|
|
Hymer - Ducato I 88r - 5 bieg |
Autor |
Wiadomość |
tomekfff
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Hymer B534 1988
Nazwa załogi: Ravel.Travel
Dołączył: 01 Gru 2021 Postawił 1 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2023-06-30, 14:04 Hymer - Ducato I 88r - 5 bieg
|
|
|
Czołem,
No i stało się - padł piąty bieg - częsta przypadłość tego kampera.
Mimo że piątka była wrzucana powyżej 80kmh i zrzucana podczas jazdy w górę, to latka robią swoje.
Skrzynia biegów: 2HE95
Przełożenie: 43/33
Niestety części zamiennych brak - albo ja nie umiem ich znaleźć.
Dostępna jest jedynie część która ma ciut inne przełożenie 45/33 (2 zęby różnicy).
Facet od skrzyni tłumaczy to tak że będę szybciej jechał ale i będę miał mniejszą moc na 5tym biegu i zachowawczo woli mi nie radzić ... choć pod skórą czuje że chętnie by mnie wystawił za okno bo ma "prostsze" zlecenia.
Znalazłem też kowala co dorabia takie części, ale tu mnie wszyscy przestrzegają że nie będzie tanio.
Może ktoś z was ma większą wiedzę i może mi doradzić co z tym zrobić albo wie gdzie szukać części. |
|
|
|
|
WaldekR
stary wyga
Twój sprzęt: Challenger/Ducato/98
Nazwa załogi: Waldek i Wiesia
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lut 2022 Piwa: 19/54 Skąd: Przasnysz oklice
|
Wysłany: 2023-06-30, 15:00
|
|
|
Dorobieni koła zębatego jest pracochłonne a więc i drogie ale problem moim zdaniem tkwi w materiale z jakiego będzie koło.
Będzie z miększej stali to się szybko zużyje. Za twarda zużyje koło zdawcze. Gatunki stali z jakich są robione koła producenci skrzyń trzymają to w tajemnicy. |
|
|
|
|
tomekfff
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Hymer B534 1988
Nazwa załogi: Ravel.Travel
Dołączył: 01 Gru 2021 Postawił 1 piw(a) Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2023-07-01, 10:12
|
|
|
A te 2 zęby w rozmiarze robią tak dużą różnicę? |
|
|
|
|
WaldekR
stary wyga
Twój sprzęt: Challenger/Ducato/98
Nazwa załogi: Waldek i Wiesia
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lut 2022 Piwa: 19/54 Skąd: Przasnysz oklice
|
Wysłany: 2023-07-01, 10:59
|
|
|
Ja bym wziął to gotowe koło jeżeli pasuje. Tym bardziej, że to rzadkość.
Te dwa zęby będą robić nie wielką różnicę. Najwyżej 5-tkę będziesz wrzucał przy troszkę większej prędkości. Moim zdaniem spadek mocy to może poczujesz przy jakichś większych górkach a nie po w miarę równym ternie. |
|
|
|
|
Banan
Administrator LIVE TO RIDE - RIDE TO LIVE
Twój sprzęt: Rapido 972M MB 2.9 TD
Nazwa załogi: Bananki
Pomógł: 30 razy Dołączył: 09 Lis 2010 Piwa: 329/457 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2023-07-13, 00:04
|
|
|
tomekfff napisał/a: | Facet od skrzyni tłumaczy to tak że będę szybciej jechał ale i będę miał mniejszą moc na 5tym biegu |
Miałem dokładnie ten sam problem i też wymieniłem na "szybką piątkę".
Bierz tą zębatkę +2 zęby bez zastanawiania, zdecydowanie lepiej się jeździło. Na 5 biegu nie potrzebujesz więcej mocy, szybciej się jedzie i było zdecydowanie ciszej w kabinie.
|
_________________ Pozdrawiam - Darek
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|