|
|
Mercedes 308 CDI KOGEL |
Autor |
Wiadomość |
koder
Kombatant (statystycznie)
Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 10 Lis 2010 Piwa: 188/87 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2015-11-07, 11:41
|
|
|
Benedykt napisał/a: | Zaś artykułów o tytule :
"Negatywne skutki eksploatacji samochodu na krótkich dystansach" nooooooo przeczytałem dziwnym trafem oporowo.
Choćby ten:
http://autokult.pl/25607,...kich-dystansach
A od takich artykułów jak powyżej to internet pęka w szwach - chyba coś w tym jest |
I to ma być argument tutaj? Podsumuję artykuł:
1) Na krótkich dystansach silnik jest nie dogrzany, a silnik powinien pracowaćw temperaturze roboczej.
To nie występuje w samochodam pocztowych, bo postoje są krótkie (nie zdąży się wychłodzić) i jest dogrzewacz na wyposażeniu standardowym - właśnie z tego względu.
2) Układ rozrządu w nie lubi rozruchu gdy jest zimny.
Ale nie jest zimny, więc zastrzeżenie nie ma zastosowania.
3) Turbina musi być dobrze smarowana.
Nie ma tubiny, nie ma związku.
4) DPF potrzebuje dłuższego przebiegu, żeby działać
A te kogle to mają DPF?
Masz może jakieś agumenty, które mają zastosowanie w omawianych samochodach? Chętnie poczytam. Oprócz oczywiście anegdotycznych w rodzaju "a mnie się udało zajechać diesla", bo to bardziej świadczy o zajeżdżającym, niż o przedmiotowym dieslu. |
_________________
|
|
|
|
|
Benedykt
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato I 88`Antek blaszak,zabudowa nieznana
Nazwa załogi: Rajzendry-dwa
Dołączył: 04 Sie 2015 Piwa: 1/1 Skąd: Alwernia
|
Wysłany: 2015-11-07, 12:45
|
|
|
koder napisał/a: | Masz może jakieś agumenty, które mają zastosowanie w omawianych samochodach? Chętnie poczytam. Oprócz oczywiście anegdotycznych w rodzaju "a mnie się udało zajechać diesla", bo to bardziej świadczy o zajeżdżającym, niż o przedmiotowym dieslu. |
Ale tak po prawdzie to w drugą stronę też brak tych argumentów, więc takie przekrzykiwanie się raczej nie ma sensu.
Do mnie bardziej przemawia spora ilość postów Niemców, którzy już mają te samochody i mimo wszystko wszystkim odradzają ich kupno.Wielu z nich pisało w jakie koszty się władowało. I to do mnie bardziej przemawia, aniżeli wywody na temat " jakie to by było dobre szczególnie jak się kupi takie coś niezajeżdżone i to jeszcze do tego w Polsce.Oczywiście część posiadaczy chwali sobie te auta, ale trzeba mieć na uwadze to , że oni je kupili tam , a nie tu.To jest mimo wszystko ogromna różnica.Przeżyłem na tym łez padole już parę lat i wiem , że "Polak potrafi". Czego dowodem są już wystawione na allegro kogle w super stanie i z niskim przebiegiem.Życzę powodzenia w zakupach.
A tak na marginesie - czy silnik 80 KM to szczyt marzeń kampermaniaka?
Z tego co się doczytałem to jednak większość wymienia te silniki już na starcie.Poza tym automat akurat do mnie też nie przemawia.Ale to tylko moje zdanie. |
|
|
|
|
|
koder
Kombatant (statystycznie)
Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 10 Lis 2010 Piwa: 188/87 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2015-11-07, 15:04
|
|
|
Benedykt napisał/a: | Ale tak po prawdzie to w drugą stronę też brak tych argumentów, więc takie przekrzykiwanie się raczej nie ma sensu. |
Tradycyjnie ciężar dowodu leży na stawiającym hipotezę.
Znalazłem w Polsce firmę, która daje na sprzedane przez siebie egzemplarze 6-mcy gwarancji. Czy to o czymś przypadkiem nie świadczy?
Benedykt napisał/a: | A tak na marginesie - czy silnik 80 KM to szczyt marzeń kampermaniaka? |
To był jeden z punktów, z którym miałem wątpliwości. Ale przejechałem się takim i parametry jezdne są akceptowalne.
Benedykt napisał/a: | Poza tym automat akurat do mnie też nie przemawia.Ale to tylko moje zdanie. |
Oczywiście. Moje jest za to takie "bez automatu nie chcę kampera", bo to pojazd rekreacyjny. |
_________________
|
|
|
|
|
yaro 65
zaawansowany
Twój sprzęt: Sprinter 212D
Pomógł: 3 razy Dołączył: 09 Gru 2013 Piwa: 10/8 Skąd: Chełmek / Kraków
|
Wysłany: 2015-11-07, 15:43
|
|
|
Automat to tzw. sprintshift , mechaniczna skrzynia biegów z automatycznym wysprzęglikiem
i robotem do zmiany biegów .
Naprawy nie są drogie ale bez SD / stardiagnosis/ można utknąć . |
_________________ Życie zaczyna się po pięćdziesiątce,
czasami po dwóch .
pozdr. Jarek |
|
|
|
|
koder
Kombatant (statystycznie)
Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 10 Lis 2010 Piwa: 188/87 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2015-11-07, 15:51
|
|
|
Są egzemplarze ze sprinshiftami (właśnie 6-biegowy manual z wysprzęglnikiem i automatyką zmiany) i są też takie z klasycznymi skrzyniami automatycznymi 4 biegowymi. Tak czy siak, serwisuję się obecnie u mechanika, który SD jak najbardziej ma. |
_________________
|
|
|
|
|
koder
Kombatant (statystycznie)
Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 10 Lis 2010 Piwa: 188/87 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2015-11-07, 15:55
|
|
|
Przy okazji, pytał ktoś o mocowanie foteli pasażerskich. Tutaj znalazłem jedno rozwiązanie, które wygląda na pierwszy rzut oka dość sensownie:
Czy mógłby zająć stanowisko ktoś, kto jest bardziej w temacie obeznany? |
_________________
|
|
|
|
|
inhalt
zaawansowany
Twój sprzęt: znowu tylko namiot
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Piwa: 9/3 Skąd: Kaszuby
|
Wysłany: 2015-11-07, 17:06
|
|
|
Tak, ja pytałem o fotele. Interesujący link wrzuciłeś. Przyznam się, że podoba mi się podlinkowane auto, bo sprawia wrażenie funkcjonalnego. Sklejkowe fronty szafek też całkiem sensownie wyszły. Pomysł z licznymi szufladami ok.
Zaskakujący jest prysznic, bo coś mi się wydaje, że przez prysznic wchodzi się do samochodu. Czy ja dobrze widzę?
Nie mogę się na razie dopatrzeć jak tam zjeść w 4 osoby i gdzie się mają przespać dwie. Bo jeśli całość ma służyć tylko dla 2 osób to naprawdę nie trzeba Kogla kupować - każdy blaszak L4H2 wystarczy.
Jeszcze wracając do foteli. Zastanawiałem się czy da się to w Polsce zarejestrować na 4 osoby. Na zdjęciach widać rozsądne mocowanie foteli do ramy i w razie wypadku co najwyżej te blaszki się nieco odkształcą, ale nie widzę możliwości, by fotel wyleciał. Tylko jak podejdzie do tego diagnosta? Czy u nas przejdzie zamontowanie foteli pasażerskich w części bagażowej poza blaszaną szoferką? Oto jest pytanie.
Ma ktoś z forum kampera na Koglu - choćby jedna osoba? |
|
|
|
|
Andrzej 73
Kombatant lawendowy
Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 257/70 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2015-11-07, 17:14
|
|
|
Konstrukcja dobra , ale na wykonanie kanapy do siedzenia bez funkcji spania. |
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
|
|
|
|
Benedykt
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato I 88`Antek blaszak,zabudowa nieznana
Nazwa załogi: Rajzendry-dwa
Dołączył: 04 Sie 2015 Piwa: 1/1 Skąd: Alwernia
|
Wysłany: 2015-11-07, 17:21
|
|
|
koder napisał/a: | Znalazłem w Polsce firmę, która daje na sprzedane przez siebie egzemplarze 6-mcy gwarancji. Czy to o czymś przypadkiem nie świadczy? |
Ano świadczy o tym, że:
Mój sąsiad kupił auto od firmy, która mu dała nawet 12 miesięcy gwarancji, zresztą słono za to nawet dopłacił, ale jak przyszło co do czego , to się okazało, że gwarancja obejmuje wyłącznie dywaniki gumowe pod nogi...
Do dziś się sądzi, już drugi rok.
I o tym akurat Twoja teza świadczy...
Ale zapewne przykład sąsiada to odosobniony przypadek w Polsce, reszta firm na bank jest w 100% uczciwa, więc nie ma zmartwienia. |
|
|
|
|
|
frólik
zaawansowany
Twój sprzęt: Frólikowóz
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Wrz 2014 Piwa: 28/30 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: 2015-11-07, 18:28
|
|
|
inhalt napisał/a: |
Jeszcze wracając do foteli. Zastanawiałem się czy da się to w Polsce zarejestrować na 4 osoby. Na zdjęciach widać rozsądne mocowanie foteli do ramy i w razie wypadku co najwyżej te blaszki się nieco odkształcą, ale nie widzę możliwości, by fotel wyleciał. Tylko jak podejdzie do tego diagnosta? Czy u nas przejdzie zamontowanie foteli pasażerskich w części bagażowej poza blaszaną szoferką? Oto jest pytanie.
Ma ktoś z forum kampera na Koglu - choćby jedna osoba? |
Tak jak to było pisane na forum wiele razy, da się zmienić liczbę miejsc siedzących pod warunkiem że fotele są zamontowane trwale do konstrukcji pojazdu (ramy).
Nie muszę już chyba pisać o staranności wykonania takiego mocowania i zastanowieniu się nad zastosowanymi materiałami, chociażby wytrzymałość połączeń śrubowych, jakość spawów czy kształt i grubość elementów mocujących.
Za przykład mogę podać kampera zbudowanego prze ze mnie na podwoziu Renault Master "Frólikowóz", nie jest to Kogel ale sytuacja bardzo podobna.
W moim przypadku potrzebna była oprócz dodatkowego badania technicznego w OSKP opinia biegłego rzeczoznawcy.
Naczelnik mojego WK poprosił o taka opinię więc nie miałem serca hopu odmówić
Zlecając lub wykonując samemu tego typu modyfikacje, pamiętać należy że sadzamy na takiej konstrukcji ludzików i to ich bezpieczeństwo powinno być na pierwszym miejscu. |
_________________ Buduje się następny...
Burstner Ixeo time 585
Frólikowóz 2014
Knaus Sun Traveller 2005
Bavaria i71 2008
www.campervan.pl
https://www.facebook.com/budowakamperow/ |
|
|
|
|
koder
Kombatant (statystycznie)
Twój sprzęt: Szara Furia (Hilux '20 + zabudowa w trakcie)
Pomógł: 18 razy Dołączył: 10 Lis 2010 Piwa: 188/87 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2015-11-07, 21:21
|
|
|
Andrzej 73 napisał/a: | Konstrukcja dobra , ale na wykonanie kanapy do siedzenia bez funkcji spania. |
Nie chodzi o samą ramę fotela, a mocowanie do ramy. Ja bym tam raczej starał się zamocować konstrukcję, do której przykręcę standardowy fotel samochodowy z pasem.
inhalt napisał/a: | Bo jeśli całość ma służyć tylko dla 2 osób to naprawdę nie trzeba Kogla kupować - każdy blaszak L4H2 wystarczy. |
To jest na krótkiej wersji (3.5m), więc zgoda. Wejście przez łazienkę też widziałem i w sumie to nie jest taki zły pomysł - można wnętrze utrzymać czyste (bezbutowe), robi dodatkowo za sień w zimie. Ogólnie fotki dałem jako przykład mocowania foteli, a nie cała konstrukcja do podpatrzenia. Tutaj znajdziesz przebudowę długiej wersji. |
_________________
|
|
|
|
|
tom-cio
weteran
Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Sty 2014 Piwa: 68/144 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 2015-11-07, 23:53
|
|
|
Frolik ,co kraj to obyczaj.U mnie na OSKP potrzebny byl na kolanie nabzgrany papier,ze mam w pkd kod 45.20 i dokonalem przerobki.Pod spodem mam dospawane dwa kwadratowe profile zamkniete,przez to od gory konstrukcja lawki na srubach utwardzanych.Diagnosta popatrzyl,powiedzial,ze lepiej niz w fabrycznych przerobkach,bo tam sa tylko powiekszone podkladki.i tyle.Specjalny-kempingowy.Natomiast sprawdzal pasy.mam fotele z bmw serii8 i one maja pasy jak kabrio,wychodzace z naramiennikow.Bez tego mowil,ze nie podpisalby. |
_________________ moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet |
|
|
|
|
starkes.prv
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: W fazie planowania
Dołączył: 23 Wrz 2017 Piwa: 3/1 Skąd: PL - Leszno Wlkp
|
Wysłany: 2017-09-25, 19:36
|
|
|
Właśnie na bazie "Paketkoffer / postkoffer " - widziałem w tym roku coś takiego:
To co prawda nie był ten sam, ale mnie zauroczył ...
Dlatego znowu zacząłem szukać i znalazłem
http://www.iroquois.nl/
Kontener jest USTAWNY I FABRYCZNIE IZOLOWANY 3mm |
|
|
|
|
CORONAVIRUS
Kombatant fan SAN ESCOBAR
Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 12 razy Dołączył: 21 Sie 2011 Piwa: 566/755 Skąd: z Rumi przez jedno i
|
Wysłany: 2017-09-25, 23:19
|
|
|
starkes.prv napisał/a: | Właśnie na bazie "Paketkoffer / postkoffer " - widziałem w tym roku coś takiego:
Obrazek
To co prawda nie był ten sam, ale mnie zauroczył ...
Dlatego znowu zacząłem szukać i znalazłem
http://www.iroquois.nl/
Kontener jest USTAWNY I FABRYCZNIE IZOLOWANY 3mm |
i ile to waży???i jaki to ma most by tylko 80 nie mknąć? |
|
|
|
|
starkes.prv
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: W fazie planowania
Dołączył: 23 Wrz 2017 Piwa: 3/1 Skąd: PL - Leszno Wlkp
|
Wysłany: 2017-09-26, 13:02
|
|
|
Nie wiem czy to wystarczająco wybrzmiało - TEN KAMPER NIESTETY NIE JEST MÓJ.
NIESTETY...
Na stronie do której link podałem wyżej jest dobry opis (na tyle na ile rozumiem angielski tłymaczony automatycznie z holenderskiego) ;-)
150 km p / h
source: http://www.iroquois.nl/styled-14/page15.html
"...
Fashion model
• Daimler Chrysler Mercedes 308CDI, model W903.6p
• Kögel 'Package Box' (3.5t)
• Gearbox: sprint shift 6-bin
• Long wheelbase 4025mm
• Year of construction January 2002
• Mileage mid 2012 approximately 72000 km
• Mercedes options: electric and heated exterior mirrors, central door lock, Eberspacher stand (water) heating, reversing radar, Alpine radio CD
• Maximum speed according to Fahrzeugbrief: 150 km p / h
• First issued German license plate: GZ-FZ-784
• German export license: NW-0403
• 20120726 First Dutch license plate : 4-VXP-75
• 20130701 Final Dutch license plate : 3-KXV-79
• Admission in the Netherlands: July 26, 2012
• First APK Selection: RDW Waddinxveen on July 27, 2012: Instant Approval Without Notes
• Color: original "brake gel" RAL1032
after spraying July 2015, black RAL9005 and gray MB7343 or DB7354...
"...Motor
• Engine capacity 2,148 cm²
• Power on purchase: 60kW / 82pk
• Power after tuning: 120pk
• Diesel consumption approx. 10 liters per 100 km (average consumption)
Dimensions
• Total length: 670cm
• Total width: 199.5cm (hmm ... nie wiem czemu ale myślałem, że ten który widziałem był z 10 cm szerszy - inna sprawa, że on był na Iveco, ale też do 3,5T)
• Inside width: 190cm
• Within length (behind the front seats): 425cm
• Total height 276 cm
• Elevated camper 195 cm
The person
• Passengers allowed to ride, before construction: 2
• Allowed persons to ride along, after construction: 4
• Belt duty for 2 people
...
https://translate.google....html&edit-text=
Metamorfoza w wielkim skrócie:
Hmm ... nie rozumiem jak można pozbyć się takich pięknych dużych przesuwanych drzwi ...
Ale na takich forach piękne jest to, że każdy ma swoje preferencje o których rozmawia się łatwiej niż o tym kto lubi blondynki a kto brunetki ...
Łóżko na 100% zrobiłbym zupełnie inaczej,
Jest "pełnowymiarowy prysznic"
Tak czy inacze RESPECT
i OCZYWIŚCIE obiekt POZYTYWNEJ ZAZDROŚCI *
* - POZYTYWNA ZAZDROŚĆ - czyli "też bym tak chciał" ...
Kupić tak jak on, i zrobić tak jak się ma ochotę (nawet jeśli jest to czasem limitowane możliwościami) ... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|