Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ducato I i olej w skrzyni (tak wiem że było wielokrotnie)
Autor Wiadomość
pasza 
trochę już popisał

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Dołączył: 08 Lis 2017
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Trieste
Wysłany: 2017-11-09, 10:40   Ducato I i olej w skrzyni (tak wiem że było wielokrotnie)

Ale problem polega na tym że polecany tu był olej o API GL-5 który teoretycznie powinien zniszczyć tę skrzynie (jej elementy z metali kolorowych)
http://www.camperteam.pl/...p=585803#585803

Pytanie zlewać ten olej i zastąpić jakimś o podobnej lepkości w 100st c o API GL-4 czy też GL-4/5 czy zostawić?


Czytając forum wielokrotnie czytałem o problemach z skrzyniami w Ducato jak i to aby nalać tam oleju ponad stan, kupiłem więc syntetyczny mannol o API GL-4/5 http://mannol.de/pl/?acti...ebeoel%2075W-90 a następnie zobaczyłem co jest tu polecane TUTELA ZC 75 SYNTH

Spojrzałem na ich charakterystykę techniczną i szybko zamieniłem mannolla na tutelę bo to zupełnie inna lepkość jak polecana tutela, tyle że zapomniałem popatrzyć na API tuteli :gwm

Mannol-> Lepkość w 100 °C =16.5
Tutela--> Lepkość w 100 °C = 10.5

W skrzyni były dwa spusty oleju ????? z jednego zleciało z ~1,5 litra oleju żółciusieńkiego i przejrzystego jak nówka a z drugiego z kolei setka czy dwie brudnego ciemnoszarego.

Nowe uszczelki miedziane po 15 centów, strzykawka 50-siątka do której faktycznie na full wchodziło 70mll + rurka ,kilka minut i wlałem 2 litry tuteli.

Skrzynia chodzi OK mam wrażenie że lepiej, z 5-piątką czy wstecznym niema żadnego problemu ba ja zmieniam biegi trzymając tę wajchę w 1/3 długości bo tak szybciej i wygodniej i myślę aby jej o ponad połowę nie skrócić.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
BIORCA 
Kombatant
fan SAN ESCOBAR


Twój sprzęt: IVECO DAILY III
Nazwa załogi: BRAK
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Sie 2011
Piwa: 408/627
Skąd: z Rumi przez jedno i
Wysłany: 2017-11-09, 10:48   Re: Ducato I i olej w skrzyni (tak wiem że było wielokrotnie

pasza napisał/a:


W skrzyni były dwa spusty oleju ????? .


KOMBINUJ TERAZ DLACZEGO SA DWA SPUSTY :)
_________________
MAPA DARMOWYCH MIEJSCÓWEK KAMPEROWYCH W Polsce ... podziel się swoimi wiadomościami :)
https://polskicaravaning.pl/miejscowki
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
trochę już popisał

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Dołączył: 08 Lis 2017
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Trieste
Wysłany: 2017-11-09, 10:58   Re: Ducato I i olej w skrzyni (tak wiem że było wielokrotnie

BIORCA napisał/a:

KOMBINUJ TERAZ DLACZEGO SA DWA SPUSTY :)


hmm pomyślę i zasugeruję się też tym że z jednego leciał olej czysty a z drugiego syfiasty, tym czasem idę uszczelniać okna itp.

Pozdrawiam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
trochę już popisał

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Dołączył: 08 Lis 2017
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Trieste
Wysłany: 2017-11-09, 20:24   

No i nic nie wymyśliłem :)

Strzelam brudny po odfiltrowaniu// odpowietrzenie// nadmiarowy oleju //

A co do Tuteli ZC 75 SYNTH
http://www.extranetpli.eu...75_stec_ITA.pdf

Przeprowadziłem małe śledztwo z którego wynika że to stary bardzo olej, kiedyś miał on specyfikację API GL-4 i inną nazwę, był zalecany m.in. do faciorów i alf z lat 90 i końcówki bravo/brava.marea ,seicento itd.

Zmieniła się nazwa i API skoczyło na GL-5 i było tak że jedni mieli stare książki z zaleceniem GL-4 a inni nowsze już z GL-5 choć była to ta sama skrzynia, dodatkowo wyczytałem gdzieś że oleje GL-5 które faktycznie niszczą metale kolorowe mają to napisane na etykiecie ?

Tak że dalej nie wiem co robić z tym olejem bo skrzynia chodzi OK a ja coraz bardziej lubię i szanuję mojego dukacika więc i martwię się o niego.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
yahoda 
zaawansowany


Twój sprzęt: HYMERMOBIL 522 FORD
Nazwa załogi: brave sir Robin
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Paź 2015
Piwa: 25/40
Skąd: Starogard Gd.
Wysłany: 2017-11-09, 20:27   

BIORCA napisał/a:
KOMBINUJ TERAZ DLACZEGO SA DWA SPUSTY :)


A może jeden to otwór kontrolny? Najpierw wyleciało 1,5 l, czy 0.1-0.2 l? Jeśli najpierw zleciała ta resztka, to pewnie to był otwór rewizyjny, a całość (1,5 l) spuściłeś otworem spustowym. Ale olej tam powinien być taki sam. Czy brudny olej może być lżejszy? Czy brudy jakieś unoszą się na powierzchni oleju? Czy w czasie pracy oleju może się coś wytrącać na jego powierzchni? - takie mi się pytania nasuwają.
_________________
kamperki z lego: http://www.camperteam.pl/...hlight=lego+kam
nasze autko: http://www.camperteam.pl/...ight=hymermobil
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Gewehr 
weteran


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 30 Paź 2013
Piwa: 73/52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-09, 20:31   Re: Ducato I i olej w skrzyni (tak wiem że było wielokrotnie

BIORCA napisał/a:
pasza napisał/a:


W skrzyni były dwa spusty oleju ????? .


KOMBINUJ TERAZ DLACZEGO SA DWA SPUSTY :)


Złośliwiec :haha:
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Remek 
początkujący forumowicz

Twój sprzęt: VW Lt 35 2000r
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2015
Otrzymał 1 piw(a)
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2017-11-09, 20:52   

Do udzielenia poprawnej odpowiedzi przyda się rysunek.

Screenshot_2017-11-09-20-48-38.png
Plik ściągnięto 16 raz(y) 725,17 KB

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
trochę już popisał

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Dołączył: 08 Lis 2017
Otrzymał 3 piw(a)
Skąd: Trieste
Wysłany: 2017-11-09, 21:34   

yahoda napisał/a:
BIORCA napisał/a:
KOMBINUJ TERAZ DLACZEGO SA DWA SPUSTY :)


A może jeden to otwór kontrolny? Najpierw wyleciało 1,5 l, czy 0.1-0.2 l? Jeśli najpierw zleciała ta resztka, to pewnie to był otwór rewizyjny, a całość (1,5 l) spuściłeś otworem spustowym. Ale olej tam powinien być taki sam. Czy brudny olej może być lżejszy? Czy brudy jakieś unoszą się na powierzchni oleju? Czy w czasie pracy oleju może się coś wytrącać na jego powierzchni? - takie mi się pytania nasuwają.


A ja strzelam najprostsze rozwiązanie (choć to nie tłumaczy dlaczego był czysty i brudny olej) konstrukcja wymusiła dwa spusty aby cały olej można było spuścić z skrzyni?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 78/345
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2017-11-09, 21:47   

FIAT

Autodata Diesel Data.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 1,13 MB

FIAT DUCATO 1.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 776,04 KB

FIAT DUCATO 2.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 1,54 MB

FIAT DUCATO 3.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 1,34 MB

FIAT DUCATO 4.jpg
Plik ściągnięto 5 raz(y) 1,6 MB

FIAT DUCATO 5.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 1,57 MB

FIAT DUCATO 6.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 796,33 KB

Fiat Ducato 1982-94.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 1,27 MB

Autodata Diesel Data 1.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 1,14 MB

_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 78/345
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2017-11-09, 21:50   

FIAT

FIAT DUCATO 7.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 1,05 MB

FIAT DUCATO 8.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 927,11 KB

FIAT DUCATO 9.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 804,94 KB

FIAT DUCATO 10.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 797,17 KB

FIAT DUCATO 11.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 1,1 MB

Fiat Ducato 1994-.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 1,1 MB

Autodata 1999.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 1,32 MB

Autodata 1999-1.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 1,22 MB

_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Ostatnio zmieniony przez Skorpion 2017-11-09, 21:55, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Skorpion 
Kombatant
Normalny inaczej wariatek stary wyga


Twój sprzęt: Starocie urzadzenie kampero-podobne
Nazwa załogi: Skorpion
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 17 Lip 2008
Piwa: 78/345
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2017-11-09, 21:53   

FIAT

AUTODATA 1990.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 1,17 MB

Einstrllpunkte 1.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 1,69 MB

Einstrllpunkte 2.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 1,38 MB

Einstrllpunkte 3.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 1,12 MB

Einstrllpunkte 4.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 1,19 MB

Einstrllpunkte 5.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 1,3 MB

Einstrllpunkte 6.jpg
Plik ściągnięto 2 raz(y) 942,46 KB

AUTODATA 1990-1.jpg
Plik ściągnięto 3 raz(y) 1020,93 KB

_________________


Tadeusz
Byle do przodu
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group