Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z ładowaniem akumulatora w cześci mieszkalnej
Autor Wiadomość
swierzak 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: dethleffs 92 Iron Lion Zion J5
Nazwa załogi: Lion Zion
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2010
Piwa: 2/19
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-09-12, 11:46   Problem z ładowaniem akumulatora w cześci mieszkalnej

Ostatnio pojawił się problem z ładowniem akumulatora w zabudowie przez alternator .
Podczas uruchomionego silnika ładuje się tylko akumulator pojazdu , Na panelu wskaznik ładowania aku pojazdu dochodzi do około 14v a wskaznik aku zabudowy nie zmienia swojej pozycji bez względu czy silnik pracuje czy nie . Pokazuje tylko tyle na ile naładuje go panel solarny
Mam na dachu panel solarny który ładuje oba akumulatory . na kontrolerze tego panelu są 3 diody .
Zielona - ładuje akumulatory
Czerwona - brak ładowania np w nocy
Żółta - zapala się kiedy uruchomiony jest silnik

Teraz kiedy działa silnik nie zapala się żółta dioda , tylko świeci zielona w dzień lub czerwona w nocy . Ładuje się tylko akumulator pojazdu .
Kiedy świeci się zielona a silnik jest wyłączony panel ładuje oba akumulatory .

To nie przestało działać tak od razu , wcześniej parę razy tak się działo że nie paliła się ta doda żółta i nie ładował jednego akumulatora w trakcie jazdy ale zazwyczaj tylko na chwile max jakies 2 godziny ale potem nagle wszystko wracało do normy i ładował oba . Od pewnego czasu jakoś nie wraca do normy i ładuje tylko jeden .



Mam nowy alternator od jakiś 2 lat ( po wymianie na nowy ładował bez problemu oba )
Dodatkowo od niedawna czasami w trakcie jazdy zapala mi się na kilka minut kontrolka akumulatora,ale na panelu ładowania pokazuje ze akumulator pojazdu się ładuje przez alternator .

Co to może być ??? miał ktoś coś podobnego ?

:(
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: Dziwni
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 14/7
Skąd: Osowiec/Mazowieckie

Wysłany: 2017-09-12, 12:12   

Poczytaj ten watek http://www.camperteam.pl/...owania&start=15 (opisuje tam moja walkę z podobnym problemem (nie miałem wtedy solara) ja stawiam na tę pi.... złączkę na przewodzie - poszukaj jej u siebie, powinna być przy akumulatorze silnikowym).
Sprawdź przewód D+ od alternatora cienki czarny - to sterowanie ładowaniem - no nim jest ta złączka przypięta a i sprawdź naciąg paska klinowego.
Powodzenia
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MisioKRAK 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1,9TD 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 4/5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-09-12, 17:10   

Ogólnie mówiąc ja miałem spore kłopoty z głównym energoblokiem...(mam też Dethleffsa z 92)
I może to jest jakiś Twój problem...

Jak masz realizowane ładowanie 2 akumulatorów solarem?
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Kamil Cz 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: Benimar Europa 6000ST
Nazwa załogi: Kamil team
Dołączył: 03 Sty 2017
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2017-09-12, 20:57   

Sprawdż połączenia przewodów na klemach akumulatora silnikowego.
Z klemy dodatniej jest poprowadzone ładowanie akumulatora zabudowy.
Często połączenia są zaśniedziałe. Rozkręć i dobrze oczyść.
Sprawdż przejście miernikiem lub kontrolką miedzy klemami a energoblokiem.
W Twoim modelu o ile dobrze pamiętam znajduje sie nad nogami pasażera.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
swierzak 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: dethleffs 92 Iron Lion Zion J5
Nazwa załogi: Lion Zion
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2010
Piwa: 2/19
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-09-17, 20:46   

Posprawdzałem , poszukałem tej złączki na przewodzie ale jej nie znalazłem :(
U mnie to wygląda tak :

Od klemy plus idzie czarny kabel po czym kieruje gdzieś do kabiny przez otwór obok zbiornika na płyn chłodniczy:


Od tego otworu odchodzi cieńszy czarny kabel ( zaznaczyłem czerwoną strzałką )

I ten czarny kabelek kończy się nigdzie nie podłączony po prawej stronie koła zapasowego ....
zaznaczyłem na czerwono :



Alternator wygląda tak :


Co do energobloku to chyba jest to ?



Znalazłem schemat kostek i podłączeń do wszystkiego w tym energobloku ale po niemiecku bo mam jeszcze oryginalne książeczki Dethleffs :)

Nie mam pojęcia jak mam podłączony solar . z tego co wiem to tylko mam ten panel :

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: Dziwni
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 14/7
Skąd: Osowiec/Mazowieckie

Wysłany: 2017-09-17, 20:50   

sterownik solara pokazuje ze ładuje,
Podejrzewam ze ten kabel szukany to ten odcięty i powinien iść do D+ alternatora poszukaj czy nie ma tam podobnego?
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MisioKRAK 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1,9TD 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 4/5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-09-20, 14:40   

A na wtyczce do energobloku masz + z jednego i z drugiego akumulatora?
Bo problem może być w kablach lub energobloku...
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
swierzak 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: dethleffs 92 Iron Lion Zion J5
Nazwa załogi: Lion Zion
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2010
Piwa: 2/19
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-09-23, 16:53   

witam po małej przerwie w grzebaniu przy kablach :) do mojego alternatora są podłączone 2 kable i masa . Jeden idzie do wiązki tam gdzie idą tez kable z wentylatora a drugi idzie chyba do stacyjki . Gdzie ma być podłączony ten tajemniczy D+ ??? Co do tego energobloku to chyba na wtyczce są osobne plusy na akumulator
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MisioKRAK 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1,9TD 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 4/5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-09-24, 09:28   

Wydaje mi się że D+ to "+ postacyjkowy"
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
dziwaczek 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: Dziwni
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 14/7
Skąd: Osowiec/Mazowieckie

Wysłany: 2017-09-25, 08:16   

D+ to kabel idący do stacyjki (sterowanie i kontrolka ładowania) aż od lampki ładowania, Myślę że na Twojej fotce to ten cieńszy czerwony - szukaj na nim złączki a od niej kabla idącego na zabudowę.
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Czarna i Krzysiek 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 D 87` Zabudowa Dethleffs
Nazwa załogi: Żółwiki :-)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2015
Piwa: 29/22
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2017-09-25, 10:57   

Miałem identyczny problem. Sprawdź przy okazji, czy dochodzi Ci napięcie 12V do lodówki po uruchomieniu silnika, bo zakładam się, że nie.
Ten cienki kabelek to kabelek podający sygnał ładowania do przekaźnika/sterownika, który załącza ładowanie pokładowego aku i podaje napięcie do lodówki. U mnie połączony byłł taką kostką, która zaśniedziała i najpierw też raz było raz nie było aż w końcu skończyło się na dobre. Usunąłem kostkę, dałem nową, zwykłą do połączeń elektrycznych, tam nie ma dużego prądu, i od tamtej pory wszystko śmiga jak należy.
_________________
Czarna i Krzysiek
z dzieciakami :)
Fiat Ducato 2,5 D Pełnoletni ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Czarna i Krzysiek 
weteran


Twój sprzęt: Fiat Ducato 2,5 D 87` Zabudowa Dethleffs
Nazwa załogi: Żółwiki :-)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2015
Piwa: 29/22
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2017-09-28, 08:59   

No i jak kolego, poradziłeś sobie z problemem ? Ja mam już kampera pod domem, więc jakby co, mogę Ci pstryknąć fotki jak to u mnie wygląda i o który przewodzik mi chodzi.
_________________
Czarna i Krzysiek
z dzieciakami :)
Fiat Ducato 2,5 D Pełnoletni ;)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MisioKRAK 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1,9TD 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Cze 2013
Piwa: 4/5
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-09-30, 22:57   

U mnie w energobloku nie jest sterowanie + postacyjkowym a wyższym napięciem niż 12,5V więc w sumie niemalże cały czas przekaźnik jest "sklejony" (myślę że będzie lepiej to przestroić na np 13,2-13,5V (tylko boję się o sterowanie lodówki, ale to też kwestia czasu).
Zanim to rozgryzłem wstawiłem sobie separator akumulatorów Cyrix...i myślę że będę chciał to jednak jakoś połączyć...
_________________
Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
swierzak 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: dethleffs 92 Iron Lion Zion J5
Nazwa załogi: Lion Zion
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2010
Piwa: 2/19
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-10-02, 18:20   

Czarna i Krzysiek napisał/a:
No i jak kolego, poradziłeś sobie z problemem ? Ja mam już kampera pod domem, więc jakby co, mogę Ci pstryknąć fotki jak to u mnie wygląda i o który przewodzik mi chodzi.


Kamper jest u elektryka w warsztacie , mam nadzieje ze sobie poradzą z moim kamperem i jego plątanina kabli :)
Czyli ten D+ jest połączony z tym co idzie od alternatora do stacyjki ? :?:

Czarna i Krzyśku pstryknij mi proszę foteczke jak to u Was działa :)

pozdrawiam
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
swierzak 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: dethleffs 92 Iron Lion Zion J5
Nazwa załogi: Lion Zion
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sty 2010
Piwa: 2/19
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-10-09, 11:47   

MisioKRAK napisał/a:

Zanim to rozgryzłem wstawiłem sobie separator akumulatorów Cyrix...i myślę że będę chciał to jednak jakoś połączyć...



No i kamper wrócił z warsztatu , niby ładuje oba akumulatory , D+ podłączony do alternatora ale podobno jakaś elektronika w alternatorze zawiodła ( podobnobył to tani chinski odpowiednik ) wymienili na lepszą ale jednak nie jest tak kolorowo bo okazuje się że teraz ten akumulator z zabudowy rozladowywuje ten z pojazdu . Wystarczy ze włącze na dłuzej oświetlenie w zabudowie , wentylator z ogrzewania oraz wentylator dachowy i .... nie mogłem rano odpalić silnika bo sie rozładował :( dziwnym jest kiedy grzeje swiece żarowe żeby odpalić to na wskazniku od naładowania akumulatorów pokazuje mi ze pobiera na to moc z dwóch akumulatorów na raz .

dziś wracam do warsztatu .
Co powiedzieć elektrykowi ?
Co robić ? czy ten separator może pomóc ?
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group