Zastosowanie LiFePO4 w zabudowie. |
Autor |
Wiadomość |
orkaaa
weteran
Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Otrzymał 47 piw(a) Skąd: kielce
|
Wysłany: 2024-04-08, 16:41
|
|
|
Super że znalazłeś rozwiązanie bo nigdy nie wiadomo kiedy się przyda ta wiedza.
Koniecznie jakiś bocznik Tk 15 albo Juntek 350 lub 400 A. Nawet w ostatni weekend sprawdzałem ładowanie głównie z solara / bo nowy i jeszcze nie ma roku/ więc testuje wydajność przy różnym oświetleniu o różnych porach roku. I gdzie patrzę / mam victrona w aplikacji / ale jak chce ocenić stan akumulatora to TK 15 . Chociaż mogłbym w aplikacji bsm.
Gdybyś jeszcze nie kupił to do Tk 15 są też długie przewody wyświetlacza i wówczas montujesz gdzie chcesz. U mnie za siedzeniem czyli obok lifepo4 ale przy długim przewodzie to praktycznie można wszędzie.
Juntek instalacja na tych samych zasadach ale ma chyba fajniejszy wyświetlacz nie wiem jak programowanie. Przy TK 15 trochę idzie to topornie ale potem wyświetla dane ok. |
|
|
|
|
reaven22
weteran
Pomógł: 25 razy Dołączył: 19 Mar 2018 Piwa: 117/14 Skąd: WGM
|
Wysłany: 2024-04-08, 22:35
|
|
|
Do JK BMS można dokupić ekran LCD który pokazuje aktualny stan naładowania,
Są 2 albo 3 wersje, od prostej pokazującej podstawowe parametry po wyświetlacz graficzny który pokazuje chyba wszystkie parametry..
Nie wiem co na ile to dokładne ale może wystarczające ?
|
|
|
|
|
przemo.d
zaawansowany
Twój sprzęt: FORD 2.0 CI
Nazwa załogi: Przemo.D
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2011 Piwa: 15/60 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2024-04-08, 23:55
|
|
|
Ja zainstalowałem Victrona SmartShut 500 i ten wyświetlacz BMV700.
Działa bardzo dobrze i ten wyświetlacz ma mega długi kabel z 10 m chyba więc można wysilić sie i zamontować w dogodnym miejscu. W sumie polecam, apka także bardzo fajna i ten wyświetlacz ma dodatkowy bajer : takie wyjście przekaźnikowe sterowane bluetooth / można zmieniać stan przekaźnika apką pewnie póki jest prąd w baterii / : mam na to kilka pomysłów
Spożywa ten miernik wyświetlaczem 3Ah msc. i z minusów-> dopatrzyłem się niestety po montażu, że mam jakiś pobór prądu około 2-3 A gdy wszystko niby wyłączone.
Truma / zegarek / czuwanie elektrobloku, ten miernik itd. to wszystko kradnie prąd zamontuje dlatego taki chebel rozłączający całkowicie baterie - polecam .
baterie.jpg
|
|
Plik ściągnięto 11 raz(y) 1,04 MB |
wyswietlacz.jpg
|
|
Plik ściągnięto 8 raz(y) 191,73 KB |
|
|
|
|
|
|
SlawekEwa
Kombatant Slawek Dehler
Twój sprzęt: Blaszka Ducato L4H2 3.0 JTD
Nazwa załogi: Fendziaszki
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Lut 2007 Piwa: 215/482 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2024-04-09, 09:11
|
|
|
przemo.d napisał/a: | zamontuje dlatego taki chebel rozłączający całkowicie baterie - polecam . |
a nie będzie tak, że po rozłączeniu hebla zresetują się wszystkie ustawienia odbiorników ? |
_________________ Nie chcem, ale muszem :-{
|
|
|
|
|
orkaaa
weteran
Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Otrzymał 47 piw(a) Skąd: kielce
|
Wysłany: 2024-04-09, 10:16
|
|
|
Tylko hebel. Tak zrobiłem 3 lata temu. Po pierwsze odcinamy prąd gdy chcemy coś naprawiać w instalacji. Po drugie odcięcie prądu minimalizuje zużycie przez różne urządzenia pokładowe zasilacze; ładowarki , wyświetlacze itd. Wbrew pozorom tego jest trochę w rozbudowanej instalacji. Przy dłuższym nieużywaniu kampera potrafią rozładować akumulator.
U mnie jedynie co wymaga nowych ustawień to panel Trumy czyli …..zegar, bo temp i tak ustawiam przy każdym wyjeździe.
Hebel to także zabezpieczenie zimą przed przypadkowym ładowaniem lifepo4 na mrozie. Pilnują tego czujniki bms ale to kolejne zabezpieczenie. |
|
|
|
|
LukF
Kombatant
Twój sprzęt: CARTHAGO MALIBU I 440 QB
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2017 Piwa: 446/329 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2024-04-09, 13:54
|
|
|
orkaaa napisał/a: | Tylko hebel. Tak zrobiłem 3 lata temu. Po pierwsze odcinamy prąd gdy chcemy coś naprawiać w instalacji. Po drugie odcięcie prądu minimalizuje zużycie przez różne urządzenia pokładowe zasilacze; ładowarki , wyświetlacze itd. Wbrew pozorom tego jest trochę w rozbudowanej instalacji. Przy dłuższym nieużywaniu kampera potrafią rozładować akumulator.
U mnie jedynie co wymaga nowych ustawień to panel Trumy czyli …..zegar, bo temp i tak ustawiam przy każdym wyjeździe.
Hebel to także zabezpieczenie zimą przed przypadkowym ładowaniem lifepo4 na mrozie. Pilnują tego czujniki bms ale to kolejne zabezpieczenie. |
Też mam zamontowany hebel.
Ale: Regulator z solara podaje prąd bezpośrednio do Lifepo4 i nie jest odłączany heblem. Efekt jest taki, że kiedy kamper stoi pod wiatą to solar nic nie może naładować a regulator napięcia stale ciągnie do swojego zasilania trochę prądu z aku.
Pytanie: jeśli przerobię instalację tak by regulator napięcia był również odłączany heblem to co będzie jeśli kamper będzie stał na słońcu a regulator będzie wyłączony?
Nic? Tak jest OK? Tak macie zrobione? |
|
|
|
|
krzlac
Kombatant
Twój sprzęt: EBAC Traveler na Boxerze L3H2 2,2 120KM
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Paź 2011 Piwa: 100/5 Skąd: Gowarzewo k/Poznania
|
Wysłany: 2024-04-09, 13:56
|
|
|
Najlepiej zrobić drugi "hebelek" pomiędzy solarem a regulatorem. Wtedy możesz działać zgodnie z zasadą: najpierw odłączamy solar od regulatora, potem regulator od akumulatora. Ja tak mam. |
_________________ WYPRAWY NIE TYLKO WĘDKARSKIE
http://www.wilex.com.pl
|
|
|
|
|
|
Skwarek
weteran
Twój sprzęt: Trigano Carioca
Nazwa załogi: Ania i Michał
Pomógł: 4 razy Dołączył: 29 Mar 2011 Piwa: 243/90 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 2024-04-10, 17:25
|
|
|
Postanowiłem przetestować mój zbudowany akumulatorek wraz z osprzętem. Wyjechałem wczoraj rano i teraz wróciłem. Zakotwiczyłem w Konotopie przy szlaku „kolej na rower” i przejechałem ponad 50 km rowerem elektrycznym, na więcej nie pozwolił mój obolały tyłek. Przenocowałem i rano zrobiłem jakieś podsumowanie zużycia prądu.
W ciągu doby na ładowanie roweru do pełna po 50km jazdy i zwykłe moje życie w kamperze (światło, pompa wody, ogrzewanie, laptop itp.) zużyłem 10% pojemności akumulatora. Przy takim układzie jestem niezależny od prądu prawie tydzień – ale kto tyle wytrzyma w jednym miejscu
Co do przetwornicy DC-DC Victrona . Nie potwierdziło się, że 30 Amperowe mają jakieś ograniczenie do 15A. Owszem zaraz po uruchomieniu silnika, przez kilkanaście minut dostarczają prądu w granicach 15A ale po naładowaniu akumulatora rozruchowego do pełna, ładują ten od zabudowy prawie pełnym prądem (29,5A) a pod koniec ładowania, przy 100% spada do 2-4A.
Nic z osprzętu elektrycznego się nie grzało, ładowarka ciepława (ale wiatraczek się pomału kręcił) a przewody bez zauważalnego wzrostu temperatury.
Napisy dalej są do góry nogami.
Kolej na rower.jpg
|
|
Plik ściągnięto 0 raz(y) 122,47 KB |
|
_________________
|
|
|
|
|
|
orkaaa
weteran
Twój sprzęt: Chausson 627 GA
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Cze 2017 Otrzymał 47 piw(a) Skąd: kielce
|
Wysłany: 2024-04-10, 19:40
|
|
|
Brawo. Ja dochodziłem do tego etapu 3 lata popełniając kilka błędów i naprawiając błędy producentów i instalatorów dilera. Jak wszystko działa to super teraz tylko używać i zapomnieć że brakuje prądu. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do ulubionych Wersja do druku
|