|
|
Zakup Ducato 1,9 TD 82 KM Czy warto ? |
Autor |
Wiadomość |
pasza
weteran
Twój sprzęt: ADRIA - Adriatik 360
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lis 2017 Piwa: 21/2 Skąd: Trieste
|
Wysłany: 2017-12-08, 19:02
|
|
|
kubanski napisał/a: | Nie,nie wolno zmieniać.Po zmianie silnika przyklejony wiecznie na twarzy banan, może być z boku źle odbierany.A przesiadka od razu nie daj Boże na takiego Sprintera 2.9td lub Ducato 3.0jtd skończy się prawdopodobnie tak:
https://www.youtube.com/watch?v=SEEhbRxL54k
|
No raczej 3.0jtd do Ducato I czy II nie wejdzie choć można ale jaki sens jakie koszty.
Ile ja się naczytałem jakie to kampery są powolne a doświadczenia żadnego bo nigdy w życiu nawet w kamperze w środku nie byłem a co dopiero go prowadzić do tego znajomy mi mówi że tam wspomagania brak i że nie da rady prawie skręcać.
Wcześniej jeździłem od nowości scenic II 1,5dci 106KM lux, teraz nowy ASX 1,6 MIVEC 129KM wcześniej kilkuletnim bravo 1,6 103KM a jeszcze wcześniej dziesiątkami gracików.
Kupiłem i zostawiłem kampera u sprzedającego na podwórku ,wróciłem do siebie załatwiłem ubezpieczenie,znaczek opłaty drogowej itd. przyjechałem po niego pociągiem.
Były właściciel mnie uczy co i jak, jedziemy spokojnie po dzielnicy willowej z małym ruchem, skrzyżowanie no i jest dramat: hamulce, skrzynia,kierownica,sprzęgło ,mało w mur nie przywaliłem a co dopiero swego pasa ruchu miałbym się trzymać.
Auto kompletnie ze mną nie kompatybilne myślę czy my w ogóle dojedziemy do Triestu takim gratem a jak już to za ile godzin te 70km pokonamy a może po drodze trzeba będzie nocować no i tu by się kamper przydał.
Przyjechałem w czasie jak bym jechał osobowym (bez autostrady) tylko pierwsze kilometry w centrum Udine były kłopotliwe, poza miastem szok jest kupa huku ale auto idzie jak po sznurku, przed Triestem już zacząłem osobówki wyprzedzać i od razu pojechałem do Słowenii zatankować, wracam wąską obwodnicą w Trieście i idzie jak osobówka wszelakie punta i inne pandy zostają w tyle a na zakrętach auto prowadzi się rewelacyjnie co jest nieco zdradliwe bo wcale nie czuć tej masy, wysokości, długości i wieku auta.
Wspomaganie nie jest tam wcale potrzebne jak już jedzie to wygodniej jak w nowym osobowym (tylko do 3km/h jest ciężko) a za każdym razem jak jechałem było coraz lepiej, osobówki wyprzedałem nagminnie choć one żadnego respektu dla starego kampera nie mają, do 80km/h auto się rozpędza jak osobowy (normalnie/ekonomicznie jeżdżąc) , jedynie biegi 1 i 2 koszmarnie krótkie za to 4 i 5 super nawet po mieście.
Nie potrzebuję mocniejszego silnika nie jeżdżąc autostradami choć przyzwyczajony jestem jeździć od dawna 3x mocniejszym (moc/masa) ale jeszcze nie byłem w górach więc zobaczymy.
Nie będę nim jeździł dalej jak 300-500km a w promieniu 400km mam tyle do zobaczenia że zanim zobaczę miną lata, no może raz w roku do Polski pojadę 800km i tu właśnie się zastanawiam czy da radę przez alpy julijskie przejechać choć to tylko parę kilometrów i raczej nie bardzo stromo bo scenic tam darł bez zadyszki na 6 biegu. |
|
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-12-08, 20:16
|
|
|
kubanski napisał/a: | Nie,nie wolno zmieniać.Po zmianie silnika przyklejony wiecznie na twarzy banan, może być z boku źle odbierany.A przesiadka od razu nie daj Boże na takiego Sprintera 2.9td lub Ducato 3.0jtd skończy się prawdopodobnie tak:
https://www.youtube.com/watch?v=SEEhbRxL54k
|
Dodam że jeżdżę na co dzień autem osobowym z 180KM silnikiem w diesli... czasem się i zdarzy mieć pod maską blisko 350KM, jak i jeździć Ducato z 3,0 pod maską....
I jak już wspomniałem raczej nie zmienię tego słabiutkiego 1,9...
pasza napisał/a: | Nie będę nim jeździł dalej jak 300-500km a w promieniu 400km mam tyle do zobaczenia że zanim zobaczę miną lata, no może raz w roku do Polski pojadę 800km i tu właśnie się zastanawiam czy da radę przez alpy julijskie przejechać choć to tylko parę kilometrów i raczej nie bardzo stromo bo scenic tam darł bez zadyszki na 6 biegu. |
Bez kłopotu - chociaż już tu, będziesz musiał pozmieniać troszkę biegów
A dystans 300-500km jest jak dla mnie optymalnie maxymany (w ciągu jednego dnia) przy tych autach... |
_________________ Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
|
|
|
|
|
|
drzevo
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2016 Piwa: 9/21 Skąd: Maciek WWL
|
Wysłany: 2018-01-03, 14:45
|
|
|
drzevo napisał/a: | [...]Robię jednak coś, o czym do tej pory nikt nie pisał - dokładam mu dodatkową chłodnicę pod autem, która w upale będzie utrzymywać temperaturę silnika w ryzach.
Jeżeli auta w tak zwanym międzyczasie nie sprzedam (niestety lubię zmieniać auta ), opiszę efekty tej modyfikacji. |
Nie wypada cytować samego siebie, ale wracam do tematu modyfikacji układu chłodzenia w moim 1.9 TD.
Dla niewtajemniczonych - mam zdrowe 1.9 TD, dołożoną klimę silnikową, kamper jest nieduży i jakoś z tym silnikiem daje radę. Nie mam na razie ochoty bawić się w przekładkę silnika, dlatego chcę powalczyć z grzaniem się silnika w upale na górskich podjazdach.
Oddaję jutro samochód do okolicznych magików od chłodnic - będą wpasowywać dwukrotnie grubszą chłodnicę, mającą też gęstsze użebrowanie lamelami pionowymi. Pierwotnie był plan na dodatkową chłodnicę pod autem, ale popatrzyli, pomierzyli, podumali, wyciągnęli z piwnicy wielgachny radiator i jutro walczymy
Jestem ciekawy, co z tego wyjdzie - postaram się wrzucić kilka zdjęć z prac.
Tymczasem pozdrawiam |
|
|
|
|
DC
zaawansowany
Twój sprzęt: Rimor XGO Family 103
Nazwa załogi: Pingwiny
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Lip 2015 Piwa: 15/18 Skąd: Lniska
|
Wysłany: 2018-01-03, 14:50
|
|
|
Pomyś jeszcze o dodatkowym elektrowentylatorze na chłodnicy. Ja miałem taki dołożony fabrycznie w moim poprzednim 1.9 TD i faktycznie w górach jak zaczynał się grzać, włączałem ten dodatkowy i temperatura spadała o kilka stopni. |
_________________ Living a Boys Adventure Tale |
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
drzevo
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2016 Piwa: 9/21 Skąd: Maciek WWL
|
Wysłany: 2018-01-03, 14:57
|
|
|
DC napisał/a: | Pomyś jeszcze o dodatkowym elektrowentylatorze na chłodnicy. Ja miałem taki dołożony fabrycznie w moim poprzednim 1.9 TD i faktycznie w górach jak zaczynał się grzać, włączałem ten dodatkowy i temperatura spadała o kilka stopni. |
Pomysł może i dobry, ale fabrycznie mam dwa wentylatory (Ducato II) i na trzeci nie ma miejsca.
Na pewno jedną z modyfikacji będzie wymiana ich na nowe, żeby całkowicie "odświeżyć układ chłodzenia |
|
|
|
|
drzevo
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2016 Piwa: 9/21 Skąd: Maciek WWL
|
Wysłany: 2018-01-04, 14:10
|
|
|
MisioKRAK napisał/a: | drzevo pochwal się co z tego wyszło - też nad tym myślę |
Prace trwają. Jutro jazda testowa...
Przy tych temperaturach nie zweryfikuję za dużo, ale przegonię go po autostradzie i poobserwuję temperaturę.
|
|
|
|
|
drzevo
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2016 Piwa: 9/21 Skąd: Maciek WWL
|
Wysłany: 2018-01-05, 16:36
|
|
|
Moja przeróbka chłodnicy jest ukończona.
Fabryczna chłodnica o wymiarach 69 x 41 x 2,6 ustąpiła miejsca chłodnicy 62,5 x 38 x 6 [cm].
Trudno jednoznacznie ocenić przeróbkę w środku zimy, jednak przy temperaturze otoczenia 10 stopni Celsjusza, wypuściłem się na drogę ekspresową. Efekt jazdy, przy silnym wietrze czołowym, z wyłączonym ogrzewaniem, wyłączonymi wentylatorami chłodnicy i z włączoną klimatyzacją, widać poniżej. Przekłamanie prędkościomierza około 2-3 km/h.
W podobnych warunkach we wrześniu, temperatura spokojnie dochodziła do 95-98 stopni Celsjusza. Test ponowię wiosną, przy wyższej temperaturze otoczenia i odezwę się w temacie.
Tymczasem pozdrawiam
|
|
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
drzevo
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2016 Piwa: 9/21 Skąd: Maciek WWL
|
Wysłany: 2018-01-05, 22:52
|
|
|
MisioKRAK napisał/a: | To chłodnica z Honkera?
Nie wiesz czy bardzo dużo było problemów z montażem?
Możesz pokazać zdjęcie zamontowanej chłodnicy? |
Najpierw mówili, że z Hummera... potem zobaczyli napis Honker... ale naprawdę nie wiem, z czego jest ta chłodnica.
Największą przeróbką było przerobienie króćców - były w nieodpowiednich miejscach i pod niewłaściwym kątem. Dla tych chłopaków nie był to problem, ale widać, że nie pierwszy raz robią takie rzeźby. Jutro wrzucę fotkę zamontowanej chłodnicy... |
|
|
|
|
drzevo
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2016 Piwa: 9/21 Skąd: Maciek WWL
|
Wysłany: 2018-05-07, 21:51
|
|
|
Odświeżam temat...
Po wymianie chłodnicy tej zimy, przyszedł czas na test w wyższej temperaturze.
Poniższe zdjęcie zrobione w temperaturze zewnętrznej 30 stopni Celsjusza, auto załadowane dwie osoby dorosłe, dwójka dzieci, dwie butle z gazem, sporo klamotów, pełny zbiornik wody, masa rzeczywista około 3150 kg.
Załączona klima silnikowa, prędkość bliska maksymalnej możliwej do osiągnięcia.
Moje odczucia są takie, że temperatura cieczy chłodzącej jest niższa o jakieś 7-8 stopni Celsjusza niższa, niż przed wymianą chłodnicy. Nie udało mi się zapędzić wskazówki wyżej, zatem uważam tę modyfikację za pozytywną - tym bardziej, że nie bawiłem się w załączanie na stałe dwóch wentylatorów, co czyniłem nie raz rok temu. Utrzymanie prędkości w okolicy 95 kmh zbija temperaturę do 90 stopni i mniej.
Należy mieć na uwadze, że zdjęcie obrazuje naprawdę maksymalne możliwości silnika, zatem podwyższona temperatura powinna być uznana za normalną.
A poza tym...
Doszedłem do wniosku, że zrobiłem w tym aucie już chyba wszystkie istotne modyfikacje
Korzystając z nieocenionej pomocy kolegi Gewehr, właśnie szykuję 2.8 JTD do przekładki
Podsumowując temat, czy warto pchać się w silnik 1.9 TD 82 KM?
Warto, jeżeli auto jest zadbane i nie zniszczone. Warto, jeżeli na rynku nie ma nic ciekawego i nie mamy czasu szukać miesiącami po całym kraju. Warto, bo da się tym jeździć, da się wyprzedzać, da się jechać ponad 100 kmh rzeczywistej prędkości. Jest jednak w tym siniku coś, co odbiera sporo frajdy z eksploatacji kampera. Jest to silnik specjalnej troski, silnik dla osób potrafiących sporo mu wybaczyć. Silnik o potężnej dziurze turbinowej, silnik nie lubiący gór i upału. Muszę jednak przyznać, że bez dramatu przejeździł z nami 8 tysięcy km i nikt nie narzekał. Skoro jednak można mieć pod maską więcej, swap jest w toku. Docelowo będzie program wzmacniający (chiptuning), czym nie omieszkam pochwalić się w moim wątku.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
MisioKRAK
weteran
Twój sprzęt: Ducato Dethleffs A-642DB 1992r
Nazwa załogi: Misio i spółka zoo
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Cze 2013 Piwa: 25/15 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-05-17, 21:56
|
|
|
Gratulacje za swapa...
Jak możesz - zważ go przed i po... :-)
Mi z tego co wiem najbardziej brakuje ładowności by iść tą drogą...
Może kiedyś 2,0 lub 2,3 JTD...ale u mnie trudniej bo to jednak buda 1 generacji... |
_________________ Klimatyzacja w domu i firmie http://www.KlimatyzowanyDOM.pl
A to nasz Osiołek . oraz Herman
|
|
|
|
|
drzevo
doświadczony pisarz
Twój sprzęt: 1996 Ducato Dethleffs A5250 2.8 JTD :)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2016 Piwa: 9/21 Skąd: Maciek WWL
|
Wysłany: 2018-05-17, 22:05
|
|
|
MisioKRAK napisał/a: | Gratulacje za swapa...
Jak możesz - zważ go przed i po... :-)
Mi z tego co wiem najbardziej brakuje ładowności by iść tą drogą...
Może kiedyś 2,0 lub 2,3 JTD...ale u mnie trudniej bo to jednak buda 1 generacji... |
Jeśli chcesz pogadać o ładowności to mój numer jest w avatarze
Jestem pod telefonem do północy i jutro po 20
Dzwoń śmiało |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|