|
|
podłaczanie 230v, zwiększanie pojemnosci akumulatorow, |
Autor |
Wiadomość |
Skorpion
Kombatant Normalny inaczej wariatek stary wyga
Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 24 razy Dołączył: 17 Lip 2008 Piwa: 228/1175 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-09-09, 16:30 30A i 40A
|
|
|
Rozrusznik i Pokładowy.
RML8555.jpg
|
|
Plik ściągnięto 18 raz(y) 105,4 KB |
schemat.jpg
|
|
Plik ściągnięto 38 raz(y) 149,71 KB |
Schowek.jpg
|
|
Plik ściągnięto 21 raz(y) 180,82 KB |
|
_________________
Tadeusz
Byle do przodu
|
|
|
|
|
Sosna91
trochę już popisał
Twój sprzęt: Citroen Jumper
Dołączył: 08 Wrz 2017 Skąd: UK
|
Wysłany: 2017-09-09, 17:46
|
|
|
Co z tego z altetnator i instalacje samochodu mam 12v jak nieużywan w ogóle z jego prądu, mam awaryjnie a co prawda kilka wyjąć z instalacją z niego oraz awaryjne dobre oświetlenie ale nie używam tego póki co, w aucie mam nowy aku 100ah. Przemyślałam temat i zakupie za 200zł regulator mmpt z olx od człowieka który robi JE na zamówienie i ludzie sobie chwala. Miejmy nadzieję że da mi to pełna moc 110watt w idealnych warunkach. Wtedy nawet 70watt w dzień spokojnie mi wystarczy. Kolejnym krokiem będzie zakup więksZego akumulatora, tylko czy kwasowy nie zajade w pół roku? |
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2017-09-09, 18:40
|
|
|
Sosna91 napisał/a: | tylko czy kwasowy nie zajade w pół roku |
Każdy, żelowy też , jeśli będzie mały ,a tym samym będzie rozładowywany na max . |
|
|
|
|
koder
Kombatant (statystycznie)
Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 10 Lis 2010 Piwa: 188/87 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2017-09-09, 20:51
|
|
|
Sosna91, no to jedziemy z doświadczenia. Ja mam w mojej smoczycy aktualnie akumulator żelowy 18Ah (12v), rozruchowy 120Ah (też 12v), solar 210W/12V (znamionowe jakieś 18V), regulator PWM.
Taki zestaw daje radę ładować komórki, tablety i laptopy (przetwornica samochodowa 90W), wentylatorki do nadmuchu chłodnego powietrza i pompkę zanurzeniową - w czasie dnia. W nocy, jak mam do tego włączoną wentylację mechaniczną, to nad ranem prądu potrafi braknąć w tym 18Ah. Jeżeli tylko miałbym miejsce, wymieniłbym go na 100Ah zwykłego rozruchowego akumulatora. No ale nie mam, więc mam za to ostatnio ciągle połączone akumulatory. |
_________________
|
|
|
|
|
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com
Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 238/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
Wysłany: 2017-09-09, 23:45
|
|
|
Rozumiałbym gdyby była mowa o litowym 18Ah, ale żelowy?
Żadna różnica czy rozruchowy czy żelowy, oba szlak trafi w podobnym czasie przy tym samym użytkowaniu. A żelowy może nawet szybciej jak będzie za gorąco, albo za dużym prądem dostanie.
Nie używasz prądu z alternatora? A co zrobisz, jak słońca nie będzie? To że jest panel na dachu nie znaczy, że zawsze świeci słońce. Skąd wtedy prąd weźmiesz? Nakręcisz korbą? Wtedy właśnie ładuje się silnikiem, agregatem, lub płaci za prąd na kempingu.
A jeśli ładować z alternatora, to żelowy jest największym nieporozumieniem do kampera. Widziałem dziesiątki spuchniętych żelowych, bo nie są przystosowane do takich prądów, napięć i temperatur.
Zacząłeś od dupy strony ze wszystkim, a teraz koledzy z forum próbują Cię nakierować na właściwe tory. To nie jest zgadywanie. Większość z nas spędziła setki dni i nocy w kamperach. To co liczysz sobie na papierze nijak nie sprawdzi się w praktyce. No chyba, że faktycznie zainwestujesz w litowe, to z nimi już łatwiej liczyć te waty i amperogodziny. Większa sprawność. A ołowiowe, czy to agm, rozruch czy żel to jeden pies. Niższa temperatura albo większy pobór niż C/20 przy której producent najczęściej podaje pojemność i w pizdu z wyliczeniami. Do tego słońca nie będzie ze 2-3 dni i leżysz. Znaczy bez prądu też się da. I nawet bez internetu.
Gdybyś posłuchał i zrobił możliwość ładowania akumulatora domowego z alternatora, to prądu nigdy nie braknie. No pomijam w nocy z tą 18tką. Chociaż jak świeża, to na początku może trochę pociągnie. |
_________________ Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
|
|
|
|
|
Sosna91
trochę już popisał
Twój sprzęt: Citroen Jumper
Dołączył: 08 Wrz 2017 Skąd: UK
|
Wysłany: 2017-09-23, 21:37
|
|
|
Witajcie, trochę mnie nie było ale na Waszą prośbę przenioslem elektronikę w lepsze miejsce oraz zrobiłem schludniej.
Jak pisałem miał być projektor ale jednak wkradł się TV 26cali do tego pójdzie kabel hdmi laptop na szafce schowany oraz klawiaturę i mysz bezprzewodowa.
Niestety mieliście trochę racji, po 2.5h filmu DVD i głośnym ustawieniem logitechow akumulator pokazał 10.7 i przetwornica ukazała protec. Po odłączeniu jej napięcie wróciło do
11.8 to pokazuje że jednak za duże spadki napięć są przy małych aku.
Zamówiłem zatem regulator Mppt i pójdzie też nowy aku ok 60AH
Następnie bardzo denerwowała mnie 20l butla z kranikiem na wodę, wywaliłem u wstawiłem kran. Do tego 42l płaski zbiornik pod łóżko oraz pompka zanurzeniowa nieslyszalna wręcz o mocy aż 3.6watt, która sprawdziła się wyśmienicie.
No i na koniec zegarek z Chin
|
|
|
|
|
krzlac
Kombatant
Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Paź 2011 Piwa: 100/5 Skąd: Gowarzewo k/Poznania
|
Wysłany: 2017-09-23, 21:48
|
|
|
No, kable uporządkowałeś, teraz zabierz się za blat przy tym kraniku.
To co pokazałeś na zdjęciu trochę przypomina mi słowa mojego ojca,
kiedy ja zaczynałem majsterkować:
"hebluj synu hebluj, jak skończysz to mnie zawołaj. Przyjdę z siekierą to cię poprawię". |
_________________ WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
|
|
|
|
|
Sosna91
trochę już popisał
Twój sprzęt: Citroen Jumper
Dołączył: 08 Wrz 2017 Skąd: UK
|
Wysłany: 2017-09-23, 22:45
|
|
|
To tylko na chwilę bo niestety napotkałem problem tego typu iż blat ma dobre 4CM grubości a gwint w kranie max 3CM
Znalazłem stare zdjęcie jeszcze jak butla na tym stała
|
|
|
|
|
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com
Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 238/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
|
|
|
|
Sosna91
trochę już popisał
Twój sprzęt: Citroen Jumper
Dołączył: 08 Wrz 2017 Skąd: UK
|
Wysłany: 2017-09-24, 16:15
|
|
|
Człowiek w pośpiechu dużo złego robi, rozmawiając przez telefon podpinalem przetwornice do aku i styknalem odwrotnie biegunami. Rozebralem ja, poszedł bezpiecznik 25a w niej. Niestety przylutowany jakiś mniejszy niż standardowe. Rozcialem i zlaczylem na krótko styki, będę musiał dać jakiś bezpiecznik zewnętrzny |
|
|
|
|
krzlac
Kombatant
Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Paź 2011 Piwa: 100/5 Skąd: Gowarzewo k/Poznania
|
Wysłany: 2017-09-24, 16:40
|
|
|
Sosna91 napisał/a: | blat ma dobre 4CM grubości a gwint w kranie max 3CM |
Możesz od spodu wywiercić "ślepe" gniazdo wiertłem piókowym (kpl ok. 15 zł) o średnicy np. 30 mm i tym sposobem problem zniknie. |
_________________ WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|