Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Remonty mojego Hymera 525.
Autor Wiadomość
MER-lin 
zaawansowany


Twój sprzęt: Niesmann+Bischoff Flair 6100
Nazwa załogi: Ewa i Marek
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2009
Piwa: 38/8
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-01-24, 10:59   

Z tym kątownikiem dałeś mi do myślenia. Wiosną muszę zajrzeć do swojego, czy nie wymaga jakiejś interwencji.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
MAWI 
Kombatant


Twój sprzęt: HYMER E 700 INTEGRA
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 19 Sty 2010
Piwa: 53/14
Skąd: Kutno
Wysłany: 2015-01-24, 11:11   

Mirek jak się sprawdza pomysł z prostownikami. A co do garażu to zazdraszczam :spoko
_________________
Ważne są tylko te dni których jeszcze nie znamy.
MARZENKA i WIESIEK
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
2mirek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011
Piwa: 6/7
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-01-29, 00:06   

Dziękuję wam koledzy za szacunek i wzajemnie.

Prostowniki na razie sprawdzają się znakomicie,- dziekuję.

Na belkę leciało zawsze błoto przez kilkanaście lat jak jeździł on w niemczech.
I takie są tego efekty.
Dlatego Chlapacze to rzecz bardzo ważna w tym aucie.
Przypominam że ja założyłem je z przodu i z tyłu i wszystkich do tego namawiam.

O Tobie Tadeusz myślałem nawet kilka dni temu że obiecaliśmy sobie, że czasem popływamy.

Chyba Cię ściągnołem myślami.

Zał. fotkę sprzed kilku lat.

Ten jacht zrobiłem prawie samodzielnie, a przyczepę w 100% sam.
Jest ocynkowana cała ogniowo w Cynkowni we Wieluniu.

Pozdrawiam

Jach 04.jpg
W drodze nad jeziora.
Plik ściągnięto 35 raz(y) 82,84 KB

_________________
Mirek
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
2mirek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011
Piwa: 6/7
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-09-01, 22:37   

Witam!Dawno tutaj nie byłem zaniedbałem tą stronę.Troszkę znowu ulepszałem mojego kamperka.
Przede wszystkim pozakładałem oświetlenie ledowe, a i bym zapomniał moje pasy brązowo srebrne na kamperze były bardzo wypłowiałe zwłaszcza z jednej strony, postanowiłem to naprawić i razem z lakiernikiem pomalowaliśmy go z trzech stron. ale porobię fotki i nadal będę opisywał co z moim Hymerkiem można jeszcze porobić.
Pozdrawiam Was koledzy.
_________________
Mirek
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
2mirek 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Fiat Ducato Pilote. 2.5 D "93 - Hymer
Dołączył: 12 Wrz 2011
Piwa: 6/7
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-10-11, 09:38   

Podaje linka do przepisów jaką przyczepę kto może ciągnąć to częsty temat poruszany przez nas. Jak go znalazłem od razu pomyślałem żeby go gdzieś tu wkleić.

https://allegro.pl/artykul/holowanie-przyczepy-na-co-zwrocic-uwage-58587?bi_s=internal&bi_c=pokrowiec%20na%20przyczep%C4%99%20kempingowa&bi_m=search-artTeaser

Coraz częściej chcemy być mobilni, a urlop pragniemy spędzać w miejscu, które nam się spodoba. Idealnym rozwiązaniem jest podróżowanie z przyczepą kampingową, zwłaszcza w okresie wakacyjnym. Trzeba jednak wcześniej zapoznać się z możliwościami holowania przyczepy i obowiązującymi przepisami.
Przed wakacyjnym wyjazdem wielu kierowców zastanawia się, czy prawo jazdy, które posiada, uprawnia go do kierowania zestawem: samochód osobowy plus przyczepa. Istnieje wiele błędnych opinii na ten temat i nie do końca sprecyzowanych przepisów. Na ogół posiadamy prawo jazdy kategorii B i za swoim autem chcemy ciągnąć przyczepę o masie całkowitej do 3,5 t.

Kilka niezbędnych pojęć, które warto znać
DMC – dopuszczalna masa całkowita pojazdu (samochodu lub przyczepy). Jest to wartość określona w dokumentach (m.in. w dowodzie rejestracyjnym) i wyrażana w kilogramach. Oznacza masę własną auta lub przyczepy wraz z maksymalnym dopuszczalnym obciążeniem.
Rzeczywista masa pojazdu – masa pojazdu wraz z obciążeniem. Jeśli podróżujemy z przyczepą, rzeczywista masa pojazdu powinna być wyższa od rzeczywistej masy ciągniętej przyczepy.
Masa własna – masa pojazdu bez ładunku, podana jest m.in. w dowodzie rejestracyjnym pojazdu.
Ładowność – maksymalna masa ładunku, jakim możemy obciążyć samochód lub przyczepę.
Zespół pojazdów – to auto wraz z przyczepą.
Przyczepa lekka – przyczepa o dopuszczalnej masie całkowitej, która nie przekracza 750 kg.
Rodzaje przyczep
Przyczepy są bardzo różne. Możemy wybrać małą, tzw. lekką, o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 750 kg. Taka przyczepa nie musi i na ogół nie posiada hamulca najazdowego. Znacznie większe przyczepy o DMC powyżej 750 kg obowiązkowo muszą być wyposażone w hamulec najazdowy. Aby prowadzić samochód z przyczepą lekką, potrzebne jest jedynie jazdy kategorii B, należy jednak sprawdzić w dokumentach samochodu, jaką przyczepę nasz samochód może ciągnąć. Takie informacje znajdziemy w dowodzie rejestracyjnym pojazdu w określonych rubrykach. Jaką przyczepę może ciągnąć posiadacz kategorii B? Przyjrzyjmy się rubrykom (poszczególne wartości określone są w kilogramach):

F.1 – to maksymalna masa całkowita pojazdu.
O.1 – maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem.
O.2 – maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca.
Zmiany w przepisach
Po 19 stycznia 2013 roku pojawiły się nowe możliwości dla kierowców z prawem jazdy kategorii B, którzy chcą podróżować z przyczepą. Umożliwiają one kierowanie zespołem pojazdów o masie do 4250 kg. Wynika to z faktu, że nowe samochody mogą mieć masę całkowitą równą 3500 kg plus do tego ciężar przyczepki lekkiej 750 kg, co daje w sumie 4250 kg. Sprawa się komplikuje, jeśli przyczepa waży więcej niż 750 kg. Wówczas, mając zwykłe prawo jazdy kategorii B, możemy ją ciągnąć, ale tylko pod warunkiem, że DMC zespołu pojazdów (auta oraz przyczepy) nie będzie większe niż 3500 kg. Zostało również wprowadzone nowe uprawnienie – kategoria B96 – które pozwala na kierowanie zespołem pojazdów o masie do 4250 kg bez względu na masę przyczepki, pod warunkiem, że auto holujące przyczepę ma o 33% wyższą masę od przyczepy holowanej. Nie można małym, miejskim autem, które waży np. około 1200 kg, ciągnąć przyczepy o ciężarze 2500 kg. Poza tym przyczepa powyżej 750 kilogramów musi posiadać hamulec najazdowy. W wielu krajach, by zdobyć takie uprawnienie, wystarczy przejść krótki kurs, natomiast w Polsce trzeba zdać egzamin. Jest to taki sam egzamin, jak na kategorię B+E, jednak żeby do niego podejść, nie trzeba kończyć kursu – wystarczy założyć profil kierowcy w wydziale komunikacji.

O czym należy pamiętać, podróżując z przyczepą?
Jadąc samochodem o DMC 3500 kg i ciągnąc lekką przyczepkę o maksymalnej DMC 750 kg, będziemy musieli uiścić opłatę VIATOLL. Nie obowiązuje ona, gdy masa zestawu jest mniejsza lub równa 3500 kg. Najbardziej ryzykowne jest ciągnięcie przyczepy o rzeczywistej masie całkowitej większej niż dopuszczalna. W tym przypadku grozi mandat w wysokości nawet 300 zł. Jak ciągnąć przyczepę? Przede wszystkim należy stosować się do przepisów ruchu drogowego. Podczas jazdy samochodem z przyczepą obowiązują inne prędkości niż podczas poruszania się samochodem bez niej. W Polsce obowiązują następujące ograniczenia:

Poza terenem zabudowanym, droga jednojezdniowa – 70 km/h.
Poza terenem zabudowanym, droga dwujezdniowa – 80 km/h.
Droga ekspresowa (dwujezdniowa) – 80 km/h.
Autostrada – 80 km/h.

POZDRAWIAM. :idea: :wyszczerzony:
_________________
Mirek
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group