Twój sprzęt: James Cook
Nazwa załogi: Warmiaki
Dołączył: 04 Maj 2015 Piwa: 17/13 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-10-18, 14:22 VW LT 2.5TDI przegrzewa się, przyczyna?
Pacjent: 2.5TDI w VW LT. Przebieg około 500tys. Wskazówka w trakcie ostatniej trasy zaczeła pokazywać, że silnik się przegrzewa. Wskazówka skacze w oczach góra dół, zarówno w trakcie jazdy ze stała pędkościa jak i na postoju. Zegary w LT sa "mercedesowski" więc wykluczam awarię wskaźnika temperatury czy czujnika cieczy chłodzącej. Generalnie to jak ciut mocniej depne to ciut mocniej sie przegrzewa, jak na wolnych to temp spada do połowy, ale dalej podskakuje opada +/-2mm od środkowego połozenia. Przy jeździe pod górkę właczenie nagrzewnicy pomaga minimalnie obnizyć temperaturę co potwierdza moja teze o poprawności wskazań temperatury. Jeden mechanik mówi, ze to uszczelka pod głowicą i wystarczy ja wymienić bez planowania głowicy <zniesmaczony> ( można tak wogóle ? ). Drugi mechanior twierdzi, że jakby sie tak grzał to w sekundzie byłoby po silniku i to raczej czyunik lub wskaźnik oszukuje. A ja głupi juz jestem i nie mam pomysłu.
Pozniżej dwa filmy. Na jednym wskazówka na postoju, a na drugim przy stałej prędkości 75km/godz na prawie pusto po autostradzie. jakies pomysły?
_________________ Sprinter Westfalia James Cook 1998 2.9TD
Twój sprzęt: James Cook
Nazwa załogi: Warmiaki
Dołączył: 04 Maj 2015 Piwa: 17/13 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-10-18, 16:50
amples napisał/a:
vwyogi napisał/a:
Jeden mechanik mówi, ze to uszczelka pod głowicą ...... Drugi mechanior twierdzi,
A może zacznij od termostatu .
Już raz wymieniłem i pomogło na jedna trasę 1800km i na powrocie zaczęło mi sie dziać wyżej opisane. Ten co wyciągnąłem miał gumę uszczelniajacą odkeljoną od metalowej klapki. Tak się zastanawiam czy w tym nowym nie stało się to samo, tylko czy wskazania powinny tak szybko reagować.
Dodam jeszcze że mi zawór na nagrzewnice pod deską nie trzymał i wymieniłem na niwy oryginalny i to samo, dalej puszcza. Pytanie jest czy puszczająca głowica nie robi mi ciśnienia w ukladzie chlodzenia i nawet nowy zawór nagrzewnicy przepuszcza.
vwyogi napisał/a:
Zegary w LT sa "mercedesowski" więc wykluczam awarię wskaźnika temperatury czy czujnika cieczy chłodzącej.
Gwiazda jest wieczna , nie psuje się ?.
VW z tej ery są znane z tego że liczniki padają bo robią się zimne luty i wskazania poziomu paliwa i temp cieczy wariują
_________________ Sprinter Westfalia James Cook 1998 2.9TD
Twój sprzęt: Benimar Europa 6000ST
Nazwa załogi: Kamil team
Dołączył: 03 Sty 2017 Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2017-10-18, 18:30
Wygląda na uszkodzenie elektryczne (zimny lut, słaba masa, wskażnik itp).
Przy uszkodzeniu uszczelki pod głowicą nigdy nie dochodzi do takich wachań temp.,a objawia się podwyższonym ciśnieniem w układzie chłodzenia,słabym lub brakiem odrzewania, wyrzucaniem płynu chłodniczego, spadkiem poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
Najlepiej jest sprawdzić i porównać temperaturę rzeczywistą plynu z wskazaną na desce rozdzielczej.
Otwórz zbiorniczek, włóż jakiś termomert (do 120 stopni),odpal silnik i obserwój.
Zwróć uwagę czy termostat się otwiera (chłodnica zrobi się ciepła) i przy jakiej temp.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum