|
|
Nowicjusz prosi o radę w zakupie kampera o DMC pow. 3.5 tony |
Autor |
Wiadomość |
zzz1001
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Carado A464 / Ducato 250 2,3 DMC 3850kg
Dołączył: 28 Sty 2024 Piwa: 1/1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2024-01-29, 12:44
|
|
|
Już spieszę z wyjaśnieniem, na moim przykładzie. Kupiłem używanego kampera w Niemczech. Poprzedni właściciel miał go zarejestrowany na 3,5t (tak było w dowodzie), ale homologacja producenta była na 3,85t. Zależało mi na wyższym DMC, więc poprzedni właściciel poszedł do urzędu (wydziału komunikacji), poprosił o zmianę DMC w dowodzie na 3,85 i po 15 minutach wyszedł z urzędu z nowym dowodem na wyższe DMC. Wydaje mi się, że to właśnie jest ta różnica - technicznie ten kamper ma dopuszczalną masę 3,85 (tzn. tak jest skonstruowany pojazd), ale właściciel nie chciał się bawić w prawo jazdy i opłaty, więc sztucznie obniżył "urzędową" DMC do 3,5.
W PL na SKP powiedzieli mi, że u nas nie da się tego zrobić - F1 i F2 muszą być zawsze takie same. Ba, powiedzieli nawet, że gdybym miał inną DMC w homologacji i w niemieckim dowodzie, auto nie przeszłoby badania technicznego w PL. Co do tego ostatniego, to jestem trochę sceptycznie nastawiony, diagności raczej nie są ekspertami w takich niecodziennych sytuacjach. |
|
|
|
|
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 71/7 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2024-01-29, 13:23
|
|
|
"...macie DMC 3,5t na prawo jaz. kat. B, ale technicznie Wasz kamper może wziąć większe obciążenie (np. 4t) i wtedy w Austrii już płacicie jak ciężarówka, niezależnie od rzeczywistej masy."
Wygląda to na niezły cyrk. Nie możesz załadować więcej niż do 3,5 t bo wlepią ci mandat ale i tak płacisz za więcej bo masz 4t w innej rubryce. W tej sytuacji chyba podejście polskich SKP jest najbardziej racjonalne. Masz wpisane DMC przepisowe zgodne z parametrami technicznymi pojazdu. |
|
|
|
|
aviator
zaawansowany
Twój sprzęt: Pilote Explorateur G743 XLC
Nazwa załogi: Ania i Tomek
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Sie 2017 Piwa: 20/99 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2024-01-29, 13:38
|
|
|
zzz1001, dzięki za super straeszczenie tematyki opłat powyżej 3,5t
Co do ostatniego wpisu, to miałem podoba sytuacje. Auto miało zaniżone w PL DMC, wyciągnąłem od producentow podwozia i zabudowy ich homologacje i diagnosta faktycznie nie chciał się tknąć tematu ale odesłał mnie do wydziału komunikacji. Tutaj prawie jak u tego Ńiemca, może nie w 15min bo jeszcze były konsultacje z naczelnikiem urzędu, do tego tłumacz przysięgły i tez dostałem nowy tymczasowy dowód z nowym wyższym DMC. Po weryfikacji przez ITS odebrałem twardy - ale zaingerowali jeszcze w masę własna pojazdu olewając homologację - olalem temat, bo to już była w moich dokumentach 3 zmiana tej samej masy w tym 2 za mojej kadencji - ten sam ITS sprawdzał ponad rok wcześniej, te masy, przez ponad 2 miesiace podczas zwykłej zmiany właściciela, gdy auto miało jeszcze 3,5t DMC.
Te nowe ratuje mi tyłek na wagach (chociaż do tej pory miałem z nimi styczność tylko z własnej inicjatywy) ale to tylko 400kg więcej a opłaty jak przy max +dodatkowych 4000kg. Do tego brak dostępności boxow dla zwykłych śmiertelników i można się w..zdenerwować.
Masz tego boxa od tej firmy? Wymagają minimalnych przebiegów czy zadowala ich te 5Euro abonamentu? Nr NIP na osobę to chyba ma każdy ktory przed 2012 płacił podadki myślisz, ze sprzedadzą boxa każdemu, kto im poda taki zwykły nr NIP? Jesteś z nich zadowolony? |
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) |
|
|
|
|
|
zzz1001
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Carado A464 / Ducato 250 2,3 DMC 3850kg
Dołączył: 28 Sty 2024 Piwa: 1/1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2024-01-29, 14:43
|
|
|
Kazik II napisał/a: | W tej sytuacji chyba podejście polskich SKP jest najbardziej racjonalne. Masz wpisane DMC przepisowe zgodne z parametrami technicznymi pojazdu. |
Niby tak, ale z drugiej strony gdybym kiedyś chciał sprzedać mojego kampera, to łatwiej znaleźć chętnego na DMC 3,5 niż 3,85.
aviator, dzięki za piwo
Napisałem już na prv, ale żeby było dla wszystkich - nie wziąłem jednak tego boxa (ani żadnego innego), bo po rozeznaniu całego tematu doszedłem do wniosku, że mało jest korzyści z takiego boxa. Przyda się na Węgrzech, w Austrii albo w PL, a pozostałe kraje wpadają do jednej z poniższych opcji:
- do 7,5t (ew. 12t) nie ma opłat (D, DK, NL, S, ...)
- możesz płacić bramkach, jeśli nie masz boxa (F, I, E, P, ...)
- musisz mieć "lokalne" urządzenie (CZ, SLO, ...)
- płacisz w zupełnie inny sposób, np. winieta albo aplikacja (SK, CH, ...)
|
|
|
|
|
Kazik II
weteran
Twój sprzęt: Nobel Art alkowa na Ducato z 2008r.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2007 Piwa: 71/7 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2024-01-29, 18:21
|
|
|
Dobrze że kol.zzz zasygnalizował ten temat bo można się nieźle wpakować jeśli komuś nie zależy na masie większej niż 3,5t.
A Z ITS-em to raczej trudno cokolwiek załatwić. Siedzą tam mądrale "najwyższej wyroczni" którzy sprawy załatwiają tak aby nie załatwić pod byle pretekstem. Ostatnio użerałem się z nimi aby wpisać w rubryce M1 "J" i dołączyłem do wniosku homologację gdzie jak byk było wpisane M1 "J". Owszem powiedzieli, ale wtedy jako markę pojazdu wpiszą mi w dowodzie SEA - bo ten holding wydał homologację. I nieważne, że w niemieckim briefie było Fiat Ducato. Oni wiedzą lepiej. Chociaż w homologacji było jasno napisane, że kamper jest zbudowany na podwoziu Fiata Ducato. Argumentowałem, że nadwozie użytkowe to sprawa drugorzędna a auto tak czy owak pozostaje Fiatem Ducato z całą techniką i szoferką. A z takim wpisem NIGDZIE tego kampera nie ubezpieczę i nie zrobię przeglądu. Bo to nawet nie jest nazwa producenta tylko jakiejś grupy biznesowej a na aucie NIGDZIE nie ma takiej nazwy. Nic z tego. To ich guzik obchodzi. Pani w wydziale komunikacji na szczęście pozwoliła mi wycofać wniosek. A w DR mam wpisane M1 "J" - tyle że w adnotacjach urzędowych w DR i karcie pojazdu. |
|
|
|
|
|
aviator
zaawansowany
Twój sprzęt: Pilote Explorateur G743 XLC
Nazwa załogi: Ania i Tomek
Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Sie 2017 Piwa: 20/99 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2024-01-29, 19:34
|
|
|
zzz1001 napisał/a: | . Poprzedni właściciel miał go zarejestrowany na 3,5t (tak było w dowodzie), ale homologacja producenta była na 3,85t. Zależało mi na wyższym DMC, więc poprzedni właściciel poszedł do urzędu (wydziału komunikacji), poprosił o zmianę DMC w dowodzie na 3,85 i po 15 minutach wyszedł z urzędu z nowym dowodem na wyższe DMC.. |
Było dołożyć jeszcze kilkaset euro i kilka dni, i poprosić go podniesienie mu dmc o dodatkowe set kg - pewnie do 4,2t Dałoby radę: dołożyć tylne poduszki, wymienić opony, pewnie tez inne felgi, czasem tez hamulce - w Rzeszy to normalny proces. Później z nowym dowodem do PL i pełen luksus :-) |
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) |
|
|
|
|
zzz1001
początkujący forumowicz
Twój sprzęt: Carado A464 / Ducato 250 2,3 DMC 3850kg
Dołączył: 28 Sty 2024 Piwa: 1/1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2024-01-29, 21:14
|
|
|
aviator napisał/a: | Było dołożyć jeszcze kilkaset euro i kilka dni, i poprosić go podniesienie mu dmc o dodatkowe set kg - pewnie do 4,2t Dałoby radę |
A jakże, proponowali mi takie coś, chyba na 4t, o ile dobrze pamiętam. Oczywiście, że chciałem, nawet serwis już miał te poduszki i felgi dla mnie na półce. Ale jak go wzięli na podnośnik, to się zorientowali, że felgi w złym rozmiarze kupili (rozstaw śrub), a już stałem pod drzwiami, więc machnąłem ręką i wziąłem 3,85.
Potem mnie diagnosta na SKP straszył, że dobrze, że nie zrobiłem tego, bo według niego homologacja, dowód rej. i tabliczka znamionowa muszą być toczka w toczkę, bo inaczej żaden urząd tego nie zarejestruje w PL (podobno...). |
|
|
|
|
ronin53
początkujący forumowicz
Dołączył: 19 Paź 2012 Piwa: 1/2 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 2024-03-31, 18:04
|
|
|
Jako że na co dzień jeżdżę C+E po UE to dorzucę swoje trzy grosze.
Ten zakres 3500-3850 kg DMC to chyba najgorsza waga.
Kamper praktycznie jak do 3,5T DMC, a kłopoty jak z ciężarowym.
Poza skomplikowanymi i drogimi opłatami drogowymi łapiemy się na wszystkie zakazy pow. 3,5T, czyli zakazy wjazdu, niektóre przejścia graniczne, parkingi.
Np pod takiego Lidla w D to już się na legalu nie podjedzie.
A można się zdziwić ile jest w UE postawionych znaków zakazu dotyczących pow 3,5 T
Jeszcze dochodzi chyba v max do 100 km/h, ale tu nie jestem na 100% pewien.
To już bym wolał bez wody i zapasów jechać przez Austrię ( tam najwięcej ważą) i tankować po pół baku, aby nie było kłopotów "na wagach"
Natomiast nie neguję wyższej wagi, czyli w okolicach 7-7,5 T DMC, czyli jak już się piep,,ć z tymi problemami powyżej 3,5 T DMC, to przynajmniej coś z tego mieć
|
|
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
Andrzej 73
Kombatant lawendowy
Twój sprzęt: LAIKA KREOS 4009 - 50 EDITION
Nazwa załogi: SŁONECZKA Renata i Andrzej + Patii i Matii
Pomógł: 34 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Piwa: 258/70 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2024-04-01, 09:28
|
|
|
Dokładnie tak jak pisze ronin53,
Zakazy do 3,5 T są wszędzie czy to zachód czy południe Europy.
Osobiście mogę jeździć ciężarowymi pojazdami więc , nie chodź o uprawnienia a o zakazy wjazdu. Z wagą kampera da sie coś zrobić, ale z zakazami już nie. |
_________________ Polub nas na facebooku https://www.facebook.com/MebleRenee |
|
|
|
|
Cyryl
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 301/14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2024-04-01, 16:43
|
|
|
Andrzej_Gdynia napisał/a: | ...Mam C, chcę podrózować ze skuterem, jedynym rozwiazaniem jest ciężki kamper... |
myślę, że ciężki kamper to nie jedyne rozwiązanie.
kolega z Niemiec tak podróżuje.
jednak sprawa opłat pozostaje aktualna, bo opłaty są od DMC pojazdu lub zespołu pojazdów.
20220706_183626.jpg
|
|
Plik ściągnięto 328 raz(y) 148,44 KB |
20220710_075302.jpg
|
|
Plik ściągnięto 328 raz(y) 190,68 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
Cyryl
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 301/14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2024-04-01, 16:51
|
|
|
ronin53 napisał/a: | ...To już bym wolał bez wody i zapasów jechać przez Austrię ( tam najwięcej ważą) i tankować po pół baku, aby nie było kłopotów "na wagach"... |
przy masie własnej 3050-3100 kg większości kamperów dłuższych powyżej 7 m, musiałbyś jeździć w trzy osoby bez niczego i po porannej lewatywie wraz z płukaniem żołądków. |
_________________
|
|
|
|
|
orkaaa
weteran
Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Otrzymał 47 piw(a) Skąd: kielce
|
Wysłany: 2024-04-01, 21:00
|
|
|
Nie ma i nigdy nie będzie idealnych kamperów, dobrych dla wszystkich.
Czy to bus ze spaniem na dachu, typowa blaszana, kamper 3.5 t, większy 4,5 czy autobus czy konstrukcje na ciężarówkach mają swoje ograniczenia w użytkowaniu. To możliwości użytkowania autonomicznego, użytkowania zimą czy latem, możliwości wjazdów, parkowania itd. Dlatego podstawowe pytanie dotyczące kampera brzmi : jak wypoczywasz, co lubisz, jakie kompromisy jesteś w stanie zaakceptować, kempingi czy na dziko.
I wówczas można się zastanawiać co lepsze. Autonomiczny na tydzień może być autobus lub ciężarówka ale i jednym i drugim nie wszędzie się wjedzie a problemy z parkowaniem jeszcze większe. |
|
|
|
|
Cyryl
Kombatant
Twój sprzęt: Fiat Ducato Rimor
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Piwa: 301/14 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2024-04-01, 22:03
|
|
|
orkaaa napisał/a: | ..jak wypoczywasz, co lubisz, jakie kompromisy jesteś w stanie zaakceptować?... |
pierwsze pytania można pominąć, natomiast co do kompromisów są one konsekwencją tego co powiedziałem przed ołtarzem wiele lat temu i tak już mam. |
_________________
|
|
|
|
|
moskit
weteran
Twój sprzęt: CARTHAGO CHIC-C LINE
Nazwa załogi: moskit
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Mar 2014 Piwa: 117/43 Skąd: Ożarów Maz.
|
Wysłany: 2024-04-03, 18:46
|
|
|
Wartością dodaną jest wielki spokój i bezstresowe pakowanie i poruszanie się gdzie chcesz i jak chcesz a nie po "krzakach" aby ominąć tych czy tamtych. to co pisze Cyryl. Zakazy np. do 2,5 t są już w większości miast dlatego częstym najlepszym rozwiązaniem jakie my stosujemy jest komunikacja miejska, i święty spokój . |
_________________ Wielkie rzeczy nie powstają w wyniku impulsu, a w wyniku poskładania małych rzeczy w jedną całość
Vincent Van Gogh |
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 444/328 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2024-04-03, 19:52
|
|
|
moskit napisał/a: | Wartością dodaną jest wielki spokój i bezstresowe pakowanie i poruszanie się gdzie chcesz i jak chcesz a nie po "krzakach" aby ominąć tych czy tamtych. to co pisze Cyryl. Zakazy np. do 2,5 t są już w większości miast dlatego częstym najlepszym rozwiązaniem jakie my stosujemy jest komunikacja miejska, i święty spokój . |
Jak zawsze kompletnie się z Tobą nie zgadzam.
I nic nie omijam, jeżdżę jak człowiek i nie nam stresu Tak jak wielu jeśli nie większość tutaj |
|
|
|
|
Wyświetl szczegóły |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|
|