Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
iveco 3510W1 4010W1 i pochodne kilka przydasiek
Autor Wiadomość
holrin
początkujący forumowicz

Dołączył: 22 Lut 2009
  Wysłany: 2017-06-18, 21:42   

Kolego bert:

Ponieważ jak widzę masz trochę doświadczenia z 4010W to mam kilka pytań, bo jeżdżę podobnym:
1. Czy i czym wygłuszyłeś te przeklęte telepiące się na wybojach okna suwane w kabinie ?
2. Czy pozbyłeś się felg z pierścieniami ? Powyżej czytałem, że tak, ale to chyba w "cywilnym" 4x4, bo 235/80/R16 to dużo niższy profil i to by się chyba bardzo źle przełożyło na prędkość maksymalną (i tak nędzną)
3. Masz standardowe wkłady mostów czy 9/47 ?
4. Czy miałeś do czynienia z "nalewanymi" oponami Michelin XZL 255/100/R16 z bardziej cywilnym bieżnikiem ? Jakieś źródełko w Polsce ?
5. Pisałeś o próbach pozbycia sie resorów z tyłu i zastąpienia ich eliptykami. Coś więcej w tym temacie ? Zastanawiam się nad pozbyciem się oryginalnych amortyzatorów i zastąpieniem ich podwójnymi z czegoś bardziej popularnego.

Będę wdzięczny za jakiekolwiek odpowiedzi. Generalnie jeżdżę nim już kilka lat i jak spojrzysz na fotki to zobaczysz, że trochę go zmodyfikowałem, ale mechanika jak na razie bez większych zmian. Dobry samochód, dzielny, ale wolny i głośny. Zwłaszcza na tych Michelinach... Niemniej jednak to już chyba będzie mój docelowy samochód wyprawowy, aż po grób - mój lub jego :wyszczerzony:

No chyba, że mnie kiedyś na Iglhaut'a będzie stać :)

Szerokości !
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
stary wyga

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Otrzymał 21 piw(a)
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2017-06-19, 10:16   

holrin napisał/a:
Kolego bert:

Ponieważ jak widzę masz trochę doświadczenia z 4010W to mam kilka pytań, bo jeżdżę podobnym:
1. Czy i czym wygłuszyłeś te przeklęte telepiące się na wybojach okna suwane w kabinie ?
2. Czy pozbyłeś się felg z pierścieniami ? Powyżej czytałem, że tak, ale to chyba w "cywilnym" 4x4, bo 235/80/R16 to dużo niższy profil i to by się chyba bardzo źle przełożyło na prędkość maksymalną (i tak nędzną)
3. Masz standardowe wkłady mostów czy 9/47 ?
4. Czy miałeś do czynienia z "nalewanymi" oponami Michelin XZL 255/100/R16 z bardziej cywilnym bieżnikiem ? Jakieś źródełko w Polsce ?
5. Pisałeś o próbach pozbycia sie resorów z tyłu i zastąpienia ich eliptykami. Coś więcej w tym temacie ? Zastanawiam się nad pozbyciem się oryginalnych amortyzatorów i zastąpieniem ich podwójnymi z czegoś bardziej popularnego.

Będę wdzięczny za jakiekolwiek odpowiedzi. Generalnie jeżdżę nim już kilka lat i jak spojrzysz na fotki to zobaczysz, że trochę go zmodyfikowałem, ale mechanika jak na razie bez większych zmian. Dobry samochód, dzielny, ale wolny i głośny. Zwłaszcza na tych Michelinach... Niemniej jednak to już chyba będzie mój docelowy samochód wyprawowy, aż po grób - mój lub jego :wyszczerzony:

No chyba, że mnie kiedyś na Iglhaut'a będzie stać :)

Szerokości !


1 - mój to 4010W1 z "cywilnymi drzwiami" "łotake"
http://njz.pl/Rumunia/2015/Romania_2015.html
Tłuką Ci się pewnie dlatego, że brak w prowadnicach wykładziny (w starych land roverach miewałem ten problem, ale do nich bez łaski można było dokupić prowadniczki ze stosowną "szmatką"
2 - jak sam zauważyłeś tak, mam felgi bezobręczowe. Problem z profilem, ale jaki? Felga jest 16 na 7.5, jaka oponę sobie założysz to już Twój wybór. Ja mam na bezobręczówkach 255/85/16 i na obręczowych 280/85/16. Opona 235/85/16 to opona zbyt niska (choć odpowiednik w zasadzie stosowanych fabrycznie 7.50/16) W tej Twojej wersji felgi mimo, że obręczówki powinny być bezdętkowe, i jako takich nie ma sensu ich zmieniać. Cywilne obręczówki są dętkowe i to jest problem
3 - nie pamiętam teraz (sprawdzę to odpowiem)
4 - jestem przeciwnikiem wszelkich nalewek
5 - jeszcze nic konkretnego

Jeździsz tym swoim gdzieś, czy dopiero go "szykujesz"
_________________
Norbert J. Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
holrin
początkujący forumowicz

Dołączył: 22 Lut 2009
Wysłany: 2017-06-19, 12:21   

Szykowałem go dwa lata na 3 miesięczną wycieczkę RPA - Botswana - Zambia - Namibia i w efekcie pojechałem bez niego za co codziennie dziękowałem Bogu tłukąc się w tumanach pyłu, które w Iveco byłyby w środku, a w wynajętym Hiluxie było miło, chłodno i czysto. Jeszcze długa droga przede mną zanim będzie Iveco będzie gotowe do takiej wycieczki.
Jeżdżę głównie po Polsce, trochę po Europie, ale niewiele, bo drożyzna no i Maroko to zawsze dobry, bezpieczny kierunek i w miarę tani.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
holrin
początkujący forumowicz

Dołączył: 22 Lut 2009
Wysłany: 2017-06-19, 12:27   

I jeszcze jedno, bo może się to przydać innym marzącym o kamperze 4x4. Dajcie sobie spokój z napędem. Istotny jest prześwit, prześwit i jeszcze raz prześwit. No i opony + podstawowa umiejętność jeżdżenia samochodem poza asfaltem. Taka kombinacja gwarantuje, że wjedziecie w 98% miejsc, które wam się zamarzą i wyjedziecie z nich o własnych siłach.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jelo71 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: się tworzy .......
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 3/5
Skąd: tuż obok Krakowa
Wysłany: 2017-09-03, 12:02   

Witam,
Kolega Yekater
naprowadził mnie na stronę:

https://www.files.fm/u/fiioppz

gdzie jest manual do IVECO II,
dane serwisowe, wszystkie kombinacje, łącznie z 4x4.

Yekater,wysyłam pifko :pifko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
stary wyga

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Otrzymał 21 piw(a)
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2017-09-03, 20:26   

holrin napisał/a:
I jeszcze jedno, bo może się to przydać innym marzącym o kamperze 4x4. Dajcie sobie spokój z napędem. Istotny jest prześwit, prześwit i jeszcze raz prześwit. No i opony + podstawowa umiejętność jeżdżenia samochodem poza asfaltem. Taka kombinacja gwarantuje, że wjedziecie w 98% miejsc, które wam się zamarzą i wyjedziecie z nich o własnych siłach.


ciekawa :wyszczerzony: ... bzdura
znaczy owszem prześwit warto mieć, ale sam prześwit "napędowi" nie podskoczy
to tak z perspektywy (w zasadzie zawodowego) 30 lat szwendania się po zakamarach
_________________
Norbert J. Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
stary wyga

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Otrzymał 21 piw(a)
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2017-09-08, 01:23   

holrin napisał/a:
Kolego bert:


5. Pisałeś o próbach pozbycia sie resorów z tyłu i zastąpienia ich eliptykami. Coś więcej w tym temacie ?

Szerokości !



prosz bardzo trochę faktów:

resor 4010W

EDYTA:
uzupełnione i przeniesione do pierwszego "listu" w temacie
_________________
Norbert J. Zbróg
Ostatnio zmieniony przez bert 2017-10-02, 19:42, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
stary wyga

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Otrzymał 21 piw(a)
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2017-09-08, 11:17   

uzupełnione i przeniesione do pierwszego "listu" w temacie
_________________
Norbert J. Zbróg
Ostatnio zmieniony przez bert 2017-10-02, 20:01, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
stary wyga

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Otrzymał 21 piw(a)
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2017-09-21, 20:21   

uzupełnione i przeniesione do pierwszego "listu" w temacie
_________________
Norbert J. Zbróg
Ostatnio zmieniony przez bert 2017-10-02, 20:01, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
stary wyga

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Otrzymał 21 piw(a)
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2017-09-27, 22:06   

jelo71 napisał/a:
IVECO 40.10 W/A "Żandarm"


i jak ma się żandarm?
_________________
Norbert J. Zbróg
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
stary wyga

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Otrzymał 21 piw(a)
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2017-10-01, 21:41   

uzupełnione i przeniesione do pierwszego "listu" w temacie
_________________
Norbert J. Zbróg
Ostatnio zmieniony przez bert 2017-10-02, 20:00, w całości zmieniany 2 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
piotrul
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ducato-Adria(była) Iveco 4x4 w budowie
Dołączył: 23 Mar 2013
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Fidlin/Gdańsk
Wysłany: 2017-10-02, 15:10   

A teraz jakie masz? Też piórowe.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
stary wyga

Twój sprzęt: iveco 4010, LR Def 110. LR Discovery
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Paź 2014
Otrzymał 21 piw(a)
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2017-10-02, 19:10   

piotrul napisał/a:
A teraz jakie masz? Też piórowe.

"Paraboliki" chyba "czaisz" różnicę a, że skrótu używam... trudno leniwy jestem ;)

Ale OK specjalnie dla Ciebie tadam ;) WIELOPIÓROWE (zabrakło tego: "wielo")
Mam nadzieję, że zainteresowani mi wybaczą.
_________________
Norbert J. Zbróg
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
piotrul
trochę już popisał

Twój sprzęt: Ducato-Adria(była) Iveco 4x4 w budowie
Dołączył: 23 Mar 2013
Otrzymał 2 piw(a)
Skąd: Fidlin/Gdańsk
Wysłany: 2017-10-03, 08:12   

Ale ja tego nie napisałem złośliwie.
Niezorientowani mogli odnieść wrażenie, że jakieś dziwne resory masz, może nawet sprężyny. Chociaż, pióro to tez sprężyna. :mrgreen:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group