|
|
Szukamy Kampera - spostrzeżenia mile widziane. |
Autor |
Wiadomość |
Litwik
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Szukam..
Dołączył: 19 Sty 2010 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
Bazyli
Kombatant +125 punktów do życia po odpaleniu kampera
Twój sprzęt: T.E.C. Rotec 680G automat 196 KM
Nazwa załogi: Bartek/Magda/Kasia/Filip
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Mar 2011 Piwa: 195/183 Skąd: Lublin->BOTANIK
|
Wysłany: 2017-10-14, 21:26
|
|
|
To co napisze to wyłącznie mój punkt widzenia.
Zakładając że chcecie jeździć we dwie osoby na pewno nie szukałbym alkowy (opory powietrza-większe spalanie/łatwo uszkodzić np. przez gałęzie kołując na kempingu); nie wiem jak wasz fit ale niektórzy narzekają na akrobacje przy wchodzeniu. Integra fajna ale problem jest nie tyle z blachą co z szybą. Sprawdź ceny szyb do integry - gruuuba kasa. Każdy posiadacz integry drży o przednią szybę. Przemyślcie sprawę - napisz coś o waszych oczekiwaniach. |
|
|
|
|
|
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2017-10-15, 07:09
|
|
|
Kupujesz kampera i najważniejszy jest niski przebieg jak w osobowych musi być ponizej 100 tak w kampie ok 50 max
Patrz na oczekiwania swoje , nie piszesz zbyt wiele.
Dla czego nie szukasz wersji z garażem , to jedno z lepszych rozwiązan w kamperach.
To że ma 8 tysięcy przebiegu nie znaczy że nie ztyrany bo mógł stać na całorocznej parceli na południu EU i buda będzie mocniej podjechana. |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
mikie
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: ITINEO TB690
Dołączył: 20 Sty 2016 Piwa: 2/1 Skąd: RADOM
|
Wysłany: 2017-10-15, 13:51
|
|
|
Witam
zaoferuję swój pojazd
Burstner Levanto A530
silnik 2.3 130km
pierwasza rej 2009
kupiony w salonie w Polsce
przebieg 48000
bezwypadek cena 99 000 |
|
|
|
|
silny
Kombatant czlonek KBP
Twój sprzęt: był Jumper slideout , Hymerb524 , jest PILOTE
Pomógł: 10 razy Dołączył: 07 Wrz 2011 Piwa: 51/50 Skąd: PSL z nad Warty
|
Wysłany: 2017-10-15, 17:38
|
|
|
48 |
_________________ ----------------------------------------------------------
gazuuuu , muszę się pośpieszyć żeby mieć więcej czasu na dalszy pośpiech........
--------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
pawko13
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: CI Horon 95XT
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Lip 2012 Piwa: 2/2 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2017-10-15, 17:47
|
|
|
czyli ok. 6.000 / rok.
To normalny (opłacalny ) przebieg przy własnym kamperze. |
|
|
|
|
Litwik
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Szukam..
Dołączył: 19 Sty 2010 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-10-15, 18:05
|
|
|
Półintegra to najlepsza opcja - zgadzam się z tym, zauważyłem, że w przypadku alkowy są sporo droższe.
Pojazd ma służyć do max 2 tygodniowych wyjazdów, z przewagą 3-4dniowych długich weekendów po kraju
Garaż nie jest potrzebny, wypas wnętrza typu TV/piekarnik raczej też nie.
Zależy mi na zadbanym wnętrzu i koniu do bezstresowej jazdy - stąd widełki cenowe są bardzo szerokie.
Jest to mój pierwszy zakup kampera, nie sądzę, że będziemy biesiadować kilkanaście dni w jednym miejscu, raczej częste przejazdy, stąd celuję w wersje do 6m długości.
Bus Kamper odpada |
|
|
|
|
Bronek
Kombatant
Pomógł: 31 razy Dołączył: 06 Cze 2013 Piwa: 477/990 Skąd: Ooo
|
Wysłany: 2017-10-15, 18:27
|
|
|
Cytat: | Garaż nie jest potrzebny |
Duży logistyczny błąd
. "Garaż", to podstawa. Raczej nazwał bym go : piwniczką, składzikiem, graciarnią, bagażnikiem.
Ale kamper to jak dom więc dom bez garażu, jak garaż bez kanału (w pojęciu narodowym)
Chyba, że kupując alkowę w niej urządzisz składzik.
Tylko nieliczni i na ogół "samce alfa" kamperowe bez garażu chwalą takie rozwiązanie. I bronią swoich wyborów, to normalne.
Mówimy o "normalnym" kamperze.
Jadąc swoim po zakupy.... opróżniam w/w pomieszczenie, bo kto by wnosił torby przez wąskie wejście kampera.
O ile będziesz miał wybór, (o ile), to garaż jest moim zdaniem b. ważnym elementem. Im relatywnie większy tym kamper staje się przyjaznym funkcjonalnym bardziej. |
|
|
|
|
|
chris201
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: W planach alkowa
Nazwa załogi: Kris, Monia, Mimo i Maja
Dołączył: 05 Lis 2016 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 2017-10-15, 18:51
|
|
|
Witajcie,
Zgadzam się z Bronkiem, kamper bez garażu będzie po prostu mało praktyczny, bo wg mnie w drogę zabiera się trochę "rupieci" i gdzieś musi znaleźć się miejsce na rzeczy lekkie ale przestrzenne, np. krzesełka, leżaki, stolik, rowery [chyba że jest bagażnik zewnętrzny, choć osobiście wolałbym rowery mieć w garażu niż za samochodem z kilku powodów].
Taka "graciarnia" jest zwyczajnie przydatna zawsze.
Sami jesteśmy mocno zainteresowani zakupem kampera za jakieś 1,5 roku, czyli latem 2019 i gdy zrodził się ten pomysł, byliśmy niemal przekonani że będzie to alkowa.
Na tą chwilę, po przeczytaniu setek postów i wypowiedzi szanownych koleżanek i kolegów z CT, przeanalizowaniu wielu "za i przeciw", raczej będzie to właśnie półintegra.
Każde rozwiązanie ma swoje zalety i wady, i żeby je poznać choć trochę z bliska wybieramy się na CCShow do Nadarzyna. To wg nas świetne miejsce i moment żeby mocno doprecyzować swoje oczekiwania.
Powodzenia w poszukiwaniach, 3mamy kciuki |
|
|
|
|
StasioiJola
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Bürstner
Nazwa załogi: StasioiJola
Pomógł: 12 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Piwa: 81/283 Skąd: Gąbin
|
Wysłany: 2017-10-15, 19:13
|
|
|
Jak dla 2 osób - to półintegra i dobrze byłoby jak Bronek mówi z garażem . My mamy półintegrę bez garażu i jakos dajemy radę bo jest duży schowek pod łózkiem a i tak czasami brakuje przestrzeni bagażowej. Ale rowery juz z tyłu na rampie- dobrze bo nisko do pakowania lub opcja na skuter. Poza tym same plusy- dośc niskie spalanie - u nas 9-9.5l/100km co jest bardzo dobrym osiągiem przy moich dośc szybkich jazdach. Silnik 2.5 TDI 116KM daje sobie doskonale radę równiez w górach. O jeśli chodzi o przebieg - to wszystkich zaskoczę bo w samochodzie z rocznika 1996 - jest napewno orginalny przebieg 79.000 km. Możecie nie wierzyc - ale własnie tak jest / zaznaczam że samochodu nie sprzedaję / Jedyne co brakuje to większej lodówki / na chłodne piwko / i inne wiktuały -potrzebne na wyjazdach. Ja bym obejrzał tego pólintegrala z Twojego linku. Bardzo sensowny układ wnetrza + jasne meble , no i ten mały przebieg - jak dla mnie same plusy. Sprawdzic historię auta -dokładnie obmacać- lub jechac z kimś znającym sie na rzeczy. Życze owocnych zakupów!!! |
_________________
|
|
|
|
|
Wojciechu
Kombatant
Twój sprzęt: był - ducato frankia,jest- burstner t603
Nazwa załogi: marwoj
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2013 Piwa: 159/151 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 2017-10-15, 20:16
|
|
|
Bronek napisał/a: | O ile będziesz miał wybór, (o ile), to garaż jest moim zdaniem b. ważnym elementem |
Jeśli nie będzie tak jak wyżej to - półintegra z dużym boxem na dachu, "spalnia" po stronie wejścia, na zimne piwo wystarczy ci chłodziarka między fotelami kabiny kierowcy(taka made in Biedronka). |
_________________ prof-os
Jesteśmy jedyni i niepowtarzalni, pamiętajmy tylko że niedoskonali…
|
|
|
|
|
zbyszekwoj
Kombatant
Twój sprzęt: Rapido 707F
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Kwi 2013 Piwa: 330/221 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-10-16, 06:42
|
|
|
Każdy układ ma wady i zalety. Jakby było inaczej to produkowano by tylko 2 rodzje kamperów. Półintegry i integry z garażem, i kiblem ze stony lewej oraz dużymi lodówkami. A wszystko ponad 7 m.
Producenci nie sa idiotami ,dlatego każdy może wybrać co mu pasuje. Mnie np. wszystko odwrotnie. |
|
|
|
|
pawko13
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: CI Horon 95XT
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Lip 2012 Piwa: 2/2 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2017-10-16, 09:04
|
|
|
Dyskusja o rodzaju zabudowy z gatunku o wyższości świąt....
Każdy musi znaleźć swoją , pod względem wyglądu, wygody i potrzeb.
Aktualnie mam alkowę bez garażu , ale z dużym bagażnikiem pod kanapą ( dostęp z zewnątrz i od środka.) Garaż chciałbym na skuter.
Alkowa wygodna, kameralna i ładowna, ale... kręgosłup już nie ten do włażenia po drabince. Jak chcesz mieć wygodnie to szukaj oczko większego niż Ci się wydaje. To co podają na 4 osoby jest idealne dla 2. Do 6 metrów trochę ciasno , pomyśl o 6,30 - 6,50. Jak chcesz więcej jeździć niż stać to sprawdź możliwość szybkiego rozstawiania się ( może pneumatyka na kołach) i zwijania ( tu dostęp do bagażnika ).
Rowery na bagażniku z tyłu to najczęstsze rozwiązanie i jakoś pomimo różnych wojaży nie mam z tym złych doświadczeń. Ważne żeby rowery nie blokowały okna albo dojścia do kasety WC.
Oprócz stanu technicznego ( i tu możesz oczekiwać pomocy) to Ty musisz pojechać, wejść , usiąść i pomacać. Jak się podoba i się dobrze w nim czujesz to kupuj. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|