Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Opony - potrzebuję Waszej pomocy
Autor Wiadomość
kisielak 
zaawansowany

Twój sprzęt: bezdomny :(
Dołączył: 27 Lis 2010
Piwa: 12/14
Skąd: Piaseczno k Warszawy
Wysłany: 2017-08-11, 14:11   

Bronek napisał/a:

Ad opony to trzeba kupić i założyć, oczywiście muszą pasować i nie nazywać się Vanco Camper. :bigok


Super - krótko, zwięźle i na temat :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Robert K. 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Citroen c25
Nazwa załogi: Robert - Teresa odeszła z Tekilą.
Dołączył: 16 Lis 2016
Piwa: 4/2
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-08-11, 14:26   

Wybaczcie Panowie...może niektórych to dziwi, pewnie niektórych śmieszy, ale są takie obszary o których nie mam pojęcia i dlatego tu jestem. Za chwilę odbieram PIERWSZEGO wymarzonego kamperka. Najdłuższy na jednej osi. Od człowieka który nie ma pojęcia o niczym. Dobrze że udało mi się namierzyć poprzedniego właściciela, który trochę mi o nim opowiedział. Nie mam praktyki w dużych samochodach, aczkolwiek osobówką wykręciłem już ponad milion km. Chciałbym się nie wtopić dlatego raz jeszcze wybaczcie że sięgam po WASZĄ mądrość i cenię sobie każdy komentarz.
A propo's...czy indeks 104/102 będzie odpowiedni? Bo też na tym się nie znam.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bart.ek 
zaawansowany

Twój sprzęt: E86
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2013
Piwa: 6/6
Skąd: SY
Wysłany: 2017-08-11, 14:31   

104 to jest 900kg na oponę, czyli 1800 na oś. Trochę na styk, ale nie powinno być dramatu.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
dziwaczek 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato EuraMobil 625 1995r.
Nazwa załogi: dziwaczki
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Piwa: 58/18
Skąd: Osowiec/Mazowieckie
Wysłany: 2017-08-11, 14:33   

Oj. Robert K. zobacz czy nie ma przypadkiem :roll: na dzwiach lub słupkach B naklejki z rodzajem opon i ciśnieniami. A pozatm tylko spokój, tylko spokój. Obejrzyj może instrukcja jest, opon nie tzeba wymieniać od razu :spoko
_________________
Dziwaczek II oraz Dziwaczek I
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bazyli 
Kombatant
+125 punktów do życia po odpaleniu kampera


Twój sprzęt: T.E.C. Rotec 680G automat 196 KM
Nazwa załogi: Bartek/Magda/Kasia/Filip
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Mar 2011
Piwa: 195/183
Skąd: Lublin->BOTANIK
Wysłany: 2017-08-11, 14:52   

Przedwczoraj kupiłem NOWE opony 215/70 R15 C 109
Wymieniłem wszystkie 4 sztuki.
109-indeks max. nośności opony 1030 kg czyli teoretycznie 4120 kg
Kamper ważony z full zbiornikiem wody i rowerami bez: żarcia, piwa, ubrań, załogi 3000 kg.
Zakładając 400 kg na w/w zostaje spory zapas.
dziwaczek - " zobacz czy nie ma przypadkiem :roll: na dzwiach lub słupkach B naklejki z rodzajem opon i ciśnieniami. "
u mnie jest tylko ciśnienie a naklejka oryginalna z bazy-pewnie jak ruszała dopiero pod zabudowę. "Spece" mówili mi że ducato powinno w oryginale z 1,9 w tym rocziku mieć 205.
Ostatnio zmieniony przez Bazyli 2017-08-11, 15:00, w całości zmieniany 3 razy  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bart.ek 
zaawansowany

Twój sprzęt: E86
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2013
Piwa: 6/6
Skąd: SY
Wysłany: 2017-08-11, 14:53   

Bazyli napisał/a:

109-indeks max. nośności opony 1030 kg czyli teoretycznie 4120 kg na całość ale na oś 975 x 4 = 3900 kg


Dziwna ta matematyka
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bart.ek 
zaawansowany

Twój sprzęt: E86
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sie 2013
Piwa: 6/6
Skąd: SY
Wysłany: 2017-08-11, 14:56   

Jak masz oponę opisaną 107/109 to znaczy: maksymalna nośność 1030kg/oponę, co daje 2060kg na oś (i siłą rzeczy 4120kg na dwie ośki).
Podwójne oznaczenie (107/109) dotyczy montażu na bliźniakach - wtedy oś z bliźniakami o indeksie 107/109 może przyjąć 3900kg (975kg x4).
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
kisielak 
zaawansowany

Twój sprzęt: bezdomny :(
Dołączył: 27 Lis 2010
Piwa: 12/14
Skąd: Piaseczno k Warszawy
Wysłany: 2017-08-11, 14:59   

wspomniane przeze mnie Klebery mają indeks nośności:107 = max 975 kg :spoko
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Bazyli 
Kombatant
+125 punktów do życia po odpaleniu kampera


Twój sprzęt: T.E.C. Rotec 680G automat 196 KM
Nazwa załogi: Bartek/Magda/Kasia/Filip
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Mar 2011
Piwa: 195/183
Skąd: Lublin->BOTANIK
Wysłany: 2017-08-11, 14:59   

bart.ek napisał/a:
Jak masz oponę opisaną 107/109 to znaczy: maksymalna nośność 1030kg/oponę, co daje 2060kg na oś (i siłą rzeczy 4120kg na dwie ośki).
Podwójne oznaczenie (107/109) dotyczy montażu na bliźniakach - wtedy oś z bliźniakami o indeksie 107/109 może przyjąć 3900kg (975kg x4).

Fakt masz 100% racji. :spoko Już się poprawiłem :wyszczerzony:
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2017-08-12, 13:19   

Bazyli napisał/a:
... "Spece" mówili mi że ducato powinno w oryginale z 1,9 w tym rocziku mieć 205.

W moim 1995r, kamper kupowany był z salonu z drugiej ręki, założyli mu 215 i to się zgadzało z Briefem. Dokładniej to były 215/70/15 Continental Vanco2
Być może spece mieli rację wobec Ducato bus, osobowy, na mniejsze obciążenia.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Socale 
Kombatant


Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 07 Sty 2012
Piwa: 524/637
Skąd: Gubin
Wysłany: 2017-08-12, 13:23   

Robert K. napisał/a:

...Najdłuższy na jednej osi.
...wybaczcie że sięgam po WASZĄ mądrość
...

Robciu, najdłuższy może być też najcięższy na tej jednej osi. Wybrałbym wyższy indeks nośności, ale zawsze możesz podjechać na wagę i wylezie prawda o masach.
.
Od tego jesteśmy by wiedzę naszą od nas doić. Nie krępuj się.
_________________
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
jedrek49 
weteran
badz zawsze usmiechniety

Twój sprzęt: sprinter CDI 2,7 316
Nazwa załogi: jedrek49
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Sie 2009
Piwa: 52/3
Skąd: Rzeszow
Wysłany: 2017-11-05, 07:12   

Witam
Mam kampera na Sprinterze i musze wymienic opony bo sa spekane .
rozmiar opon to 225/70 r15 c prosze o pomoc w wyborze opon ,jakiej firmy oby nie by to szmelc oraz nie za drogie a w miare dobre,chce kupic opony letnie
pozdrawiam
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
 
Robert K. 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Citroen c25
Nazwa załogi: Robert - Teresa odeszła z Tekilą.
Dołączył: 16 Lis 2016
Piwa: 4/2
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-11-08, 14:36   

Witam.
Ja zakupiłem Matador MPS400 Variant All Weather 2 195/75R16
Na razie przejechałem na nich jakieś 3 tys. i nie mam żadnych uwag do nich. Trochę może na wyrost z indeksem bo 105/107 czyli na 975 kg ale posłuchałem mądrzejszych że lepiej więcej niż mniej.
Pozdrawiam
_________________
Ludzie głupieją hurtowo, a mądrzeją detalicznie...
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
skrzychu 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Jumper 3.0
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lip 2013
Piwa: 6/6
Skąd: Konopiska
Wysłany: 2017-11-17, 22:27   

jedrek49 napisał/a:
Witam
Mam kampera na Sprinterze i musze wymienic opony bo sa spekane .
rozmiar opon to 225/70 r15 c prosze o pomoc w wyborze opon ,jakiej firmy oby nie by to szmelc oraz nie za drogie a w miare dobre,chce kupic opony letnie
pozdrawiam


Rozmiar wybierz taki sam, lub odpowiedni zamiennik (+/- 5%) - poszukaj, bo wybierając typowy rozmiar możesz oszczędzić sporo pieniędzy.
Oczywiście typ C, odpowiednia nośność i indeks prędkości (choć tutaj raczej nie powinno być problemu).
Zwracaj uwagę na rocznik opony - kamperem się raczej dużo nie jeździ (zazwyczj, bo Toscaner ma zapewne inne zdanie na ten temat ;) ) i jak kupisz nowe opony, to Sprintera na nich prawdopodobnie sprzedasz - opona letnia ma 8-10 letni okres przydatności, zimówki zalecają wymieniać po 5 latach. Specjalnie się tym nie "spinaj", ale po co kupować leżaka, jak za te same pieniądze możesz mieć nówkę.
Jeśli chodzi o markę, to musisz dobrać do swoich potrzeb. Jedne opony są lepsze na deszcz, inne na suchym a jeszcze inne na szutrze. Są też bardziej agresywne bieżniki, które lepiej się sprawdzą na leśnych duktach - zastanów się, po czym najczęściej jeździsz i raczej unikaj chińczyków - niby tanie, ale testy udowadniają, że do europy im jeszcze daleko... Koreańczycy radzą już sobie na tym polu całkiem nieźle.
_________________
campi-van.pl
Podzespoły do budowy kampera
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***