|
|
ladowanie aku rozruchowego z solarów zabudowy |
Autor |
Wiadomość |
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2017-08-31, 06:09
|
|
|
Napisałem o odpalaniu silnika bo to kolejne wielkie źródło energii i jakoś regulatory współpracują |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
|
Ostatnio zmieniony przez silny 2017-09-01, 06:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
wołodia
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Pilote Explorateur 715 FJ Master 2008 2,5 TDI
Nazwa załogi: Wołodia
Dołączył: 26 Sie 2013 Postawił 3 piw(a) Skąd: Jastrzębie-Zdrój
|
|
|
|
|
serwan
zaawansowany
Twój sprzęt: Fiat Ducato 280, 1987, 2.5D, Burstner
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lip 2015 Otrzymał 6 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-08-31, 08:51
|
|
|
moim zdaniem w skrócie:
1) prawie na pewno nie wybuchnie , ale
2) nie liczyłbym na to że efekt (ilość prądu, szybkość ładowania..) będzie taka jak byś chciał; moim zdaniem ładowanie będzie nadal takie samo jak gdybyś miał tylko jeden panel/regulator
pozdrawiam
serwan |
|
|
|
|
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com
Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 238/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
Wysłany: 2017-08-31, 09:11
|
|
|
Wołodia musisz zmierzyć napięcie na panelu tym 100W bez podłączonego regulatora. Zacznij od tego, bo możesz mieć np. 24V i wtedy na pewno nie będą gadać.
Jeśli 12V czyli napięcie w słońcu od 18-22V (takie powinno być dla 12V) to możesz drugi też 12V podłączyć równolegle, ale nie ma wtedy sensu inwestować pieniędzy w MPPT, bo pomijalny zysk.
Już lepiej drugi 100W, bo wyjdzie taniej i w szereg z mppt. Wyższe napięcie MPPT przerobi na prąd nawet jak będzie słońce nisko czy chmurki.
A jeszcze lepiej zamiast nowego 150W, dać podobne kolejne 2 po 100W i w szereg z MPPT. Jeszcze wyższe napięcie (pod obciążeniem ok. 40-50V) które MPPT świetnie przerobi na większy prąd.
Ja aktualnie mam 4 w szeregu dobrane parametrami z tracer epever 40A. Nawet gdy pada to idzie ok. 3-6A do aku |
_________________ Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
|
|
|
|
|
|
wlodo
weteran
Nazwa załogi: wlodo
Pomógł: 12 razy Dołączył: 20 Sie 2014 Piwa: 67/68 Skąd: Witaszyce
|
Wysłany: 2017-08-31, 09:51
|
|
|
Podepnę się z pytaniem,bo w temacie. Mam na dachu 435 W, 2x 120 kwasiaki, regulator MPPT TRACER 30A.
Gdybym obkleił bok busa panelami elastycznymi to jak należy je w takim zestawieniu podłączyć ? |
_________________ Moja budowa: http://www.camperteam.pl/...der=asc&start=0 |
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
Wysłany: 2017-08-31, 10:18
|
|
|
serwan napisał/a: |
spróbuj podać na akumulator 120ah prąd ładowania o natężeniu 100a przez godzinę - akumulator/kamper/garaż nie przeżyje dłużej niż parę minut. |
Zrozum żeby podać 100a na akumulator musi być odpowiednia różnica napięcia , a regulatory zazwyczaj nie przekraczają 14.5v
Gdy akumulator ma napięcie np. 14v a podaż mu 14.4v obojętnie o jak wielkiej wydajności to i tak popłynie do niego parę amperów a żeby go zmusić do tych twoich 100A to byś musiał zwiększyć napięcie do 16-18v. |
|
|
|
|
wołodia
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Pilote Explorateur 715 FJ Master 2008 2,5 TDI
Nazwa załogi: Wołodia
Dołączył: 26 Sie 2013 Postawił 3 piw(a) Skąd: Jastrzębie-Zdrój
|
Wysłany: 2017-08-31, 10:19
|
|
|
toscaner napisał/a: |
A jeszcze lepiej zamiast nowego 150W, dać podobne kolejne 2 po 100W i w szereg z MPPT. Jeszcze wyższe napięcie (pod obciążeniem ok. 40-50V) które MPPT świetnie przerobi na większy prąd.
Ja aktualnie mam 4 w szeregu dobrane parametrami z tracer epever 40A. Nawet gdy pada to idzie ok. 3-6A do aku |
Tylko że ja już mam przyklejony ten 150W a ten 100W na pewno jest 12V |
|
|
|
|
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com
Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 238/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
Wysłany: 2017-08-31, 20:02
|
|
|
Aha, no to 150W przyklejony na 12V da ok. 8A, ten 100W to będzie ok. 5,5A. Razem 13,5A
Bez problemu możesz połączyć panele ze sobą tyle, że równolegle, czyli plusy paneli do wejścia plus w regulatorze. W takiej opcji regulator PWM. I ten co podałeś VS1024A to jest regulator PWM, tyle, że na 10A. Tu na starcie z obu paneli popłynie latem te 13-14, a może nawet 15A. Czyli podany regulator jest za mały.
Ale taka konfiguracja będzie najkorzystniejsza mając już te panele. |
_________________ Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
|
|
|
|
|
|
wołodia
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Pilote Explorateur 715 FJ Master 2008 2,5 TDI
Nazwa załogi: Wołodia
Dołączył: 26 Sie 2013 Postawił 3 piw(a) Skąd: Jastrzębie-Zdrój
|
Wysłany: 2017-08-31, 21:05
|
|
|
toscaner napisał/a: | Aha, no to 150W przyklejony na 12V da ok. 8A, ten 100W to będzie ok. 5,5A. Razem 13,5A
Bez problemu możesz połączyć panele ze sobą tyle, że równolegle, czyli plusy paneli do wejścia plus w regulatorze. W takiej opcji regulator PWM. I ten co podałeś VS1024A to jest regulator PWM, tyle, że na 10A. Tu na starcie z obu paneli popłynie latem te 13-14, a może nawet 15A. Czyli podany regulator jest za mały.
Ale taka konfiguracja będzie najkorzystniejsza mając już te panele. |
a jak kupię MPPT ??? |
|
|
|
|
toscaner
Kombatant vanlife na pełny etat www.toscaner.com
Twój sprzęt: ToscaVan - Black Panther
Nazwa załogi: Toscaner & VanElla
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Lis 2013 Piwa: 238/267 Skąd: Honolulu, Prypeć
|
Wysłany: 2017-08-31, 21:14
|
|
|
To i tak praktycznie nie skorzysta się z dobrodziejstw MPPT. MPPT ma sens gdy na panelach jest większe napięcie. Ja np. w słońcu mam np. 75V i niski prąd, np. 3A, a do akumulatorów już idzie kilkanaście amper.
Nie zalecam łączenia paneli 150W i 100W w szeregu. Już lepiej by było jeśli 150W jest przyklejony to wymienić ten 100W, na drugi 150W i wtedy obie 150tki dać w szereg i MPPT. Zysk będzie zauważalny. |
_________________ Toscaner
Blog: Toscaner.com
Youtube: Toscaner Vanlife
Budowa domka ze złomka
|
|
|
|
|
|
skrzychu
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Jumper 3.0
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Lip 2013 Piwa: 6/6 Skąd: Konopiska
|
Wysłany: 2017-10-13, 10:52
|
|
|
A wracając do meritum, dlaczego nie połączyć aku rozruchowego z aku zabudowy kablem z wlutowaną diodą? Zalatwia to separację aku rozruchowego - nie rozładujemy go w/w ekspresem do kawy, i zawsze bedzie naładowany... |
_________________ campi-van.pl
Podzespoły do budowy kampera
|
|
|
|
|
Brodacz77
stary wyga
Twój sprzęt: Challenger Mageo 163, 2.8JTD
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sie 2016 Piwa: 47/277 Skąd: Snochowice
|
Wysłany: 2017-10-13, 11:15
|
|
|
skrzychu napisał/a: | A wracając do meritum, dlaczego nie połączyć aku rozruchowego z aku zabudowy kablem z wlutowaną diodą? Zalatwia to separację aku rozruchowego - nie rozładujemy go w/w ekspresem do kawy, i zawsze bedzie naładowany... |
Aku zabudowy będzie naładowany do 14,4V - takie jest max napięcie ładowania z regulatora.
Aku samochodu będzie ładowany do napięcia 14,4V - 0,7V spadku na diodzie = 13,7V - tyle będzie szło, lepsze to niż nic ale chyba nie o to chodzi. |
_________________ Odkupię każdą ilość używanych / zużytych / uszkodzonych baterii do laptopa / elektronarzędzi. |
|
|
|
|
skrzychu
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: Jumper 3.0
Pomógł: 2 razy Dołączył: 15 Lip 2013 Piwa: 6/6 Skąd: Konopiska
|
Wysłany: 2017-10-13, 11:59
|
|
|
Brodacz77 napisał/a: | skrzychu napisał/a: | A wracając do meritum, dlaczego nie połączyć aku rozruchowego z aku zabudowy kablem z wlutowaną diodą? Zalatwia to separację aku rozruchowego - nie rozładujemy go w/w ekspresem do kawy, i zawsze bedzie naładowany... |
Aku zabudowy będzie naładowany do 14,4V - takie jest max napięcie ładowania z regulatora.
Aku samochodu będzie ładowany do napięcia 14,4V - 0,7V spadku na diodzie = 13,7V - tyle będzie szło, lepsze to niż nic ale chyba nie o to chodzi. |
Zgadzam się, że rozwiązanie szału nie robi ale inwestycja rzędu kilku złotych, a autko zawsze odpali. Napięcie spoczynkowe aku to jakies 12,6 - 12,8V, wiec cos sie zawsze doladuje... |
_________________ campi-van.pl
Podzespoły do budowy kampera
|
|
|
|
|
amples
Kombatant
Twój sprzęt: Master III
Pomógł: 13 razy Dołączył: 28 Lut 2013 Piwa: 129/18 Skąd: UE
|
|
|
|
|
DigitalNomad
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Ducato L4H2 - minimalizm
Dołączył: 13 Lut 2017 Skąd: Bielawa
|
Wysłany: 2019-11-06, 20:48
|
|
|
Odgrzeje kotleta, ale nie udało mi się ze zrozumieniem przejrzeć całości.
Mam Cyrixa 120A, co by się stało jak bym podłączył regulator Tracer 40A do aku rozruchowego zamiast aku pokładowych?
Czy to ma prawo zadziałać?
Teoretycznie podczas ładowania ładowały by się wszystkie aku na raz (bo Cyrix po wykryciu napięcia ładowania by zwarł aku). Podczas obciążenia i rozładowywania aku pokładowych w pewnym momencie przy spadku napięcia z wszystkich aku równolegle Cyrix odseparował by aku rozruchowe, napięcie by pewnie wzrosło do poziomu kiedy Cyrix znów zwarł by aku i tak w kółko.
Jak nie ma słońca, to aku zawsze były by odseparowane, czyli nie rozładujemy rozruchu.
Wszystko brzmi dobrze, ale czy czegoś nie pominąłem? :D |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|