.


ciekawa :wyszczerzony: ... bzdura
znaczy owszem prześwit warto mieć, ale sam prześwit "napędowi" nie podskoczy
to tak z perspektywy (w zasadzie zawodowego) 30 lat szwendania się po zakamarach
_________________
Norbert J. Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
zaawansowany

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2017-09-08, 02:23   

holrin napisał/a:
Kolego bert:


5. Pisałeś o próbach pozbycia sie resorów z tyłu i zastąpienia ich eliptykami. Coś więcej w tym temacie ?

Szerokości !



prosz bardzo trochę faktów:

resor 4010W

wszystkie wymiary w mm
ori resor ma szerokość 60, długość 1415 przy czym "kelner-śruba" nie jest centralnie, jest bliżej przodu resora tj w odległości 700, za śrubą resor ma 715
składa się z 6 lub 7 piór o kombinowanych grubościach, zajmijmy sie resorem standardowym dla 4010W
4 pióra 10 i 3 pióra 15 dają wysokość resora 85 (oczywiście w najwyższym miejscu)

Resor 5912 (w wersji nas interesującej)

szerokość 70, długość 1415 w kombinacji odległości od "kelner-śruby" takiej jak w przypadku 4010W
3 pióra 14 i jedno 22 daje nam 64

zatem konieczne dorobienie "dystansu" o wysokości 21 co nie jest żadnym problemem ani technologicznym ;) ani konstrukcyjnym mającym jakiś negatywny wpływ na bezpieczeństwo jazdy.

zatem problemem który nam pozostaje jest różnica szerokości piór pomiędzy omawianymi modelami. Centymetr to w sumie nie tak wiele, można by to zgubić kątówką (po pół centa na stronę) w miejscach istotnych czyli zawijkach i przy strzemionach. Wówczas oczywiście tuleje muszą iść z modelu ori

tyle teoria, teraz czas na praktykę nadchodzi... ale kiedy nadejdzie to nie wiem

Edyta:
Resory (paraboliki) są, dotarły. Jak by ktoś chciał to: Auto Mix SC Nieporęt Wojska Polskiego 1a

resor kompletny 12003643

wszystko OK w wymiarówce, trzeba tylko dołożyć 20 mm dystansu między dolne pióro a siodło mostu, może to być stare pióro krótkie z tradycyjnej wersji.
Koszt za sztukę 750 zeta brutto

teraz jeszcze tylko... znaleźć czas na założenie
_________________
Norbert J. Zbróg
Ostatnio zmieniony przez bert 2017-09-21, 21:22, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
zaawansowany

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2017-09-08, 12:17   

Jeszcze przyczynek pt:
blokada tylnego mostu i problemy z jej wyłączeniem.

Problem ma jedno banalne oblicze. Biegnąca pod autem linka blokady wskutek kontaktu z badylami - bywa - rozciąga się, a dokładnie rozciąga sie jej pancerz, wystarczy dosłownie pół "centa" by różnica długości pancerza i linki uniemożliwiła swobodne rozpięcie blokady. Co zrobić
a- wymienić linkę
b- wydłużyć łącznik pomiędzy końcem linki a dźwignią blokady ( w oryginale jest tam sprężyna) przy pomocy nawierconej blaszki oczywiście bez rezygnacji z sprężyny
c-metoda doraźna (a prowizorki są najtrwalsze)to trytrytka pomiędzy sprężyną a dźwignią stosownie zaciągnięta. Wówczas warto jeszcze drugą trytrytką przypiąć sprężynę przez środek do dźwigni blokady, to na wypadek gdyby wypad la z któregoś z punktów kotwiczenia (wówczas nie zginie.

Uwaga: trzpień sterowania blokady przy przejściu przez obudowę uszczelniany jest filcowym krążkiem. Krążek należy zasmarować (obficie) smarem grafitowym, zapobiegnie to blokowaniu obrotu trzpienia przez błoto a i rdzę
_________________
Norbert J. Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
zaawansowany

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Otrzymał 18 piw(a)
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2017-09-21, 21:21   

Resory (paraboliki) są, dotarły. Jak by ktoś chciał to: Auto Mix SC Nieporęt Wojska Polskiego 1a

resor kompletny 12003643

wszystko OK w wymiarówce, trzeba tylko dołożyć 20 mm dystansu między dolne pióro a siodło mostu, może to być stare pióro krótkie z tradycyjnej wersji.
Koszt za sztukę 750 zeta brutto

teraz jeszcze tylko... znaleźć czas na założenie
_________________
Norbert J. Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group