Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Camper zasilany LPG
Autor Wiadomość
MARSINUS 
początkujący forumowicz

Dołączył: 02 Paź 2017
Skąd: Nakło nad Notecią
Wysłany: 2017-10-02, 15:16   Camper zasilany LPG

Pytanie laika - co sądzicie o pomyśle zakupu van'a zasilanego LPG do przeróbki na kampervana ?

Mam uczulenie na diesla ;)

Budżet mam niewielki więc i wyboru wielkiego też nie ma ale do 12000 znalazłem VW T4 2.4 Ducato 2.0 i Mercedesa Sprintera 2.0.

Najlepszą opcją nadwoziową jawi się Ducato bo jest 9cio osobowy.

T4 Brygadówka więc 6 miejsc no i Mercedes tylko 3.

Da się 3osobówke przerejestrować np. na 6 ? ? ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2017-10-02, 16:31   

MARSINUS napisał/a:
T4 Brygadówka więc 6 miejsc

Małe ciasne .
MARSINUS napisał/a:
Mercedes tylko 3.

Da się 3osobówke przerejestrować np. na 6 ? ? ?

Da się , dużo zachodu i gruby portfel
MARSINUS napisał/a:
Najlepszą opcją nadwoziową jawi się Ducato bo jest 9cio osobowy.
.
Sam sobie odpowiedziałeś .
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2017-10-03, 06:45   

Sprinter 2.0 :?:
Napewno :?: bo najczęściej są tam silniki 2.3 , 143 KM , bardzo udane
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MARSINUS 
początkujący forumowicz

Dołączył: 02 Paź 2017
Skąd: Nakło nad Notecią
Wysłany: 2017-10-03, 09:25   

amples napisał/a:
MARSINUS napisał/a:
T4 Brygadówka więc 6 miejsc

Małe ciasne .


Ale ma napęd 4x4 i demontowalną przegrodę.

Taki napęd 4x4 jest coś warty ?

amples napisał/a:
MARSINUS napisał/a:
Mercedes tylko 3.

Da się 3osobówke przerejestrować np. na 6 ? ? ?

Da się , dużo zachodu i gruby portfel


Możesz podać więcej szczegółów ?

Dużo zachodu rozumiem w urzędach, a gruby portfel?

silny napisał/a:
Sprinter 2.0 :?:
Napewno :?: bo najczęściej są tam silniki 2.3 , 143 KM , bardzo udane


Oczywiście, że tak :oops:

Tylko, że to 3 osobówka :placze2

Napiszcie proszę coś więcej o zasilaniu Vanów LPG - widzę, że mało popularne i wszyscy jeżdżą klekotami.

Jakiś konkretny powód?

Jak pisałem na diesla mam alergię - miałem dwa i były hmmm kosztowne w utrzymaniu.

Benzyniaki jak dotąd nie sprawiły żadnych problemów.

Z LPG doświadczenia brak.

Ale wszystkie powyższe to osobówki.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2017-10-03, 12:00   

MARSINUS napisał/a:
Możesz podać więcej szczegółów ?
Dużo zachodu rozumiem w urzędach, a gruby portfel?

Przepisy normalną (tanią ) drogą zabraniają (jakieś badania, pimoty itp.)
Poczytaj http://www.camperteam.pl/...rabiania#588480
MARSINUS napisał/a:
Ale ma napęd 4x4 i demontowalną przegrodę.

Przegrodę w każdym busie możesz zdemontować przy zmianie przeznaczenia na kempingowy lub osobowy z tym ostatnim problemy.
A 4x4 zależy gdzie chcesz jeździć.
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MARSINUS 
początkujący forumowicz

Dołączył: 02 Paź 2017
Skąd: Nakło nad Notecią
Wysłany: 2017-10-03, 14:59   

OK więc pada na Ducato - pytanie czy 2.0 110KM będzie jechało czy pełzło.

Nikt nie ma doświadczeń z LPG w Vanie, którymi chciałby się podzielić ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
amples 
Kombatant

Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 28 Lut 2013
Piwa: 129/18
Skąd: UE
Wysłany: 2017-10-03, 15:15   

MARSINUS napisał/a:
pytanie czy 2.0 110KM będzie jechało czy pełzło

Jak już go rozpędzisz (wkręcisz na obroty) to będzie jechało,
Na lpg ma jechać tak samo jak benzynie.

2.0 benzyna - moment obrotowy 168/3400 obr
1.9TD on 196/2250
2.5TDI on 245/2000
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
silny 
Kombatant
czlonek KBP

Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 07 Wrz 2011
Piwa: 51/50
Skąd: PSL z nad Warty
Wysłany: 2017-10-03, 17:35   

ja jestem fanem i praktykiem LPG. kilka lat jeżdziłem trojaczkiem maxi 2.0 zasilanym cyklonemLPG.

jedyna wada to brak mocy , dość kłopotliwy jeśli załadowałem się do 3.5 T. kupiłem potem silnik 2.0 t - moc super ale z kolei silnik delikatniejszy - musiałem zdjać do remontu. raczej nie nadaje się do takiego deptania jakie występuje w busach.

jeśli tylko robisz kamperbusa wekendowego to 2.0 fiata lub 2.3 mercedesa będzie ok.
_________________
----------------------------------------------------------

gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........

--------------------------------------------------------
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***