Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Dodatkowa kategoria na "dostawczaki"
Autor Wiadomość
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2023-11-27, 20:28   

no tak, ale nie badając wcześniej danych na jedną linię mógłbyś wysłać albo 100 autobusów, albo żadnego, mając analizy możesz przynajmniej od czegoś zacząć, co w jakimś stopniu jest zbieżne z rzeczywistością.
oczywiście to jest tylko zbieżne, bo i ludzie zmieniają upodobania; powstają i zamykane są urzędy, firmy, sklepy, szkoły, uczelnie.

natomiast nie uwzględniłem tu ważnego elementu: w Polsce brakuje około 150 tyś kierowców wykonujących transport.
konstruując rozkłady jazdy, firmy komunikacyjne mogą tworzyć je tylko z tego co mają.
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wieluniak_1 
zaawansowany

Twój sprzęt: Eura Mobil integra 726
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Mar 2011
Piwa: 15/12
Skąd: Polska
Wysłany: 2023-11-27, 21:43   

maro88pl napisał/a:
A nikt z mądrych głów nie pomyślał aby poza godzinami szczytu puścić mniejsze pojazdy, w godzinach szczytu duże lub przemodelować siatkę odjazdów w mniej rentownych porach,a linie zostawić, tylko po prostu ją wycięto.


to tyłko tak fajnie wygląda. Rozumiem, że te małe pojazdy miałyby stać i czekać na swoją kolej na wyjazd? Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę o jakich kosztach piszesz...zakup nowego pojazdu do komunikacji miejskiej to około 500-600 tys zł netto. Kupmy kilka takich pojazdów i niech sobie czekają na swoją kolej ( o pozostałych kosztach, które trzeba ponieść za samo stanie nie wspominam). Różnica w kosztach paliwach - bo tylko takie występują między dużym a małym autobusem - to max 10 litrów (bliżej 7-8 ltr na 100km). Miejski pojazd niech jeździ dziennie 400-500 km (od rana do wieczora). Wystarczy to policzyć i wyjdzie, że zakup takich małych bliźniaków tylko na pracę poza godzinami szczytu to bezsens kompletny. To się nigdy nie zwróci.
Różnica w cenie zakupu duży-mały autobus jest nie za duża. To nie tak, że za jeden duży kupimy dwa małe czy nawet "półtora " małego autobusu.
O kłopotach techniczno - logistycznych z podmianami na takie pojazdy wyłącznie na godziny szczytu to już nawet nie wspominam.

I druga sprawa, Cyryl już wspomniał o problemach z kierowcami. Często linie są likwidowane bo nie ma obsady. I choćby linia była super rentowna to autobus sam na nią nie wyjedzie.

Więc sprawa związana z transportem zbiorowym nie jest taka prosta i nie ma prostego lekarstwa.

P.s. na nowy autobus czeka się około roku, minimum.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
maro88pl 
doświadczony pisarz

Twój sprzęt: Pilote Galaxy 86MX oraz Eddis Force 460/4
Dołączył: 11 Lis 2023
Piwa: 12/20
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2023-11-28, 07:30   

Wieluniak_1 tylko że w tamtym okresie MZK w moim mieście miało takie małe pojazdy, które i tak wyjeżdżały tylko 2 razy dziennie (były podnajęte jako gimbusy) a resztę dnia stały.

Ostatecznie skończyło się tak że obecnie są bezpłatne autobusy miejskie na dosłownie kilku liniach, jeżdżące raz na 2 (słownie: dwie) godziny i wożące głównie ... powietrze ponieważ ludzie i tak jeżdżą swoimi prywatnymi autami mając w alternatywie kwitnąć na przystanku 2 godziny między jednym a drugim kursem.
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2023-11-28, 08:30   

natomiast jeżeli chodzi jak wygląda transport drogowy bez żadnych regulacji, która dla niektórych wydaje się zbędnym ograniczeniem, podam przykład Burkina Faso.

mówię tu o ciężarówkach sprowadzanych do tego kraju jako dwuosiowe, a następnie całkowicie nieoficjalnie, bez zmian w dokumentach i przy wykorzystaniu prowizorycznych technik przebudowywanych na aż dziewięcioosiowe podwozia. co więcej, burkińskie warsztaty mają przy tym sięgać po wzmocnione, nawet 10-tonowe osie, przez co wielu przewoźników nie boi się osiągać masy całkowitej na poziomie około 80-90 ton, choć tamtejsze przepisy ograniczają DMC do 50 ton.
trzeba dodać, że pojazdy takie załadowane osiągają wysokość 5-6 metrów wobec obowiązującego ograniczenia do 4 m.

Daf-xf-9-osi-2.jpg
Plik ściągnięto 0 raz(y) 227,62 KB

_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
SlawekEwa 
Kombatant
Slawek Dehler


Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Lut 2007
Piwa: 215/481
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2023-11-28, 08:34   

Cyryl napisał/a:
nawet 10-tonowe osie, przez co wielu przewoźników nie boi się osiągać masy całkowitej na poziomie około 80-90 ton, choć tamtejsze przepisy ograniczają DMC do 50 ton.
trzeba dodać, że pojazdy takie załadowane osiągają wysokość 5-6 metrów wobec obowiązującego ograniczenia do 4 m.

To jakie tam obowiązuje / kategoria/ prawko :niewiem
_________________
Nie chcem, ale muszem :-{
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
bert 
weteran


Twój sprzęt: Iveco 4010 (4x4) Iveco 9016 (4x4) STAR (4x4)
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Paź 2014
Piwa: 127/2
Skąd: ZDR
Wysłany: 2023-11-28, 09:30   

Cyryl napisał/a:
natomiast jeżeli chodzi jak wygląda transport drogowy bez żadnych regulacji, która dla niektórych wydaje się zbędnym ograniczeniem, podam przykład Burkina Faso.

mówię tu o ciężarówkach sprowadzanych do tego kraju jako dwuosiowe, a następnie całkowicie nieoficjalnie, bez zmian w dokumentach i przy wykorzystaniu prowizorycznych technik przebudowywanych na aż dziewięcioosiowe podwozia. co więcej, burkińskie warsztaty mają przy tym sięgać po wzmocnione, nawet 10-tonowe osie, przez co wielu przewoźników nie boi się osiągać masy całkowitej na poziomie około 80-90 ton, choć tamtejsze przepisy ograniczają DMC do 50 ton.
trzeba dodać, że pojazdy takie załadowane osiągają wysokość 5-6 metrów wobec obowiązującego ograniczenia do 4 m.


i to ma jakiś sensowny/realny związek z dzieleniem kat B na dwie nowe podkategorie?

Pomijam już lekki dysonansik w tym, ze ponoć:
bez żadnych regulacji
i dalej
choć tamtejsze przepisy ograniczają

jedno drugiemu zaprzecza, a sam tekst jest na poziomie wypocin ofiary gimnazjum
_________________
Norbert J. Zbróg

świat w odsłonach różnych
https://jasawa.flog.pl/
Maraton wszystkich odcinków "Sąsiadów" nie jest tak wyniszczający dla mózgu jak to co się od...erdala w tym kraju. Karol Zbróg
  
Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Cyryl 
Kombatant


Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Paź 2009
Piwa: 301/14
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2023-11-28, 09:54   

oczywiście że wykluczają. martwe przepisy są tak samo skuteczne jak przepisy nieistniejące.
w moim pojęciu regulacje to i przepisy i egzekwowanie ich.

i tutaj możemy nawiązać do kategorii prawa jazdy:
a jakie to ma znaczenie, jeżeli nikt tego nie sprawdza?

w UE mamy instytucje kontrolujące - działające i co prawda zdarzają się perełki takie jak przytoczę poniżej, ale w końcu zostają wyłapane:

"16 listopada, słoweński zestaw przyjechał do fabryki w Burghausen w celu odbycia doładunku. Pracownicy firmy zwrócili wówczas uwagę na towar, który znajdował się już na pokładzie naczepy. Był to ładunek o niebezpiecznym charakterze, podlegający zasadom ADR, a przy tym umieszczony w ciężarówce bez jakiegokolwiek umocowania.

Widząc tę sytuację, zakład postanowił powiadomić policję. Na miejsce przyjechał patrol, który potwierdził wykonywanie przewozu niezgodnie z przepisami, a przy okazji też wylegitymował kierowcę. Okazał się to 49-letni obywatel Indii, który posługiwał się podrobionym prawem jazdy C+E, a przy tym objęty był aktywnym nakazem aresztowania. Na mężczyźnie ciążyła bowiem nieuiszczona kara z 2022 roku, gdy przyłapano go na takim samym przestępstwie."


natomiast gdy tych kontroli nie ma, taki kierowca będzie wykonywał transport w nieskończoność i jakie znaczenie ma które przepisy on łamie?
_________________

Postaw piwo autorowi tego posta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum

Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
*** Facebook/CamperTeam ***