Truma Combi 4 - czy tam jest coś takiego jak "czujnik c |
Autor |
Wiadomość |
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 72/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2022-04-27, 12:09 Truma Combi 4 - czy tam jest coś takiego jak "czujnik c
|
|
|
Odświerzam trochę temat, bo od kilku miesięcy walczę z naprawą mojej trumy combi. Płytkę wentylatora spalania naprawiał mi elektronik w Szczecinie specjalizujący się w naprawach nietypowego sprzętu. Wymienił tranzystory i scalaka. Po podłączeni napięcia przed zainstalowaniem do trumy wentylator normalnie kręcił. Ale po podłączeniu do trumy wentylator pracować nie chce. Po przekręceniu pokrętła proces uruchomienia aktywuje się, coś tam zaszumiało po czym proces zatrzymuje się. Nie wyświetla kodu awarii wentylatora jak przed naprawą, ale wyświetla kod braku nadmuchu. Pan elektronik twierdzi, że konsultował sprawę z kimś z serwisu trumy i powiedziano mu, że gdzieś tam jest jakiś czujnik ciągu spalania który jest prawdopodobnie uszkodzony i stąd problem. Ale jak googlach nie znalazłem niczego takiego jak "czujnik ciągu kominowego" w trumie combi. Czy ktoś z Szanownych Kolegów wie coś na ten temat? |
|
|
|
|
|
Socale
Kombatant
Twój sprzęt: W szwagrowej stoi stodole.
Nazwa załogi: Sokale
Pomógł: 72 razy Dołączył: 07 Sty 2012 Piwa: 524/637 Skąd: Gubin
|
Wysłany: 2022-04-27, 15:02 Re: Truma Combi 4 - czy tam jest coś takiego jak "czujn
|
|
|
[quote="Kazik II"]...
Po podłączeni napięcia przed zainstalowaniem do trumy wentylator normalnie kręcił. Ale po podłączeniu do trumy wentylator pracować nie chce. Po przekręceniu pokrętła proces uruchomienia aktywuje się, coś tam zaszumiało po czym proces zatrzymuje się.
...[/ quote]
Czy jesteś w stanie odczytać, jaką temperaturę widzi centralka? To zachowanie sugerujejakby truma była w czuwaniu i tylko czeka na odpowiednia informacje z czujnika temp.
Pisane ze srajfona. |
_________________ Staram się pisać poprawnie i zrozumiale.
Do zobaczenia Wojtek i Ewa / Sokale
|
|
|
|
|
|
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 72/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2022-04-27, 17:48
|
|
|
Socale napisał/a: | Czy jesteś w stanie odczytać, jaką temperaturę widzi centralka? |
Nie bardzo wiem, jak miałbym to zrobić. A poza tym, czy chodzi o temperaturę powietrza czy podgrzewanej wody? |
|
|
|
|
kaimar
weteran kaimar
Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2022-04-30, 11:01
|
|
|
Tam nie ma żadnego czujnika ciągu. Silnik jest sterowany PWM i ma czujnik Halla. Na podstawie włączonej mocy palnika i temperatury powietrza spalania płyta "główna" Trumy Combi zadaje odpowiednie obroty silnika i za pomocą impulsów z czujnik sprawdza czy rzeczywiste obroty silnika zgodne są z żądanymi. Jeżeli nie to jest sygnalizowany błąd. |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
|
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 72/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2022-05-01, 12:18
|
|
|
Dzięki Kajmar - sprawa wyjaśniona. |
|
|
|
|
voice
weteran Nie licz dni, spraw by to dni się liczyły
Twój sprzęt: Bürstner Lyseo T 710
Nazwa załogi: Voice_Band
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Gru 2012 Piwa: 20/21 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 2022-05-01, 20:14
|
|
|
Kazik II napisał/a: | Dzięki Kajmar - sprawa wyjaśniona. |
Ja miałem taki przypadek, podobny, ale jak możesz to sprawdź przewód łączący trume ze strowaniem. Najlepiej odkręć sterowanie i podłącz go innym przewodem i zobacz.
Objaw był podobny wentylator zaczął się kręcić i po chwili stop i błędy |
_________________ Wczoraj to historia, jutro to tajemnica, a dzisiaj to dar, datego mówi się o tym the present. – Alan Alexander Milne
|
|
|
|
|
|
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 72/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2022-05-01, 20:49
|
|
|
voice napisał/a: | Kazik II napisał/a: | Dzięki Kajmar - sprawa wyjaśniona. |
Ja miałem taki przypadek, podobny, ale jak możesz to sprawdź przewód łączący trume ze strowaniem. Najlepiej odkręć sterowanie i podłącz go innym przewodem i zobacz.
Objaw był podobny wentylator zaczął się kręcić i po chwili stop i błędy |
U mnie na chwilę zaczyna się kręcić wentylator, ale nie wentylator spalania tylko ten od rozprowadzenia ciepła. Czy u Ciebie też tak było?
A podłączenie sterowania innym przewodem - skąd ja mam taki wziąć?
Pozdro; i dzięki za pomoc. |
|
|
|
|
voice
weteran Nie licz dni, spraw by to dni się liczyły
Twój sprzęt: Bürstner Lyseo T 710
Nazwa załogi: Voice_Band
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Gru 2012 Piwa: 20/21 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 2022-05-02, 09:42
|
|
|
Kazik II napisał/a: |
U mnie na chwilę zaczyna się kręcić wentylator, ale nie wentylator spalania tylko ten od rozprowadzenia ciepła. Czy u Ciebie też tak było?
A podłączenie sterowania innym przewodem - skąd ja mam taki wziąć?
Pozdro; i dzięki za pomoc. |
Dokładnie tak chodzi o wentylator nadmuchu. Przewód to zwykły sieciowy do komputera w sklepie 5 zł na próbę można kupić.
Ja miałem podobnie najpierw wysłałem swoją trumę do serwisu tam po testach stwierdzili, że padł wentylator ponieważ nie daje odpowiednich parametrów dokładnie jak pisał Kaimar zdecydowałem się wymienić na nowy, chodziło dwa tygodnie a później objawy były identyczne jak twoje. Po włączeniu wentylator nadmuchu zaczął przez chwilę się kręcić i chyba po minucie wyłączenie i dioda czerwona na panelu. a doszedłem do tego przez przypadek podłączyłem na krótkim przewodzie nowszy panel ten z wyświetlaczem by pokazał jakie błędy pokazuje. podłączyłem na innym przewodzi i truma chodziła cały czas.
Więc nie gwarantuje sukcesu ale może warto to sprawdzić . Koszt sprawdzenie niewielki.
Ja od przewody starego obciąłem wtyczki i zarobiłem na nowo do dnia dzisiejszego działa bez zarzutu. |
_________________ Wczoraj to historia, jutro to tajemnica, a dzisiaj to dar, datego mówi się o tym the present. – Alan Alexander Milne
|
|
|
|
|
|
kaimar
weteran kaimar
Twój sprzęt: MOBILVETTA LAIKA CARADO RT GiottiLine
Nazwa załogi: MTM Campery
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Piwa: 89/3 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 2022-05-02, 10:38
|
|
|
voice napisał/a: | Przewód to zwykły sieciowy do komputera w sklepie 5 zł na próbę można kupić. |
To jest kabel telefoniczny 6 pinów. Komputerowy ma 8 pinów. |
_________________ www.camperymtm.pl
www.kamperownia.pl |
|
|
|
|
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 72/8 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2022-05-02, 11:01
|
|
|
Dziękuję za rady - będę próbował. Zdaje się, że w swoim misz-maszu mam gdzieś taki kabel. A tak przy okazji szukając możliwości naprawy elektroniki Trumy natknąłem się na taką firmę w Biskupicach http://www.elwo-bis.pl/. Rozmawiałem z właścicielem telefonicznie i ten pan mówi, że specjalizuje się między innymi w naprawach elektroniki występującej w kamperach. W razie czego zawsze to się może przydać - bo serwisy Trumy w zasadzie chcą wymieniać całe podzespoły. A może ktoś już korzystał z usług tej firmy i ma jakieś opinie? |
|
|
|
|
|