Twój sprzęt: Eura Mobil PT 696 EB Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Cze 2014 Piwa: 12/5 Skąd: Wyszków
Wysłany: 2017-12-07, 18:06
andi at,
Witam . Napisz ile Ci to webasto spala ON . I czy przy używaniu - rozruchu - nie czuć dziwnego zapachu ?
Ja w osobówce mam webasto podgrzewające kabinę i silnik - gdy wsiadam do nagrzanego już samochodu trochę coś wyczuwam . W czasie jazdy nie czuć .
Twój sprzęt: Ducato II 2,5 tdi 670 Eura Mobil
Nazwa załogi: COMSIOWIE Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lut 2013 Piwa: 85/405 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-12-07, 18:53
Fordek napisał/a:
andi at,
Witam . Napisz ile Ci to webasto spala ON . I czy przy używaniu - rozruchu - nie czuć dziwnego zapachu ?
Ja w osobówce mam webasto podgrzewające kabinę i silnik - gdy wsiadam do nagrzanego już samochodu trochę coś wyczuwam . W czasie jazdy nie czuć .
Jak wystaje komin po za auto ,jest
_________________ Całe życie mówię , że do flaszki trza dwojga.
Asia i Wiesław pozdrawiają.
W tabelce to ja widzę spalanie na godzinę ale ile to wychodzi faktycznie np na tydzień ?
to zalezy od:
-pogody
-izolacji
- tego jak cieplo lubisz
- tego ile okien masz otwartych
- tego czy co 5 min otwierasz drzwi
- jak masz rozprowadzone kanały
- jakie masz sterowanie
webasto nie dymi i nie śmierdzi (no troche przy odpalaniu ) jeżeli webasto dymi to trzeba wymienić sitko (7zl zamiennik)
Twój sprzęt: Fiat Ducato II 2,5Tdi 116KM, 1994r.
Dołączył: 29 Lis 2017 Piwa: 2/5 Skąd: Poznan
Wysłany: 2017-12-25, 21:46
Uzytkowalem Webasto kilka lat w sluzbowym aucie. Bardzo pradozerne! Bywalo, ze po zimnej nocy ( ok -20C ) rano nie dalo sie uruchomic auta...
Obecnie preferuje Trume i butla z Propanem.
Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu Pomógł: 11 razy Dołączył: 18 Paź 2015 Piwa: 91/174 Skąd: Nicelea
Wysłany: 2017-12-26, 20:11
a wracając do tematu samowystarczalności, a szczególnie zapotrzebowania energetycznego
to trzeba stworzyć ogrzewadło, które będzie na swoje potrzeby prąd produkować, a może nawet
jeszcze doładuje Aku.
W elektrowniach węglowych ciepło spalania węgla jest zamieniane na ciśnienie pary,
która z kolei napędza turbiny. Sprawność dość niska, ale trudno w inny sposób wykorzystać węgiel.
Natomiast elektrownie napędzane gazem mają silnik turbinowy,
(o podobnej zasadzie działania jak silnik odrzutowy, tylko bez odrzutu
Ten silnik ma wyższą sprawność przemiany.
Znalazłem jakiś artykuł sprzed 3 lat o małym, agregacie napędzanym takim silniczkiem:
https://www.wykop.pl/link...-sie-w-walizce/
No i pracujemy z naszej butli z gazem (nie stosujemy kolejnego paliwa), mamy ciepło, mamy przy okazji energię do napędzania wentylatorków i pompek, czyli po rozruchu ogrzewanie może być autonomiczne: nie będzie brało dodatkowego prądu, a nawet może nam doładować aku w czasie ogrzewania.
Ciekawe czy te moduły pokazane na filmie są już gdzieś dystrybuowane.
Jeśli nie to trzeba się samemu zająć projektem.
Taki mały, cichy agregat i ogrzewacz napędzany LPG ...
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
Dlaczego Truma wstrzymuje działania w zakresie systemów ogniw paliwowych?
W sierpniu 2012 Truma wprowadziła na rynek system ogniw paliwowych VeGA. Mimo że Truma wspierała wprowadzenie tego systemu na rynek w zakresie caravaningu i przemysłu oraz subwencjonowała ten produkt przez dłuższy czas, realizacja istotnej wielkości sprzedaży nie była możliwa.
W ciągu ubiegłych miesięcy doszło u wielu dostawców komponentów do masywnego wzrostu cen głównych komponentów systemowych, który w najbliższym czasie nie zostanie cofnięty. Ze względu na wysoką złożoność systemu nie ma ponadto możliwości zakupu tych komponentów urządzenia po niższych kosztach z innych źródeł.
Firma Truma podjęła z tego powodu decyzję o wycofaniu się z produkcji systemu VeGA i wstrzymania wszelkich działań w zakresie technologii ogniw paliwowych.
Ostatnio zmieniony przez Bronek 2017-12-26, 20:54, w całości zmieniany 1 raz
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
Twój sprzęt: Zabudowa nie wiem jaka na 508D do remontu Pomógł: 11 razy Dołączył: 18 Paź 2015 Piwa: 91/174 Skąd: Nicelea
Wysłany: 2017-12-26, 21:34
Bronek napisał/a:
Na trzeciej stronie ktoś spytał ile pali gazu i nie uzyskał odpowiedzi. Doczytałeś.?
Ktoś też wspomniał o sprężonym powietrzu i co2.
No i decybele?
ok. Wstępnie to nieistotne. Jeśli ta japońska firma uzyskuje dobre wyniki
przy niskim hałasie, to znaczy że jest to możliwe...
Przede wszystkim błędne w tym projekcie jest założenie odbioru mocy.
Stosuje się oddzielne turbiny napędzany przepływającymi gazami wydechowymi,
zaraz za turbiną wylotową. Ich kształt i ilość zmienia obroty, bo tak jak piszą
to przekładnie musiałyby być w technologii kosmicznej....
ale nie zapomnij, że głównie nam zależy na grzaniu i lekkim wspomaganiu zasilania,
a co do grzania i zasilania combo, to sprawność musi być duża...
_________________ .
"człowiek uczy się całe życie i głupi umiera" B.K.
.
"Życie jest zbyt poważne, aby traktować je serio" O.W.
.
***Niech kawa Cię obudzi zanim zrobi to rzeczywistość***
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum