Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Budowa domka ze Złomka
Autor Wiadomość
izola 
Kombatant


Twój sprzęt: MB Marco Polo
Nazwa załogi: Izolownia
Pomogła: 7 razy
Dołączyła: 20 Sty 2015
Piwa: 94/56
Skąd: Westfalia
Wysłany: 2017-12-05, 20:55   

Jak się stoi to taki Mopel jest przydatny ...albo jak się ma zapotrzebowanie energetyczne.
...ale raz spałam i stałam obok takiego - to wkur... mnie do tego stopnia że miejsce zmieniłam, było na kampingu, gosciu klimatyzację tym śmigał :box
_________________
Pozdrawiam, Izola
Ⓡ...chcieć to móc, a MUSIEĆ, to osłabia ...
http://vanactiv.blogspot.de/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
darmowego kamperowania


Twój sprzęt: "Złomek" - zabudowa marki Toscaner
Nazwa załogi: Nayerbani
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 188/205
Skąd: Szkocja /dolny śląsk
Wysłany: 2017-12-05, 21:07   

Najważniejsze w tym rechotaniu to ekonomia. Silnik za dużo palił, no i setki motogodzin.
Co zrobić na północy gdy słońce w południe tak świeci jak na fotce? I gdy przez chwilę jest, to daje ledwo max 2A z paneli, ale 98% czasu go nie ma i nic. Z chmur czasem 0,5A.
Za 40 pensów zamiast 1,80£ niech sobie rechocze :)
Z tego rechotania mam prąd do lodówki i wszystkiego.

Mnie też trochę ten rechot wkur... bo przyzwyczaiłem się do silnika, ale planuję go zabudować w skrzyni i wygłuszyć. Robiłem test z jakąś starą kołdrą i rewelacja. Czyli dużo ciszej będzie. Nawet powiedziałbym znacznie ciszej niż silnik. No ale to rechotanie to już niedługo, bo czas spadać na zimowanie na południe. Francja, Hiszpania, Portugalia i może Maroko. Zależy od pogody. Agregat będzie tylko na dni bez słońca i bez jeżdżenia stojąc gdzieś w dziczy.

Izola, Ty gdzie będziesz urzędowała końcem grudnia, początkiem stycznia?
Może gdzieś blisko mojego przelotu w stronę Hiszpanii i zrobiło by się mały zlocik :mrgreen:


Słońce w południe :haha:

poludnie.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 273,6 KB

_________________
Niektórzy ludzie są tak biedni, że jedyne co mają to pieniądze. Bob Marley

podróże toscanera: http://toscaner.com/kampe...tegory/podroze/
budowa kampera w pigułce: http://toscaner.com/kampe...aty-techniczne/
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
izola 
Kombatant


Twój sprzęt: MB Marco Polo
Nazwa załogi: Izolownia
Pomogła: 7 razy
Dołączyła: 20 Sty 2015
Piwa: 94/56
Skąd: Westfalia
Wysłany: 2017-12-05, 21:21   

Cytat:
Izola, Ty gdzie będziesz urzędowała końcem grudnia, początkiem stycznia?
Może gdzieś blisko mojego przelotu w stronę Hiszpanii i zrobiło by się mały zlocik :mrgreen:

... mój się " rozkocił" zdrowotnie...muszę go trochę podbudować... ale zimowe opony zakładam( w razie czego)...nie wiem jeszcze na następne 5 tygodnie co i jak ... ale wiem długo nie przycupnę- jak Bozia da ;)

...albo spotkamy się wczesną wiosna na termach węgierskich- bo tam chce misię :)
_________________
Pozdrawiam, Izola
Ⓡ...chcieć to móc, a MUSIEĆ, to osłabia ...
http://vanactiv.blogspot.de/
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
groniar 
początkujący forumowicz

Dołączył: 10 Lis 2017
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2017-12-07, 19:12   

Witam. Mam pytanie czy taka ładowarka 30 A nie gotuje akumulatora, dawniej mówiło się żeby ładować małym prądem aby wydłużyć sprawność aku. ?
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
xbartman 
doświadczony pisarz


Twój sprzęt: Nissan Primastar
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Gru 2016
Piwa: 15/3
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-12-07, 19:36   

Wszystko zależy dla jakiego akumulatora ma być bezpieczne. 30A dla baterii toskanera (jesli dobrze pamiętam ma tam 300Ah a może i więcej) to 0,1c czyli bezpieczny prąd ładowania. Druga sprawa to są to ładowarki procesorowe, które dostosowują prąd ładowania do stopnia naładowania baterii . Oznacza to że ładowarka może być podłączona do aku na stałe i nie ma obawy o możliwość przeładowania.
_________________
Pozdrawiam, Bartek

Moje podróże: www.w4stronyswiata.com
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
groniar 
początkujący forumowicz

Dołączył: 10 Lis 2017
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2017-12-07, 19:48   

No to widzę że muszę się trochę doszkolić :mrgreen: elektryka to mój słaby punkt.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
darmowego kamperowania


Twój sprzęt: "Złomek" - zabudowa marki Toscaner
Nazwa załogi: Nayerbani
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 188/205
Skąd: Szkocja /dolny śląsk
Wysłany: 2017-12-08, 13:23   

Tak 30A to nawet za mało do moich aku. Wymieniać już nie zamierzam, ale rozważam czy nie kupić drugiej takiej samej 30A. Włączać tylko w razie potrzeby szybszego naładowania.
Ta 30A i tak daje max 26-28A, więc dwie, o ile się nie pogryzą, dawałyby max 52-56A. Oczywiście minus bieżące zużycie, czyli zimą z reguły 3-5A i ewentualnie lodówka 7, więc razem 10-12A daje ok 40A max. To dla 400Ah jest nadal 1/10. Czyli aktualnie moja 30A jest wręcz za mała. :ok

Test agregatu. Przez 3 dni notowałem każde odpalenie i po 3 dniach przepaliłem cały zbiornik. Wyszło znów w sumie 5:57 godziny pracy. Czyli zaokrąglając 3h z litry. Rozważam tą drugą ładowarkę. Gdyby ta zdechła, albo potrzebowałbym szybciej naładować...

W sumie z Tracerem i altkiem się nie gryzie, to może dwie takie same też nie powinny.
_________________
Niektórzy ludzie są tak biedni, że jedyne co mają to pieniądze. Bob Marley

podróże toscanera: http://toscaner.com/kampe...tegory/podroze/
budowa kampera w pigułce: http://toscaner.com/kampe...aty-techniczne/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
darmowego kamperowania


Twój sprzęt: "Złomek" - zabudowa marki Toscaner
Nazwa załogi: Nayerbani
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 188/205
Skąd: Szkocja /dolny śląsk
Wysłany: 2017-12-08, 17:56   

Co za kolejny poje...ny kraj. Jeżdżę po sklepach i szukam oleju 10W30. Nie ma. Debile nie mają. Albo 5W30 albo 10W40. Niektórzy sprzedawcy, ci chyba bystrzejsi, mówili nawet, że takiego oleju no nie ma, nie istnieje.
Zostało jeszcze 3 sklepy do objechania.

A wymyśliłem, że wymienię olej, bo robiłem test poziomu i jest na min. To chyba lepiej dolać niż zajechać agregat. :evil:
_________________
Niektórzy ludzie są tak biedni, że jedyne co mają to pieniądze. Bob Marley

podróże toscanera: http://toscaner.com/kampe...tegory/podroze/
budowa kampera w pigułce: http://toscaner.com/kampe...aty-techniczne/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbiegusek 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Lublin 3324
Nazwa załogi: zbYchEwka
Dołączył: 06 Lis 2016
Piwa: 5/5
Wysłany: 2017-12-08, 18:08   

Bierz 5W30. Będzie lepszy OIDP w niższych temperaturach, a u góry bez zmian. No lepszy ciut jest po prostu. :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
pasza 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Dołączył: 08 Lis 2017
Otrzymał 7 piw(a)
Skąd: Trieste
Wysłany: 2017-12-08, 19:44   

zbiegusek napisał/a:
Bierz 5W30. Będzie lepszy OIDP w niższych temperaturach, a u góry bez zmian. No lepszy ciut jest po prostu. :)


Góra też będzie inna.

5-30 to już syntetyk (pseudo syntetyk ) a 10-30 to minerał udający półsyntetyk , jak już brać to 0-30 to już syntetyki może nie 100% ale jednak całkowicie inne/lepsze paramenty i góry jak dołu.

A jemu chyba chodzi po półsyntetyk właśnie i chyba nie do auta :)
https://www.olx.pl/oferty/q-olej-10w30/
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Mirekl61 
zaawansowany


Twój sprzęt: Ducato auto-roller
Nazwa załogi: 3M
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Gru 2014
Piwa: 35/14
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 2017-12-08, 20:27   

Kilka lat wymieniałem olej w drobnych maszynach (od Hondy po chinole) i zawsze to był 15W40.
Wybierałem tylko bardziej renomowanych producentów.
A z olejem w silniku, to jest tak, że najważniejsze żeby wogóle tam był. :lol:
_________________
Mirek
https://www.youtube.com/c...xihGpxH8adyX-RQ
https://www.facebook.com/...100009089293943
🍷 http://lelusz.com/pl
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
zbiegusek 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Lublin 3324
Nazwa załogi: zbYchEwka
Dołączył: 06 Lis 2016
Piwa: 5/5
Wysłany: 2017-12-08, 20:44   

Amen. :)
A co do wyboru, drogi Paszo, to Toscaner pokazał jaki ma wybór. I wskazałem, co lepiej kupić w jego sytuacji. Którą opcję wybrać. A ma tylko dwie. :)
Z założenia agregat będzie jeździł w skrzyni na zewnątrz. I będzie miał temperaturę otoczenia. A używany będzie głównie gdy nie ma słońca. Czyli gdy zimno. Stąd takie a nie inne podpowiedzi. :)
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
tom-cio 
weteran


Twój sprzęt: samoróbka kamper na blaszaczku
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sty 2014
Piwa: 35/83
Skąd: Bytom
Wysłany: 2017-12-08, 21:00   

Rob,a ja w swojego impaxa leje 10w40 bo taki mam,i przezyl tych wymian z50 pewnie.
_________________
moja budowa http://www.camperteam.pl/...hlight=bud%BFet
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
toscaner 
Kombatant
darmowego kamperowania


Twój sprzęt: "Złomek" - zabudowa marki Toscaner
Nazwa załogi: Nayerbani
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 03 Lis 2013
Piwa: 188/205
Skąd: Szkocja /dolny śląsk
Wysłany: 2017-12-08, 21:25   

No więc to dla mnie nie takie proste. Kur... jak w Polsce ktoś może mówić, że zachód jest cywilizowany jak tu kur... nic nie ma.

Byłem w kilku sklepach i rekord padł w sklepie gdzie można kupić Impax, proponował mi gość do 2-suw, bo on nie widzi różnicy :haha:

Ok pojechałem do innego gdzie mają dużo agregatów, pił łańcuchowych itp sprzętu. Przy czym to dużo, to ich cały sklep byłby pewnie alejką w polskim markecie. Pokazałem instrukcję (ściągniętą z neta) i fotkę przywieszki z agregatu i zaproponował mi taki, który sprzedaje do agregatów Honda. Czyli ten który widać na fotce poniżej.

Wg instrukcji powinienem zastosować:
high-detergent, premium quality 4-stroke engine oil SAE 10W-30

Przecież 10W30 to półsyntetyk?
Ni cholery mi to nie gra z tym, bo teraz na nim czytam i jest napisane "non detergent". Czyli obstawiam, że sprzedał mi mineralny jednoskładnikowy.
Ja nawet po polsku się nie znam na olejach, do czego jaki. :(

Wstawiam naklejki i jeśli ktoś się zna, to niech powie czy oddać ten olej czy mogę stosować do czasu gdy agregat przechowuję wewnątrz kampera, czyli w cieple. Bo nie ma tej dolnej liczby.
I co to jest to SJ na naklejce?

A muszę odrobinkę dolać. Dziś sprawdzałem i jest na minimum. A może ten oddać i dolać silnikowy jaki mam. A właściwy i tak nie mam wyjścia, muszę zamówić na Ebay. Chyba, że w jeszcze jednym sklepie dostanę, bo wg online niby mają w ofercie.

Tu jeszcze jeden link znalazłem z olejem do 4suw i też tylko jedna liczba:
https://www.toolstation.c...ASABEgIsx_D_BwE

2.jpg
Plik ściągnięto 1 raz(y) 91,18 KB

1.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 244,42 KB

_________________
Niektórzy ludzie są tak biedni, że jedyne co mają to pieniądze. Bob Marley

podróże toscanera: http://toscaner.com/kampe...tegory/podroze/
budowa kampera w pigułce: http://toscaner.com/kampe...aty-techniczne/
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
izola 
Kombatant


Twój sprzęt: MB Marco Polo
Nazwa załogi: Izolownia
Pomogła: 7 razy
Dołączyła: 20 Sty 2015
Piwa: 94/56
Skąd: Westfalia
Wysłany: 2017-12-08, 21:45   

... i dupa jasiu zaś przypomniałeś o zmianie oleju...mam baniaki 5w30 castrol- co o tym sądzisz do mojej " Rakiety" - niby numer na oleju jest akceptowany przez MB -- lać i olewać? :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam, Izola
Ⓡ...chcieć to móc, a MUSIEĆ, to osłabia ...
http://vanactiv.blogspot.de/
Ostatnio zmieniony przez izola 2017-12-08, 21:51, w całości zmieniany 1 raz  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group