energoblok ?? problem |
Autor |
Wiadomość |
kriscobra
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Knaus TRAVELLER - Fiat Ducat0 '92
Dołączył: 26 Kwi 2020 Skąd: Kołobrzeg okolice
|
Wysłany: 2020-04-28, 22:39 energoblok ?? problem
|
|
|
Witam,
sprawa dość pilna a nie wiem nawet jak to szukać...
posiadam chyba energoblok - CBC-Kn3-V1 firmy Cramer
Sytuacja jest następująca:
kamper podłączony do 230V, ładują się akumulatory ale nie ma prąd 12V w budce...
Nic nie działa, pompa, światła, trumy itp.
Tylko co jakiś nieokreślony czas, coś pyknie cichutko ze dwa razy w energobloku i jest prąd na budzie przez kilka czasami kilkanaście sekund po czym znowu brak...
W szoferce prąd jest ale to idzie z aku rozruchowego.
Może ktoś podpowie poprowadzi co siadło? Jak kupowałem i wyjeżdżałem po zakupie to wszystko działało, a po dojechaniu do domu już tylko czasowo działa.
Bezpiecznik w energobloku (szklany) jest ok.
Dziękujemy za podpowiedzi |
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2020-04-28, 23:37
|
|
|
Jak jest nie podłączony do 230V to 12V jest? Jakie jest napięcie na akumulatorze zabudowy? |
|
|
|
|
kriscobra
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Knaus TRAVELLER - Fiat Ducat0 '92
Dołączył: 26 Kwi 2020 Skąd: Kołobrzeg okolice
|
Wysłany: 2020-04-28, 23:51
|
|
|
Jak jest podpięty do 230V to tylko czasowo jest 12V.
Jak nie jest podpięty od 230V to podobnie czyli tylko krótko czasowo jest 12V.
W obu przypadkach bardzo nie regularnie... |
|
|
|
|
koko
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Sty 2007 Piwa: 70/31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2020-04-30, 08:27
|
|
|
moim zdaniem padniety jest aku pokładowy |
_________________ KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po |
|
|
|
|
Gewehr
weteran
Pomógł: 38 razy Dołączył: 30 Paź 2013 Piwa: 219/114 Skąd: AmWarsztat.pl
|
Wysłany: 2020-04-30, 08:44
|
|
|
koko napisał/a: | moim zdaniem padniety jest aku pokładowy |
Też jestem tego zdania. Dlatego pytałem o napięcie na akumulatorze. |
|
|
|
|
kriscobra
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Knaus TRAVELLER - Fiat Ducat0 '92
Dołączył: 26 Kwi 2020 Skąd: Kołobrzeg okolice
|
Wysłany: 2020-04-30, 09:58
|
|
|
Napięcie raczej prawidłowe np: 12,63V po kilku dniach od ładowania i używaniu kilka razy pompy oraz czasem oświetlenia pokładowego.
Test aku pod obciążeniem wykazał jego sprawność na min. wprawdzie (200A dla aku 65Ah)...
...ale czemu podczas użytkowania na postoju i podpięciu do 230V, pracy na prostowniku i teoretycznie naładowanym po czasie aku - problem nadal występuje?
Dodam, że sprawdzałem poprawność działania pompy i oświetlenia oraz urządzeń Truma - podałem prąd 12V bezpośrednio na kable pomijając energoblok - wszystko hula aż miło. |
|
|
|
|
Roberto
weteran
Twój sprzęt: EuraMobil 555 + Jumper H3L3 (w budowie)
Nazwa załogi: techserwis
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Lip 2013 Piwa: 68/30 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2020-04-30, 11:38
|
|
|
To nie wina akumulatora.
Energobloki bardzo często sterują podawaniem napięcia za pomocą przekaźników, które często szwankują. Dlatego słyszysz czasem "cykanie". Być może problem nie leży w samym przekaźniku, a w jego wysterowaniu.
Jeśli masz o tym jakieś pojęcie to na schemacie (widziałem jakieś w necie) prześledź trasę od akumulatora do któregokolwiek urządzenia i sprawdź czy po drodze nie ma przekaźnika sterowanego "głównym" przełącznikiem.
Może ten główny włącznik niedomaga... |
_________________ pozdrawiam
Robert
PS.
Używajcie polskich znaków !! Jest różnica czy zrobisz komuś ŁASKĘ czy LASKE...
|
|
|
|
|
|
koko
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO C-LINE 4.8 I
Pomógł: 9 razy Dołączył: 19 Sty 2007 Piwa: 70/31 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2020-04-30, 15:40
|
|
|
u mnie jak v spada 10,5v odcina napięcie na pokład sprawdż napięcie w aku w momencie braku na pokładzie |
_________________ KoKo
Piszę tylko merytorycznie.
Mądrzy ludzie wiedzą przed a nie po |
|
|
|
|
kriscobra
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Knaus TRAVELLER - Fiat Ducat0 '92
Dołączył: 26 Kwi 2020 Skąd: Kołobrzeg okolice
|
Wysłany: 2020-04-30, 21:35
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi.
Napięcie nie spada aż tak znacznie. Tak sobie myślę jak kolega wyżej pisał, że to przekaźnik.
Wkrótce to postaram się sprawdzić - energoblok już wymontowany i czeka w domu.
Natomiast zrodziła się taka oto koncepcja:
Wszystkie urządzenia pokładowe które były zasilane przez energoblok TERAZ są zasilane bezpośrednio za akumulatora podpiętego do kostki która wychodziła z aku.
Natomiast ładowanie aku realizowane jest na postoju - prostownikiem automatycznym (który trzeba włączyć ręcznie ale energoblok również trzeba było).
Pytanie nr 1 - czy to nie szkodzi czemuś?
Pytanie nr 2 - czy oryginalny alternator jest przystosowany do ładowania 2 aku? (pokładowego i swojego rozruchowego do silnika?)
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|